روش بوت کردن لپ تاپ ایسوس در مدل‌ های مختلف

روش بوت کردن لپ تاپ ایسوس در مدل‌ های مختلف

نحوه بوت لپ تاپ ایسوس برای نصب ویندوز

یکی از موارد مربوط به دستگاه های کامپیوتر و لپ تاپ که بار ها راجع به آن ها شنیده اید، بوت شدن این دستگاه ها است. در واقع بوت شدن دستگاه لپ تاپ پس از روشن شدن این دستگاه برای اولین بار، صورت می گیرد. افرادی که آشنایی زیادی با سیستم های نرم افراری ندارند، احتمالا برای بوت کردن دستگاه لپ تاپ خود به مشکل بر بخورند؛ البته این مشکل چندان عجیب و دور از ذهن نیست و تعداد افرادی که توانایی بوت کردن دستگاه لپ تاپ خود را ندارند، زیاد است. در این مقاله قصد داریم روش بوت کردن لپ تاپ ایسوس در مدل‌ های مختلف را به شما آموزش دهیم تا از شر این دغدغه همیشگی خلاص شوید. با خواندن این مقاله، از پس بوت کردن سیستم های لپ تاپ خود برآمده و می توانید به دیگر افراد نیز در این زمینه کمک کنید. اما به صورت کلی، هدف از بوت شدن یک سیستم چیست؟

به صورت کلی هدف از بوت شدن یک سیستم، به راه انداختن سیستم عامل و بعد از آن، به راه انداختن هارد دیسک دستگاه لپ تاپ است. بوت شدن لپ تاپ در زمان هایی که لپ تاپ به آپدیت یا به روز رسانی سیستم عامل و یا نصب مجدد سیستم عامل درایور ها نیاز پیدا می کند، اتفاق خواهد افتاد. برای بوت شدن دستگاه لپ تاپ باید چند مرحله را پشت سر هم و بدون فاصله طی کنیم. جهت بوت شدن لپ تاپ نخست باید به بخش تنظیمات بایوس مادر برد برویم. با بوت شدن دستگاه لپ تاپ، این موضع تعیین می شود که سیستم عامل باید از طریق دیسک بوت شود و یا این که باید از طریق فلش و دیگر حافظه های جانبی روی دستگاه بوت شود؟

راجع به شیوه بوت شدن دستگاه های متفاوت باید بگوییم که نخستین مرحله برای این کار، انجام تنظیمات بخش مادربرد سیستم است. در ادامه این مطلب، همه مراحل و مسیر بوت شدن دستگاه لپ تاپ ایسوس را به صورت کامل برایتان شرح داده و در انتها نیز پاسخگوی سوالات شما هستیم. با ما همراه باشید.

روش بوت کردن لپ تاپ ایسوس در مدل‌ های مختلف

قدم به قدم برای آموزش روش بوت کردن لپ تاپ ایسوس در مدل‌ های مختلف

هارد دستگاه لپ تاپ اولین بخشی است که سیستم از آن جا بوت می شود. در دستگاه هایی که سیستم عامل به جای اینکه روی هارد قرار داشته باشد بر روی فلش یا هارد اکسترنال قرار گرفته باشد، در آن موقعیت دیگر نمی توان بدون تغییر در تنظیمات بوت شدن دستگاه، آن را بوت کرد. به همین علت باید همه مرحله های پیش رو را طی کنید و تا سیستم دوباره بوت شود و نصب شدن ویندوز از روی بخش های حافظه دیگر، امکان پذیر شود. در حقیقت با طی کردن مراحلی که در ادامه برایتان آورده ایم، می توانید سیستم را از طریق فلش یا دیسک راه اندازی کنید.

