تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس 300

تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس ۳۰۰

تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس ۳۰۰

معرفی

دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس ۳۰۰ یکی از دستگاه های تبلت میان رده است که با توجه به مشخصات فنی که دارد، مورد توجه تعداد زیادی از کاربران قرار گرفت و محبوبیت زیادی پیدا کرد. هدف ما از نوشتن این متن نقد و بررسی این دستگاه است. دستگاه را از جهات گوناگون مورد نقد و بررسی قرار داده ایم و اطلاعات هر جهت از آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد. با توجه به موارد بیان شده و در نظر گرفتن نیاز های خودتان، می توانید تصمیم خود را برای خرید دستگاه تبلت مدنظرتان بگیرید.

طراحی و ساخت تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس ۳۰۰

برای شروع، نقد و بررسی را از نوع طراحی و ساخت این دستگاه شروع می کنیم. طراحی این تبلت به طراحی دستگاه ذن‌بوک تولید شده توسط کمپانی ایسوس، تا میزان زیادی شباهت دارد. در حقیقت این تبلت هم مانند ذن‌بوک از جنس ترکیب آلومینیوم و شیشه طراحی و تولید شده است. ابعاد این دستگاه تقریبا کوچک نیست و نمی تواند نقشی مشابه با نقش تبلت های همراه تولید شده توسط کمپانی اپل یا سامسونگ را ایفا کند.

وزن این دستگاه حدود ۹۵۰ گرم و ابعاد ان حدود ۳۴۰ در ۲۱۳ در ۱۱ میلی متر است که همان طور که از این اعداد مشخص است، می توان نتیجه گرفت که نمی توان این دستگاه را به آسانی حمل کرد و با خود به جا های مختلف برد. بنابراین استفاده از این دستگاه در همه مکان ها و در همه موقعیت ها راحت و آسان نیست. لازم به ذکر است که یک کیبورد با مشخصات ابعادی شبیه به خود دستگاه نیز به ان اضافه خواهد شد. بنابراین این دستگاه حکم یک دستگاه لپ تاپ را دارد و این قانون حمل آسان دستگاه های تبلت را به تنهایی نقض کرده است.

تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس 300

اگر به این تبلت نگاه کنید، متوجه می شوید که کلید پاور و یا کلید خاموش و روشن کردن دستگاه، در لبه بالایی آن قرار گرفته است. بر قسمت سمت چپ دستگاه کلید تنظیم صدا قرار گرفته و چراغ زنگ خطر و ورودی کابل اچ دی ام آی و ورودی کابل هدفون و هندزفیری نیز در کنار آن قرار گرفته اند. در لبه پایین دستگاه هم محل قرار گیری ورودی کارت حافظه جانبی، ورودی کابل شارژر و دیگر ورودی های دستگاه است.

کیبورد

جنس کیبورد دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس ۳۰۰ به صورت کامل از جنس فلز آلومینیوم است. جنس این کیبورد به اندازه ای خوب و با کیفیت است که ما از نوع و ظرافت طراحی موجود در ان به یک باره متعجب و غافلگیر شدیم. کیبورد این دستگاه یک TrackPad نیز به همراه دارد. این کیبورد چندین درگاه دارد و یک امکان جالب و فوق العاده دیگر دارد که در بخش بررسی سخت افزار، راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

همان طور که در بخش بالا تر نیز گفتیم، ابعاد و وزن این کیبورد نیز مشابه با ابعاد و وزن خود دستگاه است که زمانی که کیبورد را به دستگاه وصل کنید، وزن این دو روی هم رفته، حدود ۲ کیلو گرم می شود. کلید های این کیبورد در فاصله بسیار مناسبی از هم قرار دارند که این سبب شده تا این کیبورد به یک کیبورد جزیره ای خوب و با کیفیت بدل شود. به همین علت است که کاربران از کار کردن با این کیبورد علاوه بر احساس راحتی، احساس خوشایندی را نیز تجربه خواهند کرد.

طریقه اتصال این کیبورد به دستگاه، مغناظیسی است و عملکرد بسیار خوب و فوق العاده ای دارد. ضمنا در دو طرف این کیبورد، محل قرار گیری کارت حافظه جانبی، چراغ زنگ خطر، ورودی های یو ای بی و یک کانکتور دیگر قرار دارد که این ها برای یک کیبورد، بسیار فرا تر از حد انتظار بوده و می توان گفت که فوق العاده هستند. ضمنا وصل  و جدا کردن تبلت و کیبورد به یکدیگر، خیلی آسان و راحت بوده کاربران هیچ مشکلی از این بابت نخواهند داشت. لازم به ذکر است که در دستگاهی برای تست و بررسی در اختیار ما بود، کیبورد و دستگاه به صورت کامل و صد در صدی بر روی هم چفت نشدند؛ که البته این می تواند تنها مختص به همین دستگاه باشد و در دستگاه های دیگر این مورد وجود نداشته باشد.

