تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL

تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL

تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL

معرفی

این طور که از شواهد مشخص است، کمپانی تایوانی ایسوس برنامه های جالبی برای دستگاه های تبلت هیربدی که طراحی و تولید کرده در نظر دارد. کلمه هیربدی در مکان های مختلف، به معنی های مختلفی است. در این موقعیت و در اینجا، منظور ما از هیربدی، دستگاهی است که هم یک دستگاه تبلت است و هم به وسیله یک کیبورد، به نوت بوک مبدل می شود. کمپانی ایسوس در ماه های گذشته، این دسته از محصولات تولیدی خود را به صورت متمرکز گسترش داده است. دستگاه تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL یک مورد از محصولات ایسوس در این دسته است.

بر خلاف دستگاه های تبلت سری ترنسفور بوک که سیستم عامل ویندوز بر روی آن ها بود، این دستگاه تبلت به سیستم عامل اندروید تجهیز شده است. در مقایسه این دو سری دستگاه تبلت، دستگاه تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL مشخصات فنی بسیار خوب و قوی دارد. این دستگاه قابلیت خواندن سیم کارت دارد و کاربران به آسانی می توانند با گذاشتن یک سیم کارت در آن، از شبکه های مختبراتی استفاده کرده و اقدام به برقراری تماس های تلفنی کنند.

صفحه نمایشگر این دستگاه مجهز به پنل کاربری IPS است و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ است. ضمنا رزولوشن این دستگاه تبلت با این مقدار، سبب شده تا از صفحه نمایشگر دستگاه از تراکم پیکسلی ۲۲۴ppi بهره مند شود. این دستنگاه سخت افزار خوبی نیز دارد و می توان به چیپ ست اینتل و پردازشگر ۴ هسته ای با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتزی و … به عنوان مهم ترین مشخصات سخت افزاری آن اشاره کرد. در این دستگاه تبلت، یک ورودی فول یو اس بی بر روی کیبورد قرار گرفته است. حافظه دستگاه تبلت قابلیت ارتقا دارد و با قرار دادن یک کارت حافظه اضافی درون دستگاه، می توانید این کار را انجام دهید و به اسانی حافظه آن را ارتقا دهید.

طراحی و ساخت تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL

ماهیت اصلی این دستگاه تبلت با “ترنسفورمر” بیان می شود. در این جا ما با یک دستگاه تبلت روبروییم که دارای یک کیبورد است و در سریع ترین زمان ممکن و در آسان ترین حالت ممکن، از یک دستگاه تبلت به یک نوت بوک و یا از یک نوت بوک به یک دستگاه تبلت تبدیل خواهد شد. کیبورد این دستگاه، بخش بزرگ و پررنگی از هویت آن است. باید به این نکته توجه زیادی کنید که در این مدل دستگاه تبلت، کیبورد دستگاه به صورت یک ویژگی اضافه ارائه شده و بر روی دستگاه تبلت نیست. یعنی زمانی که قصد خرید این دستگاه را دارید، هم می توانید به صورت با کیبورد و هم می توانید به صورت بدون کیبورد آن را تهیه کرده و از ان استفاده کنید. همچنین می توانید در ابتدا دستگاه تبلت را بدون کیبورد خریداری کنید و بعد از گذشت مدتی و با فراهم شدن شرایط خودتان، کیبورد آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL

وزن دستگاه تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL حدود ۱۱۴۵ گرم است. خود دستگاه تبلت به تنهایی ۵۹۵ گرم وزن دارد و در صورتی که کیبورد را به آن متصل کنید، وزن آن به ۱۱۴۵ افزایش پیدا خواهد کرد. ابعاد این دستگاه تبلت زمانی که کیبورد به آن متصل است، ۱۹٫۸ در ۱۷۸٫۴ در ۲۵۷٫۴ میلی متر است. یکی از ویژگی های مثبت این دستگاه، این است که در عین کامل بودن از وزن و ابعاد کم و مناسبی برخوردار است و جا به جایی و استفاده کردن از آن به آسانی امکان پذیر است.

زمانی که این دستگاه را به صورت افقی در دست گرفته و از آن استفاده می کنید، دکمه پاور یا خاموش روشن کردن دستگاه را بر روی بخش لبه بالایی متمایل به سمت چپ مشاهده خواهید کرد. بر روی قسمت سمت چپ دستگاه، ورودی HDMI و دکمه های بهم چسبیده کنترل صدا و ورودی کابل یو اس بی قرار گرفته است. ورودی هدفون و شیار های سیم کارت و کارت حافظه اضافی نیز بر روی بخش سمت راستی دستگاه قرار گرفته اند.  در قسمت وسط لبه زیرین دستگاه تبلت هم ورودی دیتا با هدف انتقال اطلاعات میان دستگاه و کیبورد آن تعبیه شده است. در دو سمت این دستگاه تبلت، دو بخش برای متصل شدن دستگاه تبلت و کیبورد به یکدیگر قرار گرفته است. ضمنا پیش از خرید به این نکته توجه کنید که این دستگاه تبلت را به دو صورت همراه با کیبورد و بدون کیبورد، می توانید خریداری کنید.

