تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8

تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8

تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8

تا پیش از جا افتادن دستگاه های تبلت در میان کاربران، دستگاه های تبلت با اندازه ۷ اینچ، محبوبیت زیادی در میان افراد داشتند؛ زیرا این دستگاه های امکان برقرار کردن تماس های تلفنی را داشتند و در کنار تبلت بودن، می توانستند به عنوان یک دستگاه تلفن همراه نیز به کاربران خدمات رسانی کنند. اما با گذشت زمان و زیاد شدن میزان و شدت محبوبیت دستگاه های تبلت و افزایش تقاضای مردم، دستگاه های تبلت با اندازه ۷ اینچ، دچار کاهش محبوبیت در میان کاربران شدند.

به همین علت کاربران به دو دسته تقسیم شدند. دسته اول را افرادی تشکیل می  دادند که طرفدار فلت بودند و دسته دوم را افرادی تشکیل می دادند که دستگاه های تبلت به صفحه نمایش بزرگ تر را دوست داشتند. کمپانی ایسوس یکی از بزرگ ترین کمپانی های تولید کننده دستگاه های تبلت با اندازه ۸ اینچ است که با اجرای برنامه ریزی های منظم در زمان بندی مناسب، موفق شد تا دستگاه های تبلت خود را در صدر بازار جهانی قرار دهد. دستگاه تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8 یکی از جالب ترین  و مرغوب ترین دستگاه های تبلت با اندازه ۸ اینچ است که توسط کمپانی ایسوس طراحی و تولید شده است.

طراحی و ساخت

تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8

این روز ها به مقدار زیادی این مورد را مشاهده می کنیم که اغلب کمپانی ها با هدف کاهش قیمت محصولات تولیدی خود، دستگاه ها را با جنس بدنه ضعیف تر و بی کیفیت تری می سازند. اما کمپانی ایسوس با به کار بردن اندکی هوشمندی و خلاقیت، موفق شده تا یک دستگاه تبلت رده متوسط تولید کند که در عین داشتن قیمت مناسب، دارای جنس بدنه با کیفیتی هم باشد. دستگاه تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8 یک دستگاه تبلت با اندازه ۸ اینچ است که در زمان استفاده از آن، احساس خوشایندی به شما دست می دهد. لازم به ذکر است که نوع طراحی این دستگاه به میزان زیادی به نسخه قبلی آن شباهت دارد.

قاب پشت این دستگاه تبلت از جنس یک نوع پلاستیک تولید شده که به میزان زیادی به چرم شباهت دارد. جنس این پلاستیک به صورتی است که در زمان استفاده از تبلت، احساس خوب مقاومت و محکم بودن به شما منتقل می شود. لبه های این دستگاه تبلت به صورت فریم متالیکی همراه با تکنولوژی فلزی و غیر رسانا تولید شده که همین مورد، زیبایی و ظرافت خاصی را به این دستگاه تبلت رده متوسط اهدا کرده است.

کمپانی ایسوس همچنین برای تحقق ارگونومی بهتر و حرفه ای تر، سمت چپ این تبلت را به فرم خمیده طراحی کرده است که این مورد به میزان بسیار زیادی مورد استقبال کاربران قرار گرفت. طراحی دستگاه تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8 دارای یک تفاوت بزرگ و برجسته با دیگر دستگاه های تبلت رده متوسط است. این تفاوت به قاب پشتی این دستگاه تبلت مربوط شده و به این صورت است که قاب پشتی آن امکان تعویض دارد و به همین علت می توان از قاب های مختلف با رنگ های متفاوت برای ان استفاده کرد. همینطور محل های قرار گیری سیم کارت و کارت حافظه جانبی نیز در بخش زیرین قاب پشتی این دستگاه تبلت قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که با وجود قابل تعویض بودن قاب پشتی این دستگاه تبلت، باتری آن توسط کاربران تعویض نخواهد شد و افراد نباید برای این کار اقدام کنند. در حقیقت امکان تعویض قاب پشتی این دستگاه تبلت یک ویژگی است که این روز ها در دستگاه های تلفن همراه وجود دارد و به ندرت در دستگاه های تبلت دیده می شود؛ اما کمپانی ایسوس با به خرج دادن اندکی جسارت، این ویژگی را در دستگاه تبلت تولیدی خود قرار داد و یک وجه تمایز بزرگ را در دستگاه خود به وجود آورد. به صورت کلی می توان طراحی و ساخت دستگاه تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8 را یک طراحی زیبا، ظریف و مدرن دانست.

