تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL

طراحی و ساخت

کیفیت ساخت دستگاه های دیجیتال که توسط کمپانی ایسوس طراحی و ساخته می شوند، همواره مورد توجه کاربران قرار گرفته است. همه دستگاه های دیجیتال این برند از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به دستگاه های مورد علاقه کاربران تبدیل شده اند. دستگاه تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL نیز مانند دیگر دستگاه های تولید شده توسط این کمپانی، از این قائده پیروی کرده و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد.

این دستگاه از جنبه ظاهری، دارای یک ظاهر کاملا متفاوت با دیگر دستگاه های تبلت کمپانی ایسوس است. از روبرو که به این دستگاه تبلت نگاه می کنیم، متوجه می شویم که لوگوی کمپانی ایسوس بر روی آن وجود ندارد. گوشه های این دستگاه تبلت نیز با سایر دستگاه های تبلت متفاوت بوده و به جای گوشه های خمیده و گرد، دارای گوشه های نوک تیز و زاویه دار است. لوگوی کمپانی نیز بر روی در پشتی آن حک شده و در صورتی که دستگاه را از نمای پشت مشاهده کنیم، لوگو را خواهیم دید. این دستگاه در عین زیبایی و به خرج دادن سلیقه توسط طراحان، در سه رنگ مشکی، طلایی و قرمز طراحی و تولید شده است.

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL

در نسخه مشکی آن، قاب پشتی دستگاه تبلت، یک نوع بافت ساده و ریز و ظریف دارد که با وجود این بافت، تبلت دیگر از دست کاربران لیز نمی خورد و احتمال آسیب دیدن آن بسیار کم و ناچیز است. کمپانی ایسوس در بنر ها و تیزر های تبلیغاتی خود برای معرفی سری جدید دستگاه های تبلتی که تولید کرده است، بر روی یک ویژگی جالب تمرکز کرده و آن را در نگاه کاربران بسیار بولد و برجسته نشان داده است. این ویژگی خاص و جالب، اصطلاحا “روکش ضد جذب اثر انگشت” نامیده شده است. اما زمانی که به بررسی دقیق این دستگاه ها پرداختیم، متوجه شدیم که عملا برتری خاص و منحصر به فردی در صفحه نمایشگر این دستگاه های تبلت وجود نداشته و دیده نمی شود.

صفحه نمایشگر این دستگاه های تبلت هم مانند اغلب دستگاه های تبلت موجود در بازار، قابلیت جذب لکه ها را دارد و بعد از استفاده از آن ها، لک های مختلفی را بر روی صفحه نمایشگر مشاهده خواهید کرد. دستگاه تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL دارای وزن ۲۷۹ گرم و ضخامت ۸٫۳ میلی متر است. نسخه های مشابه این دستگاه وزن و ضخامت بیشتری داشته و اگر با نگاه مقایسه ای بررسی کنیم، متوجه می شویم که این دستگاه تبلت از دیگر دستگاه های خانواده اش، ظریف تر و سبک تر است.

زمانی که از زوایه روبرو به این دستگاه تبلت نگاه می کنیم، دوربین اصلی را در قسمت بالای صفحه نمایشگر خواهیم دید. در بخش پشتی دستگاه تبلت نیز دوربین دوم، و همان طور که در بالا گفتیم لوگوی کمپانی ایسوس دیده می شود. این دستگاه تبلت دارای بلندگو های استریو است که این بلندگو ها، بر روی لبه های بالا و لبه های پایینی دستگاه تعبیه شده اند. بر روی بخش سمت چپ دستگاه نیز، محل قرار گیری کارت حافظه جانبی تعبیه شده است. کلید های تنظیم و مدیریت صدا و پاور هم در لبه سمت راست این دستگاه تبلت قرار گرفته اند. محل قرار گیری سیم کارت نیز بر روی همان لبه سمت راست تعبیه شده است. در بخش بالایی دستگاه تبلت نیز ورودی هدفون و در بخش پایینی آن، ورودی کابل یو اس بی قرار گرفته است.

صفحه نمایشگر

یکی دیگر از ویژگی های این دستگاه تبلت که آن را در دیگر دستگاه های خانواده اش متمایز می کند، صفحه نمایشگر آن است. کمپانی ایسوس برای این دستگاه یک صفحه نمایشگر ویژه در نظر گرفته و بر روی آن فناوری IPS همراه با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ قرار داده است. این حجم از رزولوشن بیانگر این است که این دستگاه تبلت، دارای تراکم پیکسلی ۳۲۳ پیکسل بر اینچ است. لازم به ذکر است که تراکم پیکسلی دستگاه تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL از دیگر دستگاه های تولیدی کمپانی های دیگر مانند سامسونگ و لنوو، بسیار بیشتر است و همین یکی از دلایل برتری این دستگاه شده است.

