تبلت ایسوس پدفون 2

تبلت ایسوس پدفون ۲

تبلت ایسوس پدفون ۲

طراحی و ساخت

در ابتدا از خود دستگاه تبلت ایسوس پدفون ۲ آغاز می کنیم. این دستگاه حدود ۱۴۰ میلی متر طول و ۹ میلی متر ضخامت دارد و تقریبا اندکی بزرگ تر و ضخیم تر از دستگاه Samsung Galaxy S III تولید شده توسط کمپانی سامسونگ است. این دستگاه یکی از بزرگ ترین دستگاه های تلفن همراه محسوب می شود. وزن آن حدود ۱۳۵ گرم است و با برخی از تلفن های همراه تولید شده توسط کمپانی های سامسونگ، اچ تی سی و لنوو هم وزن است.

قاب بخش پشت این دستگاه تبلت یک بافت حلقه ای دارد که بر روی آن نام Zen دیده می شود. این بافت حلقه ای هم از ماندن اثر انگشت های کاربر بر روی دستگاه جلوگیری می کند و هم نمی گذارد که بعد از مدت زمانی استفاده از ان و عرق کردن دست کاربر، دستگاه از دست کاربر لیز بخورد و آسیب ببیند. به صورت کلی این دستگاه از مواد اولیه با کیفیتی ساخته شده و استحکام خوبی دارد و کمپانی ایسوس این بار هم در طراحی و تولید یک دستگاه تبلت، همه را رو سفید کرده و همه انتظارات و توقعات را برآورده کرده است.

در بخش جلویی این دستگاه یک صفحه نمایش با اندازه ۴٫۷ اینچ قرار دارد و در بالای صفحه نمایشگر، دوربین اصلی دستگاه قرار گرفته که کیفیت ان ۱٫۲ مگاپیکل است. در نسخه های قبلی این دستگاه، برای کنترل کردن بخش های مختلف سیستم عامل از دکمه های نرم افزاری استفاده شده بود اما در این نسخه، در بخش پایینی صفحه نمایشگر سه کلید سخت افزاری لمسی تعبیه شده است. یکی دیگر از تغییرات اساسی که در این دستگاه لحاظ شده است، پورت های اتصال آن است. کمپانی ایسوس در بخش پایینی این دستگاه یه پورت ترکیبی تعبیه کرده نام آن MHL است. این پورت توانایی عمل کردن مانند یک ورودی میکرو یو اس بی را دارد و همچنین می تواند انتقال اطلاعات، دیتا و انرژی میان کیبورد و دستگاه را بر عهده بگیرد.

در بخش سمت راست این دستگاه کلید های پاور و کنترل صدا وجود دارد. در بخش سمت چپ آن نیز هیچ کلیدی قرار نگرفته است. در بخش بالایی دستگاه یک خروجی ۳٫۵ میلی متری صدا و صوت قرار گرفته و در کنار ان محل قرارگیری سیم کارت است. طراحی دستگاه تبلت ایسوس پدفون ۲  به صورتی است که برای وارد یا خارج کردن سیستم کارت از دستگاه و به صورت کلی برای باز کردن در ورودی سیم کارت، باید از یک سوزن مخصوص کمک بگیرید. این دستگاه در سه نسخه ۱۶ و ۳۲ و ۶۴ گیگی تولید شده و یکی از ویژگی های منفی آن این است که قابلیت خواندن کارت حافظه جانبی را ندارد. بنابراین حافظه دستگاه به همان مقدار اولیه خواهد ماند و پتانسیل ارتقا ندارد.

