تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G - B

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B یکی از جدید ترین محصولات تولید شده از خانواده تبلت های کمپانی ایسوس است که در دومین هفته ماه مرداد در سال ۱۳۹۵ به بازار معرفی و عرضه شد. این محصول مانند اغلب محصولات تولیدی کمپانی ایسوس در دسته متوسط ها و میان رده ها قرار نمی گیرد؛ بلکه در دسته محصولات بالا رده قرار داشته و شامل امکانات بیشتر و متنوع تری است. همچنین قیمت این محصول از سایر تبلت های ذن‌پد ۳، بالاتر است.

از ویژگی های عالی و برجسته ذن‌پد ۳، می توان به صفحه نمایشگر هشت اینچی زیبا و با کیفیت و طراحی سبک و ظریف آن اشاره کرد که باعث شده این تبلت در میان ده ها مدل تبلت دیگر، به عنوان بهترین ها انتخاب شود. مانند دیگر تبلت های تولید شده توسط برند ایسوس، این دستگاه نیز به نسبت قیمتی که دارد، از مشخصات فنی خیلی بالایی برخوردار بوده و به یکی از برترین ها تبدیل شده است.

صفحه نمایشگر

همان‌ گونه که از اسم این مدل تبلت پیدا است، ZenPad 3 8.0 یک صفحه نمایشگر ۸ اینچی دارد. سایز صفحه نمایشگر این دستگاه، آن را از جنبه صفحه نمایشگر، شبیه به مینی آی‌پد های تولیدی کمپانی اپل کرده است. کمپانی ایسوس بخش بزرگی از تبلیغات را بر روی صفحه نمایشگر این مدل متمرکز کرده؛ که یکی از دلایل اصلی آن، دقت ۲K یعنی ۲۰۴۸ × ۱۵۳۶ پیکسلی این صفحه نمایشگر است.

با همچین رزولوشن و تراکم پیکسلی، شفافیت تصویر ذن‌پد ۳، چیزی در حدود رزولوشن و تراکم پیکسل مانند گوشی‌ های آیفون ۶s است.با وجود اینکه در گوشی های موبایل و دستگاه های تبلت با قیمت زیاد و گران می توان تعداد پیکسل های بیشتری هم پیدا کرد، اما در حقیقت به آسانی نمی توانید پیکسل ها را با چشم های خود تشخیص داده و ببینید. تراکم های پیکسلی بیشتر از این ها، بیشتذ از اینکه جنبه کاربردی داشته باشد، جنبه بازاریابی و معرفی و فروش بیشتر محصول را دارد.

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G - B

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B

فناوری ساخت به کار برده شده در صفحه‌ LCD این تبلت IPS است؛ این فناوری همان فناوری معروفی که در گوشی‌های موبایل پرچم دار مانند ال‌جی G5 و آیفون ۶s دیده می‌ شود. این فناوری، سبب بهبود بخشی به کیفیت رنگ‌ها و زوایای دید می شود.

فناوری بهینه سازی رنگ

به علاوه همه این چیز هایی که گفتیم، کمپانی ایسوس برای بهینه سازی تصویر و بهبود کیفیت آن، از فناوری مخصوص Tru2Life Plus کمک گرفته است. بر اساس بیانات و گفته های شرکت تولیده کننده، این فناوری نسبت کنتراست و شفافیت را خیلی خیلی بهتر کرده و یک کیفیت هم رده با تلویزیون های عالی و با کیفیت ایجاد خواهد کرد.

فیلتر های کاهش نور ابی رنگ، در این بازه زمانی در بین صفحه نمایشگر گوشی ها، دستگاه های تبلت و سیستم های لپ تاپ، جای خود را باز کرده اند. این فیلتر ها در صفحه نمایشگر ذن‌پد ۳ نیز استفاده شده و به این ترتیب با کم شدن نور آبی در صفحه نمایشگر، آسیب های احتمالی چشم، کمتر خواهد شد. به صورت کلی صفحه نمایشگر ذن‌پد ۳ با سایز ۸ اینچی خود، از کیفیت صفحه نمایشگر بسیار خوبی برخورداربوده و این کیفیت به حدی زیاد است که حتی با ده ها مدل تبلت های بالا تر هم رقابت کرده و هیچ کدام از آن ها، کیفیت بالاتر و بهتری ارائه نخواهند داد.

