تبلت ایسوس فون پد 7

تبلت ایسوس فون پد ۷

تبلت ایسوس فون پد ۷

معرفی

اسم برند این دستگاه تبلت، اطلاعات کامل و زیادی را راجع به این دستگاه تبلت رده متوسط به ما می دهد. به صورت کلی، دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ یک دستگاه تبلت ۷ اینچی با سیستم‌عامل اندروید که امکان خواندن سیم کارت و برقراری تماس های تلفنی را دارد است. و ما با آن روبرو هستیم. اگر به طور خلاصه بگوییم؛ دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ هم یک تلفن همراه است و هم یک دستگاه تبلت. این دستگاه در دسته دستگاه های تبلتی قرار می گیرد ۸ اینچی هستند و با استقبال تعداد زیادی از کاربران موجود در بازار روبرو شده اند. کمپانی ایسوس با وارد شدن به این زمینه و با طراحی و تولید محصولاتی با قیمتی کمتر از کمپانی های رقیب، قصد دارد سهم بزرگی از بازار دستگاه های تبلت رده متوسط را از آن خود کند.

نسل نخست فون پد ها در اسفند سال ۱۳۹۱ معرفی شدند و با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه شدند. در اواسط پاییز سال ۱۳۹۹ بود که کمپانی ایسوس یک نسخه جدید از این دستگاه تبلت کاربردی و هیجان انگیز را طراحی و تولید کرد و به بازارهای جهانی وارد کرد. نسخه جدید این دستگاه علاوه بر تغییرات ظاهری که در آن روی داده است، از لحاظ سخت افزار و نرم افزار هم دچار تغیراتی شده و ارتقا پیدا کرده است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر و  به جزئیات دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ بپردازیم.

طراحی و ساخت

این دستگاه از لحاظ طراحی و ساخت شباهت بسیار زیادی به نسخه قبلی خود دارد. دستگاه تبلت نسخه قبل، از جنس فلز آلومینیوم بوده که در طراحی نسخه جدید، این جنس به پلاستیک تغییر داده شده است. شاید در نگاه اول این مورد یک ویژگی منفی محسوب شود و کاربر احساس کند که به علت صاف و صیقلی بودن بدنه پلاستیکی دستگاه تبلت، امکان لیز خوردن دستگاه از دست او بسیار است. اما کمپانی ایسوس این کار را با هدف کاهش قیمت دستگاه تبلت و وزن آن انجام داده است.

این دو نسخه از نمای روبرویی تقریبا با یکدیگر مشابه هستند. اما یک تفاوت در آن ها وجود دارد و این است که کمپانی ایسوس در طراحی نسخه جدید دستگاه، دو اسپیکر قدرتمند و حرفه ای را در بخش جلویی آن قرار داده است. در این دستگاه هیچ خبری از لوگوی کمپانی ایسوس و دکمه های برجسته فیزیکی نیست و این به افزایش زیبایی و جذابیت دستگاه تبلت اضافه می کند. یکی دیگر از تغییرات نسخه جدید این است که در این نسخه، محل قرار گیری دوربین جلو نیز تغییر کرده و از سمت راست به وسط دستگاه منتقل شده است.

تبلت ایسوس فون پد 7

دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷، حدود ۳۳۳ گرم وزن دارد که همان طور که در بالا تر اشاره کردیم، وزن آن نسبت به نسخه قدیمی کاهش پیدا کرده است. محل قرار گیری دکمه ها در این دستگاه به این صورت هستند که دکمه های پاور و قفل صفحه نمایشگر و تنظیم و مدیریت صدا، در بخش سمت راستی دستگاه تبلت قرار دارند. دقیقا در قسمت پایینی دکمه های کنترل و مدیریت صدا، محل قرار گیری کارت حافظه جانبی است. محل ورودی کابل هدفون و هندزفیری در بخش بالایی دستگاه تبلت و محل ورودی کابل شارژ و میکروفون در بخش پایینی دستگاه قرار دارند. همچنین شیار مخصوص سیم کارت در بخش سمت چپ دستگاه قرار گرفته و به منظور افزایش ظرافت و زیبایی در طراحی این دستگاه، روی آن با یک کاور پلاستیکی ظریف پوشانده شده است.

در قسمت پشت دستگاه، دوربین قرار گرفته و جایگاه قرار گیری آن اندکی برجسته است. لازم به ذکر است که دوربین این تبلت هیچ فلشی ندارد.

صفحه نمایشگر تبلت ایسوس فون پد ۷

نمایشگر دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ به اندازه ۷ اینچ است و با وجود رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۰۰، از تراکم ۲۱۶ پیکسل بر اینچ بهره می برد. اما یک نکته مهم راجع به این دستگاه تبلت این است که این دستگاه و نسخه قدیمی خود، هیچ تفاوتی در رزولوشن صفحه نمایشگر با یکدیگر ندارند. ضمنا با در نظر گرفتن قیمت بسیار پایین و مناسب این دستگاه تبلت، هیچ گونه ایرادی به کیفیت صفحه نمایشگر آن وارد نیست.

