تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

معرفی دستگاه

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A از نظر کاربران زیادی، یک دستگاه ایده آل و فوق العاده برای انجام کار های عادی و روزانه مانند وب گردی، تماشای فیلم، چک کردن ایمیل، فعالیت در شبکه های مجازی و… است. این کمپانی موفق شده تا در طی سال های گذشته، با تولید و معرفی چند تبلت با کیفیت بالا و قیمت مناسب، با تبلت های میان رده موجود در بازار رقابت کند.

به همین علت می توان این کمپانی را یک کمپانی حرفه ای و با تجربه بالا در زمینه تولید تبلت های با کیفیت و قیمت مناسب به حساب آورد. جدید ترین روند تولید تبلت های کمپانی ایسوس در سال ۲۰۱۵ خانواده نو و جدید ذن‌پد را شامل می شود. خانواده ذن‌پد دستگاه های متنوع با اندازه های مختلف و مشخصات فنی گوناگونی دارد.

این دستگاه ها قیمت های متفاوتی داشته و از مدل های ارزان آن، ذن‌پد با سایز ۷ اینچ است که مشخصات فنی خوب و قابل قبولی دارد. کمپانی ایسوس در این مدل تبلت، بیش تر از هر کدام از فاکتور های مهم در دستگاه های تبلت، بر طراحی و قیمت دستگاه فوکوس کرده است.

برجسته ترین مشخصات تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A  مشخصات ظاهری و فنی جالب و مناسبی دارد. بدنه با طراحی زیبا، صفحه نمایشگر با اندازه مناسب و کیفیت بالا، بلندگوی با کیفیت DTS و امکان برقرار کردن مکالمه با دو سیم کارت از جمله این مشخصات است. این مدل تبلت با مشخصات و ویژگی های فوق العاده زیادی طراحی و به بازار عرضه شده است. اما قطعا در میان این ویژگی ها و مشخصات، کیفیت ساخت بدنه و اجزای آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

کیفیت ساخت

بدنه این دستگاه نیز مانند دستگاه های تبلت میان رده دیگر، از جنس پلاستیک ساخته شده است. اما طراحی و تولید این دستگاه به گونه ای است که از در دست گرفتن آن، احساس خوبی به کاربر دست می دهند. قاب قسمت پشت این تبلت به طور پلاستیک بافت دار طراحی و تولید شده است. این پلاستیک بافت دار سبب می شود تا اثر انگشت کاربر بر روی آن نماند و آن را کثیف نکند.

کمپانی ایسوس همواره رفاه حال کاربران  خود را در الویت قرار داده و به همین منظور، با هدف تولید یک دستگاه خوش دست، لبه سمت چپ این دستگاه را به فرم گرد تولید کرده است.

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

ابعاد و وزن

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A وزنی حدود ۲۶۵ گرم داشته و ضخامت آن فقط و فقط ۸٫۴ میلی متر است. به همین علت می توان ذکر کرد که کار کردن با این دستگاه بسیار آسان بوده و حتی کار کردن با آن در حالت عمودی نیز به آسانی امکان پذیر است. این دستگاه هم در حالت عمودی و هم در حالت افقی کار می کند و می توانید هر طوری که راحت تر هستید، آن را در دست بگیرید.

تنها باید توجه کنید که اگر دستگاه را در حالت افقی در دست بگیرید، اسپیکر و دوربین آن زیر دست چپ شما قرار می گیرد. عرض این دستگاه ۱۰۸ میلی متر و طول آن ۱۸۹ میلی متر است که در مقایسه با تبلت های هم رده اش، از انداره کوچک تری برخوردار است.

طراحی و ظاهر دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

در قسمت بالای صفحه نمایشگر، اسپیکر و دوربین دوم قرار گرفته و در قسمت پایین آن، لوگوی کمپانی تولیدی اش قرار گرفته است. کلید های موجود در این دستگاه، بر روی صفحه نمایشگر قرار گرفته اند. کلید های تنظیم صدا در قسمت سمت راست تبلت قرار گرفته و اندکی پایین تر از آن، محل قرارگیری سیم کارت و کارت حافظه قرار گرفته که با کاور هم رنگ تبلت، به صورت پوشیده شده هستند.