همان طور که خودتان هم متوجه شده اید، کمپانی ایسوس برای این دستگاه تبلت سیاست های زیاد و خاصی را به خرج داده و همه تلاش خود را به کار برده تا یک دستگاه متمایز و برتر تولید کند. این دستگاه در مقایسه با نسخه های قبلی خود، از یک صفحه نمایشگر با رزولوشن عالی بهره می برد و رویکرد کمپانی ایسوس در آن، یک رویکرد ویژه و کاملا متفاوت است. به صورت کلی ایسوس در طراحی و تولید این دستگاه، کلیه استاندارد های خود را به صورت قابل توجهی افزایش داده است. صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت، در مقایسه با دیگر دستگاه های هم خانواده اش، برترین و بیشترین کیفیت را دارد.

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL

بیشتری میزان نور و روشنایی این دستگاه تبلت بسیار خوب است و هنگام کار کردن با آن در فضای باز که نور زیادی وجود دارد، به هیچ وجه دچار اذیت و آزار خاطر نخواهید شد. همچنین برای صفحه نمایشگر آن حسگر تنظیم نور خودکار در نظر گرفته شده که در صورت تغییر نور محیطی که در آن وجود دارید، نور دستگاه را به صورت کاملا خودکار تنظیم خواهد کرد. وجود این حسگر در دستگاه تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL سبب شده تا از همه دستگاه های تبلت رده متوسط کمپانی ایسوس، برتر و بهتر باشد.

ضمنا حسگر های لمسی این دستگاه نیز به بهترین شکل ممکن کار کرده و هنگام کار کردن با آن، اصلا دچار کندی و باگ نشده و حس کلافگی به سراغ شما نخواهد آمد. در یک کلام کمپانی ایسوس کاری کرده تا کاربران با خرید این دستگاه تبلت، احساس رضایت واقعی را تجربه کنند.

سخت‌افزار و باتری تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL

کمپانی ایسوس در سخت افزار این دستگاه تبلت، یک پردازشگر چهار هسته ای قرار داده که به چیپ ست اینتل اتم تجهیز شده است. پردازشگر چهار هسته ای این دستگاه، همراه با فرکانس کاری ۱٫۸۳ گیگاهرتز و رم ۲ گیگی آن، مسئولیت پشتیبانی از سیستم عامل اندورید و اپ های دیگر موجود در آن را به عهده دارند. این دستگاه با وجود قیمت بسیار مناسبی که دارد، از سخت افزار قوی و خوبی بهره مند شده که سبب رضایت کاربران می شود. قدرت سخت افزار آن به اندازه ای است که همه اپ ها و بازی های رایانه ای، به آسانی روی آن اجرا شده و حین کار کردن درگیر هیچ گونه کندی سرعت نخواهید شد.

این دستگاه تبلت، دارای حافظه داخلی به حجم ۱۶ گیگ است و امکان قرار دادن کارت حافظه جانبی نیز در آن وجود دارد. بنابراین کاربرانی که به حافظه بیشتری نیاز دارند، می توانند یک کارت حافظه جانبی در آن قرار دهند و به همین آسانی، حافظه دستگاه تبلت خود را ارتقا دهند. ضمنا این دستگاه تبلت، قابلیت پشتیبانی از سیم کارت را دارد و با استفاده از ان می توانید تماس های تلفنی برقرار کنید. GPS و ورودی OTG نیز برای این دستگاه تبلت در نظر گرفته شده و با اشاره به آن ها، می توان به دو تا از ویژگی های برتر این دستگاه تبلت زیبا و با دوام اشاره کرد.

باتری دستگاه تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL از نوع باتری لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن ۱۵ وات ساعت است. نتایج تست و بررسی هایی که از باتری این دستگاه انجام دادیم، نتایج بسیار خوب و مثبتی هستند. اگر به صورت مداوم و سنگین با این دستگاه تبلت کار کنید، با یک بار شارژ کردن آن، تا ۹ ساعت بعد نیاز به شارژ ندارد و به صورت کاملا پر قدرت شما را همراهی خواهد کرد. در صورتی که به صورت مداوم با دستگاه کار نکنید و نور صفحه نمایشگر آن خیلی زیاد نباشد، این ۹ ساعت به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

سیستم ‌عامل

در این قسمت قصد بررسی بخش نرم افزار این دستگاه تبلت را داریم. سیستم عامل این دستگاه تبلت نیز مانند دستگاه های تبلت نسخه های قبلی آن، به سیستم عامل اندروید مجهز شده است. کمپانی ایسوس در این دستگاه تبلت، رابط کاربری اختصاصی خودش را قرار داده و به این وسیله، آن را به یک دستگاه پر رنگ و لعاب و زیبا تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که این دستگاه تبلت، در دسته نخستین دستگاه های تبلت ایسوس قرار می گیرد که رابط کاربری اختصاصی ایسوس در آن قرار داده شده است.