به صورت کلی، از این حجم از زیبایی و ظرافت و کیفیت موجود در دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس ۳۰۰ متعجب و شگفت زده شدیم و میزان این تعجب و شگفتی در حدی زیاد بود، که کمپانی ایسوس را چندین بار برای طراحی و تولید چنین دستگاهی تحسین کردیم. یکی دیگر از ویزگی های جالب و مثبت در کیبورد این دستگاه، نور بک گراند در کیبورد آن است. ترک پد آن نیز از اندازه بسیار مناسب و هوشمندانه ای برخوردار بوده و به خوبی همه دستورات را اجرا می کند.

تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس 300

چیزی که واضح است، این است که نمی توان ترک پد کیبورد این دستگاه را در دسته بهترین ترک پد های موجود در دنیا دانست؛ اما در هر صورت از یک عملکرد مناسب و قوی برخوردار است. همان طور که می دانید این دستگاه ورودی یو ای بی دارد و هر زمان که از کار کردن با ترک پد ان راحت نبودید و یا از کار کردن با ان خسته شدید، می توانید یک موس به دستگاه تبلت وصل کرده و با ان کار کنید.

صفحه نمایشگر

صفحه نمایشگر این تبلت اندازه ۱۳٫۳ اینچی دارد و یک رزولوشن عالی را به کاربر ارائه خواهد داد. با وجود این میزان از رزولوشن در صفحه نمایشگر این دستگاه، همه محتوا ها بسیار عالی و با کیفیت نمایش داده خواهند شد. اندازه بزرگ این نمایشگر باعث شده تا بتوانید از این دستگاه برای مطالعه و یا خواندن مطالب دلخواه خود استفاده کنید. رنگ های موجود در این صفحه نمایشگر بسیار واقعی و اصلی و زیبا هستند و با نگاه کردن به این صفحه در هر زاویه ای که باشید، هیچ گونه افت کیفیتی را تجربه نخواهید کرد که این برای یک دستگاه تبلت، یک ویژگی بسیار مثبت تلقی می شود.

لازم به ذکر است که این صفحه نمایشگر براق است و به علت این براقی، کار کردن در شرایطی که نور زیاد وجود دارد، اندکی سخت است. سختی به این علت است که زمانی که با این تبلت در شرایط نور قوی قرار می گیرید، انعکاس نور به اندازه ای زیاد است که چشم ها را اذیت کرده و عملا هیچ چیز را نمی توانید ببینید. اما این مشکل  به همین شدت باقی نخواهد ماند و می توان یک محافظ صفحه مات بر روی آن قرار داد و این مورد را به میزان زیادی بر طرف کرد.

صفحه نمایش این دستگاه از تاچ بسیار قوی نیز برخوردار است که می تواند به صورت همزمان تا ۱۰ لمس را پشتیبانی کند و از خود یک عملکرد عالی و فوق العاده به جا بگذارد. یکی از ویژگی های منفی این دستگاه این است که نمی توان با قلم با آن کار کرد؛ بنابراین این دستگاه تبلت برای افرادی که قصد طراحی و انجام کار های گرافیکی با ان را دارند، مناسب نیست.

صفحه نمایشگر عضو مهمی در دستگاه های تبلت به شمار می آید که در رابطه با این دستگاه می توان گفت که به صورت کلی، صفحه نمایشگر آن خوب و با کیفیت است و کاربر با کار کردن با آن، احساس راحتی و رضایت را تجربه خواهد کرد.

 سخت افزار تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس ۳۰۰

سخت افزار و باتری این دستگاه تبلت را ما تست کرده و نتایج حاصل از این تست را برایتان خواهیم گفت. در این دستگاه یک پردازنده اینتل Core i5 با ولتاژ پایین و با کمترین میزان فرکانس یعنی ۱٫۷ تا ۲٫۶ گیگا هرتز برخوردار است. وجود رم ۴ گیگی این دستگاه به عملکرد مناسب تر و قوی تر آن کمک خواهد کرد.

طریقه عملکرد

پیش از اینکه طریقه عملکرد دستگاه را به صورت کامل بررسی کنیم، به بیان کردن مشخصات آن به صورت کامل می پردازیم. این دستگاه ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی دارد که برای یک دستگاه تبلت بسیار خوب و زیاد است. اما آن نکته شگفت انگیز که راجع به کیبورد دستگاه قرار بود اعلام کنیم، این بود که کیبورد این دستگاه یک حافظه داخلی ۵۰۰ گیگی دارد که در صورت متصل کردن کیبورد به تبلت، حافظه دستگاه به علاوه ۵۰۰ گیگ می شود و این به معنای واقعی کلمه خارق العاده است!