در نهایت باید بیان کرد که دستگاه تبلت ذن‌پد۷ از لحاظ طراحی و کیفیت تولید از دگر تبلت های هم رده موجود در بازار، بهتر است. اگر قصد خرید یک تبلت با طراحی زیبا و کیفیت بالا و خوش دست را دارید، این تبلت می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد.

صفحه نمایشگر

اندازه صفحه نمایشگر این دستگاه ۷ اینچ بوده و از دقت تصویر ۶۰۰ × ۱۰۲۴ پیکسل برخوردار است. این محصول رزولوشن بالای ۱۷۰ پیکسل بر اینچ را دارا است که با در نظر گرفتن بازه قیمتی آن، به نتیجه می رسیم که از تراکم پیکسلی مناسبی برخوردار است و نباید به آن ایراد گرفت.

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

یت صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت، فناوری Visual Master را به کار برده است. این فناوری از چندین فناوری دیگر و اختصاصی تشکیل شده است که امکان با کیفیت نشان دادن عکس و فیلم ها در این دستگاه را برقرار می کنند. در این دستگاه همچنین از فناوری IPS استفاده شده که می تواند زاویه دید را گسترش دهد. کیفیت این صفحه نمایشگر به قدری خوب و با کیفیت است که باعث می شود تا کاربر از وب گردی و وقت گذراندن در شبکه های اجتماعی، لذت ببرد.

نور صفحه نمایشگر

بالاترین میزان نور و روشنایی این دستگاه تا حدودی کم است و راضی کننده نیست. به همین علت ممکن است در فضا های باز و با نور زیاد از کار کردن با تبلت احساس رضایت نکنید. یکی دیگر از ضعف های این دستگاه، این است که حسگر تنظیم نور خودکار ندارد. در نتیجه در فضای باز و زیر نور آفتاب، نور صفحه نمایشگر این تبلت به صورت خودکار تنظیم نخواهد شد.

ویژگی لمس صفحه نمایشگر این دستگاه به قوی ترین روش ممکن عمل کرده و هیچ گونه اعصاب خردی برای شما نخواهد داشت. مجموعا می توان ذکر کرد که تقریبا هیچ مورد اذیت کننده ای در این دستگاه وجود ندارد و کاربران از کار کردن با ان احساس رضایت می کنند.

بررسی مشخصات فنی تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

همان طور که در ابتدای متن هم اشاره کردیم، بررسی این دستگاه از لحاظ باتری و سخت افزار هم تایید کننده این است که برای کار های روزمره و خانگی مناسب است. در صورت استفاده مداوم و سنگین از این دستگاه، شاهد کند شدن سرعت عملکرد آن و اجرای برنامه های آن خواهیم بود. همچنین در همچین مواقعی نیز شاهد افزایش دمای این تبلت خواهیم بود.

حافظه

حافظه داخلی این دستگاه ۱۶ گیگ است اما در حقیقت تنها ۱۱ گیگ از آن برای کابر قابل استفاده است. این دستگاه نیز مانند دیگر دستگاه های هم رده اش، قابلیت ارتقا حافظه و استفاده از کارت حافظه جانبی را دارد. می توانید حافظه اش را تا ۶۴ گیگ افزایش دهید و استفاده مفیدی از آن ببرید. کمپانی ایسوس در مقایسه با دیگر کمپانی ها مانند سونی، سامسونگ و… حساسیت بیشتری برای حافظه دستگاه های تبلت تولیدی خود به خرج می دهد.

راه ارتباطی

در رابطه با راه های ارتباطی این دستگاه، می توان نتیجه گرفت که عملکردی مشابه با دستگاه های تبلت هم رده اش دارد. این دستگاه از بلوتوث، وای فای و جی پی اس بهره مند است و متاسفانه ویژگی های دیگر مانند ان اف سی و حسگر های مادون قرمز را پشتیبانی نمی کند. زبان کیبورد این تبلت نیز قابل تغییر است و می توان آن را به فارسی تبدیل کرد.

