تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG

تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG

تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG

معرفی

کمپانی ایسوس از معدود کمپانی های تولید کننده دستگاه های لپ تاپ و تبلت است که حتی در محصولاتی که قیمت بالایی ندارند هم استاندارد های اولیه یک دستگاه دیجیتال مناسب و با کیفیت را رعایت می کند. این مورد تنها به یک سری از دستگاه های تولیدی این کمپانی مربوط نیست و راجع به همه دستگاه هایی که در این شرکت طراحی و تولید می شونند، صدق می کند. دستگاه تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG یکی از برترین دستگاه های تبلت ایسوس است.

مسلما راجع به دستگاه تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG نیز صدق کرده و این دستگاه با وجود قیمت بسیار مناسب و پایینی که دارد، از همه استاندارد های اولیه که یک دستگاه تبلت باید داشته باشد، پیروی می کند. اگر بخواهیم این دستگاه تبلت را با دستگاه های تبلتی که قیمت یکسانی با آن دارند مقایسه کنیم، متوجه می شویم که از جنبه های گوناگون مانند نوع و کیفیت طراحی و ساخت، تفاوت های آشکاری داشته و اصطلاحا حرف های بسیاری برای بیان کردن دارد.

طراحی و ساخت

طراحی و ساخت این دستگاه تبلت به این شکل است که قاب پشتی دستگاه، از جنس یک نوع پلاستیک سفت و سخت و با استحکام بالا تولید شده است. وزن آن حدود ۳۱۰ گرم است و از ظرافت بسیار بالایی برخوردار بوده و ضخامت آن حدود ۸٫۹ میلی متر است. در نتیجه می توان گفت که از کار کردن با این دستگاه احساس خوبی به شما منتقل خواهد شد و به هیچ وجه از کار کردن با آن، احساس نمی کنید که یک تبلت با رده پایین در دست گرفته اید!

این دستگاه تبلت از جنبه ظاهر تفاوت های خیلی کمی با دستگاه تبلت ایسوس مدل FE375CG با سایز ۷ اینچ دارد. تفاوت های این دو مدل در مواردی مانند قاب و نمای بخش پشت دستگاه و مکانی که دوربین اصلی در ان قرار گرفته است، فاحش تر و مشخص تر است. در دستگاه تبلت مدل FE380CG دوربین اصلی در گوشه سمت چپ دستگاه قرار دارد. با نگاه از نمای روبروی دستگاه، ۲ عدد اسپیکر در بخش های بالایی و پایینی صفحه نمایشگر را مشاهده می کنید. دوربین جلوی دستگاه در بخش سمت راست اسپیکر بالای صفحه نمایشگر و سنسور های این دستگاه تبلت، در کنار دوربین دستگاه قرار گرفته اند.

در این دستگاه تبلت نیز مانند اغلب دستگاه های تبلت کمپانی ایسوس، لوگوی کمپانی در را بخش زیرین صفحه نمایشگر خواهید دید. روی لبه سمت چپی دستگاه شیار هایی که محل قرار گیری سیم کارت و کارت حافظه جانبی هستند، قرا گرفته اند. جهت افزایش زیبایی و ظرافت دستگاه، بر روی این شیار ها درپوش های پلاستیکی قرار گرفته که آن ها را پوشانده و طبق پیش بینی کمپانی ایسوس، جهت افزایش زیبایی تبلت شده اند. محل قرار گیری کلید های کم و زیاد کردن صدا نیز در بخش سمت راستی دستگاه است.

تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG

اما صحبت از محل قرار گرفتن ورودی های میکرو یو اس بی و هندزفری و هدفون در این دستگاه نشد و باید بگوییم که محل قرار گیری آن ها، در قسمت بالایی دستگاه است. اما جایگاه قرار گیری میکروفون دستگاه تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG این هم درقسمت لبه پایین دستگاه تبلت است.