تبلت ایسوس پدفون 2

کیبورد تبلت ایسوس پدفون ۲

کیبور این دستگاه همراه با خود آن به فروش می رسد. این کیبورد یک صفحه نمایشگر با اندازه ۱۰٫۱ اینچ دارد و درون آن یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تعبیه شده است. در بخش بالا سمت چپ دستگاه تبلت ایسوس پدفون ۲ کلید های کم و زیاد کردن صدا و پاور قرار دارد. در بخش بالایی صفخه نمایشگر نیز دوربین دوم دستگاه با کیفیت ۱ مگاپیکسل قرار گرفته است. در بخش پایینی آن نیز یک پورت MHL تعبیه شده است. این دستگاه برخلاف نسخه های قدیمی خود کیبورد جداگانه ندارد و نمی توان آن را به عنوان یک نوت بوک به کار برد. در بخش پشتی کیبورد فضایی تعبیه شده که دستگاه می تواند در آن جا قرار بگیرد. برخی از کاربران برای این نگران هستند که نکند دستگاه از محفظه به بیرون پرتاب شود و آسیب ببیند. در پاسخ به نگرانی آن ها باید بگوییم که محفظه ای که برای قرار گرفتن دستگاه تعبیه شده است، دارای چند عدد خار پلاستیکی نگهدارنده است. عملکرد این خار و دنده ها به صورتی است که دقیقا مشابه با کمربند ماشین رفتار می کنند. بنابراین هنگام خارج کردن دستگاه از درون محفظه، تنها کافی است با آرامش رفتار کنید و از وارد کردن حرکات سریع به آن جدا خودداری کنید. چون در آن صورت دستگاه از محفظه خود خارج نشده در همان جا باقی می ماند.

یکی از برجسته ترین ویژگی های منفی این دستگاه، ضخیم بودن و وزن زیاد آن است و زمانی که دستگاه را درون محفظه مخصوص تعبیه شده در کیبورد قرار می دهید، وزن آن به ۸۵۰ گرم می رسد که این برای یک دستگاه تبلت، تقریبا وزن زیادی است. کمپانی ایسوس موفق شده تا با طراحی و تولید نسخه جدیدی از این دستگاه، وزن آن را حدود ۲۰۰ گرم کاهش داده و وزن دستگاه همراه با کیبورد تقریبا به ۶۴۰ گرم می رسد.

صفحه نمایشگر

دقت صفحه نمایشگر دستگاه تبلت ایسوس پدفون ۲ ۷۲۰ در ۱۲۸۰ است که این عدد خبر از تراکم پیکسلی خیلی زیاد آن می دهد. میزان روشنایی صفحه نمایشگر این دستگاه  550nit است. این روشنایی زیاد سبب می شود تا کاربر از کار کردن با دستگاه در فضا های باز و فضا ها با نور بسیار زیاد، احساس ناخوشایندی نداشته باشند و به آسانی بتوانند با دستگاه کار کنند. به صورت کلی می توان بیان کرد که روشنایی این دستگاه تبلت فوق العاده است و به آسانی می تواند با دستگاه های رده بالای تولید شده توسط کمپانی های معروف دیگر رقابت کند. کیبورد آن نیز یک صفحه نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی با دقت ۸۰۰ در ۱۲۸۰ دارد.

یکی از مهم ترین نکات مربوط به صفحه نمایشگر های این دستگاه، تکنولوژِی DynamicDisplay به کار رفته در آن است. با وجود این تکنولوژی، زمانی که دستگاه را در محفظه خود قرار می دهید، هر چه بر روی آن در حال نمایش بود، بر روی صفحه نمایشگر کیبورد نیز نمایش داده می شود. راجع به این تکنولوژی در بخش بررسی نرم افزار دستگاه بیشتر صحبت خواهیم کرد. یکی از بخش های دستگاه های دیجیتال که کمپانی ایسوس اهمیت بسیار زیادی برای آن قائل است، کیفیت خوب صدای آن ها است. دستگاه های تبلت ایسوس به کیفیت صدای خوبی که دارند مشهور هستند و این دستگاه نیز از این قاعده پیروی می کند. هم دستگاه و هم کیبورد آن از اسپیکر های خوبی برخوردار هستند و کیفیت صدای بسیار خوبی دارند. تنها لازم است که دستگاه را درون محفظه خود قرار دهید و بعد از ان می توانید به صورت کامل از کیفیت صدای ویدیو ها و موسیقی ها لذت ببرید.