۱_ یافتن منوی بوت

نخستین مرحله در بوت شدن دستگاه لپ تاپ ایسوس این است که منوی بوت دستگاه را پیدا کنید. برای پیدا کردن منوی بوت سیستم، باید کارت حافظه جانبی که سیستم عامل دستگاه بر روی آن نصب شده است را به سیستم متصل کنید. بعد از روشن یا ریست شدن دستگاه لپ تاپ، آنقدر منتظر بمانید تا صفحه بالا آمده و روشن شود. در این مرحله از مسیر، باید دکمه F12 را بفشارید تا به بخش تنظیمات دستگاه وارد شوید. در این مرحله، شما به منوی بوت شدن دستگاه لپ تاپ دسترسی پیدا کرده اید و حالا باید در لیستی که مد نظر شما است، گزینه CD یا USB را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید.

روش بوت کردن لپ تاپ ایسوس در مدل‌ های مختلف

۲_ تغییر دادن تنظیمات بوت لپ تاپ

در قدم بعدی برای بوت کردن دستگاه لپ تاپ ایسوس، باید در منوی بوت دستگاه تنظیمات که مد نظر دارید را تغییرداده و در نهایت تغییرات جدیدی را اعمال کنید. در این هنگام که دستگاه در حال روشن شدن است باید یکی از گزینه های del یا F2 را انتخاب کرده و در ادامه، به بخش تنظیمات بایوس ورود پیدا کنید. در این مرحله باید بر روی گزینه BOOT DEVICE کلیک کرده و منتظر بمانید تا تغییرات مدنظرتان بر روی تنظیمات اعمال شده و در نهایت تغییر کنند.

 3_ اولویت بندی برای بوت شدن لپ تاپ ایسوس

اکنون بعد از تغییر در تنظیمات بوت سیستم خود، به مرحله جدیدی وارد می شوید. در مرجله جدید از انجام کار های مورد نیاز برای بوت شدن دستگاه لپ تاپ، یک لیست کامل و واضح از درایور هایی که در دستگاه موجود هستند نمایش داده می شود. با مطالعه نام درایور ها، باید نام درایور مد نظر خود را انتخاب کنید. مثلا اگر در حال استفاده از فلش هستید، شما حتما باید بر روی یکی از گزینه های USB-HDD یاRemovable Devices کلیک کرده و آن را انتخاب کنید. اگر در حال استفاده از سی دی هستید، باید بر روی گزینه CD-ROM Drivers کلیک کرده و درایور مربوطه را انتخاب کنید. در حقیقت در این بخش از مراحل انجام تنظیمات برای بوت شدن دستگاه لپ تاپ، شما این موضوع را انتخاب کرده و تصمیم گیری می کنید که بوت شدن سیستم باید از طریق هارد دستگاه انجام شود و یا باید از طریق دیگر حافظه های جانبی که در سیستم استفاده می شود، صورت بگیرد.

۴_ خروج از بخش تنظیمات بوت در روش بوت کردن لپ تاپ ایسوس در مدل‌ های مختلف

در این هنگام که تنظیمات بوت سیستم را به صورت کامل انجام داده و تغییرات مورد نیاز را در این بخش اعمال کرده اید، در مرحله بعدی باید از بخش تنظیمات بوت خارج شده و ادامه کار های بودت کردن لپ تاپ را انجام دهید. برای محقق شدن این هدف و در اصل برای خارج شدن از بخش تنظیمات بوت دستگاه، باید به قسمت خروج در تنظیمات وارد شوید. در این قسمت می توانید بر روی یکی از گزینه های های Save & Reset یا Exit Saving Changesو انتخاب یکی از این گزینه ها، از صفحه تنظیمات بوت سیستم با موفقیت خارج شوید.

۵_ ری‌استارت کردن سیستم

در مراحل نهایی برای بوت کردن دستگاه لپ تاپ ایسوس خود، بعد از لحاظ کردن تغییرات مورد نظر در واحد تنظیمات بوت شدن دستگاه لپ تاپ ایسوس، سیستم شما ری‌استارت خواهد شد. با ری‌استارت کردن سیستم خود، می توانید سیستم را در حالت آماده باش برای دریافت و نصب و آپدیت ویندوز از راه دیسک یا فلش مشاهده کنید. در این زمان با اتصال فلش یا دیسک به سیستم، انجا عملیات بوت شدن آغاز خواهد شد.