صفحه نمایشگر تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG

تا پیش از طراحی و ساخت این محصول توسط شرکت ایسوس، دستگاه های تبلت سری فون‌پد کمپانی ایسوس را با صفحه نمایشگر به سایز ۷ اینچ مشاهده کرده بودیم. اما بعد از طراحی و تولید دستگاه تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG می توان نتیجه گرفت که این کمپانی یک سری از استاندار و نظریه های اولیه خود را دچار تغییراتی کرده و این بار برای این دستگاه، یک صفحه نمایشگر با سایز ۸ اینچ در نظر گرفته است.

نمایشگر این دستگاه مجهز به فناوری IPS است و رزولوشن آن ۸۰۰ در ۱۲۸۰ است. از این رزولوشن می توان نتیجه گرفت که تراکم پیکسلی این دستگاه حدود ۱۸۹ ppi است. باید بگوییم که تبلت لنوو مدل A5500 هم دقیقا دارای همین سایز و همین رزولوشن و تراکم پیکسلی برای صفحه نمایشگر خود است.

کمپانی ایسوس اخیرا سیاست های جدیدی را در طراحی و ساخت دستگاه های تبلت خود در پیش گرفته است. این کمپانی برخی از دستگاه های تبلت خود را با رزولوشن نسبتا کم  و پایین تولید کرده و آن ها را یک قیمت بسیار پایین به بازار جهانی عرضه کرده و وارد رقابت با کمپانی های رقیب و همکار خود شده است. اما در طراحی و ساخت برخی دیگر از دستگاه های تبلت خود، یک سیاسیت جدید و عجیب به خرج داده و صفحه نمایشگر با کیفیت بالا را در آن ها تعبیه کرده است.

دستگاه تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG نیز از کیفیت بالایی در صفحه نمایشگر خود برخوردار است اما به هر حال با وجود این کیفیت بالا، اما فول اچ دی نیست. که خب برای این مورد نمی توان به این دستگاه تبلت خرده گرفت؛ چرا که قیمت آن یک قیمت بسیار پایین است و از یک دستگاه با این بازه قیمتی، نباید انتظار ویژگی های عجیب و غریب و خیلی بالا را داشت.

تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG

یکی از ویژگی های مثبت و نقاط قوت این دستگاه تبلت این است که بیشتری میزان روشنایی آن بسیار خوب بوده و در محیط ها با نور زیاد و یا در فضای باز که نور زیادی در آن وجود دارد، برا کار کردن و استفاده کردن از آن دچار هیچ مشکلی نخواهید شد. ضمنا این دستگاه تبلت دارای سنسور تنظیم نور خودکار است و زمانی که به محیط هایی وارد می شوید که نور آن ها کم یا زیاد است، خود دستگاه به صورت خودکار نور صفحه نمایشگر را افزایش یا کاهش می دهد. بنابراین از این جنبه هم خیال کاربر از کار کردن با آن در محیط ها با شرایط نوری متفاوت، راحت و آسوده است.

ما بعد از یک بررسی کلی از صفحه نمایشگر این دستگاه به نتیجه رسیدیم که به صورت کلی صفحه نمایشگر آن از کیفیت خوب و مناسبی برخوردار است. ضمن اینکه علاوه بر کیفیت بالایی که دارد، سنسور های بخش لمسی ان نیز بسیار قوی هستند و تا چند لمس را به صورت همزمان می توانند دریافت کنند و عملکرد خوبی را از خود ارائه دهند.

سخت افزار

در این بخش قصد داریم راجع به سخت افزار دستگاه تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG صحبت کرده و آن را مورد بررسی قرار دهیم. سخت افزار این دستگاه یک پردازشگر ۴ هسته ای بسیار قدرتمند دارد که پردازشگر آن با چیپ ست Z3530 اینتل تجهیز شده است. این پردازشگر ۴ هسته ای، با کمک گرفتن از فرکانس کاری خود و رم یک گیگی که دستگاه دارد، مسئولیت میزبانی کردن از سیستم عامل اندروید و سایر برنامه ها و اپ ها و بازی های اندروید را به عهده دارند و همه آن ها را بدون هیچ گونه مشکلی یا اختلالی اجرا می کنند.

