تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL

تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL

تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL

مقدمه

در این مقاله قصد داریم راجع به دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL صحبت کنیم. اما پیش از آن اندکی راجع به فعالیت های اخیر کمپانی ها در زمینه تولید دستگاه های تبلت می پردازیم. پیش از شناخته شدن دستگاه های تبلت به میزان زیاد در میان افراد، تبلت هایی که سایز آن ها ۷ اینچ بود، از جمله طرفداران محبوب و پر طرفدار در میان افراد بودند. علت محبوبیت زیاد این دستگاه ها در میان افراد این بود که با استفاده کردن از آن ها می توانستند تماس های تلفنی برقرار کنند و با یک دستگاه، هم استفاده دستگاه تبلت و هم استفاده تلفن همراه هوشمند را از آن ببرند.

با افزایش روز افزون محبوبیت این نوع از دستگاه ها، وضعیت بازار به جایی رسید که کم کم این دستگاه های تبلت دچار کاهش محبوبیت در میان مردم شدند و جایگاه خود را در بازار از دست دادند. به همین علت، علاقه کاربران دسته بندی شد و نتیجه این دسته بندی ها به دو دسته کلی تقسیم شد. یک دسته از افراد به دنبال تبلت های صاف و فلت شدند و دسته دیگر، از طرفداران تبلت های دارای صفخه نمایش بزرگ شدند.

تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL

کمپانی ایسوس یکی از کمپانی های تولید کننده دستگاه های دیجیتال و الکترونیک است که موفق شده با هدف گذاری، برنامه ریزی و مدیریت مناسب برای طراحی و تولید دستگاه های تبلت ۸ اینچی، آن ها را به دستگاه های تبلت مورد علاقه کاربران تبدیل کند و سهم زیادی از بازار را با محصولات تولیدی خود پر کند. دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL یکی از جدید ترین و خلاقانه ترین دستگاه های تبلت تولید شده توسط کمپانی ایسوس است که علاوه بر کیفیت بالا، قیمت مناسبی هم دارد.

طراحی و ساخت تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL

این روز ها با افزایش قیمت دستگاه های دیجیتال، اغلب کمپانی ها جهت جلوگیری از افزایش قیمت دستگاه های تولیدی خود، آن ها را با یک بدنه ضعیف و بی کیفیت تولید می کنند. اما کمپانی ایسوس در دسته این کمپانی ها قرار نگرفته و موفق شده تا با به کار بردن چند حرکت هوشمندانه کوچیک، یک دستگاه تبلت رده متوسط تولید کند که در کنار کیفیت خوب و مناسبی که دارد، از قیمت مناسبی نیز بهره می برد.

دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL یک دستگاه تبلت خوش دست با سایز ۸ اینچ است که از در دست گرفتن و کار کردن با ان، احساس خوبی را تجربه خواهید کرد. طراحی این دستگاه به میزان زیادی به نسخه ۷ اینیچی آن شبیه است. جنس قاب پشتی آن پلاستیک با کیفیت و درجه یک است که نوع پلاستیک آن شبیه به چرم بوده و در زمانی که کاربر دستگاه را در دست می گیرد، احساس می کند که جنس قاب پشتی آن از چرم است.

لبه های این دستگاه با فرم متالیکی پوشیده شده و یک نوع زیبایی خاص و منحصر به فرد به دستگاه داده است. همینطور کمپانی ایسوس برای تحقق ارگونومی بهتر دستگاه تبلت، به لبه سمت چپ آن یک خمیدگی داده و ان را به فرم خمیده تولید کرده است. طراحی دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL یک تفاوت بسیار بزرک و محسوس با طراحی سایر دستگاه های هم مرحله خود دارد.

تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL

قاب قسمت پشتی این دستگاه تبلت، قابلیت عوض شدن دارد و کاربران می توانند متناسب با سلیقه و تمایل خود، اقدام به تعویض قاب آن با رنگ ها و طرح های متنوع کنند. ضمنا اینکه قاب پشتی دستگاه قابل تعویض است نباید کاربران را به اشتباه اندازد که باتری ان هم قابلیت تعویض دارد! در حقیقت این ویژگی را امروزه در اغلب گوشی های تلفن همراه مشاهده می کنیم. اما کمپانی ایسوس بر خلاف سنت و هنجار های همیشگی عمل کرده و این مزیت را برای دستگاه های تبلت تولیدی خود ایجاد کرده است. این مزیت فقط برای افرادی مناسب است که به عوض کردن رنگ قاب پشتی دستگاه تبلت خود علاقه دارند.

