تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA

تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA

معرفی تبلت

به محض معرفی تبلت هیبریدی Surface Pro 4 مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ میلادی در بازار، معیارهای یک تبلت هیبریدی خوب و با کیفیت تا مقدار زیادی ارتقا پیدا کرد؛ ازآن‌ به بعد شرکت‌های زیادی مانند کمپانی اچ پی سعی کردند محصولات مشابهی تولید کنند که رقیب تبلت های هیربدی شود و آن ها را از میدان رقابت خارج کنند. بعد از تولید تبلت Switch Alpha 12 توسط کمپانی ایسر، این سری محصول جدید و نوآوری شده ای را از کمپانی ایسوس مشاهده می‌کنیم. تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA ظرفیت ۱۲۸ همین محصول تولید شده از ایسوس است که دارای یک نمایشگر بسیار واضح و کیبورد ظریف و مشخصات فنی قوی است. این تبلت یکی از رقیب های جدید تبلت هیربدی مایکروسافت محسوب می‌شود.

علی‌رغم محصولات تولید شده توسط کمپانی های دیگری که برای رقابت با تبلت هیربدی، محصولی را تولید کرده اند که در حالت لپ تاپ است، محصول تولید شده توسط کمپانی ایسوس، حالت تبلتی را بر دیگر حالت ها برتری داده و شرایطی را ایجاد کرده است تا حالت تبلت ترنسفور بر دیگر حالت ها الویت داشته باشد.

وجه تمایز

در حقیقت ایسوس با خلاقیتی که در طراحی ایجاد کرده است، سخت‌افزار و باتری ترنسفورمر ۳ پرو را در پشت صفحه‌نمایش دستگاه جای‌گذاری کرده این نمایانگر توجه و حساسیت این شرکت به کاربرد حالت تبلت است. مورد مهم دیگر در این مدل از تبلت ایسوس این است که، این تبلت در مقایسه با نوت بوک هایی که در بازار موجود هستند، از وزن کمی برخوردار بوده که این علت سبب آسانی کار کردن با تبلت ترنسفورمر ۳ پرو شده است.

افراد زیادی وجود دارند که در هنگام خرید تبلت، در میان انتخاب های زیادی گیج می شوند. اما یکی از بزرگترین انتخاب ها که همواره از انتخاب های دیگر برجسته است، تبلت هیربدی ویندوزی است. اگر شما هم به قصد خرید تبلت به بازار رفته و تمایل به خرید تبلت هیربدی ویندوزی دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب به مقایسه کامل تبلت های ایسوس و مایکروسافت پرداخته‌ایم.

طراحی و ساخت

در نخستین نگاه، ترنسفورمر ۳ پرو یک دستگاه تبلت شبیه به سرفیش های مایکرو سافت در ابعادی بزرگ تر است. همچنین به نظر می رسد که این دو دستگاه از لحاظ جنس بدنه، پورت ها و اشتند پشت آن با یکدیگر هیچ گونه تفاوتی ندارند. جنس بدنه در دستگاه ایسوس، منیزیوم است که با کیفیت بالایی که دارد، از دوام زیادی نیز برخوردار است و این باعث عمر زیاد و طولانی دستگاه می شود. به کار بردن استند در این محصول، ایده کاربردی و جالبی است که قرار گرفتن ترنسفورمر ۳ پرو را در حالت لپ‌تاپ بسیار سهل و آسان کرده است.

همچنین کاربر استفاده کننده این اختیار را دارد که با در نظر گرفتن شرایط و نیاز خود، زاویه استند را به زاویه مورد نظر خود تغییر دهد. همینطور استفاده از پورت USB 3 این دستگاه را خیلی بیشتر از تبلت های هیربدی دیگر مانند تبلت های هیربدی مک بوک اپل، سامسونگ و… به یک دستگاه لپ تاپ شبیه کرده است.

تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA

تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA

با وجود شباهت بسیار زیادی که تبلت هیربدی مایکروسافت و ایسوس با هم دارند، دستگاه ترنسفورمر ۳ پرو یک ظاهر مستطیل شکل دارد. این تفاوت به علت لبه های زاویه دار و تیز این دستگاه است که برعکس لبه های دستگاه های سرفیس، گرد نیستند. استند دستگاه ترنسفورمر ۳ پرو می تواند تا زاویه ۱۵۵ درجه تنظیم شود که این ویژگی، این دستگاه را به دستگاه مناسبی برای فیلم دیدن تبدیل کرده است.

طراحی منحصر به‌فرد

با تماشای دستگاه تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA ظرفیت ۱۲۸ از زوایای متفاوت، میفهمید که کمپانی ایسوس، جک ۳٫۵میلی‌متری صدا را در قسمت بالای لبه سمت چپ جای گذاری کرده است. و همچنین کلید های تنظیم صدا و شیار کارت حافظه جانبی را در  قسمت زیرین همان لبه  جای داده است.

