تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

معرفی

کمپانی ایسوس عاشق ماجراجویی و کشف چیز های جدید است. این کمپانی در زمینه تولید دستگاه های دیجیتال و الکترونیکی فعال است و هیچ باکی از کاهش یا از بین رفتن محبوبیت خود در میان کاربران ندارد. کمپانی ایسوس یک روز به سراغ طراحی و تولید تبلت می رود، روز دیگر تلفن های همراه و روز های بعدی به سراغ لپ تاپ و دیگر دستگاه های دیجیتال می رود. محصولات را با هم ترکیب کرده و در نهایت یک محصول جدید و فوق العاده طراحی و تولید می کند. یکی از این دستگاه ها، دستگاه تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C است.

هدف ما از نوشتن این مقاله بررسی خلاقیت و طراحی های تولید این کمپانی یا کمپانی های دیگر مانند سونی، ال جی، اچ پی و..  نیست. بلکه قصد داریم محصول تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C را بررسی کنیم. این محصول در میان کاربران به محبوبیت زیادی رسیده است.

بررسی تبلت

کمپانی ایسوس در سال های اخیر بر دو سری از مدل های تبلت فوکوس کرده و ان ها را به بهترین نحو ممکن طراحی و تولید کرده است. یکی از این سری ها فون پو و سری دیگر ممو پد است. همان طور که گفتیم در طراحی و تولید هر دو سری بسیار هوشمندانه و خلاقانه عمل کرده و محصولات خوبی را روانه بازار کرده است. نکته جالب این محصولات این است که در کنار کیفیت خوب و مشخصات فنی بالایی که دارند، از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

ایسوس امسال از یک مجموعه جدید و پرقدرت از محصولات سری فون پد و ممو پد رونمایی کرده است. یکی از این محصولات، تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C است. این دستگاه نسبت به مدل های قبلی خود، طراحی بهتر و حرفه ای تری دارد، وزن آن کاهش پیدا کرده و ابعاد آن مناسب تر و بهتر و خوش دست تر شده است. همچنین در کنار بهبود هایی که در زمینه های مختلف داشته، قیمت آن نیز کاهش پیدا کرده و این یک نقطه قوت برای این محصول به حساب می آید.

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

دو قلو های ناهمسان

قبل از هر چیزی باید ذکر کنیم که این دستگاه قل دیگر دستگاه Fonepad 7 FE170CG است. این دو دستگاه شباهت های زیادی به همدیگر داشته و دو قلو های ناهمسان به شمار می آیند. تفاوت این دو در این است که فون پد قابلیت اجرای دو سیم کارت را به صورت همزمان دارد و می توان با ان تماس برقرار کرد؛ اما دستگاه ممو پد اصلا سیم کارت خود نیست. این دستگاه صفحه نمایشگر ای ای دی بک لایت با رزولوشن  ۶۰۰ × ۱۰۲۴ دارد که این معنی را می دهد که صفحه نمایشگر تبلت مورد بحث ما، ۱۶۹ppi است. پردازشگر دو هسته ای ان، بخش فرمان ده و پرقدرت این دستگاه است.

حافظه و باتری تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

یکی دیگر از ویژگی های بخش سخحت افزار این دستگاه، حافظه آن است. حافظه این دستگاه تشکیل شده از یک روم ۱ گیگی و ۴ گیگ حافظه داخلی که می توان گفت به عنوان یک تبلت، از حافظه خوب و پرقدرتی برخوردار است.

باتری این دستگاه یک باتری لیتیومی قوی با ظرفیت ۱۲٫۲ وات بر ساعت است. این دستگاه دو دوربین متوسط داشته که یکی از آن ها دوربین ۲ مگاپیکسلی در قسمت پشتی دستگاه و دیگری دوربین ۰٫۳ مگاپیکسلی در قسمت جلوی آن است. از قابلت های مهو برجسته دیگر این محصول می توان به شیار مموری و یا کارت حافظه برای افزایش ظرفیت آن، جی پی اس و ساپورت او تی جی اشاره کرد.
از بررسی نتیجه های تست باتری این دستگاه می توان فهمید که از باتری بسیار خوب و کارامدی برخوردار است. باتری این دستگاه در زمان های کاربری ترکیبی و استفاده همزمان از چند برنامه، حدود ۸ ساعت دوام دارد که این بسیار خوب و امیداور کننده است. میزان این ۸ ساعت را می توانید با کم کردن نور صفحه و عدم ترکیب برنامه های باز در یک زمان، به ۱۰ ساعت هم افزایش دهید.