 همینطور جایگاه قرار گیری سیم کارت و کارت حافظه جانبی در بخش زیرین این دستگاه تبلت ایسوس به صورت کاملا هوشمندانه قرار گرفته است. محل قرار گیری این شیار ها در دستگاه به صورتی است که اصلا پیدا نیست و به زیبایی و ظرافت دستگاه هیچ لطمه ای وارد نمی کند. به صورت کلی، می توان گفت که طراحی دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL بسیار ساده و هوشمندانه بوده و میزان هوشمندانه بودن آن در حدی است که کاربر از کار کردن با آن دچار احساس خوب و خوشایند می شود.

دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KLدر سه رنگ به بازار عرضه شده است. رنگ های این دستگاه سفید، مشکی و بژ است و رنگ حاشیه آن در تبلت های به رنگ سفید و طلایی، سفید است و حاشیه آن در تبلت ها به رنگ مشکی، مشکی است.

تجربه کاربری

امکان دارد زمانی که برای اولین بار این دستگاه را در دست می گیرید، احساس کنید که وزن آن زیاد است. باید بگوییم که احساس شما درست بوده و این تبلت در مقایسه با نسخه های دیگر کمپانی ایسوس، دارای وزن بیشتری است. اما این زیاد تر بودن وزن چندان به چشم کاربر نمی آید و در حدی نیست که باعث اذیت کاربر شود. وزن این دستگاه تبلت حدود ۳۵۰ گرم و ضخامت آن حدود ۸٫۵ میلی متر است. طول و عرض آن ۲۰۹ و ۱۲۳ میلی متر است که اگر این دستگاه را با دیگر دستگاه های تبلت که اندازه آن ها ۸ اینچ است مقایسه کنیم، متوجه می شویم که این اندازه کمی کوچک تر از دستگاه های تبلت دیگر است. حاشیه نمایشگر این دستگاه نیز مانند حاشیه صفحه نمایش دستگاه های دیگر است. در نتیجه این مورد را نه می توان در دسته ویژگی های مثبت دستگاه قرار داد و نه می توان در دسته ویژگی های منفی دستگاه تبلت قرار داد. تجربه کاربری ان مشابه با تجربه کاربری یک مدل از تبلت لنوو است.

نسبت نمایشگر این دستگاه نسبت به بدنه آن حدود ۷۶٫۵ است که خب نسبت خوبی است. اسپیکر و دوربین دوم این دستگاه در قسمت بالایی صفحه نمایشگر آن قرار دارد و لوگوی کمپانی ایسوس مانند اغلب موارد در بخش پایینی صفحه نمایشگر دستگاه تبلت قرار دارد. کلید های بک و هوم و برنامه های باز دستگاه هم بر روی صفحه نمایشگر قرار گرفته اند. کلید های اشتراکی کنترل صدا و خاموش و روشن کردن دستگاه در بخش سمت راستی قرار دارند و این کلید ها بر بخش میانی لبه ها مستقر شده اند و به همین علت کاربر به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کرده و می تواند آن ها را لمس کند.

ورودی میکرو یو اس بی در این دستگاه در بخش بالای دستگاه قرار داد و این مورد نسبت به دستگاه های تبلت دیگر متفاوت است و مجددا سبب تمایز این دستگاه با دستگاه های دیگر شده است. مجموعا می توان گفت که این دستگاه تبلت از لحاظ طراحی و ساخت در دسته دستگاه های تبلت برتر در بازار قرار می گیرد. اگر نیاز به یک دستگاه تبلت را در زندگی خود احساس کرده و به یک دستگاه تبلت با طراحی زیبا و منحصر به فرد نیاز دارید، دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL یکی از مناسب ترین و بهترین دستگاه ها برای شما است.

