لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

مقدمه :

شما می توانید لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A را با صفحه نمایش Full HD یا ۴K دریافت کنید. مدل تست ما با پانل ۱۰۸۰p، Core i7-7700HQ، Nvidia GTX 1050 و ۱۶ گیگابایت رم مجهز شده است. طراحی VivoBook جدید در حال حاضر نزدیک به سری ZenBook است، بنابراین شما یک نوت بوک متداول دریافت می کنید. همچنین با رقبا مانند Gigabyte Saber 15، HP Pavilion 15t، Acer Aspire VX 15 و Dell XPS 15 رقابت می کند. با این حال، هر دو پردازنده های Dell و Acer پردازنده های کمی (Intel Core i5-7300HQ) و تنها ۸ به جای ۱۶ گیگابایت رم است.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

طراحی :

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A از آلومینیوم ساخته شده است. به نظر ZenBooks نزدیک تر است و کاملا پیچیده است. طراحی ساده و معمولی برای یک ماشین کسب و کار را دارد. یک آرم نقره ای Asus در بالای صفحه قرار دارد. اما هیچ آیتم های رنگی دیگر و یا جادوها به استثنای دندانه کوچک در جلو وجود ندارد که به باز کردن درب کمک می کند.

پایه به طور خاص بسیار محکم به سطوح آلومینیوم است. هنگامی که در را فشار می دهید مقاومت زیادی می کند و تنها در بعضی از قسمت های صفحه کلید و در برخی از قسمت های سمت چپ در اطراف پورت ها انعطاف پذیری وجود دارد. درب بسیار باریک و مقاوم به پیچ خوردگی به دلیل ساخت و ساز است. اما ثبات هنوز کافی است. قاب های صفحه نمایش داخلی تنها از پلاستیک نازک ساخته شده اند.
تنها سه شکاف تهویه در انتهای نوت بوک قرار دارند و دهانه های بلندگو در جلو قرار دارد. باتری را نمی توان برداشت و پوشش محافظتی وجود ندارد. با این حال، صفحه پایینی می تواند برداشته شود.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A کوچکترین و باریکترین دستگاه در اینجا است. این سیستم نیز سبک ترین دستگاه در ۲ کیلوگرم (~ ۴٫۴ پوند) در کنار دل و ZenBook است. با این حال، آداپتور برق ۵۰۰ گرم دیگر اضافه می کند.

 

اتصالات :

دو پورت USB 2.0 به طور خاص در نظر ما قدیمی هستند. ما فقط  پورت های USB 3.x را ترجیح دهیم. مخصوصا از آنجا که تنها اتصال USB-A 3.0 در سمت چپ با رنگ های مختلف مشخص نشده است. Thunderbolt نیز از دست رفته است. زیرا شما فقط یک پورت USB 1.GG را دریافت می کنید. مانیتور ها می توانند از طریق HDMI یا USB-C متصل شوند که از DisplayPort پشتیبانی می کند. پورت های صوتی زیادی وجود ندارد و هدفون و میکروفون یک جک ترکیبی را به اشتراک می گذارند. در نهایت شما همچنین یک خواننده کارت SD و همچنین اترنت دریافت خواهید کرد.
فضای بین پورت های فردی در سمت چپ سخاوتمندانه نیست، اما کافی است. هیچ اتصالی در جلوی یا عقب نوت بوک وجود ندارد. حتی LED ها در سمت راست (سمت راست) قرار دارند.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

ارتباطات :

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A در آزمایشات ارتباطات ما خوب عمل می کند. هرچند که برخی نتایج مخلوط وجود دارد. عملکرد انتقال VivoBook Pro بسیار عالی است. اما وقتی که داده ها را دریافت می کند، رقبای بسیاری از آن را پشت سر می گذارد.

 

امنیت :

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A به یک اسکنر اثر انگشت مجهز شده است. این در گوشه سمت راست بالای صفحه لمسی نشسته است و اجازه می دهد تا بدون نیاز به گذرواژه از طریق Windows Hello وارد سیستم شوید.

تجهیزات جانبی :

جعبه VivoBook Pro شامل تنها یک کارت گارانتی، یک جزوه خدمات کوچک و همچنین یک پیشنهاد ویژه برای McAfee Live می باشد.

 

نگهداری :

متاسفانه در لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A هیچ تعمیر و نگهداری وجود ندارد و باتری نیز یکپارچه شده است. این به این معنی است که مهم است که به راحتی به سخت افزار دسترسی پیدا کنید.

 

صفحه کلید :

کلیدهای مناسبی دارد. به خوبی برچسب گذاری شده و دارای فاصله کافی هستند. دارای حداقل کلید اصلی است. زیرا Asus دارای یک صفحه کلید عددی اختصاصی است. این یک چیز خوب است به طور کلی، اما کلید ها به دلیل فضای محدود به شدت محدود هستند. و به عنوان یک نتیجه نا مطلوب است. همین امر برای کلید های arrow نیز اعمال می شود که بسیار باریک تر از معمول است.