قیمت

کمپانی ایسوس یکی از معدود کمپانی هایی است که حتی در محصولات ارزان قیمت هم طراحی های خلاق و هوشمندانه انجام می دهد. و در این دستگاه ها همه استاندارد های اولیه رعایت شده و تقریبا می توان گفت هیچ چیزی کم ندارند. این مورد در تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C نیز صدق کرده و به وضوح مشخص است. این تبلت از جنبه سخت افزاری چندان قوی و پرقدرت نیست اما از جنبه های طراحی و ساخت و مواد اولیه به کار رفته در بدنه آن، نسبت به تبلت های هم رده اش بسیار بهتر عمل کرده و یک سر و گردن از همه ان ها بالا تر است.

قسمت پشتی این دستگاه از یک بافت پلاستیک مستحکم ساخته شده است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا بافت آن طرح دار است؟ در پاسخ باید بگوییم که علت بافت دار بودن آن این است که با وجود بافت، احتمال سر خوردن تبلت از دست کاربر بسیار کم شده .و این آسیب پذیری دستگاه را به حداقل می رساند. همچنین سبب می شود تا اثر انگشت کاربر بر روی دستگاه نماند. این مورد هم از جنبه تمیزی و ظاهر تبلت حائز اهمیت است و هم از لحاظ امنیتی!

ظاهر و وزن تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

در این دستگاه نسبت به مدل های پیشین، اندازه حاشیه دور صفحه نمایشگر کاهش پیدا کرده و ظریف تر شده است. این موضوع سبب شده تا این دستگاه به یک دستگاه زیبا، ظریف و خوش دست تبدیل شود. همچنین این مدل نسبت به مدل های قبلی و قدیمی تر، از وزن کمتری برخوردار بوده و سبک تر است. وزن آن چیزی در حدود ۲۷۵ گرم و ضخامتش حدود ۱۲٫۵ میلی متر است. همه این ها در کنار هم، باعث شناخته شدن این دستگاه به عنوان یک دستگاه طریف و خوش دست شده است. در نتیجه به صراحت می توان گفت که کاربر با استفاده کردن از این محصول احساس خشنودی کرده و هیچ گونه احساس بد و یا سنگینی و ناراحتی به آن دست نخواهد داد.

از زاویه دید روبرو که به دستگاه نگاه کنیم، دوربین جلو و اسپیکر آن را در قسمت بالای صفحه نمایشگر خواهیم دید. در قسمت پشتی دستگاه هم دوربین اصلی و لوگوی کمپانی ایسوس دیده می شود. شیار کارت حافظه اضافی نیز بر روی لبه سمت چپ است. بر لبه سمت راست هم کلید های خاموش و روشن کردن و کم و زیاد کردن صدای تبلت وجود دارد. در لبه بالایی آن نیز جک میکروفون و جایگاه قرار گیری کابل یو اس بی تعبیه شده است.

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

رزولوشن

یکی از سوالاتی که برای کاربران زیادی پیش می آید این است که چرا رزولوشن صفحه نمایشگر در این دستگاه از دستگاه های مدل پایین تر آن کمتر است؟ علت این موضوع را می توان به دو مورد تعمیم داد. اول برای اینکه امکان کاهش قیمت آن وجود داشته باشد و مورد دیگر برای اینکه مصرف باتری آن کاهش پیدا کند.

