تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201

معرفی

می توان با جرئت بیان کرد که دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201 یکی از زیبا ترین و شیک ترین دستگاه های تبلت اندورید است که تا به الان دیده بودیم. این دستگاه تبلت از کیفیت ساخت فوق العاده بالایی نیز برخوردار است. قاب پشتی آن از جنس فلز بوده و این جنس فلزی علاوه بر زیبایی که دارد، تا میزان زیادی به قدرت و استحکام و مقاومت دستگاه تبلت کمک کرده و هر کدام از این موارد را در این تبلت چند برابر کرده است.

دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201 از ابعاد و وزن بسیار کمی برخوردار است. به همین علت به یکی از سبک ترین و ظریف ترین دستگاه های تبلت در دنیا مشهور شده است. وزن آن حدود ۵۸۰ گرم و قطر آن حدود ۸٫۳ میلی متر است. به علت این ظرافت و سبک وزن بودن دستگاه، استفاده از آن و کار کردن با آن یکی از کار های لذت بخش است و می توان اعتراف کرد که حتی نگه داشتن این دستگاه در دست، احساس لذت زیادی را به کاربر منتقل خواهد کرد.

این دستگاه نیز مانند تبلت مدل قبلی خود، به دو صورت ساده و همراه با کیبورد، در بازار ارائه شده و به فروش می رسد. نسخه ای از این دستگاه که کیبورد به همراه دارد، دقیقا مانند یک دستگاه لپ تاپ واقعی است و امکانات و وِیژگی های زیادی دارد که کاربر را هیجان زده می کند. دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201 به خودی خود، دارای امکانات جالب و مفیدی است و زمانی که کیبورد به این دستگاه اضافه می شود، این امکانات به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کنند. برای نمونه می توان گفت که بعد از اتصال کیبورد به این دستگاه، طول عمر باتری تبلت به میزانن قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. حتی با اتصال کیبورد به دستگاه، می توان یک ورودی جدید برای کارت حافظه جانبی و کابل یو اس بی اضافی به دست آورده که این خود یک ویژگی بسیار مثبت تلقی می شود.

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201

شاید فکر کنید با اتصال کیبورد به دستگاه تبلت، از ظرافت و سبک وزن بودن خود خارج شده و به یک دستگاه زمخت و سنگین تبدیل می شود. اما باید به صراحت بگوییم که سخت در اشتباه هستید و حتی با اتصال کیبورد به دستگاه نیز، این دستگاه تبلت همچنان یک دستگاه تبلت بسیار ظریف و باریک و سبک وزن محسوب می شود و به آسانی می توانید آن را به مکان های مختلف برده و بدون هیچ مشکل و دردسری ان را جا به جا کنید.

نمایشگر تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201

دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201 یک صفحه نمایشگر ۱۰٫۱ اینچ ی دارد که از دقت تصویر بالایی برخوردار است. دقت تصویر در این نمایشگر ۸۰۰ در ۱۲۰۰ است و می توان گفت که یک کیفیت فوق العاده و بی نظیر را به کاربر ارائه خواهد داد. هر رنگی که در این صفحه نمایشگر نشان داده می شود، بسیار واقعی و زنده بوده و به معنای واقعی کلمه، چشم های کاربر را نوازش می کند! ضمنا کنتراست رنگ ها در این صفحه نمایشگر فوق العاده عالی و با کیفیت است.

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201

به جرئت می توان گفت که این دستگاه یکی از برترین و با کیفیت ترین صفحه نمایشگر ها را در میان دستگاه های تبلت اندروید دارد. به همین علت این دستگاه در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و کاربران با تماشای هر محتوایی در این دستگاه تبلت، غرق لذت می شوند. همچنین می توان گفت این دستگاه به علت داشتن صفحه نمایشگر بسیار عالی و با کیفیت، می تواند یک گزینه خوب برای تماشای فیلم و سریال باشد. کیفیت صفحه نمایشگر این دستگاه آنقدر زیاد است که با دستگاه های تبلت اپل رقابت می کند.

طراحی و تولید

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، این دستگاه تبلت از یک طراحی فوق العاده زیبا و حرفه ای نیز بهره می برد. کمپانی ایسوس همواره در طراحی تولید دستگاه هایش حساسیت و ظرافت زیادی به خرج می دهد که همین حساسیت و ظرافت، منجر به طراحی و تولید همچین دستگاه های با کیفیت و فوق العاده ای می شود.