کیفیت ساخت کیبورد این دستگاه بسیار خوب و مطلوب است و مورد توجه کاربران قرار گرفته است. قسمت صفحه کلید و تاچ پد آن نیز به صورت ارگونومیک طراحی شده و کاربر از کار کردن با آن احساس رضایت می کند. از آن جایی که این دستگاه بدون کیبورد هم کار می کند، ممکن است در زمان هایی که قصد تفریح و گشت و گذار در اینترنت را دارید، با استفاده لمسی و کلیک با دست بر روی صفحه نمایشگر آن راحت تر باشید و این گونه کار کردن را به کار کردن با موس و تاچ پد ترجیح دهید.

کیبورد دستگاه تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL باتری یا حافظه داخلی جانبی ندارد. طریقه وصل شدن دستگاه تبلت به کیبورد هم بسیار آسان بوده و از طریق دو شیار اختصاصی که در هر دو آن ها تعبیه شده است، اتفاق می افتد. لازم به ذکر است که نباید از این دستگاه تبلت، انتظار چرخش صفحه نمایشگر به صورت کامل را داشته باشید. میزان تغییز زاویه کیبورد و صفحه نمایشگر دستگاه بر روی یکدیگر، محدود است. با این وجود هنگام استفاده از این دستگاه می توانید آن را بر روی پاهای خود قرار دهید و دقیقا مانند یک دستگاه لپ تاپ از آن استفاده کرده و کار های خود را انجام دهید.

به علت مجهز بودن صفحه نمایشگر این دستگاه به فناوری IPS، زمانی که زاویه صفحه نمایشگر تغییر می کند، شما دچار مشکل خاصی در دیدن دستگاه نخواهید شد. مهم ترین ویژگی کیبورد این دستگاه تبلت، وجود ورودی فول یو اس بی بر روی آن است. این موضوع برای کاربران زیادی اهمیت دارد و از آن استفاده می کنند. ضمنا اگر دستگاه تبلت را به صورت بدون کیبورد خریداری کنید، دیگر از این ویژگی برخوردار نخواهید شد و نمی توانید از آن استفاده کنید. اما دستگاه تبلت نیز به تنهایی، دارای ورودی او تی جی است که به وسیله آن می توانید میزان زیادی از نیاز های خود را بر طرف کنید.

صفحه نمایشگر

تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL

رزولونش صفحه نمایشگر این دستگاه ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ است و تراکم پیکسلی آن نیز به اندازه ۲۲۴ پیکسل بر اینچ است. یکی از پررنگ ترین و برجسته ترین نکات این دستگاه تبلت، صفحه نمایشگر آن است. در این صفحه نمایشگر زاویه دید خوبی برای کاربر در نظر گرفته شده و به آسانی می تواند با آن کار کند. صفحه نمایشگر این دستگاه به مقدار زیادی براق است و ممکن است در فضاهایی که نور محیط خیلی زیاد است، اندکی از کار کردن با آن دچار مشکل شوید. اما به صورت کلی، کیفیت و میزان روشنایی صفحه نمایشگر این دستگاه فوق العاده است و کاربران را از خود به صورت کامل، راضی نگه میدارد.

سخت افزار تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL

سخت افزار این دستگاه تبلت، یک پردازشگر ۴ هسته ای دارد که به فرکانس کاری ۱٫۸ گیگاهرتز تجهیز شده است. این پردازشگر ۴ هسته ای با همکاری رم ۲ گیگی دستگاه، مسئولیت اجرای سیستم عامل اندروید و اپ های موجود بر روی دستگاه تبلت را به عهده دارند. این دستگاه تبلت به آسانی می تواند برنامه ها و بازی های مختلف را اجرا کند و هیچ مشکل و یا کندی سرعتی در آن به وجود نخواهد امد. به علت وجود رم ۲ گیگی و بهره مندی این دستگاه از حافظه اضافی، امکان اختلال و کندی سرعت در اجرای برنامه ها به حداقل خواهد رسید. این دستگاه به تنهایی ۳۲ گیگ حافظه داخلی دارد که با اضافه کردن یک کارت حاقظه جانبی به ان، می توانید میزان حافظه آن را به اسانی افزایش دهید.

برخوردار بودن دستگاه تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL از جی پی اس و ورودی او تی جی، دو تا از مهم ترین ویژگی های این دستگاه محسوب می شوند.