این دستگاه تبلت در سه ررنگ مشکی و سفید و بژ طراحی و تولید شده که حاشیه صفحه نمایشگر های هر کدام از ان ها، متناسب با رنگی که دارند متفاوت است. ضمنا باید بگوییم که این دستگاه تبلت دارای اندکی سنگینی است که در زمان استفاده از آن متوجه وزن نسبتا بیشتر ان نسبت به دیگر دستگاه های تبلت ۸ اینچی خواهید شد؛ اما به صورت کلی میزان وزن ان به صورتی نیست که کاربر از کار کردن با ان خسته شود و یا احساس بدی به او منتقل شود.

وزن این دستگاه تبلت ۳۵۰ گرم و ضخامت آن حدود ۸٫۵ میلی متر است. ضمنا طول و عرض ان به ترتیب، ۲۰۹ و ۱۲۳ میلی متر است که می توان گفت نسبت به دیگر دستگاه های تبلت با اندازه ۸ اینچ، مقداری کوچک تر است. حاشیه صفحه نمایشگر این دستگاه تقریبا به اندازه حاشیه نمایشگر دیگر دستگاه های تبلت رده متوسط است و تفاوتی در آن ها دیده نمی شود. در لبه بالایی صفحه نمایشگر اسپیکر دستگاه و دوربین جلو قرار گرفته و در لبه پایینی آن، کمپانی ایسوس لوگوی معروف خود را به صورت زیبا و برجسته قرار داده است. کلید های پر کارد نیز بر روی خود صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت قرار گرفته اند.

در لبه سمت راست این تبلت، کلید های کنترل صدا و خاموش و روشن کردن دستگاه تبلت قرار گرفته و این کلید ها به صورت دقیق در جای مناسبی از تبلت قرار گرفته اند که کاربران به آسانی می توانند آن ها را فشار دهند و استفاده کنند. محل ورودی میکرو یو اس بی این دستگاه تبلت، بر روی لبه بالایی آن قرار دارد و در این مورد نیز نسبت به دیگر دستگاه های تبلت متفاوت است. به صورت کلی بعد از انجام بررسی های مفید می توان گفت که دستگاه تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8 از جنبه طراحی و کیفیت تولید، از رتبه خوبی برخوردار است و نسبت به دیگر دستگاه های تبلت با اندازه ۸ اینچ، به میزان قابل توجهی برتر است.

اگر شما هم در دسته افرادی قرار می گیرید که طرفدار دستگاه های تبلت خوش دست و ظریف هستید، این دستگاه می تواند به یکی از گزینه های اصلی خرید شما تبدیل شود.

صفحه نمایشگر تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8

تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8

صفحه نمایشگر دستگاه تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8 که یک دستگاه تبلت رده متوسط محسوب می شود، دارای وضوح تصویر ۸۰۰ در ۱۲۸۰ است. صفحه نمایشگر این دستگاه کیفیت قابل قبولی دارد و کاربران از کار کردن با آن اذیت نمی شوند. رزولوشن این صفحه نمایشگر، دارای تراکم پیکسلی ۱۸۹ پیکسل بر اینچ است که با در نظر گرفتن قیمت بسیار مناسب این دستگاه، نمی توان به آن ایراد گرفت و انتظار تراکم پیکسلی بالاتر از این را داشت.

کمپانی ایسوس برای افزایش کیفیت صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت فناوری های گوناگون و کاربردی را در آن قرار داده که کاربران با استفاده از آن ها، می توانند از کیفیت بالاتری بهره مند شوند. همچنین زاویه دید این دستگاه تبلت بسیار مناسب است و می توان آن را به عنوان یکی از ویژگی های مثبت این دستگاه تبلت در نظر گرفت. به صورت کلی کیفیت صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت به اندازه ای خوب است که کاربران از کار کردن با ان احساس رضایت کرده و به آسانی می توانند کار های متفاوتی اعم گشت و گذار در صفحه وب های مختلف، چک کردن شبکه های اجتماعی، تماشای فیلم و … را با این دستگاه انجام دهند.

