تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B

معرفی دستگاه

بسیاری از کاربران معتقد هستند که کمپانی ایسوس، دستگاه های دیجیتال بسیار مفید و با عملکرد عالی را برای انجام کار های مختلف مانند کار های اداری و حتی کار های عادی روزانه مانند گشت و گزار در اینترنت و چک کردن شبکه های اجتماعی را تولید می کند. کمپانی ایسوس در سال های اخیر موفق شده تا بر تولید دستگاه های تبلت رده متوسط تمرکز کند و نتیجه تمرکز آن، دستگاه های رده متوسطی شده که واقعا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین علت، این کمپانی در میان رقبا به جایگاه بسیار ویژه و عالی در بازار تبلت های رده متوسط رسیده است. دستگاه های تبلت رده متوسط تولیدی ایسوس، در کنار کیفیت خوبی که دارند از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار هستند. کمپانی ایسوس با تولید دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B خدمت بزرگی به منتظران دستگاه های تبلت رده متوسط کرد.

این کمپانی با طراحی و تولید این دستگاه سبب شد تا کاربران موفق شوند با پرداخت یک هزینه کم و معقول، صاحب یک دستگاه تبلت با کیفیت شوند. این دستگاه تبلت، ویژگی های بسیار مثبتی دارد که در ادامه راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد؛ اما اگر به صورت خلاصه بخواهیم به آن ها اشاره کنیم، باید بدنه زیبا و خوش دست، صفحه نمایشگر قوی و با کیفیت، امکان پشتیبانی از دو سیم کارت و … را نام ببریم.

طراحی

دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B به صورت کاملا زیبا و جذاب و کابردی معرفی شده است. قطعا یکی از ویژگی های برجسته این دستگاه تبلت، کیفیت بالای ساخت آن است. جنس بدنه این دستگاه تبلت از جنس پلاستیک است؛ اما پلاستیک آن به صورتی بوده که کاملا حرفه ای و زیبا دیده شده و با استفاده از دستگاه و لمس کردن بدنه آن، احساس خوشایند رضایت به شما منتقل خواهد شد.

قابی که در بخش پشتی دستگاه تبلت قرار دارد، از جنس نوعی پلاستیک بافت دار است که بافت دار بودن آن سبب می شود تا اثار انگشت های شما بر روی بدنه تبلت باقی نماند. ضمنا کمپانی ایسوس برای اینکه یک دستگاه تبلت خوش دست واقعی طراحی و تولید کند، لبه سمت چپ این دستگاه تبلت را به فرم گرد در نظر گرفته است.

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B

ضخامت این دستگاه تبلت به اندازه ۸٫۴ میلی متر و وزن آن حدود ۲۶۵ گرم است. به همین وجود همچنین سایز و وزنی می توان به جرئت گقت که کار کردن با این دستگاه تبلت، در هر دو حالت افقی و عمودی آسان بوده و در هیچ کدام از حالت ها شما اذیت نخواهید شد. تنها زمانی که تبلت را به صورت افقی در دست می گیرید، دوربین و اسپیکر آن در زیر دست چپ شما قرار می گیرند. طول و عرض این دستگاه تبلت، ۱۹۸ و ۱۰۸ میلی متر است و اگر ان را با دستگاه های تبلت ۷ اینچی دیگر ایسوس مقایسه کنیم، در می یابیم که از آن ها کوچک تر و ظریف تر است.

طراحی دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B به گونه ای است که دوربین دوم و اسپیکر آن، بر روی لبه بالایی دستگاه تبلت قرار گرفته اند. بر روی لبه پایینی آن نیز لوگوی کمپانی تولید کننده یعنی ایسوس دیده می شود. کلید های بک و هوم نیز بر روی خود صفحه نمایشگر تعبیه شده اند. در بخش سمت راست این دستگاه تبلت، کلید های کنترل صدا و پاور و محل قرار گیری سیم کارت ها و کارت حافظه جانبی وجود دارند. ضمنا شیار های سیم کارت ها و کارت حافظه جانبی، به وسیله کاور های پلاستیکی هم رنگ تبلت پوشانده شده و ظاهر زیبا تری را برای این دستگاه تبلت، رقم زده اند.