 صفحه نمایش تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL

صفحه نمایشگر های دستگاه های تبلتی که اندازه آن ها ۸ اینچ است؛ معمولا دارای وضوح تصویر ۸۰۰ در ۱۲۸۰ هستند. اما برخی از کمپانی ها برای پیدا کردن طرفدار در میان کاربران، وضوح تصویر صفحه نمایش دستگاه های تولیدی خود را افزایش می دهند. کمپانی ایسوس در دسته این کمپانی ها قرار نگرفته و یک صفحه نمایش کاملا معمولی را در این دستگاه قرار داده است. رزولوشن این دستگاه تراکم پیکسلی حدود ۱۸۹ پیکسل بر اینچ را برای این دستگاه تبلت به ارمغان آورده که با انداختن یک نگاه به قیمت دستگاه، در می یابیم که نمی توانیم به کیفیت صفحه نمایشگر آن معترض شویم.

کمپانی ایسوس برای زیاد کردن کیفیت صفحه نمایش این دستگاه از فناوری های مختلفی در آن استفاده کرده است. برخی از این فناوری ها از چندین فناوری ترکیبی تشکیل شده اند. این فناوری ها واقعا کار خود را به خوبی انجام می دهند و باعث افزایش کیفیت صفحه نمایش این دستگاه شده اند. به صورت کلی می توان گفت که کیفیت صفحه نمایش این دستگاه به صورتی است که می توانید از آن برای انجام کار های روز مره و عادی خود مانند وب گردی و چک کردن سوشال مدیا از آن استفاده کنید.

تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL

ضمنا صفحه نمایشگر این دستگاه به یک فناوری مجهز شده که می تواند با کم کردن نور آبی در نمایشگر، سبب راحتی چشم های کاربر شود و کاربر را از کار کردن با آن راضی نگه دارد. در ادامه قصد داریم از آنالیز کردن صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت دست برداریم و تجربه کاربری خودمان را برای شما شرح دهیم.

تجربه کاربری

دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KLیک تجربه کاربری مناسبی را برای کاربرا رقم می زند. این دستگاه در مکان هایی که نور بسیار زیادی وجود دارند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و محتوا ها در آن قابل دیدن و خواندن هستند. ضمنا این دستگاه ویژگی تنظیم نور خودکار دارد و زمان هایی که در شرایط نوری مختلف قرار می گیرید، نور آن به صورت خودکار تنظیم شده و شرایط را برای استفاده شما از ان محیا می کند.

حسگر های لمسی این دستگاه تبلت به خوبی کار می کنند و حتی قابلیت لمس چندتایی را به صورت همزمان و در صورت یکسان بودن زمان لمس ها با هم دارد. به همین علت از این جنبه هم از کار کردن با این دستگاه تبلت احساس خوشایند رضایت به شما دست می دهد. بخش سخت افزار و باتری این دستگاه هم مانند اغلب بخش های آن دارای قدرت مناسب و بالایی است که می تواند شما را در انجام کار های عادی و روزمره یاری کند. کمپانی ایسوس در این دستگاه تبلت، تراشه اسنپدراگون در آن کار گذاشته است. در این تراشه یک پردازنده ۴ هسته ای وجود داد که از یک رم ۲ گیگی استفاده می کند.

به صورت کلی بخش سخت افزار این دستگاه به صورت کاملا تخصصی طراحی شده و کاربران از کار کردن با آن و اجرای برنامه های مختلف بر روی آن راضی هستند و از خرید خود پشیمان نخواهند شد. اما باید به این نکته نیز توجه کرد که این دستگاه با این بازه قیمتی که دارد، یک دستگاه مناسب برای اجرای برنامه ها و بازی های گرافیکی خیلی سنگین نیست.

حافظه تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL

حافظه این دستگاه تبلت ۱۶ گیگ است که از کل این ۱۶ گیگ، تنها حدود ۱۱ گیگ از آن در اختیار کاربر قرار گرفته و باقی آن توسط برنامه های خود دستگاه به صورت پیش فرض اشغال شده است. این دستگاه هم مانند بیشتر دستگاه های تبلت تولیدی کمپانی ایسوس، قابلیت خواندن و اجرای کارت حافظه اضافی را دارد و می توان ظرفیت آن را تا ۶۴ گیگ افزایش داد.

صدا و اسپیکر

با وجود اینکه این دستگاه یک دستگاه رده متوسط است و قیمت آن بسیار مناسب و پایین است، اما از اسپیکر های خوبی برخوردار است و کیفیت صدا در آن به میزان بسیار خوبی بالا و مناسب است. در بخش بالایی صفحه نمایشگر این دستگاه یک اسپیکر DTS قرار گرفته که می تواند صدا را با شفافیت و وضوح زیاد برای کاربران پخش کند و سبب گوش نوازی ان ها شود.