میزان نور این صفحه نمایشگر به اندازه ای است که کار کردن با ان در فضا هایی که نور زیادی وجود دارد بسیار آسان است و همچنین به حسگر های تنظیم نور خودکار مجهز است. یعنی زمانی که شما این دستگاه تبلت را در معرض نور زیادی قرار می دهید، نور نمایشگر آن به صورت خودکار تنظیم شده و در زمان هایی که در محیط با نور کم قرار می گیرید نیز همین اتفاق رخ می دهد.  در نتیجه از کار کردن با آن در محیط های مختلف نوری اذیت نخواهید شد و احساس آرامش و آسودگی را تجربه خواهید کرد.

سخت افزار و باتری

سخت افزار دستگاه تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8 از کیفیت و قدرت مناسبی برخوردار است و میزان قدرت آن به اندازه ای است که به آسانی کار های روزمره و عادی را هندل کرده و از پس آن ها بر می آید. در سخت افزار این دستگاه تبلت یک تراشه اسنپدراگون قرار گرفته و درون این تراشعه، یک پردازنده چهارهسته ای قرار گرفته که به یک رم ۲ گیگی مجهز شده است. قدرت این مجموعه سخت افزاری معمولی و مناسب است اما به اندازه ای نیست که بتواند برنامه ها و بازی های گرافیکی های سنگین را اجرا کند.

قدرت سخت افزاری این دستگاه می تواند با قدرت سخت افزاری دستگاه های تلفن همراه تولید شده توسط کمپانی های دیگر مانند ال جی، سونی و … برابری کند و به علت حافظه رمی که برای آن در نظر گرفته شده، می توان گفت که حتی می تواند عملکرد بهتری از خود نشان دهد. زمانی که این دستگاه را بررسی می کردیم و در حال کار کردن با آن بودیم، هیچ گونه هنگی و یا کندی در آن مشاهده نکردیم که این نیز به عملکرد خوب و نسبتا قوی سخت افزار ان باز می گردد.

حافظه داخلی این دستگاه تبلت ۱۶ گیگ است که از این میزان، تقریبا ۱۱ گیگ آن برای کاربران قابل استفاده است و ۵ گیگ باقی مانده توسط برنامه هایی که به صورت پیش فرض بر روی دستگاه قرار گرفته اند، اشغال شده است. ضمنا این دستگاه تبلت نیز قابلیت خواندن کارت حافظه جانبی دارد و با قرار دادن یک کارت حافظه درون آن، می توانید حافظه دستگاه تبلت خود را تا ۶۴ گیگ دیگر ارتقا دهید.

همچنین می توانید در این دستگاه تبلت یک عدد سیم کارت قرار دهید و با ان تماس های تلفنی برقرار کنید. به این ترتیب با یک تیر دو نشان زده و از یک دستگاه تبلت، به عنوان یک دستگاه تلفن همراه نیز استفاده خواهید کرد. کیفیت صدای این تبلت نیز بسیار قوی و مناسب است و در زمان هایی که تماس تلفنی برقرار می کنید و یا برای پخش کردن موسیقی از این دستگاه تبلت اقدام می کنید، صدای بسیار خوب و بلندی را از طریق اسپیکر های تعبیه شده در این دستگاه تبلت خواهید شنید.

نوع شارژ دهی این دستگاه تبلت به صورتی است که تنها با یک بار شارژ کردن آن می توانید تا ۸ ساعت آینده به صورت مداوم با ان کار کنید و نیاز به شارژ مجدد نداشته باشد. باتری این دستگاه از نوع باتری لیتیوم پلیمری است که غیر قابل تعویض بوده و به همین علت کاربران باید هنگام استفاده از این دستگاه و شارژ کردن آن موارد مورد نیاز را رعایت کنند تا از آسیب رسیدن به باتری این دستگاه جلوگیری شود.