یکی دیگر از نکات مهم در صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت ایسوس این است که عمق رنگ مشکی در این صفحه نمایشگر نسبت به صفحه نمایشگر دستگاه های تبلت سونی**، سامسونگ و لنوو مقداری کمتر است. مواردی همچون شفافیت تصویر و عمق زاوید دید کاربر و حسگر های لمسی در صفحه نمایشگر این دستگاه هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و نمی توان به آن ها خرده گرفت.

تبلت ایسوس فون پد 7

اما یکی از مهم ترین و برجسته ترین نکات منفی مربوط به این صفحه نمایشگر، ماندن اثر انگشت بر روی آن است. البته این مورد در تبلت های گران قیمت تولید شده توسط رقیب های کمپانی ایسوس هم دیده شده و مورد چندان مهمی نیست. به صورت کلی می توانیم بگوییم که این دستگاه نسبت به قیمت مناسبی که دارد، از رزولوشن و کیفیت صفحه نمایشگر خوب و متناسبی بهره مند شده است.

سخت افزار

دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ دارای پردازشگر های اینتل است که وجود این پردازشگر ها در این دستگاه یک ویزگی بسیار مثبت محسوب می شود. این دستگاه همچنین دارای یک چیپ دو هسته ای اتم اینتل با سرعت بالا و علاوه بر آن، دارای یک پردازشگر گرافیکی است که انجام کار های گرافیکی با ان را امکان پذیر کرده است. این دستگاه یک رم ۱ گیگی نیز دارد که برای یک دستگاه تبلت، بسیار خوب و مثبت تلقی می شود. ضمنا می توان حافظه این تبلت را به وسیله یک کارت حافظه جانبی ارتقا داد و آن را به یک دستگاه محبوب برای کاربرانی که نیاز به حافظه زیادی دارند تبدیل کرد.

قطعا این نسخه جدید نسبت به نسخه قدیمی تر، پیشرفت خوبی را از لحاظ بخش سخت افزار به دست آورده است. پردازشگر های اینتل که در بالا گفتیم، نقش بزرگی در این پیشرفت ایفا کرده و عملکرد دستگاه را ارتقا می دهند. پردازشگر های به کار رفته در این دستگاه سبب شده تا سرعت دستگاه افزایش پیدا کرده و در اجرای اپ ها و برنامه ها و نرم افزار های مختلف، به مشکل برنخورد و به آسانی آن ها را اجرا کند. این دستگاه تبلت از سیستم عامل اندروید ۴٫۳ بهره مند است و نسخه قدیمی آن از سیستم عامل اندروید ۴٫۱٫۲ برخوردار بود. پس از این جهت هم ارتقا پیدا کرده است.

رابط کاربری تبلت ایسوس فون پد ۷

کمپانی ایسوس در زمینه رابط کاربری دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ هم تغییراتی را ایجاد کرده است. این کمپانی همه توانایی خود را به کار برده که در کنار داشتن قابلیت های مفید اندروید، اپ های مفید و کاربردی دیگری را در این دستگاه تعبیه کند. هر چند که تغییرات لحاظ شده از طرف کمپانی ایسوس کاملا کوچک و نامحسوس بوده و به اندازه تغییرات انجام شده مانند کمپانی های دیگر از جمله سامسونگ و سونی، بزرگ و محسوس نیست. این کمپانی تنها اپ های کاربردی که کاربران تقاضای استفاده از ان ها را دارند را به دستگاه تبلت اضافه کرده است و از هر گونه تغییر غیر ضروری دیگر پرهیز کرده است.

تبلت ایسوس فون پد 7

کمپانی ایسوس علاوه بر دکمه های لمسی هوم، بک و … یک دکمه دیگر در بخش پایینی صفحه نمایشگر طراحی کرده که وظیفه آن اجرای رابط گرافیکی floating app است. این رابط کاربری به میزان زیادی شبیه به سامسونگ عمل کرده و تعدادی از اپ های گرافیکی را به صورت پیش فرض نشان می دهد. لازم به ذکر است که این امکان در نظر گرفته که کاربر طبق تمایل و سلیقه خود، هر اپ دیگری را به این لسیت اضافه یا از آن حذف کند. کمپانی ایسوس احتمالا موفق نشده تا به اندازه کمپانی های دیگر مانند سامسونگ و ال جی و سونی سیستم عامل اندروید را سفارشی و شخصی سازی کند؛ اما با این وجود تلاش خود را کرده و توانسته تا حدی رابط کاربری اختصاصی خود را به اندروید گوگل اضافه کند و به اندازه خودش این کار را خوب انجام داده و در ان موفق بوده است.