در این مرحله تنها کافی است پیامی که جهت کسب اجازه و تاییدیه از شما بر روی صفحه نمایشگر نمایش داده شده است را تایید کرده و بعد از آن، شاهد خواهد بود که لپ تاپ از راه فلش یا دیسک اتصالی شما، بوت شدن را آغاز می کند. پس از نصب یا آپدیت ویندوز، دوباره می توانید تنظیمات بوت لپ تاپ را به حالت اولیه آن برگردانده و همه تغییراتی که وارد کرده اید را کنسل کنید.

سوالات متداول در روش بوت کردن لپ تاپ ایسوس در مدل‌ های مختلف

روش بوت کردن لپ تاپ ایسوس در مدل‌ های مختلف

در بوت کردن لپ تاپ های ایسوس برخی مشکلاتی ممکن است به وجود بیاید که کاربر توانایی حل کردن ان ها را ندارد. در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از مشکلات متداولی که کاربران در این مسیر با ان ها روبرو می شوند را برایتان شرح داده و راه های برطرف کردن آن ها را توضیح دهیم. علاوه بر آن، برخی از اصطلاحات و یا بخش هایی از مسیر بوت شدن دستگاه لپ تاپ وجود دارد که ممکن است برای شما نا آشنا باشد و ندانید که از کدام قسمت باید آن را پیدا کنید.

این مورد را هم پیش بینی کرده و اغلب اصطلاحات و مواردی که ممکن است برای پیدا کردن آن ها با مشکل مواجه شوید را برایتان آورده ایم. با مطالعه ادامه این متن، می توانید دانش و تجربه خود را در زمینه بوت کردن دستگاه لپ تاپ ایسوس کامل کنید.

بروز مشکلات در بوت کردن لپ تاپ

مرحله های تشکیل دهنده مسیر بوت شدن دستگاه های لپ تاپ با مدل های مختلف، کمی با هم فرق داشته و تفاوت دارند. با این وجود، این مراحل در اغلب دستگاه لپ تاپ با مدل های مختلف و متفاوت، یکسان بوده و تفاوت فاحشی ندارد. یکی از نکات مهمی که مربوط به این موضوع است، این است که بعد از اینکه تنظیمات بوت شدن دستگاه لپ تاپ را به صورت کامل انجام دادید و همه مراحل را به درستی طی کردید، امکان بروز مشکلاتی در روند و مسیر بوت شدن دستگاه لپ تاپ وجود دارد! در این موقعیت حتی با انجام دادن تغییرات هم امکان دارد که با اتصال فلش به دستگاه لپ تاپ، عملیات بوت شدن سیستم موفقیت آمیز نباشد و با شکست مواجه شود.

احتمال دارد این مشکل به وجود ایراداتی در بخش تنظیمات بایوس یا مشکلاتی در الویت بندی اشتباه و غیر اصول مربوط باشد. به علاوه آن، امکان بروز مشکلاتی در پورت دستگاه لپ تاپ وجود دارد. یکی دیگر از دلایل آن می تواند وجود مشکلات مربوط به نرم افزار یا وجود مشکل و ایراداتی در فایل ویندوز باشد. این مورد ها می تواند جریان بوت شدن سیستم و سیستم های دیگر مربوط به ویندوز را دچار اختلال و مشکل کرده و جریان کلی بوت شدن دستگاه لپ تاپ را مختل کند.

 برطرف کردن مشکلات بوت شدن لپ تاپ

در هر کدام از مراحل در مسیر بوت کردن دستگاه لپ تاپ، انجام کار هایی برای بر طرف کردن مشکلات به وجود آمده در این مسیر نیاز است. مثلا یکی از کار هایی که می توانید برای حل کردن این مشکلات انجام دهید این است که، رم دستگاه را تمیز کرده و یا تغییراتی در بخش تنظیمات بایوس اعمال کنید. یکی دیگر از این کار ها می تواند مراجعه کردن به مراکز معتبری که این خدمات را به صورت تخصصی ارائه می دهند،(مانند مرکز نمایندگی ایسوس) باشد. در این نمایندگی انجام کار هایی مانند به روز رسانی سیستم، انجام تعمیرات بر روی پاور و یا پورت های دستگاه، عوض کردن تنظیمات بایوس در دستگاه و موارد مشابه دیگر، به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای صورت می گیرد و هر کدام از این کار ها به نوبه خود می توانند مشکلات به وجود آمده در روند بوت شدن دستگاه لپ تاپ ایسوس را بر طرف و حل کنند.