طراحی دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201 به صورتی است که دوربین جلو در بخش بالایی صفحه نمایشگر تعبیه شده و یک دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی است. در بخش پایینی دستگاه، ورودی های کابل شارژ دستگاه و یو اس بی وجود دارد که از آن برای متصل کردن دستگاه تبلت به دیگر دستگاه های لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می شود. در بخش های سمت چپ و سمت راست دستگاه تبلت، شیار های ورودی برای داک های مستقل تبلت قرار گرفته اند.

همچنین در سمت چپ این دستگاه تبلت، کلید های مربوط به تنظیمات این دستگاه قرار گرفته اند. کلید های تنظیم صدا  و ورودی های کارت حافظه جانبی و کابل HDMI نیز از جمله این کلید ها هستند. در سمت راست تبلت نیز جک هدفون و هندزفیری قرار گرفته است. اما از همه مهم تر دکمه پاور است که راجع به محل قرار گیری آن هیچ صحبتی نکردیم. اما نگران نباشید و محل قرار گیری دکمه پاور هم در قسمت بالای تبلت است که در بالای همه دکمه ها و بخش ها قرار دارد.

دوربین تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201

در بخش پشتی دستگاه تبلت، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی قرار دارد که همان دوربین اصلی دستگاه محسوب می شود. این دوربین دارای یک فلش تکی ال ای دی است که از دیافراگم f/2.4 بهره می برد. به علت بهره بردن این دستگاه تبلت از سیستم عامل اندروید، امکانات ویژگی های دوربین این تبلت برای عکاسی و ثبت لحظات بسیار کامل و جامع است. همان طور که همه می دانند، این روز ها اکثر کاربران به این نتیجه رسیده اند که دوربین های تبلت ها برای عکاسی مناسب نیستند و کسی یک دستگاه تبلت را با هدف عکاس و عکسبرداری خریداری نمی کند. اما در رابطه با کیفیت دوربین باید بگوییم که این دستگاه این صحبت ها را نقض کرده و کیفیت عکاسی دوربین آن، از دستگاه های تبلت دیگر بسیار بهتر بوده و در واقع غیر قابل مقایسه است!

عکس هایی که در فضای باز با این تبلت ثبت شده اند بسیار با کیفیت و مناسب هستند و عکاسی با دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201 در مکان هایی که در آن ها نور کافی وجود دارد، بسیار لذت بخش و با کیفیت است. اما خب این دستگاه هم مانند دیگر دستگاه های دیجیتال یک دستگاه همه چیز تمام نیست و ویژگی های منفی نیز در ان پیدا می شود. یکی از ویژگی های منفی این دستگاه مربوط به دوربین آن است و بیان کننده این است که عکاسی در محیط های با نور کم، منجر به ثبت عکس های چندان با کیفیتی نمی شود. که با توجه به نکته ای که در بالا در رابطه با دوربین دستگاه های تبلت گفتیم، این ویژگی چندان هم بد تلقی نشده و سبب نمی شود تا به خاطر ان، از دیگر امکانات و ویژگی های حرفه ای و هیجان انگیز این دستگاه دست برداریم.

ضمنا این موضوع ثبت عکس با کیفیت بالا در محیط هایی با نور کافی و ثبت عکس با کیفیت پایین تر در محیط هایی با نور کم در رابطه با فیلمبرداری با این دستگاه هم صدق می کند. یعنی فیلمبرداری با تبلت در محیط هایی که نور کافی وجود دارد، سبب ثبت فیلم های با کیفیت عالی شده و همینطور فیلمبرداری با این دستگاه در محیط هایی با نور کم، سبب ثبت شدن فیلم هایی با کیفیت پایین تر خواهد شد.

سخت افزار تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201

این دستگاه تبلت در قلب خوود یک پردازنده ۴ هسته ای قوی و ۱ گیگ رم دارد. این ترکیب یک ترکیب سخت افزاری حرفه ای و پر قدرت است و منجر به فراهم شدن یک محیط کابری روان و راحت و حرفه ای می شود. همه چیز در این دستگاه بسیار آسان و روان است و هیچ چیزی وجود ندارد که خاطر کاربر را مکدر سازد.

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201
تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201

قدرت سخت افزاری این دستگاه به اندازه ای بالا و زیاد است، که حتی زمانی که از عکس های متحرک برای عکس های بک گراند دستگاه خود استفاده می کنید، باز هم به همان سرعت اصلی و همشگی کار کرده و شاهد هیچ مدل کاهش سرعتی در دستگاه نخواهید بود. متاسفانه یا خوشبختانه باید اعلام کنیم که تقریبا دستگاه های تبلت کمی در بازار موجود هستند که بتوانند همچین تجربه کاربری خوب و حرفه ای را به کاربر ارائه دهند؛ و دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201 یکی از این دستگاه ها است.