برای کاربرانی که به دنبال تبلت با کیفیت و رزولوشن بالاتر صفحه نمایشگر هستند، باید بگوییم که کمپانی ایسوس همزمان با تولید این مدل، اقدام به تولید مدل دیگر کرد که ان دستگاه از کیفیت و رزولوشن بالاتری در صفحه نمایشگر برخوردار است. هرچند که باید به این موضوع توجه کرد که مشخصات فنی همیشه با کاربران صادق نیستند. از نظر افرادی که با این دستگاه کار کرده و ان را تست کرده اند، کیفیت نمایشگر ان خوب است و هیچ مشکلی ندارد.

هرچند که در این دستگاه سنسور تنظیم نور خودکار وجود ندارد. یعنی در محیط های خیلی روشن و زیر نور آفتاب، نور صفحه نمایشگر به صورت خودکار تغییر نخواهد کرد. با این وجود در محیط های معمولی و نور کافی، نور و کیفیت صفحه نمایشگر خوب و قابل قبول است و عملکرد بسیار خوبی دارد. از اینن جنبه با این دستگاه به هیچ مشکلی برنمی خورید.

سخت افزار

همان طور که قبلا هم گفتیم، مشخصات سخت افزاری این دستگاه چندان قوی و حرفه ای نیست. اما باید به این نکته هم توجه کرد که قیمت این دستگاه بسیار مناسب و کم است و اگر بخواهیم مشخصات فنی آن را با قیمتی که برای خرید آن پرداخت می کنیم مقایسه کنیم، باید بگوییم که از مشخصات فنی خوب و مناسبی برخوردار است. این دستگاه تقریبا اغلب برنامه ها و نرم افزار ها را بدون هیچ گونه مشکلی اجرا می کند.

این دستگاه ۸ گیگ حافظه داخلی دارد که با اضافه کردن یک مموری به آن، می توانید حافطه دستگاه خود را افزایش دهید و از آن استفاده کنید. همان گونه که در ابتدا هم به این موضوع اشاره کردیم، مجددا تکرار می کنیم که این دستگاه سیم کارت خور نیست و اگر برای تماس های تلفنی می خواهید از آن استفاده کنید، به کارتان نمی آید و باید به مدل های دیگر تبلت ایسوس نگاهی انداخته  و یکی از آن ها که قابیلت خواندن سیم کارت دارد را انتخاب کنید.

رابط کاربری

یکی دیگر از موارد مهم و لازم به بررسی در این تبلت، رابط کاربری آن است. کمپانی ایسوس همزمان با معرفی سری جدید تبلت هایش، از سیستم اختصاصی رابط کاربری اش یا همان Zen UI در تبلت هایش پرده برداشته است. این یعنی که در این تبلت شاهد رابط کاربری اختصاصی ایسوس خواهید بود. این رابط کاربری بسیار زیبا و چشم نواز و پر رنگ  لعاب بوده و چشم های شما را شاداب و با نشاط می کند. کمپانی ایسوس با طراحی این رابط کاربری، یک بار دیگر ثابت کرده که در همه حیطه فعالیت هایش بهترین نتیجه ممکن را حاصل می کند.

آیکون های هم سطح و زیبای موجود در این رابط کاربری، یکی از اولین مواردی است که توجه شما را جلب کرده و باعث می شود تا آن را تحسین کنید. از جنبه عملکردی این رابط  کاربری نیز باید بگوییم که بسیار عالی است و احساس رضایت را در کاربران ایجا کرده و هیچ خبری از باگ های موجود در رابط کاربری های دیگر نیست.

با این وجود و با بررسی مشخصات فنی و سخت افزاری این دستگاه، می توانید انتظارات مدنظر خود را از این دستگاه بیان کنید و ببینید که این دستگاه برای شما مناسب است یا نه..

دوربین تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

بعد از بررسی دوربین این دستگاه متوجه می شویم که کمپانی تولید کننده این دستگاه، در این زمینه نسبت به مدل های تولید شده قبلی، اندکی کوتاه آمده است. ایسوس دوربین های باکیفیت در مدل های قبلی را کنار گذاشته و از دوربین های ضعیف تر در این مدل استفاده کرده است. به نظر ما علت این مورد هم این است که ایسوس قصد داشته تا قیمت این تبلت را تا جای ممکن کاهش داده تا همه کاربران بتوانند آن را تهیه و از ان استفاده کنند. اما به هر حال از دید کاربران و مصرف کنندگان، این حرکت نوعی پسرفت محسوب می شود.