دکمه Power در گوشه سمت راست بالا به صفحه کلید متصل شده است. موقعیت کلید ها غیرعادی است و نیاز به زمان دارد تا بتوانید استفاده کنید. این عملکردها تنها زمانی امکان پذیر است که صفحه کلید شماره گیری غیرفعال شود. کیفیت ساخت صفحه کلید به طور کلی به طور چشمگیری به چشم نمی خورد. اما نقد هم زیاد ندارد. شما می توانید به سرعت تایپ کنید و سطح سر و صدا نیز خوب است. شما همچنین یک نور صفحه کلید سه مرحله ای خواهید داشت که می تواند غیرفعال شود، اما شما نمی توانید رنگ را تغییر دهید.

 

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

صفحه لمسی :

Asus به دلیل قرار دادن صفحه کلید عددی، صفحه لمسی کمی به سمت چپ تغییر کرده است. بنابراین دست با کلیدهای دیگر هم تراز شده است. اندازه پد کافی است و سطح صاف آن قابلیت های خوب پرواز را فراهم می کند. صفحه لمسی قطعا چند لمسی را پشتیبانی می کند و در طول بررسی کارکرد خوبی دارد. این یک صفحه لمسی دقیق است و از چهار انگشت پشتیبانی می کند. قسمت پایین پد را می توان روی آن کلیک کرد. نواری وجود دارد که سمت چپ و راست را تقسیم می کند.

ما قبلا اسکنر اثر انگشت را در گوشه سمت راست بالا ذکر کرده ایم. با استفاده از فضای صفحه لمسی قسمت کمی را اشغال کرده است. به نظر می رسد VivoBook با صفحه لمسی از ZenBooks مجهز شده است.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

صفحه نمایش :

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A با پانلی Innolux از Chi Mei مجهز شده است. این یک پانل ۱۰۸۰p بر اساس تکنولوژی TN است؛ تقریبا تمام رقبا از مدل های IPS برتر استفاده می کنند و این نیز در اندازه گیری ها قابل مشاهده است. این شروع با روشنایی پانل مات است که در حدود ۲۲۴ نیت بسیار کم است. توزیع روشنایی ۸۵٪ خوب است، اما می تواند بهتر باشد. حداقل یک رقیب با یک پنل حتی تاریک، HP Pavilion، فقط ۱۹۳ نیت وجود دارد.

اندازه گیری های ما نیز سوسو زدن صفحه را تعیین می کند، که احتمالا توسط PWM ایجاد می شود که برای کنترل روشنایی استفاده می شود. با این حال، نور سوسو می شود فقط با روشنایی ۳۰٪ و کمتر است. فرکانس نیز ۲۵ کیلو هرتز بسیار بالا است، بنابراین کاربران حتی حساس نباید مشکل داشته باشند.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

سوسو زدن صفحه / PWM :

نور پس زمینه صفحه نمایش با ۲۵۰۰۰ هرتز ، سوسو زدن با تنظیم روشنایی ۳۰٪ و پایین تر تشخیص داده می شود. هیچ نوردهی یا PWM بالای این تنظیم روشنایی نباید وجود داشته باشد. فرکانس ۲۵۰۰۰ هرتز بسیار بالاست، بنابراین بیشتر کاربران حساس به PWM هیچ نوردهی  نادیده نمیگیرند.
اگر PWM شناسایی شد، به طور متوسط ۱۰۲۸۷ (حداقل: ۴۳ – حداکثر: ۵۸۸۲۰۰) هرتز اندازه گیری شد.

 

کارایی :

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A با پردازنده Intel Core i7-7700HQ، گرافیک Nvidia GTX 1050 و ۱۶ گیگابایت رم مجهز شده است. راه حل ذخیره سازی شامل یک ۲۵۶ گیگابایت SSD همراه با یک هارد دیسک ۱ تبلت است. مشخصات بسیار شبیه به لپ تاپ های چند رسانه ای رقابت هستند. سخت افزار یک جامعۀ خوب را ارائه می دهد که باید تقریبا تمامی وظایفی که در آن پرتاب می کنید را مدیریت کند. حتی بازی امکان پذیر است، اما محدودیت وجود دارد. VivoBook Pro 15 باید انتخاب خوبی برای بازی گاه به گاه، ویرایش ویدئو و عکس و همچنین برنامه های اداری باشد. ابزار LatencyMon برخی از ریزش ها را نشان داد. بنابراین نوت بوک می تواند برخی از مسائل را با پخش صوتی در زمان واقعی و یا برنامه های دیگر داشته باشد.