پورت‌های USB 3 و HDMI هم در لبه مقابل قرار گرفته و به این ترتیب، تعادل بین دو لبه حفظ شده است. اکثر کسانی که تبلت های هیربدی را به مدل های دیگر تبلت ترجیح می‌دهند، علت این ترجیح را اشغال فضای کم این تبلت ها و وزن سبک آن ها بیان می‌کنند. این افراد از حمل و نقل کیف های حاوی لپ تاپ های سنگین خسته شده و همواره از درد دست و کمر خود شکایت دارند.

 

کمپانی های تولید کنند هایت تبلت ها در جریان این موضوع هستند و همواره سعی بر این دارند که با استفاده از یک جنس مناسب و سبک در تولید محصولات خود، در کنار افزایش کیفیت وزن آن ها را کاهش دهند. مسلما ترنسفورمر ۳ پرو هم از این قاعده پیروی کرده و کمپانی ایسوس همه تلاش خود را به کار برده تا یک محصول با کیفیت اما سبک برای طرفداران خود تولید کند.

لازم به ذکر است که دستگاه ترنسفورمر ۳ از جنبه وزن هم شباهت بسیار زیادی به سرفیس پرو تولید شده توسط کمپانی مایکرو سافت داشته و یک کیبورد به وزن حدود یک کیلو و پانزده گرم نیز به همراه آن است.

صفحه نمایشگر

کمپانی ایسوس در رابطه با صفحه نمایشگر ترنسفورمر ۳ پرو حرف زیادی برای گفتن دارد و ویژگی های بسیار مثبت و مفیدی را برای آن در نظر گرفته است. یکی از مهم ترین و برجسته ترین ویژگی های دستگاه های تبلت خوب، سطح کیفیت و خلاقیت های به کار رفته در صفحه نمایشگر آن است. قطعا صفحه نمایشگر ترنسفورمر ۳ پرو یکی از بهترین و با کیفیت ترین صفحه نمایشگر های موجود در بازار دیجیتال است. این نمایشگر برای همه افراد کاربرد بسیار خوبی دارد؛ هم افرادی که به یک نمایشگر عالی و با کیفیت نیاز دارند و هم افرادی که فقط ظاهر و زیبایی صفحه نمایشگر برایشان مهم است.

صفحه نمایشگر تبلت ترنسفورمر ۳ پرو در مقایسه با صفحه نمایشگر عالی و با کیفیت سرفیس پرو ۴ مایکروسافت، بسیار با کیفیت تر بوده و ارتقا پیدا کرده است. پیش از هر چیزی اول اندازه آن را بررسی می کنیم. تبلت هیبریدی تولید شده توسط کمپانی ایسوس، یک نمایشگر ۱۲٫۶اینچی دارد که ابعاد صفحه نمایشگر اغلب تبلت ها بزرگ تر است. صفحه نمایشگر ترنسفورمر ۳ پرو نسبت به پرو ۴ از وضوح بیشتری برخوردار بوده و به ۱۹۲۰×۲۸۸۰ پیکسل رسیده است.

تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA ظرفیت 128

تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA ظرفیت ۱۲۸

وضعیت نور

صفحه نمایشگر این تبلت ویژگی های بسیار خوبی دارند. حداکثر میزان روشنایی، نسبت کنتراست، دقت رنگ‌ ها، زاویه های دید متفاوت و انعکاس نور به میزان کم، ازجمله این ویژگی‌ها است. این ویژگی ها سبب شده تا آن به یکی از رقیبان سرسخت و جدی سرفیس ها تبدیل شود. صفحه نمایشگر این تبلت، حتی در تماس با تابش مستقیم نور آفتاب نیز روشن بوده و چشم را اذیت نمی‌کند. در حال تماشای هر محتوایی که در تبلت ترنسفورمر ۳ پرو باشید، رنگ ها به با کیفیت ترین و زیبا ترین نحو ممکن نمایش داده شده و آن محتوا را به یک محتوای جذاب و خیره کننده تبدیل خواهد کرد.

سخت‌افزار تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA

قسمت سخت‌افزار تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA ظرفیت ۱۲۸، در بخش پشتی آن قرار دارد و دسترسی سخت افزار آن، به آسانی امکان‌پذیر نیست.

