تبلت ایسوس فون پد 7 مدل ME372CG

تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG

تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG

معرفی

اسم برند این دستگاه تبلت اطلاعات مفید و بسیاری را راجع به این دستگاه تبلت رده متوسط در اختیار ما می گذارد. به صورت کلی می توان گفت که در این معرفی، با یک دستگاه تبلت ۷ اینچی دارای سیستم عامل اندروید و با قابلیت خواندن سیم کارت و برقراری تماس های تلفنی سر و کار داریم. به صورت خلاصه می توان گفت که دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG هم یک دستگاه تبلت است و هم می توان به ان عنوان یک دستگاه تلفن همراه را داد.

اخیرا دستگاه های تبلت ۷ اینچی و ۸ اینچی، به میزان زیادی مورد استقبال کاربران در بازار قرار گرفته اند و کمپانی ایسوس نیز با وارد شدن به این عرصه تازه و داغ، بیشتر از همیشه هنر نمایی کرده است. کمپانی ایسوس با طراحی و تولید دستگاه های تبلت با کیفیت و با قیمت پایین تر از رقیبان، قصد رقابت شدید با کمپانی های دیگر مانند سونی، لنوو، اپل و … را دارد و هدف آن به دست آوردن بخش بزرگی از بازار جهانی است.

نسل نخست فون پد ها در اواخر سال ۱۳۹۱ به بازار جهانی معرفی شدند و استقبال خوبی از طرف کاربران برای آن ها اتفاق افتاد. در پاییز سال ۱۳۹۲ بود که کمپانی ایسوس از یک نسخه جدید از این دستگاه تبلت رونمایی کرد که مجددا کاربران زیادی از آن استقبال کرده و در زمان کوتاهی به محبوبیت بالایی در میان آن ها رسید.

نسخه جدید این دستگاه تبلت، دارای تغییرات ظاهری زیادی است که علاوه بر این تغییرات ظاهری می توان گفت که دارای تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری مثبت زیادی نیز شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG را از جنبه های دیگر نیز بررسی کرده و نظرات خود را راجع به بخش های مختلف آن بیان کنیم.

طراحی و ساخت تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG

تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG از جنبه طراحی به میزان بسیار زیادی به نسخه های قبلی خود شبیه است. اما تفاوت هایی در آن ها نیز وجود دارد که می توان به جایگزین شدن بدنه پلاستیکی به جای بدنه آلومینیومی، به عنوان یکی از بزرگ ترین تفاوت های ان ها اشاره کرد. این موضوع احتمالا در نگاه اول نکته ای منفی محسوب شود و کاربران زیادی را از این دستگاه نا امید کند. ضمن اینکه جنس پلاستیک و سطح صاف و صیقلی آن، این حس را به کاربران القا می کند که در زمان استفاده از این دستگاه، هر لحظه ممکن است دستگاه از دست آن ها سر بخور و آسیب و خسارات جبران نشدنی به دستگاه وارد شود.

اما کمپانی ایسوس این تغییر را با هدف کاهش وزن و کاهش قیمت این دستگاه تبلت در ان اعمال کرده است. بخش روبرویی این دستگاه تبلت مانند نسخه های قبلی آن و بدون تغییر خاصی است؛ اما یک تفاوت در آن دیده می شود که آن هم قرار گرفتن دو اسپیکر قوی و پر قدرت در نمای روبرویی این دستگاه تبلت است. در بخش روبرویی این دستگاه خبری از لوگوی کمپانی ایسوس و یا دکمه های برجسته فیزیکی نیست و ظاهری بسیار ساده و مینیمال دارد.