سیستم عامل و رابط کاربری تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8

دستگاه تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8 در زمینه سیستم عامل و رابط کاربری بسیار عالی و فوق العاده عمل کرده و کاربران از کار کردن با آن بی نهایت احساس رضایت خواهند کرد. سیستم عامل اندروید لالی پاپ برای این دستگاه در نظر گرفته شده و رابط کاربری آن نیز رابط کاربری ZenUI است. این رابط کاربری دارای سادگی های سیستم عامل اندروید است و علاوه بر آن، زیبایی ها و جذابیت هایی زیادی را نیز با خود به ارمغان آورده است. به همین علت کاربران نه تنها از کار کردن با آن احساس دشواری نمی کنند، بلکه لذت هم می برند.

کمپانی ایسوس برای برقراری رفاه و آرامش مشتریان خود، برنامه های کاربردی و مناسبی را به صورت پیش فرض و رایگان در این دستگاه تبلت قرار داده که کاربران می توانند از ان ها استفاده کنند. این نیز یکی دیگر از مزایا و ویژگی های مثبت نرم افزار این دستگاه تبلت است.

دوربین

تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8

این روز ها افراد بسیار کم و انگشت شماری از دوربین دستگاه های تبلت خود برای عکاسی استفاده می کنند و به صورت کلی کسی انتظار چندانی از دوربین های تبلت ها ندارد. به همین علت دوربین های ان ها دارای یک کیفیت کاملا معمولی است و برای عکاسی حرفه ای مناسب نیستند. دوربین دستگاه تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8 نیز از این قاعده پیروی کرده و دارای کیفیت کاملا معمولی است. کاربران بیشتر از این دوربین برای برقراری تماس های ویدیویی استفاده می کنند که کیفیت آن برای استفاده های چنینی مناسب است و آن ها را راضی نگه می دارد.

همان طور که مشخص است کاربران از دوربین جلو برای برقراری تماس های تصویری و ویدیویی استفاده می کنند و می توان گفت که کیفیت دوربین جلوی آن نیز قابل قبول است. لازم به ذکر است که کمپانی ایسوس برنامه های کاربردی را نیز برای زیبا تر کردن تصاویر در این تبلت قرار داده که کاربران در صورت تمایل می توانند از ان ها استفاده کنند.

جمع بندی

دستگاه تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8 یک دستگاه تبلت زیبا و خوش ساخت است که از لحاظ جنس بدنه و کیفیت قطعات نیز از رتبه بالایی برخوردار شده است. این دستگاه برای انجام کار های عادی و روزانه بسیار مناسب بوده و همان طور که از متوسط بودن رده آن می توان نتیجه گرفت، از سخت افزار معمولی نیز برخوردار شده است و نمی توانید از ان برای نصب  برنامه ها و بازی های سنگین گرافیکی استفاده کنید.

برای شناخت بهتر این دستگاه تبلت می توانید مشخصات آن را مطالعه کنید. در ادامه کلیه مشخصات آن را به صورت یک جا برای شما جمع آوری کرده که با خواندن آن ها می توانید تصمیم بهتر و مفید تری برای خرید خود بگیرید.

مشخصات تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8

تبلت ایسوس مدلZenPad 8.0 4G Z380KL 8
  • حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت
  • مقدار رم: ۲ گیگابایت
  • جنس ساختار بدنه: پلاستیک شبیه به چرم
  • قطع سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)
  • دوربین سلفی: دوربین دوم (وب‌کم) با کیفیت ۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۸ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی صفحه نمایشگر: ۱۸۸ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: حداکثر ۱۰ ساعت در کاربری ترکیبی و مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – تک سیم کارت
  • قابلیت ‌های تبلت: قابلیت خواندن سیم کارت و برقراری مکالمه
  • اندازه: ۸ اینچ
  • رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۸۰
  • درگاه‌ های ارتباطی: microUSB
  • رابط ‌ها: جک ۳.۵ میلی‌متری صدا
  • نوع باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۵٫۲ وات‌ساعت(Wh)
  • کابل همراه دستگاه: کابل USB
  • بلندگو: بلندگوی مونو
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: بین ۸ تا ۱۰ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۲ گیگاهرتز
  • وزن: ۳۵۰ گرم
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>