به صورت کلی می توان گفت که این دستگاه تبلت، از نظر ظاهر، طراحی و کیفیت ساخت و تولید از دیگر دستگاه های تبلت ۷ اینچی موجود در بازار، بهتر و بالا تر است و می تواند یک گزینه مناسب برای کاربرانی که قصد خرید یک دستگاه تبلت ۷ اینچی خوش دست و با کیفیت را دارند، باشد.

صفحه ‌نمایشگر تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B

دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B یک صفحه نمایشگر با اندازه ۷ اینچ و رزولوشن ۶۰۰ در ۱۰۲۴ پیکسل دارد. تراکم پیکسلی در صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت، ۱۷۰ پیکسل بر اینچ است که با در نظر گرفتن قیمت مناسبی که این تبلت دارد، نمی توان به کم بودن تراکم پیکسلی آن خرده گرفت. کمپانی ایسوس برای افزایش کیفیت صفحه نمایشگر آن، از فناوری های مختلف و البته مفیدی استفاده کرده که در این مسیر موفق بوده اند.

در ادامه قصد داریم اندکی از ویژگی های صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت دور شویم و راجع به تجربه کاربری که با ان داشتیم، صحبت کنیم. کیفیت تصویر در این نمایشگر به اندازه ای خوب و عالی است که در هنگام انجام کار های روزمره و عادی خود مانند گشتن در اینترنت، فعالیت در شبکه های اجتماعی و …، از کار کردن با آن لذت خواهید برد. اما یکی از ویژگی های آن که به عنوان یک ویژگی منفی تلقی می شود، میزان بیشترین روشنایی آن است. میزان بیشترین روشنایی این دستگاه تبلت خیلی زیاد نبوده و هنگام کار کردن با آن در فضا هایی که نور زیادی وجود دارد و یا در معرض تابش پرتو های نور خورشید هستید، احتمالا از کار کردن با ان اندکی اذیت شوید.

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B

همچنین این دستگاه تبلت، حسگر تنظیم نور خودکار ندارد و با ورود به محیط هایی که شرایط نوری آن ها متفاوت است، نور صفحه نمایشگر به صورت خودکار تنظیم نخواهد شد و باید این کار را به صورت کاملا دستی انجام دهید. ضمنا بخش لمسی این صفحه نمایشگر بسیار خوب و قوی عمل کرده و زمانی که با آن کار می کنید، احساس واقعی رضایت را در زیر پوست خود حس خواهید کرد.

سخت ‌افزار و باتری

همان طور که در بالا به صورت غیر مستقیم گفتیم، دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B یک دستگاه تبلت مناسب برای انجام کار های عادی و روزمره است. تراشه و پردازنده ای که در این دستگاه به کار گذاشته شده است، چندان قدرتمند نبوده و نمی توان در زمینه سخت افزار، با دیگر دستگاه های تبلت رده متوسط وارد رقابت شود. زمانی که جهت تست و بررسی مشغول کار با این دستگاه تبلت بودیم، کندی هایی را از دستگاه مشاهده کردیم که علت آن همان سخت افزار ضعیف و غیر حرفه ای است. مورد دیگری که در بررسی این دستگاه به آن بر خوردیم، این است که زمانی که بیش از حد با این دستگاه تبلت کار کنید و یا برنامه های سنگین را بر روی ان اجرا کنید، دمای دستگاه به سرعت افزایش پیدا می کند. بنابراین این دستگاه در مقایسه با رقیبانش، عملکرد ضعیف تر و غیر حرفه ای تری دارد و به آسانی از دور رقابت خارج می شود.