دوربین

یکی از مهم ترین بخش ها دستگاه دیجیتال که کیفیت ان برای اکثر افراد حائز اهمیت است، دوربین است. دستگاه تبلت ذن‌پد ۳، دارای دو عدد دوربین است. یکی از این دوربین ها با هدف صورت گرفتن مکالمات تصویری و ثبت عکس های سلفی، یک حسگر دو مگابایتی دارد. دوربین دیگر این دستگاه نیز دارای یک حسگر هشت مگابایتی در بخش پشتی آن است.

کمپانی ایسوس بسیار روی این حرف تاکید دارد که دوربین اصلی این مدل تبلت، یک فناوری به اسمPixel-Merging  را به کار می برد. این فناوری، کیفیت عکاسی در زمان های تاریک و شب را چیزی در حدود ۴۰۰ درصد زیاد می کند! در واقع سایز کم حسگر، یکی از بزرگ ترین مانع های کیفیت ثبت عکس است. بنابراین خیلی نمی توان بر کیف۶یت دوربین این تبلت مانور داد و نمی شود روی کیفیت آن، حساب باز کرد.

همچنین، عدم وجود فلش برای دوربین اصلی دستگاه تبلت، سبب محدودیت زیاد عکاسی در شب می شود. لازم به ذکر است که اغلب دستگاه های تبلت ارائه شده در بازار با این میانگین قیمتی، از کیفیت دوربین بسیار خوبی برخوردار نبوده و با وجود کیفیت کم دوربین های این تبلت، باز هم با همین دو دوربین، آن را از بسیاری از رقبای هم قیمتش، متمایز کرده و برتری داده است.

کیفیت و میزان صدا تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B

این روز ها، کمپانی های کمی پیدا می شوند که تولید کننده دستگاه دیجیتال باشند و در کناز قیمت بالای محصولات، کیفیت خوبی را به آن ها اختصاص بدهند. در میان این همه کمپانی، کمپانی ایسوس از در دسته کمپانی های کمیاب و خاصی قرار می گیرد که به صدای دستگاه های تولیدی اش، اهمیت خاصی می دهد. کلیه محصولات تولید شده توسط این کمپانی، از گوشی های موبایل گرفته تا سیستم های لپ تاپ آن، در بدترین حالت ممکن حداقل یک الی دو فناوری مخصوص برای افزایش کیفیت صدای آن ها دارد.

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B هم مانند دیگر محصولات تولید شده توسط این کمپانی، از این فناوری ها بدون بهره نمانده است. در بخش جلویی این مدل تبلت، دو بلندگوی استریو قرار گرفته که از فناری مخصوص SonicMaster  بهره می برند. فناوری مذکور به علاوه افزایش کیفیت بر صدا و میزان بلندی آن، چند مدل حالت های صورتی متفاوت را برای دیدن انواع محتوا های چند رسانه ای، برای کاربران محیا می کند.

بلندگو های این دستگاه بیقینا در بلندی و کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار هستند. بلندگو های این دستگاه آنقدر قوی و با کیفیت هستند که برای اینکه بتوانید موسیقی دوست داشتنی خود را در  یک اتاق بزرگ پخش کنید، کافی هستند. اگر شما در دسته افرادی قرار می گیرید که میزان بلندی صدا چندان برایشان اهمیت ندارد و قصد استفاده از هدفون را دارند، فناوری DTS Headphone:X به این منظور استفاده می شود که صدای هفت و یک کاناله را به طور مجازی تولید می‌کند. استفاده از این فناوری در این مدل تبلت، می تواند یکی از دلایل انتخاب این دستگاه با عنوان یک دستگاه برای فیلم تماشا کردن باشد.

طراحی و ساخت

این طور که از شواهد و مدارک پیداست، کمپانی ایسوس کمر به همت بسته تا همه رقیب های هم قیمت و حتی قیمت بالاتر از ذن‌پد ۳ را از دور رقابت خارج کند. این دستگاه با وجود قیمتش که مشابه با قیمت دستگاه های تبلت متوسط و میان رده است، اغلب بخش های بدنه اش از فلز آلومینیوم ساخته شده است. قاب بخش پشتی این دستگاه، یک روکش چرم مانند دارد که این روکش، در حقیقت فقط ظاهری چرم مانند دارد و جنس اصلی آن پلاستیک است.