کمپانی ایسوس دستگاه تبلت هیربدی تولیدی خود را در دو مدل و با پردازنده‌های i5 و i7 به بازار های جهانی عرضه کرده است. این پردازنده ها هر دو متعلق به خانواده نسل شش پردازنده‌ Core شرکت اینتل بوده و عملکرد خیلی سریع و حرفه ای دارند. در کنار همه این ویژگی های خوب، امکان دارد در استفاده های عادی و معمولی، در جریان میزان برتری زیاد سخت‌افزاری ترنسفورمر ۳ پرو قرار نگیرید.

کمپانی ایسوس هم همچون کمپانی مایکروسافت، نسخه‌ ۶۴گیگابایتی ترنسفورمر ۳ پرو را تولید نکرد. در نتیجه کمترین ظرفیت این مدل تبلت، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن است. این شرکت همچنین به علاوه ظرفیت های همیشگی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی تبلت ها، نسخه یک ترابایتی این دستگاه را نیز تولید و آن را به بازار های جهانی عرضه کرده است. همینطور بالاترین مقدار رم ترنسفورمر ۳ پرو، رم ۱۶ گیگابایت است.

توان و ظرفیت

نسخه‌ دارای پردازنده‌ی i7 این تبلت، پتانسیل انجام همه کار ها را داشته و می تواند از پس اجرای برنامه ها و بازی های سنگین گرافیکی نیز بر بیاید. یقینا این مدل لپ تاپ برای افرادی که مدل های سه بعدی طراحی می کنند و برنامه هایی مانند اتوکد (AutoCAD) یا برنامه های ادیت عکس و فیلم حرفه ای و تخصصی همچون ادوبی پریمایر پرو (Adobe Premier Pro CC3) کار می کنند، بسیار مناسب و کارامد است. در نتیجه باید بگوییم که این تبلت از پس برنامه های سنگین نیز برآمده و مسلما برای استفاده های معمولی مانند وب گردی، فیلم دیدن و سر زدن به شبکه های اجتماعی نیز مناسب بوده و هیچ گونه موردی ندارد.

اگر در جستجوی یک تبلت هستید که بتوانید آن را به جای لپ تاپ استفاده کرده و به صورت کلی آن را جایگزین لپ تاپ کنید، نسخه‌ با پردازنده‌ی i5، حافظه‌ی ۱۲۸ و رم ۴ گیگابایتی ترنسفورمر ۳ پرو یا نسخه های بهتر و حرفه ای تر  آن را به شما پیشنهاد می دهیم. هرچند که انتخاب شما با توجه به عملکرد و کارایی های مدنظر شما می تواند متفاوت باشد و تغییر کند.

باتری تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA

ظرفیت باتری تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA ظرفیت ۱۲۸ معادل با ۳۹ وات ‌ساعت است که عمر آن تا میزان زیادی بستگی به صفحه نمایشگر بزرگ و دارای رزولوشن بالای این دستگاه دارد. لازم به ذکر است که این باتری در نسخه پایین تر، یعنی Core i5 راندمان بیشتر و عملکرد بالاتری خواهد داشت. در کل اگر جزو افرادی هستید که ساعت های طولانی با سیستم کار می کنید، این دستگاه برای شما مناسب بوده و هیچ گونه نگرانی از بابت کیفیت و طول عمر باتری آن نخواهید داشت.

کیبورد تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA

کیبورد تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA ظرفیت ۱۲۸ تا مقدار خیلی زیادی، به کیبورد کامل لپ‌ تاپ ها شباهت دارد و حس و انرژی خیلی خوبی به کاربر می‌دهد. فرم این کیبورد به‌صورت جزیره ‌ای است و کلید ها بهم نچسبیده و با یکدیگر فاصله دارند. همینطور کلید های کیبورد این دستگاه، نور پس زمینه زیبا و چشم نوازی دارند. ضمنا تاچ‌پد کیبورد دستگاه ترنسفورمر ۳ پرو تقریبا بزرگ است. بنابر این کار کردن با ان بسیار راحت و لذت بخش بوده و کلیک کردن با آن راحت و بی دردسر است.

تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA ظرفیت 128

تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA ظرفیت ۱۲۸

یکی از ویژگی های قابل توجه این تبلت، این است که در مقایسه با تبلت های تولید شده توسط کمپانی مایکروسافت که به صورت جدا باید خریداری شود، کیبورد ترنسفورمر ۳ پرو همراه با خود تبلت به فروش رسیده و به دست کاربر می رسد. کیبورد آن به وسیله آهن ربا به خود تبلت وصل شده و یکی از ویژگی های بسیار خوب آن، این است که در زمان تایپ کردن با آن صدای بسیار کمی از آن بلند شده و به گوش می رسد.