رابط کاربری

کمپانی ایسوس به صورت پیش فرض، در این دستگاه سیستم عامل اندروید ۳ را قرار داد. اما درست بعد از گذشت چند هفته از ورود این دستگاه تبلت به بازار جهانی، کمپانی ایسوس آپدیت ساندویچ بستنی را برای این دستگاه به انتشار رساند. بنابراین دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201 از جنبه تجربه کاربری استاندارد، تجربه کاربری با اندروید ۴ را به کاربر می دهد.

کمپانی ایسوس در دسته معدود کمپانی هایی قرار می گیرد که هیچ دخل و تصرفی در رابط کاربری اندروید وارد نکرده است. البته باید این را هم در نظر گرفت و توجه کرد که این کار به کمپانی ایسوس کمک می کند تا با سرعت بسیار بیشتری نسبت به کمپانی های دیگر، اقدام به آپدیت نرم افزاری دستگاه های خود کند.

نرم افزار

بخش اصلی نرم افزار که باید به آن اشاره و راجع به آن صحبت کنیم، مرورگر اینترنت این دستگاه است. مرورگر این دستگاه تبلت به معنای واقعی یک مرورگر اینترنت بدون مشکل و حرفه ای است. همه کار ها در این مرورگر سریع و بدون هیچ افت سرعتی انجام می شوند و به صورت کامل فلش را ساپورت می کند.

ضمنا باید بیان کنیم که کمپانی ایسوس به کاربرانی که این دستگاه تبلت را خریداری کنند، ۸ گیگ فضای مجازی به صورت رایگان هدیه می دهد.

کاربرد دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201

به علت وجود پردازنده بسیار قوی و پر قدرت و صفحه نمایشگر با کیفیت و بلندگو های قوی، ویدیو دیدن و موسیقی گوش کردن با این دستگاه بسیار آسان و البته لذت بخش است. همینطور باید بدانید که این دستگاه پردازنده گرافیکی قوی نیز دارد و می توانید بازی های سنگین رایانه ای را بر روی آن اجرا کرده و از بازی کردن لذت ببرید.

باتری

قدرت باتری دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201 به اندازه ای است که در صورتی که یک روز تمام با ان کار کرده و کار های سنگین با ان انجام دهید، می توانید تا یک روز آن را شارژ نکنید. ضمنا شارژ دهی این دستگاه تا دو روز هم می رسد اگر حالت نور صفحه را بر روی تنظیم خودکار قرار دهید!

جمع بندی

مجموعا می توان گفت که کمپانی ایسوس با تولید این دستگاه، همه کاربران و حتی رقیبان خود را متعجب و غافلگیر کرد. این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های تبلتی است که تا به امروز در بازار های جهانی عرضه شده است. دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201 از برترین سخت افزار و نرم افزار برخوردار است و یکی از جالب ترین و حرفه ای ترین تجربه های کاربری را در اختیار کاربران قرار می دهد. این دستگاه در کنار امکانات فوق العاده ای که دارد، از کیفیت ساخت بالا نیز برخوردار است که همه این ها در کنار هم سبب شده تا این دستگاه به پادشاه دستگاه های تبلت اندروید تبدیل شود.

برای راهنمایی بهتر شما مشخصات دستگاه را در ادامه متن قرار داده ایم. همچنین می توانید با نمایندگی ایسوس تماس گرفته و جهت دریافت راهنمایی بیشتر، با کارشناسان مربوطه صحبت کنید.

مشخصات

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer Prime TF201
  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
  • مقدار رم: ۱ گیگابایت
  • قطع سیم کارت: سایز اصلی
  • دوربین جلو: دوربین جلو با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۸ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: دارد
  • تراکم پیکسلی: ۱۴۹ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: تا ۱۲ ساعت کاربری ترکیبی و مداوم
  • فناوری‌های مکان‌یابی: جی پی اس
  • اندازه دستگاه: ۱۰٫۱ اینچ
  • رزولوشن نمایشگر: ۸۰۰ در ۱۲۸۰
  • درگاه‌های ارتباطی: یو اس بی
  • رابط ‌ها: جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۲۵ وات ساعت
  • کابل همراه: کابل USB
  • بلندگو: استریو
  • فلش دوربین: ال ای دی
  • بلوتوث: نسخه ۲٫۱ با پروفایل EDR
  • شبکه های ارتباطی: بدون سیم ‌کارت
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
  • بیشترین ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگ
  • وزن داک کیبورد: ۵۳۷ گرم
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۲ گیگاهرتز
  • وزن: ۵۸۶ گرم
  • نسخه سیستم عامل: ۴
  • سیستم عامل: اندروید
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>