لازم به ذکر است که در این نمایندگی برای ارائه خدمات هزینه های بسیار کم و مناسبی از مشتریان دریافت می شود. با مراجعه به نمایندگی ایسوس و درخواست کمک از کارشناسان مستقر در این نمایندگی، می توانید خدمات مورد نظر خود را از جمله خدمات مرتبط با بوت کردن دستگاه لپ تاپ، به صورت تخصصی و حرفه ای دریافت کنید. کارشناسان مستقر در این نمایندگی به صورت تلفنی نیز پاسخگوی سوالات شما راجع به بوت کردن دستگاه لپ تاپ و دیگر موارد مرتبط با دستگاه های دیجیتال هستند و با برقرار کردن یک تماس تلفنی می توانید راهنمایی های مورد نیاز خود را از آن ها دریافت کنید.

منو بوت لپ تاپ ایسوس در روش بوت کردن لپ تاپ ایسوس در مدل‌ های مختلف

منو بوت دستگاه لپ تاپ ایسوس یکی از بخش های لپ تاپ است که برای بوت کردن لپ تاپ به آن نیاز دارید و باید آن را پیدا کنید. اما ممکن است در شروع کار ندانید که باید از کجا به این منو دسترسی پیدا کرده و عملیات بوت کردن را آغاز کنید. همان طور که در بالا هم گفتیم، برای پیدا کردن منوی بوت سیستم، باید کارت حافظه جانبی که سیستم عامل دستگاه بر روی آن نصب شده است را به سیستم متصل کنید. بعد از روشن یا ریست شدن دستگاه لپ تاپ، آنقدر منتظر بمانید تا صفحه بالا آمده و روشن شود. در این مرحله از مسیر، باید دکمه F12 را بفشارید تا به بخش تنظیمات دستگاه وارد شوید. در این مرحله، شما به منوی بوت شدن دستگاه لپ تاپ دسترسی پیدا کرده اید و حالا باید در لیستی که مد نظر شما است، گزینه CD یا USB را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید.

بوت کردن لپ تاپ ایسوس vivobook

روش بوت کردن لپ تاپ ایسوس در مدل‌ های مختلف

طریقه بوت کردن دستگاه لپ تاپ ایسوس ویبوک نیز مانند سایر دستگاه های لپ تاپ ایسوس است. با مطالعه این متن به صورت کامل، می تواند لپ تاپ ایسوس ویبوک خود را به آسانی بوت کنید. اگر موفق به انجام این کار به صورت صحیح و کامل نشدید، به نمایندگی ایسوس مراجعه کرده و یا تماس تلفنی با این نمایندگی برقرار کرده و راهنمایی های لازم را از کارشناسان مربوطه دریافت کنید.

همچنین در صورت تمایل می توانید از همان ابتدا این کار را به صورت کامل به کارشناسان و تکنسین های مستقر در نمایندگی واگذار کنید تا آن ها دستگاه لپ تاپ شما را بوت کنند.

دکمه بوت لپ تاپ ایسوس

اغلب افراد در ابتدای عملیات بوت کردن دستگاه لپ تاپ خود به دنبا دکمه بوت لپ تاپ می گردند. اگر می خواهید بوت دستگاه لپ تاپ ایسوس خود را به صورت کامل تغییر دهید، بعد از روشن کردن دستگاه باید یکی از دکمه های DEL یا F2 را بفشارید. بعد از آن دستگاه به صورت خودکار، تنظیمات بایوس را به شما نمایش می دهد. ادامه کار را می توانید با طی کردن مراحل ذکر شده انجام دهید.

همچنین برای تنظیمات بوت لپ تاپ لنوو میتوانید به این صفحه مراجعه فرمایید.

Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>