سخت افزار تبلت ایسوس پدفون ۲

سخت افزار داخلی دستگاه تبلت ایسوس پدفون ۲ بسیار خوب و با کیفیت است. سخت افزار آن از یک چیپ با پردازنده ۴ هسته ای تشکیل شده که یک عملکرد بسیار قوی و قدرتمند را برای آن ارائه می دهد. کیفیت و قدرت سخت افزار این دستگاه به اندازه ای است که با سخت افزار دستگاه های رده بالای کمپانی های دیگر رقابت می کند. به همین علت این دستگاه می تواند چندین برنامه را با سرعت بسیار خوب و بدون هیچ گونه مشکلی اجرا کند.

تبلت ایسوس پدفون 2

این دستگاه یک باتری از نوع باتری های لیتیوم پلیمری دارد که ظرفیت آن ۲۱۴۰ میلی آمپر ساعت است. با در نظر گرفتن کم مصرف بودن صفحه نمایشگر و پردازنده بهینه آن، میزان مصرف باتری دستگاه بسیار کم و مناسب است و با یک بار شارژ کردن تا یک الی دو روز می توانید به صورت کامل از ان استفاده کنید. کیبورد دستگاه نیز یک باتری فوق العاده دارد. اما با توجه به وزن کم و ضخامت کمتری که نسبت به دستگاه دارد، باتری آن نیز از باتری دستگاه اندکی ضعیف تر است. با در نظر گرفتن همه این موارد، کاربران به صورت کامل از باتری این دستگاه مطمئن خواهند بود و هیچ نگرانی از این بابت ندارند.

نرم افزار

دستگاه تبلت ایسوس پدفون ۲ از نسخه ۴ سیستم عامل اندروید با نام بستنی حصیری بهره مند شده است. اما کمپانی ایسوس اعلام کرده که تا چند ماه دیگر، سیستم عامل آن را به یک نسخه بالاتر ارتقا دهد. این دستگاه و نسخه های پیشین آن از سیستم عامل نسخه ۴ اندروید بهره مند هستند و تفاوتی در نرم افزار های آن ها وجود ندارد. این دستگاه نیز مانند اغلب دستگاه های تبلت اندرویدی تولید شده توسط کمپانی ایسوس، از رابط کاربری اندروید ۴ بهره مند است و ایسوس تنها کمی آن را تغییر داده است. محیط سیستم عامل این دستگاه نیز به علت سخت افزار خوب و قوی که دارد، بسیار روان، سریع و پر قدرت است.

این دستگاه نیز مانند دیگر دستگاه های تبلت اندروید که نسخه ۴ سیستم عامل اندروید را دارند، زبان فارسی را پشتیبانی می کند. کمپانی ایسوس چند برنامه بهه صورت پیش فرض در این دستگاه تبلت قرار داده است که یکی از پرکاربرد ترین آن ها، برنامه دفتر یادداشت است. این برنامه بسیار کارامد است و از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار شده است که کابران را در انجام کار ها با برنامه، هدایت می کند. در این دستگاه یک برنامه دیکشنری نیز تعبیه شده که از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند. این دیکشنری بسیار کارامد بوده و می توانید کلماتی که به ترجمه ان ها نیاز دارید را درون ان وارد کرده و در سریع ترین زمان ممکن، ان را به صورت ترجمه شده دریافت کنید.

ضمنا کمپانی ایسوس به کاربرانی که این دستگاه تبلت را خریداری کنند، ۵۰ گیگ فضای مجازی رایگان داده که می توانند به مدت دو سال از ان استفاده کنند.