ضمنا این دستگاه تبلت زبان فارسی را پشتیبانی کرده و کاربران از این بابت نیز هیچ گونه نگرانی ندارند.

دوربین

دوربین این دستگاه نیز مانند نسخه قدیمی خود است و مجهز به یک سنسور ۵ مگاپیکسلی شده است. این سنسور دارای قدرت فوکوس خودکار است و از کیفیت خوبی برخوردار است. به صورت کلی از دوربین این دستگاه هم نباید انتظار کیفیت خاص و فوق العاده ای داشت. همه ما می دانیم که دوربین اغلب دستگاه های تبلت کیفیت متوسطی دارند و کسی یک دستگاه تبلت را با هدف استفاده از دوربین و عکاسی با آن خریداری نمی کند.

دوربین این تبلت فلش هم ندارد و در مکان هایی که از نور کافی برخوردار نیستند، نمی توانید از آن برای ثبت عکس مناسبی استفاده کنید. ضمنا این تبلت یک دوربین جلو دارد که آن هم از کیفیت متوسطی برخوردار بوده و می توانید به وسیه آن، در تماس های تصویری و ویدیویی شرکت کرده و با دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

باتری تبلت ایسوس فون پد ۷

باتری این دستگاه بسیار قوی و قدرتمند بوده و کمپانی ایسوس با غرور و البته افتخار بیان کرده که تا ۳۱ ساعت می توانید به صورت مداوم از این دستگاه استفاده کنید و تماس تلفنی برقرار کنید. همینطور  اعلام کرده که در صورت اتصال به اینترنت و گشت و گذار در وب های مختلف و شبکه های اجتماعی، می توانید تا ۷ ساعت به صورت مداوم از آن استفاده کنید.

ما نیز باتری این دستگاه را تست کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در صورت استفاده عادی و روزانه از این دستگاه، می توانید تا دو روز بدون شارژ کردن آن از آن استفاده کنید و در پایان روز دوم می توانید آن را به شارژ متصل کنید. همچنین کمپانی ایسوس بیان کرده این تبلت می تواند در حالت استندبای تا ۷۳۵ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد دوام آورد که این یک ویژگی بسیار مثبت و قدرتمند برای این دستگاه محسوب می شود.

جمع بندی

در این مطلب به نقد و بررسی دستگاه تبلت ایسوس فون پد ۷ پرداختیم. بخش های مختلف این دستگاه را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده و نتایج نهایی را به صورت کتبی به شما اعلام کردیم تا بتوانید یک خرید رضایت مند از دستگاه های تبلت ایسوس داشته باشید. همان طور که فهمیدید این دستگاه یک دستگاه تبلت ارزان قیمت است که از سخت افزار قدرتمندی برخوردار است.

تبلت ایسوس فون پد 7

همینطور اعلام کردیم که حافظه داخلی آن برای افرادی که به حاقظه داخلی زیاد نیاز دارند مناسب است و آن ها می توانند به عنوان یکی از گزینه های خرید خود، به این دستگاه فکر کنند. از کیفیت دوربین تبلت صحبت کردیم و اعلام کردیم که مانند اغلب دستگاه های تبلت دیگر، از یک کیفیت معمولی و متوسط برخوردار است. در پایان نیز مشخصات فنی این دستگاه را برایتان آورده و انتظار می رود که بعد از مطالعه این متن به صورت کامل، بتوانید یک تصمیم موفق در زمینه خرید دستگاه تبلت مورد نیاز خود بگیرید.

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی یا کسب اطلاعات بیشتر، ما را در قسمت نظرات درخواست خود مطلع کنید.

مشخصات

  • حافظه داخلی: ۸ گیگابایت
  • مقدار رم: ۱ گیگابایت
  • ساختار بدنه: پلاستیک
  • مشخصات سیم کارت: سایز میکرو
  • رزولوشن دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: دارد
  • تراکم پیکسلی: ۲۱۵ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: نهایتا ۱۲ ساعت کار ترکیبی بطور مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – یک سیم کارت
  • قابلیت ‌های تبلت: قابلیت مکالمه دارد
  • اندازه تبلت: ۸ اینچ
  • رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۸۰
  • درگاه‌های ارتباطی: microUSB
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵ میلی ‌متری صدا
  • باتری: باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۹۵۰ میلی آمپر ساعت
  • کابل همراه: کابل USB
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: کوچک تر از ۸ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • سایر قابلیت ‌ها: قابلیت دریافت چند لمس همزمان
  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی: ۱٫۶ گیگاهرتز
  • وزن: ۳۳۳ گرم
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>