تبلت ایسوس فون پد 7 مدل ME372CG

جایگاه دوربین جلوی این دستگاه نیز در مقایسه با نسخه های قبلی آن تغییر کرده و از بخش سمت راستی دستگاه، به بخش میانی آن و در بالای صفحه نمایشگر انتقال پیدا کرده است. تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG سبک وزن تر از نسخه قبلی خود است و وزن آن حدود ۳۲۸ گرم است. دکمه های خاموش روشن، تنظیم و کنترل صدا و قفل صفحه نمایشگر در بخش سمت راستی این دستگاه تبلت تعبیه شده اند. دقیقا در بخش پایینی دکمه های کنترل صدا، محل قرار گیری کارت حافظه جانبی است.

جک ۳۰۵ میلی متری صدا در بخش بالایی و محل ورودی کابل شارژ و میکروفون در بخش پایینی دستگاه و محل ورودی سیم کارت نیز در بخش سمت چپی این دستگاه تبلت قرار دارد. لنز دوربین این دستگاه اندکی برآمدگی را در بخش پشتی بدنه این دستگاه تبلت به وجود آورده است. لازم به ذکر است که برای دوربین این دستگاه تبلت، فلش در نظر گرفته نشده است.

صفحه نمایشگر

صفحه نمایشگر دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG دارای اندازه ۷ اینچ و رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است که سبب به وجود آمدن تراکم پیکسلی ۲۱۶ پیکسل بر اینچ شده است. در کمال تعجب باید بگوییم که رزولوشن این دستگاه تبلت نسبت به نسخه قدیمی آن دچار هیچ گونه تغییری نشده و هیچ پیشرفتی در نسخه جدید آن دیده نمی شود.

البته این عدم پیشرفت در کیفیت و رزولوشن صفحه نمایشگر را می توان با قیمت بسیار مناسب و پایین این دستگاه تبلت، تا حدودی توجیه کرد. با این وجود باید این موضوع را پذیرفت که عمق رنگ سیاه در صفحه نمایشگر این دستگاه در مقایسه با صفحه نمایشگر دستگاه تبلت اپل، اندکی پایین تر و ضعیف تر است.

میزان شفافیت و وضوح تصویر و زاویه دید و مقدار حساسیت لمسی صفحه نمایشگر دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG تقریبا خوب، مطلوب و قابل قبول است. احتمالا بتوان یکی از اصلی ترین و برجسته ترین مشکلات این صفحه نمایشگر را، باقی ماندن اثر انگشت کاربران بعد از کار کردن با آن دانست؛ البته این مورد در دستگاه های تبلت گران قیمت تر و حرفه ای تر از این دستگاه هم دیده می شود و مورد چندان خاص و با اهمیتی نیست.

به صورت کلی می توان گفت که کیفیت، وضوح و رزولوشن صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت، با توجه به قیمتی بسیار مناسبی که دارد، کاملا مطلوب و قابل قبول است.

سخت افزار تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG

در سخت افزار دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG پردازشگر های اینتل وجود دارد که به نوبه خود یک مزیت بزرگ در سخت افزار این دستگاه تبلت محسوب می شود. در سخت افزار این دستگاه یک چیپ دو هسته ای دو اتم اینتل وجود دارد که به پردازشگر های گرافیکی نسبتا قوی مجهز شده است. همچنین این دستگاه تبلت دارای رم یک گیگی است که نقش موثری در ارتقا و پیشرفت قدرت سخت افزاری آن داشته است.

با توجه به نسخه های مختلفی که از این دستگاه تبلت وجود دارد، حافظه های ۸ و ۱۶ و ۳۲ گیگی برای آن تعبیه شده است که با توجه به امکان قرار گرفتن کارت حافظه جانبی در آن، کاربران می توانند ظرفیت حافظه آن را تا ۳۲ گیگ دیگر افزایش دهند. قطعا نسخه جدید این دستگاه تبلت در مقایسه با نسخه های قدیمی آن، پیشرفت زیادی را در زمینه سخت افزار تجربه کرده است. تغییراتی که در سخت افزار این دستگاه به وجود امده سبب شده تا عملکرد و راندمان دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG افزایش پیدا کند.