ایسوس چون یک دید کلی و بزرگ به موضوع دارد و مانند کاربران تک بعدی به این قضیه نگاه نمی کند، با اجرای این حرکت سبب محبوبیت در دل کاربران خود و گرفتن بخش بزرگی از بازار شده است. اغلب افراد می دانند که به طور کلی دوربین های تبلت ها از کیفیت کمی برخوردار بوده و نباید روی ان حساب کرد. به همین علت دوربین یک ویژگی کم اهمیت در برابر سایز ویزگی های تبلت است و قیمت پایین تر را ترجیح می دهند.

لازم به ذکر است که دوربین های این دستگاه چندان هم بد و بی کیفیت نبوده و برای استفاده های عادی و خانگی مناسب است. اما باید بدانید که عکس و فیلم های ثبت و ضبط شده در آن، از کیفیت خیلی خوبی برخوردار نیستند. همچنین برای مکالمات ویدیویی نیز می توانید از آن استفاده کنید که خودش یکی از نقاط قوت این دستگاه محسوب می شود.

جمع بندی

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

جمع بندی همچین دستگاهی با این مشخصات، یکی از کار های سخت و حساس است. چون با در نظر گرفتن همه این توصیف ها، در نهایت هر شخصی باید با توجه به نیاز ها و در نظر گرفتن سلیقه شخصی اش، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کند. ما تنها برخی ویژگی های کلی را بررسی کرده و نتایج و اطلاعات آن را در اختیار شما قراره ایم تا بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید.

باز هم یاد آوری می کنیم که با وجود اینکه این دستگاه در رابطه با برخی ویژگی ها نسبت به دستگاه های مدل قبلی خود ضعیف عمل کرده است، اما به نسبت قیمتی که دارد بسیار مناسب است و خرید ان می تواند یک خرید با صرفه و اقتصادی و هوشمندانه باشد. همچنین این تبلت نسبت به تبلت های هم رده خودش، یک سر و گردن بالاتر است.

مشخصات فنی

برخی از مهم ترین مشخصات فنی این دستگاه را بررسی کرده و برایتان آورده ایم تا خرید مطمئن تری را تجربه کنید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، با کارشناسان ما در نمایندگی ایسوس تماس حاصل کنید.

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

تبلت ایسوس مدل MeMO Pad 7 ME70C

  • میزان حافظه داخلی: ۱ گیگ
  • میزان رم: ۱ گیگ
  • قطع سیم کارت: سایز اصلی (۱۵ × ۲۵ میلی‌متر)
  • رزولوشن دوربین: ۲ مگا پیکسبل
  • دوربین: دوربین اصلی و دوربین جلو
  • ساپورت کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۱۶۹ پیکسل بر اینچ
  • ظرفیت باتری: تا ۸ ساعت کاربری ترکیبی و مداوم
  • اندازه: ۷ اینچ
  • قابلیت ‌های دوربین: دوربین پشتی با کیفیت ۲ مگاپیکسل و با رزولوشن ۱۲۰۰ × ۱۶۰۰پیکسل دارای فوکوس خودکار (Auto Focus) قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۷۲۰p
  • درگاه‌های ارتباطی: مینی یو اس بی
  • رابط‌ ها: جک ۵ میلی ‌متری صدا
  • باتری: باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۲ وات‌ساعت
  • شبکه های ارتباطی: عدم سیم‌کارت
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایش: کوچکتر از ۸ اینچ
  • بیشترین میزان ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگ
  • قابلیت های دیگر: قابل به روز رسانی به اندروید ۴.۴ (کیت‌کت) پشتیبانی از Miracast
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی:۲ گیگاهرتز
  • وزن: ۲۷۵ گرم
5/5 - (4 امتیاز)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>