تبلت ایسوس ممو پد 10 ME103K

تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K

تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K

معرفی

در سال های اخیر، کمپانی اهل تایوان با نام ایسوس موفق شده تا با عرضه یک مجموعه کامل و متنوع از انواع دستگاه های تبلت، با ابعاد و اندازه های متفاوت و در قیمت های بسیار مناسب، به میزان بسیار زیادی به رشد این بازار سرعت دهد و صاحب سهم بزرگی از این بازار پر رقابت شود. علاوه بر دستگاه های تبلت با سایز ۸ اینچ و ۸ اینچ تولید شده توسط این کمپانی، دستگاه های تبلت با اندازه ۱۰ اینچ آن هم از محبوبیت زیادی از طرف کاربران متعددی بهره مند شده است. دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K یک دستگاه تبلت با صفحه نمایشگر ۸۰۰ در ۱۲۸۰ رزولوشن است که صفحه نمایشگر ان دارای فناوری IPS است.

این دستگاه تبلت یک پردازنده ۴ هسته ای دارد که بر روی یک تراشه اسنپدراگون سوار شده است. حافظه یک گیگی آن نیز به علاوه قابلیت خواندن کارت حافظه جانبی، از دیگر مشخصات این دستگاه تبلت است. این دستگاه هم مانند سایر دستگاه های تبلت دارای دو دوربین اصلی و فرعی است که در قسمت پشت و جلوی دستگاه طراحی شده اند. باتری آن از جنس لیتیوم پلیمر است که میزان شارژدهی آن با یک بار شارژ، حدود ۸ ساعت بوده وظرفیت آن نیز ۱۹ وات ساعت است. ضمنا این دستگاه قابلیت خواندن سیم کارت ندارد و تنها شیار تعبیه شده در آن، شیار کارت حافظه اضافی است.

طراحی و ساخت

کمپانی ایسوس همه تلاش خود را به کار گرفته تا از جنبه ظاهری، یک دستگاه تبلت خاص و متفاوت را برای کاربران و مخاطبان خود طراحی کرده و بعد از تولید، روانه بازار کالای دیجیتال کند. این کمپانی دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K را در رنگ های سفید و مشکی تولید کرده است. بدنه این دستگاه تبلت از جنس پلاستیک مات است و در نگاه اول احتمالا از دید کاربر اندکی بی کیفیت و ضعیف به نظر برسد؛ اما به محض اینکه کاربر دستگاه را در دست گرفته و اندکی با آن کار می کند، متوجه زیبایی و خاص بودن و خوش دست بودن آن خواهد شد. کمپانی ایسوس در طراحی این دستگاه دو معیار ساده بودن و شیک بودن در مد نظر خود قرار داده است. به همین علت هم این دستگاه از حاشیه دور صفحه نمایشگر به میزان بسیار کمی برخوردار بوده و زمانی که از روبرو به آن نگاه می کنیم، متوجه می شویم که خبری از دکمه های فیزیکی در این دستگاه تبلت زیبا نیست و همان طور که گفتیم، بسیار ساده و شیک است.

تبلت ایسوس ممو پد 10 ME103K

از این دستگاه در هر دو حالت عمودی و افقی می توان استفاده کرد و این به علت سایز و اندازه مناسب و منعظف آن است. اگر دستگاه را در حالت افقی قرار داده و از آن استفاده کنیم، دوربین جلو یا همان دوربین رفرعی را در قسمت بالا و اندکی متمایل به راست می بینیم. طراحی این دستگاه تبلت به گونه ای است که لوگوی کمپانی مربوطه در قسمت بالای صفحه نمایش و متمایل به سمت چپ قرار گرفته است. در بخش سمت راست این دستگاه تبلت یک جک ۳٫۵ میلی متری برای هدفون و همچنین جایگاه کارت حافظه اضافی قرار گرفته است. کلید های کنترل شدا و ورودی میکرو یو اس بی نیز در بخش سمت چپ دستگاه تبلت تعبیه شده اند. همان طور که در ابتدا گفتیم این دستگاه تبلت سیم کارت خور نبوده و طراحی آن هیچ جایگاه سیم کارتی تعبیه نشده است.

صفحه نمایشگر تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K

در ابتدای متن یک اشاره کوچک به صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت داشتیم و گفتیم که در صفحه نمایشگر آن از فناوری IPS استفاده شده و دارای رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۸۰ است. کیفیت این صفحه نمایشگر تا مقدار زیادی مناسب است و رضایت کاربران را به صورت کامل جلب می کند. اما به هر حال همان مشکل همیشگی دستگاه های تبلت ایسوس در نمایش رنگ سفید، در این دستگاه هم وجود دارد. هر چند که این موضوع چندان بزرگ نبوده و اغلب افراد اصلا به صورت کلی متوجه آن نخواهند شد. اما در بررسی های خود متوجه شدیم که یک روش وجود دارد که این ضعف به چشم آید. و آن هم مقایسه از جهت پهلو به پهلو این دستگاه تبلت با یک دستگاه تبلت پرچم دار و مدل بالا است. به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، این مورد اصلا یک عیب محسوب نشده و به هیچ وجه شما را از خریدن این دستگاه تبلت پشیمان نخواهد کرد.