شاید در نگاه اول حافظه یک گیگی این دستگاه تبلت کاربران را ناامید کند؛ اما باید این نکته را در نظر گرفت که ویژگی Hyper-Threading در پردازشگر اینتل تعبیه شده در این دستگاه تبلت، سبب شده تا اجرای هم زمان چندین برنامه مختلف به آسانی و بدون وجود هیچ گونه مشکلی در این دستگاه تبلت صورت بگیرد.

نرم افزار

تبلت ایسوس فون پد 7 مدل ME372CG

نرم افزار این دستگاه به سیستم عامل اندروید مجهز شده که اندروید ان نیز نسبت به نسخه قدیمی این دستگاه، افزایش پیدا کرده است. کمپانی ایسوس در رابط کاربری دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG تغییراتی را اعمال کرده است. این کمپانی سعی کرده تا با حفظ قابلیت های مفید سیستم عامل اندروید، ویژگی های مفید دیگری را در رابط کاربری این دستگاه تبلت تعبیه کند. هر چند که تغییرات به وجود آمده توسط کمپانی ایسوس به اندازه تغییرات به وجود آمده توسط کمپانی های دیگر قوی نیست؛ اما می توان گفت که به خودی خود تغییرات مثبت و مفیدی محسوب می شوند.

همچنین کمپانی ایسوس برنامه ها و اپلیکیشن های مفیدی را برای این دستگاه تبلت در نظر گرفته و به صورت پیش فرض این برنامه ها را بر روی آن قرار داده و نصب کرده است. این برنامه ها مربوط به عکاسی و افزایش کیفیت عکس ها، یادداشت برداری و … می شوند که کاربران زیادی از آن ها استفاده کرده و میزان رضایت بالای خود را در رابطه با استفاده از این برنامه ها و کاربردی بودن آن ها، اعلام کرده اند.

به صورت کلی کمپانی ایسوس شاید موفق نشده تا در سفارشی کردن رابط کاربری سیستم عامل اندروید با کمپانی های دیگر مانند سامسونگ، ال جی یا حتی سونی** برسد؛ اما به هر حال توانسته با اضافه کردن برخی از امکانات و ویژگی ها در رابط کاربری این دستگاه، یک رابط کاربری جدید و نو را به کاربران خود ارائه دهد.

دوربین تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG

برخلاف نسخه قبلی دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG که یک دوربین بی کیفیت داشت، نسخه جدید آن به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است. این دوربین نیز مانند دوربین نسخه قدیمی دستگاه، ویژگی فوکوس خودکار را دارد که این برای کاربران یک ویژگی مفید و کاربردی محسوب می شود.

با توجه به قیمتی که این دستگاه تبلت دارد، نمی توان از دوربین آن انتظار چندانی داشت و می توان گفت که عکس های ثبت شده با این دوربین، دارای کیفیت متوسطی هستند. از طرفی دیگر، عدم وجود فلش در این دستگاه سبب شده تا کاربران به هیچ عنوان نتوانند در شب برای عکاسی از آن استفاده کنند.

کمپانی ایسوس قابلیت های خوبی را برای فیلمبرداری با این دستگاه تبلت در آن قرار داده و می توان گفت که فیلم های ثبت شده با دوربین این دستگاه، دارای کیفیت بالاتری نسبت به عکس های ثبت شده با آن هستند. این دستگاه تبلت دوربین جلو با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسلی نیز دارد که کاربران می توانند برای برقراری تماس های تصویری و ویدیویی از ان استفاده کنند.

باتری

دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG دارای یک باتری ۳۹۵۰ میلی آمپری است. کمپانی ایسوس اعلام کرده که میزان قدرت باتری این دستگاه تبلت به اندازه ای است که تا ۱۰ ساعت مداوم می توانید از آن استفاده کنید و در این ۱۰ ساعت، به شارژ نیاز پیدا نخواهد کرد. همچنین ایسوس ادعا کرده که در حالت مکالمه، می توان تا ۲۸ ساعت از این دستگاه تبلت بدون شارژ استفاده کرد!