کیفیت صدا تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

با در نظر گرفتن اینکه این دستگاه از قیمت کمی برخوردار بوده و در دسته بندی تبلت های میان رده قرار می گیرد، می توان گفت از کیفیت صدای بسیار خوبی بهره میبرد. در قسمت بالایی تبلت یک اسپیکر قرار گرفته که می تواند تجربه شنیدن یک صدای خوب و با کیفیت را برای کاربر رقم بزند.

باتری

این دستگاه از باتری بسیارخوبی برخوردار است و قدرت پایین سخت افزار و تصویر صفحه نمایشگر آن، یک حسن خوب برای آن محسوب شده  وسبب می شود تا باتری کمتری در استفاده از این تبلت مصرف شود. میزان شارژ دادن این تبلت در استفاده از کارهای ترکیبی از آن و به صورت  مداوم، چیزی در حدود ۸ الی ۹ است که برای این تبلت با این قیمت نسبتا مناسب، ویژگی بسیار خوبی برای آن محسوب می شود. همچنین نسبت به رقیب هایش نیز از باتری بسیار با کیفیت و قوی برخوردار است.

سیستم عامل و نرم افزار

سیستم عامل و نرم افزار در این تبلت بسیار حرفه ای و پر قدرت است. این تبلت از رابط کاربری خوب و حرفه ای نیز برخوردار است. رابط کاربری آن تقریبا مانند اندروید است اما یک سری ویژگی های مثبت و اضافه تری نیز دارد. کمپانی ایسوس مانند دیگر دستگاه های تولیدی اش، برای این تبلت نیز رابط کاربری بسیار خوب و فوق العاده ای را در نظر گرفته است. آیکون های هم سطح آن در کنار ظاهر زیبایی که دارند عملکرد بسیار خوبی نیز در اجرای برنامه ها و کار های مورد نظر کاربر نیز دارند.

رابط کاربری

رابط کاربری این دستگاه هیچ گونه کندی ندارد و کاربر را شیفته خود می کند. در این تبلت برنامه های مفید و کارامدی تعبیه شده است که فرار تر از حد انتظار ما با این مقدار قیمتی آن است. به صورت کلی برنامه های ان یک نمای کلی از وضعیت باتری و مدیریت برنامه ها در اختیار کاربر قرار می دهد. همینطور کاربر می تواند از حالت سیو مود باتری آن در مواقعی که به باتری بیشتری نیاز دارد استفاده کند.

این روز ها برنامه های یادداشت در تبلت ها محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد پیدا کرده است. به همین علت کمپانی ها به صورت پیش فرض از برنامه های یادداشت در تبلت های تولیدی خود استفاده می کنند. ایسوس نیز از برنامه سوپر نوت در این مدل تبلت تولیدی خود استفاده کرده است که با آن می توان با دست خط خود یا با به کارگیری کیبورد، یادداشت ایجاد کرد یا یادداشت های قدیمی را به دلخواه ویرایش کرد.

مجموعا باید ذکر کرد که برنامه نوت یا یادداشت در این تبلت در حدی قوی و حرفه ای است که شما دیگر به هیچ برنامه یادداشتی در هیچ دستگاه دیگری نیاز نخواهید داشت. همچنین می توانید با استفاده از برنامه های موجود در تبلت، دستگاه خود را با لپ تاپ یا موبایل یا هر نوع دستگاه دیجیتال دیگری کنترل و مدیریت کنید. بدین صورت می توانید فایل های خود را در لپ تاپ یا موبایل خود به نمایش بگذارید و از آن ها استفاده کنید.

