تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML

تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML

تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML

معرفی

از شروع و تولید فرم فکتور تبلت، کمپانی اپل بازار تبلت های ۱۰ اینچی را تحت تسلط خود در آورده است. این کمپانی موفق شده تا با طراحی و تولید آی پد های خود، عنوان بهترین و برترین دستگاه های تبلت ۱۰ اینچی را تحت مالکیت خود در آورد. با این حال، محصولات این کمپانی قیمت بسیار بالایی دارد و افراد زیادی قدرت خرید محصولات این کمپانی را ندارند. به همین علت، طراحی و تولید دستگاه های تبلت میان رده و با قیمت مناسب، در میان تولید کنندگان کالای دیجیتال گل کرد.

این دستگاه های تبلت تقریبا اغلب ویژگی ها و مشخصات تبلت های رده اول و پرچم دار را دارند و تنها تفاوت آن ها با تبلت های رده اول، قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن ها است. در سال های گذشته، کمپانی های آسیای شرقی مانند ایسوس، لنوو، ایسر و … در طراحی و تولید تبلت های ۱۰ اینچی، فعالیت مستمری داشته اند. در میان همه آن ها کمپانی ایسوس بعد از عرضه چندین مدل دستگاه تبلت ۱۰ اینچی با عنوان های “مموپد” و “ترنسفورپد” به بازار، تصمیم گرفت تا جنس بدنه دستگاه های تبلت را تغییر داده و یک تحول عظیم در صنعت تولید دستگاه های تبلت ۱۰ اینچی ایجاد کند.

تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML

دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML یکی از جدید ترین و زیبا ترین و خوش دست ترین تبلت ها در میان انواع دستگاه های تبلت ۱۰ اینچی است. کمپانی ایسوس در زمینه طراحی و کیفیت ساخت و تولید این دستگاه ها تمرکز کرده و به این مورد بیشتر از هر مورد دیگری اهمیت داده است. احتمال دارد در نگاه اول این گونه به نظر برسد که جنس پلاستیکی که در تولید این دستگاه استفاده شده، به گونه ای نیست که کاربر با در دست گرفتن و استفاده کردن از آن، حس استفاده از یک کالای ناب و با کیفیت را تجربه نکند؛ اما در حقیقت چنین نیست و همه کاربران با این موافق هستند که این کالا، یک دستگاه تبلت خاص و با کیفیت و خوش دست و اصیل است!

به جز طراحی و تولید با کیفیت و مرغوب، این دستگاه دارای سخت افزار قدرتمند و سیستم عامل زیبا و کارامدی است. مواردی که تا اینجا ذکر کردیم تنها بخشی از ویژگی های قوی و حرفه ای این دستگاه تبلت بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با همه ویژگی های این کالا آشنا شویم و آن ها را بررسی کنیم.

طراحی و ساخت تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML

نوع و مدل طراحی دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML به میزان زیادی به نسخه های کوچک تر از آن شباهت دارد. جنس قاب پشت این دستگاه تبلت از جنس نوعی پلاستیک دارای بافت است و لبه های آن فرم متالیکی پوشیده شده است. این فریم های متالیکی، ظاهری زیبا و منحصر به فرد به این دستگاه تبلت رده متوسط هدیه کرده است. همینطور کمپانی ایسوس برای تحقق ارگونومی بهتر و زیبا تر این دستگاه، یکی از لبه های پایینی آن را به شکل خمیده طراحی و تولید کرده است.

با وجود اینکه کمپانی ایسوس برای مرغوبیت این دستگاه تبلت همه تلاش خود را به کار نبرده و همه عناصر مورد نیاز را به کار نگرفته است، اما باز هم این دستگاه تبلت خوش ساخت و خوش دست محسوب می شود. استفاده از نوعی پلاستیک بافت دار در قاب پشت دستگاه تبلت، سبب شده تا افراد از در دست گرفتن این دستگاه تبلت احساس خوبی را تجربه کنند، اثر انگشت آن ها بر روی دستگاه نماند، دستگاه از دست کاربران لیز نخورد، دست کاربران عرق نکند و … همین طور که متوجه شدید، استفاده از یک پلاستیک بافت دار در طراحی این تبلت سبب شده تا کاربر از چندین جهت احساس رضایت را تجربه کند. طراحی دیگر بخش های این دستگاه تبلت نیز همینطور است.

تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML

دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML اصلا سنگین و یا زمخت محسوب نشده و به عنوان یک دستگاه تبلت ۱۰ اینچی، کاملا ظریف و سبک است. ضخامت این دستگاه تبلت ۸٫۹ میلی متر و وزن آن حدود ۴۹۰ گرم است که بسیار سبک است. اگر قصد مقایسه این دستگاه تبلت را با تبلت های رده اول تولید شده توسط کمپانی اپل مقایسه کنیم، متوجه می شویم که این دستگاه اندکی ضخیم تر بوده وئ ظرافت آن دستگاه های تبلت را ندارد. اما بدون مقایسه و با در نظر گرفتن اینکه این دستگاه یک دستگاه تبلت رده متوسط است، نمی توان به ظرافت و ضخامت این دستگاه ایراد گرفت.