نتایج بررسی هایی که ما انجام دادیم این است که در صورت استفاده عادی و معمولی از این دستگاه تبلت، با یک بار شارژ کردن آن می توانید تا دو روز از ان استفاده کرده و بعد از دو روز احتمالا به شارژ نیاز پیدا خواهد کرد.

جمع بندی

کمپانی ایسوس در دو سال گذشته عملکرد خوبی را در زمینه طراحی و تولید دستگاه های تبلت با سیستم عامل اندروید از خود نشان داده است. میزان مثبت بودن عملکرد این کمپانی به اندازه ای بود که با گوگل همکاری کرده و یک محصول مشترک را با یکدیگر روانه بازار کردند.

اما در این متن دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ مدل ME372CG را مورد بررسی قرار دادیم. می توان گفت که این دستگاه یک دستگاه تبلت مناسب برای استفاده های عادی و روز مره مانند بازی، دیدن فیلم، وب گردی و … مناسب است. کیفیت صفحه نمایشگر لمس ان معمولی و قابل قبول بوده و کاربران را راضی نگه می دارد. یکی از ویژگی های مفید و بسیار کاربردی این دستگاه قابلیت سیم کارت خواندن است که با استفاده از ان می توانید تماس های تلفنی خود را به آسانی برقرار کرده و با این دستگاه برای صحبت کردن اقدام کنید.

همچنین این دستگاه تبلت دارای کیفیت صدای خوبی است که در زمان مکالمه با ان می توانید از این کیفیت خوب بهره مند شوید. طول عمر باتری ان نیز مناسب بوده و برای کاربرانی که تا ساعت های طولانی با دستگاه تبلت خود کار می کنند، یک دستگاه تبلت بسیار مناسب و کاربردی محسوب می شود.

همان طور که گفتیم، دوربین آن نیز دارای کیفیت بسیار معمولی است که در مقایسه با دیگر دستگاه های تبلت رده متوسط در می یابیم که اغلب دستگاه های تبلت دارای کیفیت دوربین معمولی هستند. بدنه ان نیز از جنس پلاستیک فشرده شده است که به کار بردن این جنس بدنه برای آن، تاثیر زیادی در کاهش قیمت این دستگاه تبلت داشته است.

تبلت ایسوس فون پد 7 مدل ME372CG

در ادامه نیز برخی از مهم ترین مشخصات فنی این دستگاه تبلت را برایتان آورده ایم که با مطالعه آن ها می توانید انتخاب بهتری داشته باشید و در نتیجه خرید رضایت بخش تری را تجربه کنید.

مشخصات

  • ظرفیت حافظه داخلی: ۸ گیگابایت
  • مقدار رم: ۱ گیگابایت
  • جنس ساختار بدنه: پلاستیک
  • سایز سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)
  • دوربین سلفی: دوربین جلو با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۲۱۶ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: حداکثر ۱۰ ساعت در حالت ترکیبی و مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – تک سیم کارت
  • فناوری ‌های مکان‌یابی: A-GPS
  • اندازه: ۷ اینچ
  • قابلیت‌ های دوربین: دوربین پشتی با کیفیت ۵ مگاپیکسل و با رزولوشن ۱۹۴۴ × ۲۵۹۲ پیکسل قابلیت فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه
  • رزولوشن: ۱۲۸۰ در ۸۰۰
  • درگاه ‌های ارتباطی: microUSB
  • رابط ‌ها: جک ۳٫۵ میلی ‌متری صدا
  • باتری: باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۵۵۰ میلی آمپر ساعت
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: کوچک تر از ۸ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۱۶ گیگابایت
  • دیگر قابلیت‌ ها: قابلیت دریافت چند لمس همزمان
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۶ گیگاهرتز
  • وزن: ۳۲۸ گرم
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>