 

پردازشگر :

پردازنده Core i7-7700HQ بر اساس معماری دریاچه کابین است. این یک چهار هسته ای با پشتیبانی Hyperthreading است. بنابراین می تواند تا هشت موضوع به طور همزمان اجرا شود. این ۲۰۰ مگاهرتز سریع تر از سلفی Skylake است و در حال حاضر با ساعتهای بین ۲٫۸ و ۳٫۸ گیگاهرتز اجرا می شود. این پردازنده چهارمین و سریعترین مدل در محدوده دریاچه کابای موبایل است. به همین دلیل پردازنده سریع با کارایی بالا برای همه برنامه های کاربردی است.

عملکرد پردازنده بسیار پایین تر از قدرت باتری است. هسته CPU بین ۳٫۲ گیگاهرتز و ۸۰۰ مگاهرتز در آزمایش چند هسته Cinebench R15 نوسان پیدا کرد، در حالی که ۳٫۴ تا ۳٫۵ گیگاهرتز در آزمایش تک با قطرات کوتاه مشاهده کردیم. نتیجه عملکرد چند هسته ای به طور قابل توجهی در ۲۸۱ در مقابل ۷۰۰ امتیاز در شبکه پایین است. این یک رفتار عادی نیست و ما فقط در این معیار متوجه شدیم، بنابراین ما معتقدیم که این یک بی نظمی است. پیشرفت های بیشتر عملکرد را بهبود نمی بخشید.

 

دستگاه های ذخیره سازی :

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A دارای ظرفیت ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت است و در جایگاه ۲۱۴ رتبه بندی SSD / HDD قرار دارد. این یک SSD با نرخ انتقال متوسط متصل شده از طریق SATA-III است، بنابراین نمی تواند از NVMe-interface بالقوه سریع تر بهره مند شود. Asus ZenBook مجهز به یک مدل NVMe سریعتر است، اما  می تواند با رقبای دیگر هماهنگ باشد. ذخیره سازی ثانویه یک هارد دیسک ۱ گیگابایتی از Seagate است.

 

کارت گرافیک :

VivoBook Pro 15 می تواند از دو آداپتور گرافیکی استفاده کند: پردازنده یکپارچه GPU Intel HD Graphics 630 و Nvidia GTX 1050 اختصاصی با ۴ گیگابایت VRAM. iGPU از وظایف ساده مانند برنامه های اداری مراقبت می کند. و dGPU برای کارهای پیچیده تر مانند ویرایش ویدئو یا بازی فعال است. فن آوری Optimus Nvidia پشتیبانی می شود، بنابراین سیستم به طور خودکار GPU را انتخاب می کند و موجب صرفه جویی در قدرت در طول کارهای نور می شود، اما عملکرد کافی برای سایر کارها را فراهم می کند.

کارت گرافیک GTX 1050 Nvidia یک GPU ورودی Pascal است با ارقام عملکرد اصلی. بازی های مدرن باید در تنظیمات متوسط ​​قابل پخش باشند، اما عملکرد نیز بسیار بستگی به سیستم خنک کننده دارد.

 

عملکرد بازی :

بازی های مدرن معمولا با تنظیمات متوسط ​​با GTX 1050، که توسط معیارهای بازی ما پشتیبانی می شود، به طور هماهنگ با هم اجرا می شوند. VivoBook Pro 31 FPS (به طور متوسط) را در Witcher 3 با سرعت ۱۰۸۰ پیکسل و جزئیات بالا مدیریت می کند. اما تجربه بازی به هیچ وجه قابل قبول نیست. بنابراین باید قطعنامه یا تنظیمات را کاهش دهید. جزئیات متوسط ​​در ۱۳۶۶x768 پیکسل به ۶۹ FPS است. با وجود اشکالات کوچک، می توانید تقریبا هر بازی را در تنظیمات متوسط انجام دهید.

 

سر و صدای سیستم :

سطح سر و صدای VivoBook Pro 15 در واقع در مقایسه ما متوسط ​​است. ZenBook به طور کلی ساکت تر است و همچنین تحت بار است. Aspire Acer نیز ساکت تر است، اما رقبای دیگر کمی بلندتر هستند. هنگامی که سیستم برای مدت کمی در حال اجرا است، حتی اگر دستگاه هنوز سرد باشد و ما برنامه های دفتر معمولی را اجرا می کنیم. با تغییر حالت در حالت Power-Saver، می توان تهاجم مکرر را فقط مانع کرد.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

درجه حرارت :

وضعیت VivoBook در بخش درجه حرارت بهتر است و حتی کمی بهتر از ZenBook است. فقط HP Pavilion در اینجا خنک تر است، اما مدل آزمایشی ما هنوز در رتبه دوم قرار دارد و گرم نیست. توسعه درجه حرارت نیز خوب است. تقریبا کل منطقه در اطراف کف پوش است که به راحتی سرد است. مرکز صفحه کلید می تواند کمی تحت بار گرم شود و دمای پایین را تجربه کند.