کمپانی ایسوس دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML را در سه رنگ سفید و خاکستری و طلایی تولید و روانه بازار کرده است. حاشیه دور صفحه نمایشگر مدل های سفید و طلایی این دستگاه سفید بوده و حاشیه دور صفحه نمایشگر مدل خاکستری آن، به رنگ مشکی است.

محل قرارگیری دکمه ها

کلید خاموش روشن کردن این دستگاه تبلت، در بخش سمت چپ لبه بالای دستگاه قرار دارد. متاسفانه باید بیان کنیم که از زمانی که دکمه فشرده می شود تا زمانی که دستگاه خاموش یا روشن می شود، اندکی زمان وجود دارد و این کار با تاخیر انجام می شود. اندازه این تاخیر آنقدر نیست که کاربران را ناامید و نادم از خرید این محصول کند؛ اما از آن جایی که در حال نقد و بررسی کالا هستیم، باید همه جوانب و بخش های آن را سنجده و نسبت به آن ها اظهار نظر کنیم تا مخاطب با آگاهی تمام دست به خرید این کالا بزند. در همین لبه سمت چپ دکمه های کنترل صدا نیز وجود دارند که این تاخیر  در آن ها دیده نمی شود. یعنی به محض فشردن این دکمه ها، صدا کم یا زیاد می شود و کارشان را بدون ذره ای تاخیر، انجام می دهند.

کمپانی ایسوس در طراحی این دستگاه، دو وسیله جانبی مفید و پرکاربرد را در نظر گرفته است. برای تهیه این وسایل جانبی باید به صورت جداگانه اقدام به خرید ان ها کنید. یکی از این وسایل، Asus Audio Dock است که از یک کیبورد و دو بلندگوی استریو تشکیل شده و به صورت کاملا زیبا و ظریف و هوشمندانه طراحی شده است. انرژی این کیبورد توسط یک باتری تامین شده و قدرت باتری آن به صورتی است که فقط با یک بار شارژ کردن آن، می توانید تا ۱۲ ساعت بدون وقفه با آن کار کنید و نیاز به هیچ شارژی ندارد. این کیبورد بی سیم است و از راه بلوتوث به دستگاه وصل می شود. کمپانی ایسوس در طراحی آن این امکان را قرار داده که به جز بلوتوث، کیبورد و دستگاه را با استفاده از پین های مغناطیسی کار گذاشته شده در آن ها، به یکدیگر وصل کنید.

بیشترین فاصله ای که دستگاه و کیبورد آن در زمان اتصال بلوتوثی می توانند با هم داشته باشند، حدود ۱۰ متر است. به همین علت می توانید از این کیبورد برای دستگاه های دیگر خود مانند تلفن همراه، استفاده کنید. همان طور که گفته شد بلندگوی های این کیبورد از نوع بلندگو های استریو بوده و بسیار زنده و با کیفیت هستند.

نمایشگر تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML

یکی از مهم ترین مواردی که در صفحه نمایشگر دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML به چشم می آید، دقت پایین این نمایشگر است. کمپانی ایسوس حساسیت زیادی در دقت و کیفیت صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت به خرج نداده و برای دقت صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت ۱۰ اینچی، از یک وضوح تصویر کاملا عادی و معمولی ۸۰۰ در ۱۲۸۰ استفاده کرده است!

تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML

وجود این رزولوشن در صفحه نمایشگر دستگاه سبب شده تا تصاویری که در این نمایشگر به نمایش گذاشته می شوند، وضوح و کیفیت لازم را نداشته باشند. ویژگی های منفی صفحه نمایشگر این دستگاه به همین مورد ختم نشده و تراکم پیکسلی کم این صفحه نمایشگر، یکی دیگر از عیب و ایراد های این دستگاه است. تراکم پیکسلی صفحه نمایشگر این دستگاه ۱۴۹ پیکسل بر اینچ است و این مقدار به اندازه ای کم است که به آسانی می توان پیکسل های این نمایشگر را با چشم مشاهده کرد.

بیشتری میزان روشنایی این دستگاه ۲۸۸ نیتس بوده و از اغلب دستگاه های تبلت و رده اول بسیار کمتر است. به همین علت امکان دارد که به آسانی نتوانید از این دستگاه تبلت در فضای باز و فضا هایی که نور زیاد است استفاده کنید و احتمالا با مشکل مواجه خواهید شد.

دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML این امکان را به کاربران داده که تنها با وارد کردن دو ضربه به صفحه نمایشگر، دستگاه روشن یا خاموش شود. هر چند که برای اولین بار نیست که این ویژگی را می بینیم و قبلا توسط کمپانی ال جی، در جریان این ویژگی قرار گرفته ایم.