نرم افزار

نرم افزار این دستگاه به سیستم عامل اندروید مجهز شده است. همچنین کمپانی ایسوس رابط کاربری ZenUI را برای این دستگاه تبلت قرار داده و به علاوه آن، چند اپ اختصاصی خودش را بر روی این دستگاه تبلت قرار داده است. کار کردن با رابط کاربری این دستگاه بسیار آسان است و به آسانی می توانید اپ های خود را در این دستگاه لیست کنید. رابط کاربری آن بسیار ساده و شیک است و از رابط کاربری دستگاه های تولیدی کمپانی های دیگر مانند سونی و لنوو، بسیار روان تر و زیبا تر است.

اپ های اختصاصی که ایسوس بر روی این دستگاه قرار داده نیز بسیار مفید و کارامد هستند و کاربران با استفاده کردن از آن ها، می توانند بسیاری از نیاز های خود را به آسانی رفع کنند.

دوربین

این دستگاه تبلت دارای دو دوربین جلو و دوربین پشت است. دوربین جلوی آن با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل و دوربین پشتی آن که دوربین اصلی دستگاه محسوب می شود، دارای کیفیت ۵ مگاپیکسل است. کیفیت دوربین های این دستگاه با توجه به اینکه معمولا دوربین های تبلت ها کیفیت خوبی ندارند، خوب و مناسب و قابل قبول است. دوربین اصلی آن دارای امکان فوکوس خودکار است و به خوبی عمل می کند. کاربران از دوربین جلوی دستگاه تبلت برای برقراری تماس های ویدیویی به آسانی استفاده می کنند. به صورت کلی کیفیت دوربین های ان متناسب و کارامد است و نمی توان به ان ها خرده گرفت.

تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL

باتری تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، کیبورد این دستگاه تبلت باتری ندارد. باتری این دستگاه تبلت از جنس لیتیوم پلیمری است که توان ۲۵ وات ساعت دارد. کمپانی ایسوس ظرفیت باتری این دستگاه تبلت را در مقایسه با نسخه های قدیمی تر، افزایش داده است. بیشترین مصرف انرژی در این دستگاه، مربوط به بخش صفحه نمایش آن است. کمپانی ایسوس ادعا می کند که با یک بار شارژ کردن این دستگاه تبلت، تا ۹٫۵ ساعت می توانید به صورت مداوم با ان کار کنید. اما نتیجه بررسی های ما این بود که با یک بار شارژ کردن آن به صورت کامل، تا ۸ ساعت می توانید با آن کار کنید. میزان شارژدهی این تبلت کم نیست و کاربرانی که باتری دستگاه برایشان حائز اهمیت است را راضی نگه می دارد.

جمع بندی

این دستگاه تبلت می تواند پاسخگوی اغلب کاربران برای انجام کار های مختلف باشد. افراد زیادی هستند که بین خرید یک دستگاه لپ تاپ و یک دستگاه تبلت هیربدی، دستگاه تبلت هیربدی را انتخاب می کنند و با خرید یک دستگاه در حقیقت صاحب دو دستگاه می شوند. اصطلاحا با یک تیر دو نشان می زنند. مدل هایی که ویندوز بر روی آن ها نصب است، به میزان زیادی در دل کاربران جا باز کرده و دارای محبوبیت زیادی شده اند. هر روز که میگذرد، کمپانی ایسوس نسخه های جدید این دستگاه را ارتقا داده و در صورتی که دستگاه تبلت همراه با کیبورد را خریداری کنید، صاحب یک دستگاه کامل و همه کاره خواهید شد.

تبلت ایسوس ترنسفرمر پد TF303CL

وظیفه ما بیان کردن مشخصات این دستگاه به صورت کامل بود و همه مشخصات آن را به صورت کامل در ادامه مطلب نیز آورده ایم. بخش های مختلف آن را هم بررسی کرده و شما را در جریان نتایج بررسی های خود گذاشتیم. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر نیز می توانید با نمایندگی ایسوس ارتباط برقرار کرده و با کارشناسان صحبت کنید. همچنین می توانید به بخش دستگاه های تبلت ایسوس در سایت مراجعه کرده و در ان جا مطالعات خود را ادامه دهید.

  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
  • مقدار رم: ۲ گیگابایت
  • قطع سیم کارت: سایز اصلی (۱۵ × ۲۵ میلی‌متر)
  • دوربین سلفی: دوربین جلویی (وب‌کم) با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۲۲۴ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: حداکثر ۱۰ ساعت پخش ویدیوی مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – یک سیم کارت
  • اندازه: ۱۰٫۱
  • رزولوشن: ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰
  • درگاه‌ های ارتباطی: microUSB
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا
  • باتری: باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۵ وات‌ -ساعت
  • بلندگو: بلندگوی استریو
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • سایر قابلیت ‌ها: قابلیت دریافت چند لمس همزمان
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۸۶ گیگاهرتز
  • وزن: ۵۹۵ گرم
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>