از نظر طریقه عملکرد سخت افزار این دستگاه، باید بگوییم که سطح سخت افزار این دستگاه در حد سخت افزار یک لپ تاپ با سط۰ح متوسط است و به همان اندازه می تواند به رفع نیاز های کاربر بپردازد. برای اینجام کار های گرافیکی و کار با برنامه هایی همچون فتوشاپپ و ایلستریتور می توانید از این دستگاه استفاده کنید. ضمنا از این دستگاه نیز می توانید برای انجام بازی های رایانه ای نیز استفاده کنید و جوابگوی بخش گرافیکی و سخت افزاری آن ها خواهد بود. به صورت کلی این دستگاه تبلت برای بازی کردن نیست اما قدرت سخت افزاری آن در حد قدرت سخت افزاری دستگاه هایی است که مناسب برای بازی هستند.

تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس 300

به صورت کلی قابلیت و امکانات این دستگاه به صورتی است که می توان ادعا کرد با خرید آن، شما به صورت همزمان صاحب یک دستگاه تبلت و لپ تاپ با امکانات خوب شده اید. به این علت که با وجود سیستم عامل ویندوز۸ بر روی این دستگاه، شما با خرید آن دیگر هیچ نیازی به یک دستگاه لپ تاپ نخواهید داشت و اصلا کمبود آن را حس نخواهید کرد.

بررسی باتری تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس ۳۰۰

این دستگاه یک باتری ۳۱۲۰ میلی آمپری دارد که با یک بار شارژ کردن آن، دیگر تا ۵ ساعت به شارژ نیاز نخواهد داشت و می توانید به صورت مداوم و پشت سر هم از آن استفاده کنید. این ۵ ساعت در صورت استفاده مداوم و ممتد است و اگر به صورت ممتد در حال استفاده از ان نباشید، این ۵ ساعت افزایش پیدا خواهد کرد.

بلندگو

بلندگو و اسپیکر این دستگاه مانند سایز دستگاه های دیجیتال طراحی و تولید شده توسط کمپانی ایسوس، بسیار با کیفیت و مفید هستند.و با اینکه صدای بلند گو ها بسیار زیاد و گوش خراش نیست، اما از کیفیت و وضوح خوبی برخوردار است و کاربر را راضی نگه می دارد. معمولا افراد از تبلت ها برای اهنگ گوش دادن و فیلم دیدن استفاده می کنند که همچین ویژگی سبب شده تا این دستگاه را به یک گزینه مفید برای خرید برای همچین افرادی تبدیل کند.

دوربین تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس ۳۰۰

دوربین این دستگاه نیز مانند دوربین سایر دستگاه های ایسوس بسیار مناسب و با کیفیت است. می توانید از دوربین جلوی آن برای برقراری تماس های ویدیویی و تصویری استفاده کنید. اما دوربین آن برای ثبت عکس و لحظات ماندگار شما گزینه مناسبی نیست و شما را ناامید خواهد کرد.

جمع بندی

با کار کردن با دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک تی ایکس ۳۰۰ این فکر به سراغ شما می آید که آیا در آینده مدل دستگاه های لپ تاپ نیز این گونه خواهد شد؟ علت این فکر این است که این دستگاه همه ویژگی ها و امکانات یک دستگاه لپ تاپ را به شما ارائه خواهد داد. هر زمانی که کاربر تمایل داشته باشد، می تواند کیبورد را از دستگاه جدا کرده و یک تبلت در دست داشته باشد و هر زمان که اراده کند، می تواند کیبورد را به تبلت متصل کرده و یک لپ تاپ در دست داشته باشد.

به صورت کلی با خرید این دستگاه با یک تیر دو نشان زده و می توانید صاحب دو دستگاه تبلت و لپ تاپ شوید. در ادامه مشخصات فنی این دستگاه جالب و حرفه ای را برایتان آورده ایم. برای دریافت مشاوره بیشتر نیز می توانید با تکنسین های حرفه ای و با تجربه ما در نمایندگی ایسوس تماس برقرار کنید.

مشخصات

  • میزان حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگ
  • مقدار رم: ۴ گیگابایت
  • جنس ساختار بدنه: ترکیب فلز آلومینیوم و شیشه
  • سایز سیم کارت: سایز اصلی
  • مشخصات دوربین سلفی: وب کم یا دوربین جلو با کیفیت HD
  • تراکم پیکسلی: حدود ۱۶۵٫۶ پیکسل بر اینچ
  • میزان کارکرد باتری: ۵ ساعت استفاده مداوم
  • اندازه تبلت: ۱۳٫۳ اینچ
  • رزولوشن نمایشگر: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵میلی ‌متری صدا
  • باتری: از نوع باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۱۲۰ میلی آمپر-ساعت
  • بلوتوث: نسخه‌ ۴
  • شبکه های ارتباطی: عدم خواندن سیم‌ کارت
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: حدود ۱٫۷ گیگا هرتز
  • وزن: ۹۵۰ گرم
  • نسخه سیستم عامل: ویندوز ۸
  • سیستم عامل: ویندوز
  • Windows
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>