سخت‌افزار

نتیجه تحقیق و بررسی هایی که از این دستگاه تبلت انجام دادیم این بود که دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML یک دستگاه تبلت بی ادعا و کاملا متواضع است. قدرت سخت افزاری این دستگاه بسیار قوی و پرقدرت بوده و می توانید از ان برای انجام کار های خود استفاده کنید. تراشه و پردازنده چهار هسته ای آن سبب شده تا از پس انواع کار ها بر بیاید و کاربر را به صورت کامل راضی نگه دارد. بیشترین سرعت کاری این دستگاه تبلت ۱٫۳ گیگاهرتز است که یک سرعت بسیار خوب محسوب می شود.

این دستگاه در سه نسخه با ظرفیت حافظه های ۱۶، ۳۲ و ۶ گیگی تولید و روانه بازار شده است. البته لازم به ذکر است که این دستگاه تبلت قابلیت خواندن کارت حافظه اضافی را هم دارد و به این ترتیب می توانید ظرفیت آن را تا ۱۲۸ گیگ افزایش دهید. ۱۲۸ گیگ تقریبا یک عدد خوب محسوب می شود و می توان نتیجه گرفت که این دستگاه تبلت برای افرادی که به حافظه بالا نیاز دارند، دستگاه مناسبی است.

باتری تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML

با در نطر گرفتن اندازه بزرگ این دستگاه، یک باتری قوی تر و با ظرفیت بیشتر را از این دستگاه تبلت انتظار داشتیم. اما کمپانی ایسوس انتظارات ما را به صورت کامل برآورده نکرده و یک باتری لیتیوم پلیمری دارای ظرفیت ۱۸ وات ساعت در این دستگاه تبلت تعبیه کرده است. با یک بار شارژ کردن این دستگاه، می توانید تا ۱۰ ساعت بعد از آن استفاده کنید و نیاز به هیچ مقدار شارژ دیگری ندارد.

۱۰ ساعت برای این دستگاه تبلت رده متوسط یک عدد خوب محسوب می شود و می تواند نیاز های کاربر را از یک دستگاه تبلت و باتری آن بر طرف کند و آن را راضی نگه دارد.

دوربین

تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML

دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML دو دوربین اصلی و دوربین جلو دارد. دوربین اصلی آن ۵ مگاپیکسل و دوربین جلوی آن ۲ مگاپیکسل است و بر روی قاب دستگاه تعبیه شده است. کیفیت دوربین های این دستگاه مانند اغلب دستگاه های تبلت به اندازه ای خوب نیست که بتوانید با آن عکس های خوب و با کیفیتی را ثبت کنید. اما در عوض این کیفیت معمولی، کمپانی ایسوس ویژگی های جالب و کاربردی را در بخش دوربین این دستگاه قرار داده است.

قابلیت های پانوراما، اسلوموشن، تایم لپس و .. از جمله این ویژگی ها است. همچنین دوربین اصلی این دستگاه تبلت، توانایی فیلمبرداری با کیفیت اچ دی را دارد.

جمع ‌بندی

با در نظر گرفتن قیمت و ویژگی های دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z301ML، به آسانی می توان اعلام کرد که این دستگاه یکی از بهترین و برترین دستگاه های تبلت رده متوسط است. این دستگاه طراحی بسیار زیبا و شیکی دارد که همه کاربران حتی کاربران مشکل پسند را به خود جذب و در نهایت علاقه مند می کند. سخت افزار این دستگاه به صورتی طراحی شده که به آسانی می تواند از پس اجرای برنامه ها و کار ها بر بیاید و نیاز های کابر را به صورت کامل بر طرف کند.

به صورت کلی می توان گفت که با کار کردن با این دستگاه تبلت، یک تجربه کاربری خوب را به دست خواهید آورد و از کار کردن با آن لذت می برید. همان طور که گفتیم این دستگاه تبلت بی نقص نیست و مانند دیگر کالا های دیجیتال، عیب و نقص هایی نیز در این دستگاه دیده می شود. اما با توجه به قیمت آن، می توان از عیب و نقص های آن چشم پوشی کرد و شدت و تاثیر آن ها به صورتی نیست که شما را از خرید پشیمان کند.

برای تصمیم گیری بهتر شما برای خرید یا عدم خرید این دستگاه تبلت ایسوس، مشخصات آن را به صورت کامل در ادامه آورده ایم. همچنین می توانید با نمایندگی ایسوس تماس برقرار کنید و از کارشناسان واحد فروش، مشاوره خرید دریافت کنید.

مشخصات

  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • مقدار رم: ۲ گیگابایت
  • جنس ساختار بدنه: ترکیب پلاستیک و فلز
  • قطع سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌ متر)
  • دوربین سلفی: دارای سنسور با رزولوشن ۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین: دارای دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۱۴۹ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: حداکثر ۱۰ ساعت در کاربری ترکیبی و مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – یک سیم کارت
  • فناوری ‌های مکان ‌یابی: A-GPS- GLONASS
  • اندازه: ۱۰٫۱
  • رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۸۰
  • درگاه‌ های ارتباطی: USB Type-C
  • رابط ‌ها: جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۸ وات ساعت
  • کابل همراه: کابل USB
  • بلندگو: بلندگوی استریو
  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایشگر: بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۱۲۸ گیگابایت
  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی: ۱٫۳ گیگاهرتز
  • وزن: ۴۹۰ گرم
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>