دوربین تبلت ایسوس پدفون ۲

دستگاه تبلت ایسوس پدفون ۲ در بخش دوربین خود، پیشرفت بسیار خوبی نسبت به نسخه های قبلی داشته است. همان طور که در بخش طراحی اشاره کردیم، در بخش پشتی این دستگاه یک دوربین با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل قرار گرفته که سنسور BSI نیز در آن تعبیه شده است. این دوربین می تواند با قابلیت فول اچ دی فیلمبرداری کند و فیلم های بسیار با کیفیت و خوبی را به ثبت برساند. در واقع می توان به جرئت گفت که این دستگاه اولین دستگاهی است که قابلیت فیلمبرداری فول اچ دی را دارد. رابط کاربری دوربین دستگاه تبلت نیز تغییرات بسیار مثبتی داشته و ویژگی ها و امکانات زیادی به آن افزوده شده است.

جمع بندی

دستگاه تبلت ایسوس پدفون ۲ نسبت به نسخه های قبلی خود، یک پیشرفت بسیار بزرگ محسوب شده و می توان گفت که یکی از برترین کالاهای دیجیتالی است که تا به امروز وارد بازار جهانی شده است. این دستگاه بدون کیبورد هم یک دستگاه بسیار مفید و قدرتمند محسوب می شود که با دستگاه های رده اول موجود در بازار رقابت تنگاتنگی دارد.

تبلت ایسوس پدفون 2

یکی از نقاط منفی آن برخورداری از نسخه ۴٫۱ سیستم عامل است که با توجه به سرعت کمپانی ایسوس در آپدیت سیستم های نرم افزاری دستگاه های خود، می توان پیش بینی کرد که تا چند ماه دیگر این مشکل برطرف شده و ارتقا پیدا خواهد کرد. به صورت کلی می توان گفت که این دستگاه یک دستگاه خاص و منحصر به فرد و فوق العاده بوده که از سخت افزار و نرم افزار بسیار قدرتمندی برخوردار است. کمپانی ایسوس یک با تولید این دستگاه تبلت، یک بار دیگر ثابت کرد که یکی از بهترین و برترین کمپانی ها در زمینه طراحی و تولید دستگاه های دیجیتال است که کابران می توانند با خیال راحت و اطمینان از کیفیت فوق العاده دستگاه هایش، آن را برای رفع نیاز های خود خریداری کنند.

با خرید این دستگاه به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد و احساس تجربه کار کردن با یک دستگاه تبلت فوق العاده و کاربردی را خواهید داشت. این دستگاه هم برای افرادی که در کار از آن استفاده می کنند مناسب است و هم برای افرادی که دستگاه تبلت را برای کار های عادی و روزمره خود لازم دارند. در ادامه نیز مشخصات آن را به صورت کامل و یک جا برایتان آورده ایم تا بررسی دوباره آن ها، یک تصمیم خوب و مفید برای خرید خود اخذ کنید.

  • حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت
  • مقدار رم: ۲ گیگابایت
  • سایز سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)
  • دوربین سلفی: دوربین جلویی (وب‌کم) با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۷۲۰p و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • رزولوشن دوربین: ۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • تراکم پیکسلی: ۳۱۲ پیکسل بر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی: Adreno 320
  • کارکرد باتری: حداکثر ۱۶ ساعت مکالمه مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – یک سیم کارت
  • فناوری‌های مکان‌ یابی: A-GPS
  • قابلیت‌های تبلت: قابلیت مکالمه
  • اندازه دستگاه: ۱۰٫۱
  • رزولوشن: ۸۰۰ دز ۱۲۸۰
  • درگاه‌های ارتباطی: microUSB
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵میلی ‌متری صدا
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۱۴۰ میلی آمپر ساعت
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایش: بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
  • سایر قابلیت ‌ها: مجهز به شیشه ضدخش (Corning Gorilla Glass with HCLR Film) قابلیت دریافت چند لمس همزمان
  • وزن داک تبلت به همراه گوشی: ۶۴۹ گرم
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۵ گیگاهرتز
  • پردازنده‌ مرکزی: Quad-Core Krait CPU
  • وزن: ۱۳۵ گرم
  • نسخه سیستم عامل: ۴٫۱ Jelly Bean
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>