باتری

میزان شارژ دهی این دستگاه تبلت با یک بار شارژ کردن، حدود ۸ ساعت است. این ۸ ساعت در صورت استفاده مداوم و استفاده از چندین برنامه به صورت همزمان است و در صورتی که به این شیوه از دستگاه استفاده نکنید، تا ۱۰ ساعت هم می تواند شارژدهی داشته باشد. کیفیت و قدرت باتری این دستگاه به صورتی است که می توان آن را در مقایسه با قیمتش بسیار برتر دانست و از کمپانی ایسوس به علت تعبیه همچین باتری در این دستگاه، تشکر کرد.

تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL

سیستم عامل و رابط کاربری

اگر بخواهیم خیلی کوتاه و خلاصه راجع به سیستم عامل و رابط کاربری دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL صحبت کنیم، باید بگوییم که این دستگاه تبلت در بخش سیستم عامل و رابط کاربری بسیار خوب و قوی عمل کرده و با خرید آن می توانیم یک خرید مفید و با کیفیت را تجربه کنیم.

یکی از قابلیت های مفیدی که این دستگاه دارد این است که می توانید دستگاه تبلت خود را به دیگر دستگاه های دیجیتال متصل کرده و فایل های مدنظر خود را جا به جا کرده و یا انتقال دهید. این قابلیت برای افرادی که از تبلت در کار و یا تحصیل استفاده می کنند بسیار مناسب بوده و مورد استقبال آن ها قرار خواهد گرفت. برای این کار تنها کافی است تا یک برنامه بر روی دستگاه خود نصب کرده و بعد از آن انتقال فایل ها را آغاز کنید.

دوربین تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KL

همان طور که همه ما در جریان هستیم، این روز ها تعداد کمی از افراد هستند که از دوربین دستگاه تبلت خود برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده می کنند. اما همان قدر که استفاده از دوربین تبلت ها برای عکاسی و فیلمبرداری کم است، استفاده از دوربین جلوی دستگاه های تبلت برای ارتباط گرفتن با دیگر افراد و برقرار کردن تماس های ویدیویی بسیار زیاد و مداوم است. بنابراین دوبین های دوم در دستگاه های تبلت بیشتر از دوربین های اصلی مورد استفاده قرار می گیرد و کیفیت آن نیز مهم است. دوربین جلو و یا دوربین دوم این دستگاه هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و از دستگاه تبلت ایسوس خود می توانید برای شرکت در تماس های ویدیویی استفاده کرده و لذت ببرید.

جمع بندی

به صورت کلی دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 8.0 4G Z380KLیک دستگاه تبلت خوش دست و خوش اندازه است. اگر از وزن زیاد آن چشم پوشی کنیم می توانیم بگوییم دستگاه مناسبی برای انجام کار های روزانه و عادی است. اگر بودجه چندان زیادی ندارید، این دستگاه برای شما مناسب است. اما اگر به یک دستگاه برای انجام کار های سنگین نیاز دارید، می توانید بودجه خود را اندکی افزایش داده و یک دستگاه با مشخصات سخت افزاری بهتر و بالاتر بخرید. در صورت نیاز به مشاوره هم می توانید با نمایندگی ایسوس تماس برقرار کنید.

مشخصات

  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • مقدار رم: ۲ گیگابایت
  • ساختار بدنه: پلاستیک مشابه چرم
  • قطع سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)
  • دوربین سلفی: دوربین دوم (وب‌کم) با کیفیت ۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۸ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۱۸۸ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: حداکثر ۱۰ ساعت در کاربری ترکیبی و مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – یک سیم کارت
  • قابلیت‌های تبلت: قابلیت مکالمه
  • اندازه: ۸ اینچ
  • قابلیت‌ های دوربین: دوربین اصلی با کیفیت ۸ مگاپیکسل قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی (Geo-Tagging) قابلیت فوکوس لمسی (Touch Focus)
  • رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۸۰
  • درگاه‌ های ارتباطی: microUSB
  • رابط ‌ها: جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۵٫۲ وات‌ساعت(Wh)
  • کابل همراه: کابل USB
  • بلندگو: بلندگوی مونو
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایش: بین ۸ تا ۱۰ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۲ گیگاهرتز
  • وزن: ۳۵۰ گرم
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>