با این قیمت مناسب و کمی که دستگاه تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG دارد، از مشخصات سخت افزاری بسیار بالا و قدرتمندی برخوردار شده است. این دستگاه ها می توانند از نوع ۸ یا ۱۶ یا ۳۲ گیگی حافظه دار ها باشند و کاربرانی که برای استفاده از دستگاه تبلت خود به حافظه بیشتری نیاز دارند، می توانند یک کارت حافظه جانبی به دستگاه تبلت وصل کرده و میزان ظرفیت حافظه آن را طبق تمایل خود، افزایش دهند.

راه های ارتباطی

این مورد را در بالا تر نیز ذکر کردیم و گفتیم که این دستگاه توانایی خواندن سیم کارت را دارد و می توانید با وارد کردن یک سیم کارت در آن، اقدام به برقراری تماس های تلفنی با دوستان و آشنایان خود کنید. این دستگاه به نسبت قیمتی که دارد، در موارد زیادی ما را غافلگیر کرد و ویژگی ها و امکاناتی فرا تر از حد انتظار ما در اختیارمان گذاشت. برای مثال می توانیم به دو نمونه از آن ها اشاره کنیم. امکان پشتیبانی از او تی جی و وجود جی پی اس در این دستگاه، از جمله این امکانات هستند.

نرم افزار تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG

صحبت از نرم افزار دستگاه تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG که می شود، به این نتیجه می رسیم که نرم افزاراین دستگاه هم مانند سایر بخش های دیگر، غیر قابل پیش بینی است. نرم افزار این دستگاه نیز مانند دستگاه های قدیمی تر، مجهز به سیستم عامل اندروید است؛ اما یک تفاوت در آن وجود دارد و ان هم این است که نسخه اندروید این دستگاه، نسخه ۴٫۴٫۲ است و یک یک پیشرفت یا ارتقا  نرم افزار تلقی می شود.

تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG

اما مبحث مهم تر از سیستم عامل در این دستگاه، مربوط به رابط کاربری آن است. کمپانی ایسوس چندین نوع از محصولات جدید خود را با رابط کاربری که مختص به خودش است روانه بازار کرده و دستگاه تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG نیز یکی از همین دستگاه ها است که مجهز به رابط کاربری اختصاصی کمپانی ایسوس به نام Zen UI  شده است. رابط کاربری این دستگاه بسیار قوی و حرفه ای و با رنگ و لعاب است و دقیقا مثل یک لانچز زنده برای کاربر کار می کند. ویژگی مثبت این رابط کاربری این است که در کنار اینکه کاربر را از سادگی رابط کاربری اندروید دور نمی کند و کار کردن با ان بسیار آسان و سهل است، اما چندین قابلیت نو و جدید را در اختیار کاربر قرار داده و به زیبایی دستگاه و آسانی کار کردن با آن افزوده است.

همچنین باید بگوییم که بعد از کار کردن با این دستگاه و بررسی رابط کاربری آن متوجه شدیم که هیچ باگ و یا لگی در دستگاه وجود ندارد و از این بابت بسیار خرسند گشتیم! به صورت کلی در یک جمله باید بگوییم که رابط کاربری این دستگاه به معنای واقعی کلمه فوق العاده است.

دوربین

دستگاه تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG دارای دو دوربین اصلی و فرعی است که دوربین اصلی با کیفیت ۵ مگاپیکسل در پشت دستگاه و دوربین دوم با کیفیت ۲ مگاپیکسل در بخش جلویی دستگاه قرار گرفته است. دوربین اول این دستگاه با کیفیت نسبتا مناسب بوده و در محیط هایی که از نور متناسبی برخوردار باشند، می تواند عکس های خوبی را ثبت کند. ضمنا دوربین اول این دستگاه به قدرت تنظیم فوکوس مجهز است و به صورت خودکار بر روی افراد و اشیا فوکوس می کند.