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G - B

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا به جای پلاستیک با ظاهر چرم، از خود چرم در دستگاه استفاده نشده است؟ در پاسخ باید بگوییم که اگر کمپانی ایسوس در چرم واقعی در قاب پشتی دستگاه استفاده می کرد، قیمت دستگاه تبلت افزایش پیدا کرده و یکی از بزرگ ترین مزیت های رقابتی اش را  می سوزاند. با این وجود، این مدل تبلت یک جنس بدنه عالی دارد و حس خوش استفاده از یک دستگاه تبلت حرفه ای و خوب و رده بالا را به کاربر منتقل می کند.

وزن و ابعاد تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B  هشت‌اینچی حدود ۷٫۵ میلی‌متر ضخامت دارد و وزن تقریبی آن تنها ۳۲۰ گرم است. میزان ظرافت و سبک بودن این دستگاه به اندازه ای است که به آسانی می توانید آن را درون کیف خود قرار داده و همراه به خود به مکان های مختلف حمل کنید. این دستگاه یکی از بهترین دستگاه های تبلت خوش دست و خوش ساخت کمپانی ایسوس به شمار می رود.

همچنین در این تبلت درگاه میکرو USB حذف شده و نسل جدید درگاه های USB،  یعنی USB Type-C به جای آن نشسته است. به این تریبت، کاربر ذن‌پد ۳، می تواند از جدید ترین و نو ترین فناوری های ارتباطی نیز، استفاده کند. کمپانی ایسوس به معنای واقعی کلمه، همه سعی و تلاش خود را برای تولید این محصول به کار برده و به عبارتی، در تولید آن سنگ تمام گذاشته است. این کمپانی محصولی تولید کرده که توانایی رقابت از جنبه های زیبایی و کیفیت ساخت، با دستگاه های تبلت گران قیمت و پرچم دار موجود در بازار، رقابت می کند.

سرعت و عملکرد

کمپانی ایسوس به تبلت های حرفه ای و رده بالایش، تراشه‌ Snapdragon 650 را اختصاص داده است. این تراشه بسیار قوی بوده و یک پردازنده‌ مرکزی ۶‌هسته‌ ای، یک پردازنده‌ گرافیکی Adreno 510 و ۴ گیگ ظرفیت رم را اداره، کنترل و مدیریت می کند. از جنبه  قدرت خام پردازشی، اسنپدارگون ۶۵۰، به میزان بسیار زیادی به اسنپدراگون ۸۰۸ شبیه است. در نتیجه  ذن‌پد ۳ هشت‌اینچی، یک عملکرد قوی مشابه با عملکرد مشابه با گوشی های موبایل پرچم دار و رده بالای کمپانی hp دارد.

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G - B

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B

این به این معنی است که ذن‌پد ۳ قادر است همه برنامه‌ های موجود برای سیستم عامل اندروید و همه بازی‌ های سخت و سنگین را به آسانی اجرا کند. توجه کنید که این مدل تبلت دارای ۳۲ گیگ ظرفیت داخلی است که چیزی در حدود ۳۰ گیگ از آن را کاربر می تواند استفاده کمد. بنا بر این اگر به حافظه بیشتری احتیاج دارید، با تهیه یک کارت حافظه‌ میکر SD، می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

باتری تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B

همه قطعات موجود در این مدل تبلت، از طریق یک باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت ۴۶۸۰ میلی آمپری اداره می شوند. کمپانی ایسوس تاکید د ارد که این باتری توانایی شارژ دهی به این تبلت را حداکثر تا ۱۱ ساعت دارد. البته این عدد و رقم ها به صورت معمول، در شرایط ثابت  و مطلوب محقق می شوند. بنابراین مسلم است که در شرایط حقیقی، باید انتظار چند ساعت کمتر را داشت. هر چند که میزان و مقدار شارژ دی متناسب با نوع عملکرد و استفاده شما از دستگاه است. در مواقعی که از تبلت زیاد استفاده می کنید یا فیلم میبینید، احتمالا باید در اواسط روز مجددا آن را شارژ کنید.