این دستگاه مانند اغلب دستگاه های تبلت رده متوسط موجود در بازار، قابلیت خواندن کارت حافظه جانبی دارد و کاربران می توانند با افزودن یک کارت حافظه جانبی در آن، حافظه دستگاه را تا ۶۴ گیگ دیگر، به آسانی ارتقا دهند. با اینکه این دستگاه تبلت از قیمت خیلی پایینی بهره می برد، اما کیفیت صدای آن واقعا عالی و فوق العاده است. یک اسپیکر دی تی اس در بخش بالایی صفحه نمایشگر تعبیه شده که به واسطه وجود آن، کاربران می توانند یک صدای عالی و بدون صدا های اضافه را بشنوند.

سخت افزار ضعیف و صفحه نمایشگر متوسط این دستگاه تبلت، سبب به وجود آمدن یک ویژگی مثبت در آن شده است. آن ویژگی قدرت باتری آن است که به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است. با یک بار شارژ کردن این دستگاه تبلت، می توانید تا ۹ ساعت بعد به صورت مداوم و استفاده همزمان از چندین برنامه، با آن کار کرده و از عملکرد باتری آن راضی باشید. این باتری قدرتمند یک ویژگی فوق العاده مثبت برای این دستگاه تبلت محسوب شده و ظرفیت آن حدود ۱۳ وات ساعت بوده و جنس آن نیز از جنس لیتیوم پلیمری است.

سیستم‌ عامل و رابط کاربری تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B

هر چه دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B در زمینه سخت افزار ضعیف و منفی بود، در زمینه نرم افزار کاملا حرفه ای و عالی عمل کرده است. این دستگاه تبلت تجهیز به سیستم عامل اندروید ورژن ۵٫۰٫۲ شده است و از رابط کاربری مخصوص کمپانی ایسوس بهره می برد. این رابط کاربری در عین زیبایی و خاص بودنی که دارد، اما کار کردن با ان بسیار ساده و آسان است و کاربران را از فضای ساده سیستم عامل اندروید دور نمی کند. Zen ui مانند رابط کاربری دستگاه های اپل نیست که سختی و پیچیدگی داشته باشد و برای کار کردن با ان نیاز به اموزش خاصی ندارید.

 رابط کاربری در این دستگاه تبلت بسیار عالی و پر قدرت عمل کرده و همه نیاز های شما را رفع خواهد کرد. به صورت کلی با در نظر گرقتن قیمت پایینی که این دستگاه تبلت دارد، نمی توان به قدرت سخت افزار و نرم افزاری آن خرده گرفت و می توان گفت که هر دوی آن ها کار راه انداز هستند.

ایکون هم غیر برجسته و رنگی این دستگاه تبلت، در همان ابتدا شما را جذب خود کرده و طوری عمل می کنند که از کار کردن با آن ها خسته نخواهید شد. در رابط کاربری این دستگاه تبلت، هیچ خبری از کندی ها و کاهش سرعت ها نیست و شما به آسانی می توانید با همه برنامه های دلخواه خود کار کنید. در این دستگاه تبلت، چندین برنامه مفید و پر بازده برای شما قرار داده شده که با استفاده کردن از ان ها، می توانید کار های خود را خیلی اسان و حرفه ای مدیریت کنید.

دوربین

این روز ها تقریبا همه کاربران به این نتیجه رسیده اند که دستگاه های تبلت، دستگاه های مناسبی برای عکاسی و فیلمبرداری نیستند. به همین علت می توان گفت که دوربین این دستگاه تبلت نیز مانند سایر دستگاه های تبلت از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیست و نمی توان از آن عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت کرد. اما کاربران از دوربین جلوی این دستگاه در برقراری تماس های ویدیویی در بستر های مختلف استفاده کرده و به میزان زیادی نیز از آن رضایت دارند. در نتیجه می توان بیان کرد که در دستگاه های تبلت، دوربین جلو از اهمیت بیشتری به دوربین اصلی برخوردار است.

تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B

این دستگاه نیز مانند دیگر تبلت ها، دو دوربین دارد. یکی از ان ها دوربین اصلی با کیفیت ۵ مگاپیکسل است و دیگری دوربین جلو با کیفیت ۰٫۳ مگاپیکسل است. دوربین دوم این دستگاه تبلت برای شرکت در جلسات انلاین و برقراری تماس های ویدیویی بسیار مناسب است اما برای ثبت عکس های با کیفیت، اصلا نمی توانید از آن استفاده کنید. کمپانی ایسوس برنامه های زیادی را برای زیبا کردن عکس هایی که با این دستگاه ثبت می کنید، به دوربین آن اضافه کرده است.

این برنامه های تقریبا مسئولیت ادیت عکس را بر عهده دارند و با به کار بردن آن ها، می توانید عکس های زیبا تری را ثبت کنید. دوربین اصلی این دستگاه نیز از کیفیت متوسطی برخورودار است و برای ان نیز امکانات خوبی در نظر گرفته شده که کاربران با استفاده کردن از این امکانات، می توانند عکس های بهتری را ثبت کنند و یا یک سری عکس های خاص و منحصر به فرد را ثبت کنند.

جمع ‌بندی

یکی از سخت ترین کار ها، انتخاب و تصمیم برای خرید یک دستگاه تبلت رده متوسط است. در میان دستگاه های تبلت ۷ اینچی، می توان به جرئت گفت که دستگاه های تبلت تولید شده توسط ایسوس، از همه رقیبان خود یک پله بالاتر و برتر هستند. دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B هم یکی از همین دستگاه های تبلت ۷ اینچی است که یک گزینه عالی برای انتخاب یک دستگاه تبلت رده متوسط به حساب می اید. با خرید این دستگاه تبلت چیز های خوبی به دست خواهید آورد.

یک بدنه با کیفیت و خوش دست، صفحه نمایشگر ۷ اینچی با کیفیت نسبتا خوب، امکان خواندن دو سیم کارت، استفاده از نرم افزار های مختلف و داشتن رابط کاربری اختصاصی کمپانی ایسوس از جمله چیز هایی است که با خرید این دستگاه تبلت نصیب شما می شود. مسلما با توجه به قیمتی که این دستگاه دارد، از ویژگی های منفی نیز بر خوردار است اما چندان به چشم نمی آیند و اذیت کننده نیستند.

 سیستم سخت افزاری ضعیف و دوربین های با کیفیت متوسط از جمله همین موارد هستند. اما واقعیت این است که کاربرانی که با این بودجه قمیتی به این دستگاه تبلت ایسوس را برای خرید انتخاب می کنند، انتظار های خاص و عجیبی نیز از آن نداشته و می دانند که یک دستگاه تبلت با این مشخصات فنی و این بازه قیمتی، دارای چه وضعیتی است. برای دریافت راهنمایی های بیشتر با کارشناسان نمایندگی ایسوس تماس بگیرید.

مشخصات تبلت ایسوس مدل ZenPad C 7.0 Z170CG – B

  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • مقدار رم: ۱ گیگابایت
  • جنس ساختار بدنه: پلاستیک
  • قطع سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌ متر)
  • دوربین سلفی: دارای سنسور با رزولوشن ۰٫۳ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۱۷۰ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: نهایتا  8 ساعت در کاربری ترکیبی و مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – دو سیم کارت
  • اندازه: ۷ اینچ
  • قابلیت‌ های دوربین: قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها
  • رزولوشن: ۶۰۰ در ۱۰۲۴
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵ میلی‌ متری صدا
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۳ وات‌ساعت (Wh)
  • کابل همراه: کابل USB
  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایشگر: کوچک تر از ۸ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۱۲۸ گیگابایت
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۰٫۹ گیگاهرتز
  • وزن: ۲۶۵ گرم
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>