تبلت ایسوس ممو پد 10 ME103K

سخت‌ افزار و نرم ‌افزار

متفاوت بودن دستگاه های تبلت ایسوس با اندازه ۷ اینچ و ۱۰ اینچ، فقط به اندازه صفحه نمایشگر آن ها ختم نمی شود. دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K درست مثل دستگاه تبلت نسخه ۸ اینچی، یک پردازشجگر قوی دارد که میزان قدرت آن بسیار بیشتر و حرفه ای تر از دستگاه تبلت نسخه ۷ اینچی است. صفحه نمایشگر این دستگاه مانند صفحه نمایشگر دستگاه های تبلت اپل با کیفیت است.

کمپانی ایسوس در سال های اخیر سعی کرده تا سخت افزار قوی و خوبی را در دستگاه های تبلت تولیدی خود قرار دهد و در کنار آن، دستگاه ها را با قیمت بسیار مناسبی در بازار جهانی کالای دیجیتال عرضه کند. این کار کمپانی ایسوس باعث شده تا یک رقابت سنگین و حرفه ای در میان کمپانی های تولیده کننده دستگاه دیجیتال به وجود آید. وجه تمایز کمپانی ایسوس قیمت مناسب دستگاه ها در کنار قدرت سخت افزاری قوی آن ها است. تا به الان هیچ کمپانی موفق به رقابت شدید با ایسوس نشده و نتوانسته تا سهم بازار کمپانی ایسوس را از چنگش در آورد. لازم به ذکر است که این سهم بازار، روز به روز افزایش پیدا می کند و رقیبان بیشتری را از میدان خارج می کند.

با وجود سخت افزار قوی که این دستگاه تبلت ایسوس دارد، گردش در منو های متفاوت و اجرای بازی های جذاب رایانه ای و پخش موسیقی های لذت پخش و تماشای فیلم های جالب و هیجان انگیز، به صورت کاملا روان و بدون باگ در این دستگاه تبلت انجام شده و مخاطب را کاملا راضی نگه می دارد. اما خب رابط کاربری اختصاصی ایسوس که در این دستگاه تبلت تعبیه شده است، در برخی موارد سبب می شود تا به میزان بسیار اندک و جزئی از سرعت دستگاه کاسته شود. البته این مورد در همه برنامه ها وجود ندارد و تنها در اجرای برخی از برنامه های سنگین و حجم بالا اتفاق خواهد افتاد.

هر چند که این مورد آن قدر کوچک و بی اهمیت است که به هیچ وجه چشمگیر نبوده و سبب نارضایتی کاربران نخواهد شد؛ بنابر این هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید. ضمنا سیستم عامل این دستگاه سیستم عامل اندروید نسخه ۴٫۴ است.

باتری تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K

دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K یک باتری نسبتا قدرتمند دارد که طرفیت آن حدود ۱۹ وات ساعت است. باتری این دستگاه تبلت در زمان هایی که مشغول تماشای ویدیو با آن هستید یا مشغول یک بازی رایانه ای شده اید، بسیار خوب عمل کرده و از شارژ آن به میزان بسیار کمی کاسته خواهد شد.

قدرت باتری این دستگاه به اندازه ای است که اگر یک مصرف متعادل و معمولی از آن داشته باشید، می تواند تا دو روز شارژ را در خود نگه دارد و نیاز به هیچ گونه شارژی نداشته باشد. بنابراین این دستگاه برای افرادی که به قدرت باتری بسیار اهمیت می دهند بسیار مناسب است و تا سال های زیادی می تواند آن ها را از خرید خود خوشنود و راضی نگه دارد.

همچین این دستگاه تبلت ایسوس به علت قیمت مناسب و باتری قوی که دارد، می تواند یک دستگاه تبلت مناسب برای کودکان باشد. کودکانی که برای تماشای برنامه های کودک و یا انجام بازی ها به یک دستگاه تبلت نیاز دارند، می توانند ساعت های طولانی با این دستگاه کار کنند و خیال پدر مادر ها از جانب عدم نیاز باتری به شارژ مجدد راحت است.