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL

رابط کاربری آن به گونه ای است که با وجود رنگ و لعاب و تازگی که دارد، اما کار کردن با آن بسیار آسان است و پیچیدگی برخی از رابط کاربری ها را ندارد. همچنین این رابط کاربری، ویژگی های خاص و مفیدی دارد که با وجود آن ها، برخی از قابلیت های خاص دستگاه تبلت برای شما قابل استفاده و کاربردی می شود. به صورت کلی کمپانی ایسوس در زمینه رابط کاربری هم مانند دیگر زمینه ها بسیار عالی عمل کرده و با این عملکرد، محبوبیت خود را در دل کاربران افزایش داده است.

دوربین تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL

دستگاه تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL دو دوربین دارد. دوربین اول که دوربین اصلی آن محسوب شده و در بخش پشتی دستگاه قرار گرفته، ۵ مگاپیکسل کیفیت دارد و دوربین جلوی آن نیز دارای کیفیت ۲ مگاپیکسلی است. در دوربین اصلی این دستگاه تبلت، قابلیت فوکوس خودکار قرار داده شده و به همین علت، می توانید با آن عکس های خوب و با کیفیتی ثبت کنید. با دوربین های این دستگاه تبلت نیز می توانید فیلمبرداری کنید و فیلم های نسبتا خوبی را به ثبت برسانید.

همان طور که گفته شد، این دستگاه دارای دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی است و به وسیله آن، می توانید در تماس های ویدیویی شرکت کنید. علاوه بر ان می توانید عکس های سلفی بگیرید و خاطرات خوب خود را در مکان های مختلف، به بهترین صورت ممکن ثبت کنید.

جمع ‌بندی

ما همواره دستگاه های تبلت خانواده دستگاه تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL را در دسته دستگاه های تبلت رده متوسطی قرار می دادیم که کمپانی ایسوس تولید کرده است. اما ایسوس با طراحی و تولید این دستگاه، ثابت کرد که دستگاه تبلت تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL با وجود ویژگی ها و مشخصات فنی بالایی که دارد، برای ان جایی در دستگاه های تبلت رده متوسط نبوده و به عنوان یک تبلت رده بالا قلمداد می شود.

اگر بخواهیم نتایج بررسی های اجزای این دستگاه را بیان کنیم، باید بگوییم که این دستگاه تبلت دارای یک صفحه نمایشگر بسیار با کیفیت و با روزلوشن بالا است. همچنین قابلیت قرار دادن سیم کارت در آن وجود دارد و با خرید آن، به صورت خود به خودی صاحب یک تلفن همراه هم خواهید شد. این دستگاه تبلت با دستگاه های رده بالای کمپانی های دیگر رقابت کرده و در مقایسه با آن ها نیز دارای مشخصات فنی بالاتر و بهتری است. به صورت کلی، این دستگاه در دسته دستگاه های برتر و رده اول دستگاه های تبلت موجود در بازار قرار می گیرد.

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME572CL

در ادامه مشخصات آن را برایتان آورده ایم که با مطالعه آن ها، می توانید به یک تصمیم کلی برای خرید یا عدم خرید این دستگاه تبلت برسید. اگر بعد از مطالعه آن ها همچنان به کمک و مشاوره نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان مستقر در نمایندگی ایسوس صحبت کرده و سوالات خود را از ان ها بپرسید.

  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • مقدار رم: ۲ گیگابایت
  • جنس ساختار بدنه: پلاستیک
  • سایز سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی ‌متر)
  • دوربین سلفی: دارای سنسور با رزولوشن ۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: دارد- microSD
  • تراکم پیکسلی: ۳۲۳ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: ۱۱ ساعت در کاربری ترکیبی و مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – تک سیم کارت
  • فناوری ‌های مکان ‌یابی: GLONASS
  • اندازه: ۷ اینچ
  • رزولوشن: ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰
  • درگاه‌ های ارتباطی: microUSB
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵ میلی ‌متری برای صدا
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۵ وات ‌ساعت
  • بلندگو: بلندگوی استریو
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: کوچک تر از ۸ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • سایر قابلیت‌ها: مجهز به روکش ضد جذب اثر انگشت- قابلیت دریافت حداکثر ۱۰ لمس همزمان- پشتیبانی از قابلیت Miracast قطب ‌نمای الکترونیکی
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۸۳ گیگاهرتز
  • پردازنده مرکزی: Quad-Core CPU
  • وزن: ۲۷۹ گرم
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>