سیستم‌ عامل تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA ظرفیت ۱۲۸

دستگاه تبلت ایسوس مدل Transformer 3 Pro T303UA ظرفیت ۱۲۸ به‌ صورت پیش فرض، با ویندوز ۱۰ به بازار های جهانی عرضه شده است. ویندوز ۱۰ اولین  نسخه‌ از نسخه های ویندوز است که دستیار صوتی دارد. این دستیار صوتی که اسم آن «کورتانا» (Cortana) است، با گذشت زمان می تواند در جریان مورد علاقه ها و سلیقه شما در موارد مختلف قرار بگیرد و بنابر این، اطلاعات مفید و به درد بخور متناسب با سلیقه  و علایق شما را در اختیارتان قرار دهد. به علاوه این، کورتانا قادر به گذاشتن یاداوری برای شما و یادداشت برداری است.

یکی از برجسته ترین و مهم ترین ویژگی های ویندوز ۱۰ در این دستگاه و دستگاه های دیگر، داشتن دستیار صوتی کورتانا و مرورگر مخصوص مایکرو سافت یا همان Edge است.

دوربین

با وجود اینکه این دو محصول ایسوس و مایکرسافت با یکدیگر شباهت های زیادی دارند، اما از لحاظ سنسور های دوربین هیچ گونه شباهتی نداشته و به صورت کامل با یکدیگر متفاوت هستند. هر چند که همه به نتیجه یکسانی در این باره رسیده و ویژگی دوربین در معیار های کیفیت و خرید یک تبلت خوب قرار ندارد، اما با این حال کمپانی ایسوس سنسورهای بسیار حرفه ای و قوی تری در مدل ترنسفورمر ۳ پرو به کار برده است. سنسور دوربین اصلی این تبلت دارای قدرت ۱۳ مگاپیکسلی است و سنسور دوربین سلفی آن، قدرت ۲ مگاپیکسلی دارد. قابل توجه است که حضور این سنسور ۲ مگاپیکسلی، در جریان ارتباطات تصویری بسیار موثر و کارامد است.

جمع بندی

سال های زیادی است که کمپانی های مختلف تولید تبلت های هیربدی را آغاز کرده اند و هدف آن ها این است که این محصولات را به جای نوت بوک ها در بازار بنشانند و به صورت کلی جایگزین کنند. کمپانی مایکروسافت به عنوان اولین رهرو در این مسیر بسیار موفق بوده و عملکرد خوبی داشته است. این کمپانی موفق شده تا با تولید سرفیس ها، توجه همه کاربران و مخاطبان را به سمت خود جذب کند.

همان طور که مشخص است، تا به امروز هیچ کمپانی نتوانسته بود کمپانی مایکروسافت را شکست بدهد؛ اما کمپانی ایسوس با تولید دستگاه تبلت ترنسفورمر ۳ پرو رقابت بسیار شدید و تنگاتنگی را با آن آغاز کرده است. دستگاه تولیدی ایسوس نه تنها در هیچ موردی از سرفیس های تولیدی مایکروسافت ضعیف تر نبوده، بلکه موفق شده تا در سطح بالاتری از آن قرار بگیرد.

اگر رقابت و بازار گرمی کمپانی ها را کنار بگذاریم، مهم ترین چیزی که انتخاب می کند شما کدام محصول را خریداری کنید، مشخصات فنی و سلیقه شما است. در نهایت این موارد است که سبب خرید شما می شود. اما برای اینکه تصمیم گیری راحت تری داشته باشید، در ادامه برخی از مهم ترین مشخصات فنی این تبلت را برایتان آورده ایم.

ویژگی

  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگ
  • قطع سیم کارت: سایز اصلی (۱۵ × ۲۵ میلی‌متر)
  • مقدار رم: ۴ گیگابایت
  • انواع قلم نوری: قلم مخصوص
  • تراشه: Integrated Intel Chipset
  • رزولوشن دوربین: ۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: دارای سنسور با رزولوشن ۲ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • تراکم پیکسلی: ۲۷۵پیکسل بر اینچ
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۲٫۸ گیگاهرتز
  • وزن: ۲۷۹ گرم
  • نسخه سیستم عامل: ویندوز ۱۰
  • کارکرد باتری: حداکثر ۱۰ ساعت تماشای ویدئو
  • اندازه: ۱۲٫۶
  • رزولوشن: ۲۸۸۰*۱۹۲۰
  • حس‌گرها: شتاب‌سنج (Accelerometer)
  • باتری: باتری از نوع لیتیوم-پلیمر
  • شبکه های ارتباطی: بدون سیم‌کارت
  • سایر قابلیت‌ها: قابلیت پشتیانی از ASUS Splendid Technology مجهز به فناوری WideView، دارای دو اسپیکر داخلی و Array Microphone
  • مجهز به فناوری SonicMaster Premium دارای کارت‌خوان Multi-format card reader
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>