دوربین تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K

همان طور که در بالا اشاره کردیم، این دستگاه تبلت دارای دوربین دوم نیز است. دوربین دوم آن یک حسگر ۰٫۳ میلی متری دارد که دوربین بسیار مناسبی برای انجام در تماس های تصویری و ویدیویی محسوب می شود. این دستگاه همه نیاز های شما را در رابطه با تماس های اینترنتی که در آن ها به دوربین نیاز دارید رفع خواهد کرد. دوربین اصلی دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K هم از کیفیت نسبتا مناسبی برخوردار بوده و ۲ مگاپیکسل است. این دوربین مانند سایر دستگاه های تبلت طراحی و تولید شده توسط شرکت ایسوس، در بخش میانی دستگاه قرار گرفته است.

دوربین اصلی این دستگاه در محیط هایی که شرایط نوری مساعد و خوب باشد، به ثبت عکس ها با کیفیت خوب و مناسبی کمک می کند. اما در محیط هایی که شرایط نوری چندان مناسب و عادی نبوده و یا نور خیلی زیاد است و یا خیلی کم، عکس های خوبی ثبت نکرده و شما را از کیفیت عکس هایی که انداختید، نا امید خواهد کرد. در نتیجه اگر می خواهید عکس های با کیفیتی را با این دستگاه تبلت ثبت کنید، یا باید در محیط هایی که نور مناسبی دارند عکاسی کنید و یا نور محیط را به وسیله تجهیزات مختلف عکاسی مانند پروژکتور ها دستکاری کرده و سپس اقدام به عکاسی در آن محیط کنید.

لازم به ذکر است که دوربین این دستگاه تبلت فلش ندارد و برای تنظیم نور محیط هایی که از نور بسیار کمی برخوردار هستند، نمی توانید روی فلش آن حساب کنید. به صورت کلی این دستگاه برای عکاسی مناسب است اما به شرط وجود نور مناسب و کافی در محیط …

ضمنا کیفیت دوربین اصلی در نسخه ۸ اینچی این دستگاه تبلت بسیار مناسب تر بوده و دوربین آن یک دوربین ۵ مگاپیکسلی است. به همین علت است که از آن دستگاه بهتر می توانید برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K را به صورت کامل تحت نقد و بررسی قرار دادیم. با مطالعه متن بالا و با در نظر گرفتن خواسته ها و نیاز های خود از یک دستگاه تبلت، اگر قصد خرید یک دستگاه تبلت با اندازه ۱۰ اینچ و با کیفیت مناسب و یک قیمت منطقی و مناسب هستید، دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۱۰ ME103K می تواند یک گزینه خوب و معقول برای شما باشد.

تبلت ایسوس ممو پد 10 ME103K

همان طور که گفتیم، دوربین نسخه ۸ اینچی این دستگاه تبلت کیفیت بسیار بهتری دارد و کیفیت آن حدود ۲ برابر بهتر از این دستگاه است. از طرفی دیگر این دستگاه قابلیت خواندن سیستم کارت را نداشته و نمی توانید با آن تماس های تلفنی برقرار کنید. با این وجود این دستگاه تبلت از یک صفحه نمایشگر خوب و با کیفیت مناسب بهره می برد. ضمنا با استفاده از شیار کارت حافظه جانبی که در این دستگاه تبلت تعبیه شده است، می توانید برای افزایش حافظه آن اقدام کنید.

امیدواریم که این متن به خرید شما کمک کرده و منجر به یک خرید خوب و منطقی و مفید و البته مقرون به صرفه برای شما شود. اگر برای خرید یک دستگاه تبلت ایسوس نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، با نمایندگی ایسوس تماس گرفته و مشاوره مد نظر خود را از کارشناسان و مشاوران ما دریافت کنید.

  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • مقدار رم: ۱ گیگابایت
  • قطع سیم کارت: سایز اصلی
  • دوربین سلفی: دوربین جلویی (وب‌کم) با کیفیت ۳ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۲ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۱۴۹ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: حداکثر ۹٫۵ ساعت در کاربری ترکیبی و مداوم
  • اندازه: ۱۰٫۱
  • قابلیت‌های دوربین: دوربین اصلی با کیفیت ۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۸۰
  • درگاه‌ های ارتباطی: microUSB
  • رابط ‌ها: جک ۳٫۵ میلی‌ متری صدا
  • باتری: باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۹ وات ساعت
  • بلندگو: استریو
  • بلوتوث: نسخه‌ ۴
  • شبکه های ارتباطی: بدون سیم ‌کارت
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایش: بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • سایر قابلیت ‌ها: قابلیت دریافت ۱۰ لمس همزمان مجهز به روکش ضد جذب اثر انگشت (Anti-fingerprint coating) پشتیبانی از قابلیت Miracast
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۵ گیگاهرتز
  • وزن: ۵۲۵ گرم
  • سیستم عامل: اندروید
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>