دوربین تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

این روز ها افراد کمی وجود دارند که از دوربین تبلت خود استفاده می کنند. تبلت ها معمولا دوربین های چندان قوی نداشته و این در میان کاربران پذیرفته شده است. بنابراین نمی توان به کیفیت متوسط دوربین این دستگاه ایراد گرفت. معمولا کاربران از تبلت خود برای مکالمه های ویدیویی استفاده می کنند که این بیانگر این است که دوربین های دوم معمولا از اهمیت بیشتری در تبلت ها برخوردار هستند.

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A  یک دوربین در قسمت پشتی و یک دوربین در جلوی آن دارد. دوربین دوم این دستگاه اصلا از کیفیت تصویر برداری خوبی برخوردار نیست اما به جای این کمپانی ایسوس از ابزار های مفیدی برای زیبا سازی عکس ها در این تبلت استفاده کرده است. مثلا می توان به ابزار هایی مانند روتوش پوست، کوچک کردن بینی و گونه، بزرگ کردن سایز چشم ها و.. اشاره کرد.

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – A

اما اگر بخواهیم راجع به دوربین اصلی این دستگاه صحبت کنیم، باید بگوییم که از کیفیت متوسطی برخوردر است اما امکانات زیادی به همراه دارد. یکی از برجسته ترین امکانات آن عکاسی اچ دی آر و پانوراما است که در میان کاربران محبوبیت زیادی دارند.

جمع بندی

همیشه جمع بندی یکی از مشکل ترین کار ها در هنگام توضیح یک محصول متوسط است. این جمع بندی می تواند منجر به خرید شود و باید توجه لازم را در آن به کار برد. در میان تبلت های موجود در بازار می توان به صورت قطع گفت که تبلت ذن‌پد۷ تولید شده توسط ایسوس، یکی از بهترین محصولات است و از دیگر تبلت های هم رده اش برتر است. این تبلت یکی از بهترین تبلت های تولید شده در سال ۲۰۱۵ است که با پرداخت قیمت کم و مناسب آن می توانید چیز های زیادی را به دست آورید.

طراحی بدنه به صورت حرفه ای، صفحه نمایشگر با کیفیت بالا و اندازه ۷ اینچ، قابلیت خواندن دو سیم کارت به صورت همزمان، امکان برقرار کردن تماس تلفنی و تماس ویدیویی و امکانات مختلف موجود در آن، چند مورد از ویژگی های مثبت و مفیدی است که با خرید این دستگاه می توانید به دست آورید. در ادامه برخی مشخصات فنی این تبلت را برایتان ذکر کرده ایم که بتوانید خرید مفید تری را تجربه کنید.

اگر با خواندن این مقاله به پاسخ سوال هایتان نرسیدید، می توانید با کارشناسان مستقر در نمایندگی ایسوس ارتباط برقرار کنید.

مشخصات فنی

  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • میزان رم: ۱ گیگابایت
  • جنس ساختار بدنه: پلاستیک
  • قطع سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)
  • دوربین سلفی: دارای سنسور با رزولوشن ۳ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۲ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۱۷۰ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: حداکثر۸ ساعت در کاربری ترکیبی و مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دو سیم کارت
  • قابلیت‌های تبلت: قابلیت مکالمه
  • اندازه: ۷ اینچ
  • قابلیت ‌های دوربین: قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)
  • فناوری ‌های ارتباطی: GPD- EDGE- WiFi
  • رابط‌ ها : جک ۵ میلی‌ متری صدا
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۳ وات‌ در ساعت (Wh)
  • کابل اضافه همراه: کابل USB
  • اندازه صفحه نمایشگر : کوچکتر از ۸ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۲۵۸ گیگابایت
  • سایر قابلیت‌ های دستگاه: مجهز به پوششی مقاوم در برابر جذب عرق و اثر انگشت (Oleophobic Coating) قابلیت دریافت تا ۱۰ لمس همزمان پشتیبانی از قابلیت Miracast مجهز به اسپیکر DTS با صدای HD
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۰٫۹ گیگاهرتز
  • وزن: ۲۶۵ گرم
  • درگاه ارتباطی: micro UDB
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>