این تبلت از جدید ترین نسخه اندروید در زمانی که وارد بازار شد برخوردار است. یعنی نسخه ۶ که با اسم “مارشمالو” در میان افراد شناخته شده است. این دستگاه از Ui اختصاصی کمپانی ایسوس به اسم ZenUI استفاده می کند که به میزان زیادی به Ui استاندارد مورد استفاده در دستگاه های نکسوس شبیه است.

کمپانی ایسوس تعداد زیادی ویجت، افکت های گرافیکی، افکت های صوتی و برنامه های مفید و پرکاربرد به Ui این تبلت افزوده است. سیستم تنظیم و تغییر تم نیز در این دستگاه فعال است که کاربران می توانند با توجه به سلیقه شخصی خود، محیط و رنگ برنامه ها و نرم افزار های تبلت را به دلخواه تغییر دهند. ضمنا در این تبلت یک برنامه برای مدیریت آن وجود دارد که برای استفاده از آن به کاربران کمک زیادی می کند.

جمع‌بندی

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B  یک دستگاه تبلت عالی و منحصر به فرد و خاص است. قیمت این تبلت در مقایسه با یک آی پد ۱۶ گیگی نسل اول تقریبا یکسان است اما از اغلب دستگاه های تبلت قیمت بالاتر از خودش هم از برتری های ظاهری و فنی زیادی برخوردار است. در هیچ کدام از بخش های تبلت ذن‌پد۳ هیچ ضعفی دیده نمی شود و تمام اجزای آن بسیار قوی و با کیفیت هستند. با خرید این دستگاه تبلت یک خرید حرفه ای و هوشمندانه انجام داده اید.

در صورت داشتن سوال های بیشتر و دریافت مشاوره، می توانید با شماره های درج شده در سایت نمایندگی ایسوس تماس برقرار کنید.

مشخصات فنی

در ادامه مهم ترین مشخصات فنی این دستگاه را برایتان ذکر کرده‌ایم تا بتوانید خرید مطمئن تری را تجربه کنید.

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G - B

تبلت ایسوس مدل ZenPad 3 8.0 Z581KL 4G – B

  • حافظه داخلی: ۳۷ گیگابایت
  • جنس ساختار بدنه: پلاستیک و فلز
  • میزان رم: ۴ گیگابایت
  • قطع سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)
  • دوربین سلفی: دارای سنسور با رزولوشن ۲ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • رزولوشن دوربین: ۸ مگاپیکسل
  • کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۳۲۰ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: حداکثر ۱۱ ساعت در کاربری ترکیبی و مداوم
  • پشتیبانی از سیم کارت: قابلیت پشتیبانی از سیم کارت دارد
  • مکان یابی: GPS
  • قابلیت‌های ذن‌پد۳: مکالمه
  • اندازه: ۸
  • فناوری‌های ارتباطی: GPRS- EDGE- WiFi
  • حس ‌گرها: حسگر نور محیط و صدای اطراف
  • درگاه‌های ارتباطی: USB Type-C
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵ میلی متری صدا
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۶۸۰ میلی‌آمپر ساعت
  • کابل همراه: کابل USB
  • بلندگو: بلندگوی استریو
  • شبکه های ارتباطی: G2- G3- G4
  • اندازه صفحه نمایش: بین ۸ تا ۱۰ اینچ
  • حداکثر میزان حافظه کارت حافظه: ۱۲۸ گیگ
  • دیگر ویژگی ها: مجهز به فناوری QXGA و ASUS Tru۲Life Plus قابلیت دریافت تا ۱۰ لمس همزمان مجهز به روکش ضد جذب اثر انگشت (Anti-Fingerprint Coating) دارای تکنولوژی ASUS Tru۲Life Plus دارای سنسور Hall پشتیبانی از aptX قابلیت پشتیبانی از Miracast دارای فناوری Sonic Master دارای دو اسپیکر با صدای HD DTS
  • فرکانس پردازنده مرکزی: ۱٫۸ و ۱٫۲ گیگاهرتز
  • وزن: ۳۲۰ گرم

 

Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>