ما می توانیم یک ساعت کم CPU را در آزمایش استرس خود با Tools Prime95 و FurMark پس از ۱۵ دقیقه ببینیم. زمانی که سطح ساعت در حدود ۳٫۳ گیگاهرتز است، دمای هسته حدود ۹۰ درجه سانتیگراد قرار دارد. کارت گرافیکی به “تنها” ۷۹ درجه سانتیگراد گرم می شود.

 

اسپیکر :

Asus یک تجربه صدای خوب از سخنرانان قدرتمند که توسط Harman Kardon توسعه یافته است. قرار است تا ۳۲۰ درصد بلندتر از لپ تاپ های استاندارد  عمل کند. حداکثر حجم واقعا کمی بالاتر از دستگاه های قابل مقایسه است. اما هنوز نباید یک طیف گسترده صدا یا باز تولید باس بسیار خوب را انتظار داشته باشید. هرچند که هنوز هم برای این کلاس از دستگاه ها شگفت آور است. هدفون و سایر دستگاه های خارجی را می توان تنها از طریق جک استریو ترکیب شده متصل کرد.

 

مصرف برق :

VivoBook Pro کارآمد ترین نوت بوک است. مصرف لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A به طور کلی مناسب است، حتی اگر مقادیر بار در مقایسه با بعضی از رقبا بیشتر باشد. در کل، مدل آزمایشی هنوز هم نسبتا کارآمد است، به ویژه در سناریوهای عملی. حداکثر مصرف در آزمون استرس ما ۱۲۰ وات است، بنابراین عملکرد آداپتور مناسب به نظر می رسد.

 

باتری :

ظرفیت باتری  مدل آزمون ما ۴۷ وات است که ظاهرا زیاد نیست. ما بررسی می کنیم که چه مدت VivoBook در سناریوهای مختلف اجرا می شود. ما حداکثر زمان اجرا را با تست Battery Eater Reader و پروفایل Power-Saver فعال، ماژول های بی سیم غیر فعال و حداقل روشنایی تعیین می کنیم. VivoBook کمی بیش از ۱۰ ساعت طول می کشد. نتیجه مناسب و معقول، اما ZenBook و همچنین HP نیز بیشتر پایدار هستند. مخالف حداقل زمان اجرا با ماژول های بی سیم فعال، مشخصات با کارایی بالا و حداکثر روشنایی است. تست کلاسیک Battery Eater یک سنسور بار را شبیه سازی می کند. حلقه ویدئو ما با روشنایی ۱۵۰ نیت با مشخصات Power-Saver اجرا می شود و ماژول های بی سیم را غیرفعال می کند. ویدئو نمونه تقریبا شش ساعت اجرا می شود. ZenBook تقریبا دو ساعت طول می کشد، که نتیجه خوبی است.

در کل، زمان اجرا مناسب است و VivoBook Pro در گروه مقایسه به طور متوسط ​​است. این دستگاه از شارژ سریع پشتیبانی می کند و ظرف یک ساعت باتری آن را تا ~ ۶۰٪ تخلیه می کند. یک شارژ کامل حدود دو ساعت طول می کشد.

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD - A

لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

مشخصات کلی سیستم :

Asus VivoBook Pro 15 N580VD-DM028T (VivoBook Pro سری)

ProcessorIntel Core i7-7700HQ (Intel Core i7)

کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 (نوت بوک) – ۴۰۹۶ مگابایت، هسته: ۱۶۳۲ مگاهرتز، حافظه: ۱۷۵۲ مگاهرتز، ja

Memory16384 مگابایت

، ۱x 16 گیگابایت، ۳ حافظه رم آزاد

نمایش ۱۵٫۶ اینچ ۱۶: ۹، ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰ پیکسل ۱۴۱ PPI، INNOLUX N156HGA-EAB، TN، براق: بدون

MainboardIntel HM175 (Skylake PCH-H)

StorageMicron 1100 MTFDD2525TBN، ۲۵۶ گیگابایت

، به علاوه ۱ TB Seagate ST1000LM035-1RK172، ۱۶۰ گیگابایت رایگان

وزن: ۹۸ کیلوگرم (= ۶۹٫۸۴ اونس / ۴٫۳۷ پوند)، منبع تغذیه: ۵۱۷ گرم (= ۱۸٫۲۴ اونس / ۱٫۱۴ پوند)

صفحه اصلی LinksAsus

 

4.2/5 - (5 امتیاز)

One thought on “لپ تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook Pro 15 N580VD – A

  • By ناشناس - Reply

    امروز کلی سرچ کردم، مطلبی به خوبی مطلب شما پیدا نکردم.به نظرم اگه مطالب
    همه‌ی وب سایت‌ها مثل مطلب شما بود خیلی خوب میشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>