ضمنا می توانید با دوربین های این دستگاه تبلت ایسوس با قدرت فول اچ دی فیمبرداری کرده و با دوربین جلوی آن نیز اقدام به شرکت در تماس های ویدیویی و یا کلاس های آنلاین کنید. قدرت کیفیت دوربین این دستگاه بر خلاف دوربین اغلب دستگاه های تبلت دیگر بسیار خوب و مناسب بوده و در زمان ثبت عکس و فیلم های با کیفیت، کمک بسیاری به شما می کند.

باتری تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG

باتری این دستگاه هم مانند سایر بخش هایش از یک کیفیت خوب و مناسب برخوردار است و تا ۱۰ ساعت می توانید به صورت مدوام با ان کار کنید و نیاز به شارژ مجدد ندارد. واضح است که اگر استفاده شما از دستگاه به صورت مداوم نباشد، این ۱۰ ساعت بیشتر هم خواهد شد. اگر هنگام استفاده از دستگاه نور آن را کم کنید یا در صورت عدم نیاز به اینترنت، اینترنت آن را خاموش کنید، باز هم می توانید دوام باتری آن را به ساعت های بیشتری افزایش دهید. با توجه به بازه قیمتی این دستگاه، می توان گفت که کمپانی ایسوس آن را به یک باتری فوق العاده قوی و با کیفیت مجهز کرده است.

نتیجه گیری

تقریبا همه مشخصات و ویژگی های این مطلب را به صورت کامل و جامع برایتان شرح داده و از نقاط ضعف و قوت ان صحبت کردیم. این دستگاه یک دستگاه تبلت با قابلیت خواندن سیم کارت است که می توانید با آن تماس های تلفنی برقرار کنید. ضمنا دوربین آن از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است و علاوه بر عکاسی و فیلمبرداری با آن، می توانید تماس های ویدیویی نیز برقرار کنید.

با توجه به بررسی که ما از این دستگاه داشتیم، می توانیم به جرئت بگوییم که این دستگاه یک دستگاه تبلت فوق العاده است  و با توجه به قیمتی که دارد، می توان گفت با خرید آن یک خرید بسیار مفید و مقرون به صرفه انجام داده ایم. علاوه بر مطالعه این متن، می توانید با کارشناسان مستقر در نمایندگی ایسوس نیز صحبت کرده و راجع به این دستگاه اطلاعات بیشتری به دست آورید.

مشخصات

تبلت ایسوس مدل Fonepad 8 FE380CG
  • حافظه داخلی: ۸ گیگابایت
  • مقدار رم: ۱ گیگابایت
  • ساختار بدنه: از جنس پلاستیک
  • قطع سیم کارت: سایز میکرو
  • دوربین سلفی: دوربین جلویی دارای کیفیت ۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۵مگاپیکسل
  • دوربین: دارای یک دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۱۸۹ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: حداکثر تا ۲۱ ساعت در حالت مکالمه
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – دو سیم کارت
  • قابلیت‌های تبلت: دارای قابلیت مکالمه
  • اندازه: ۸ اینچ
  • قابلیت‌های دوربین: دوربین پشتی با کیفیت ۵ مگاپیکسل فوکوس خودکارفریم بر ثانیه
  • رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۸۰
  • درگاه‌های ارتباطی: microUSB
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵ میلی متری صدا
  • باتری: باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۵٫۲ وات-ساعت
  • کابل همراه: کابل یو اس بی
  • اندازه صفحه نمایشگر: بین ۸ تا ۱۰ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • سایر قابلیت‌ ها: نمایشگر لمسی خازنی با تکنولوژی IPS و رزولوشن WXGA قابلیت دریافت چند لمس همزمان پشتیبانی از Miracast
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۳۳ گیگاهرتز
  • وزن دستگاه تبلت: ۳۱۰ گرم
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>