تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA

تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA

طراحی و ساخت

کمپانی ایسوس در طراحی و تولید دستگاه تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA نسبت به دیگر دستگاه های تبلت با اندازه ۸ اینچ، تغیرات کوچک و ظریفی ایجاد کرده که در ادامه برخی از مهم ترین آن ها شرح خواهیم داد. قاب پشت این دستگاه تبلت، مانند دیگر دستگاه های تبلت میان رده تولید شده توسط کمپانی ایسوس، از جنس پلاستیک ساخته شده است؛ اما پلاستیک به کار رفته در آن از نوع پلاستیک های مرغوب و نرم و مات بوده و حالت آن به صورتی است که کاربران با در دست گرفتن تبلت و استفاده از آن، احساس خوشایندی را تجربه خواهند کرد.

تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA

لازم به ذکر است که جنس بدنه این دستگاه تبلت به صورتی است که اثر انگشت و چربی خیلی کمی را به خود جذب کرده و بعد از استفاده کاربر از این دستگاه تبلت، اثر انگشت آن بر روی بدنه دستگاه نخواهد ماند. به ضوح می توان گفت که جنس بدنه و کیفیت طراحی و ساخت این دستگاه تبلت، از دیگر دستگاه های تبلت میان رده تولید شده در گذشته، بهتر و با کیفیت تر است.

کمپانی ایسوس با هدف خوش دست تر بودن این دستگاه تبلت، لبه های آن را به شکل منحنی طراحی و تولید کرده تا کاربران از در دست گرفتن آن احساس نا خوشی و یا معذب بودن نداشته باشند و بعد از ساعت ها در دست گرفتن تبلت، برای دست های آن ها مشکلی به وجود نیاید. دستگاه تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA وزنی به اندازه ۳۸۰ گرم و ضخامتی به اندازه ۱۰٫۹۵ میلی متر دارد. از وزن و ضخامت این دستگاه تبلت می توان نتیجه گرفت که این دستگاه تبلت در دسته دستگاه های تبلت سبک و باریک ایسوس قرار نمی گیرد. البته در دسته دستگاه های تبلت سنگین وزن نیز قرار نگرفته و یکی از دستگاه های تبلت سنگین ایسوس، حدود ۴۳۰ گرم وزن دارد.

مهم ترین و برجسته ترین مواردی که بر روی قاب پشت این دستگاه تبلت قرار گرفته اند، دوربین و قلم آن هستند. دوربین اصلی این دستگاه تبلت در جای غیر معمول و خاصی قرار گرفته است. ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که محل قرار گیری این دوربین چه مشکلی را برای ما ایجاد خواهد کرد؟ در پاسخ به چنین سوالی باید بگوییم که زمانی که دستگاه را در حالت افقی در دست بگیرید و قصد فیلمبرداری با آن را داشته باشید، متوجه جای بد دوربین آن خواهید شد. این در صورتی است که در اغلب دستگاه های تلفن همراه و تبلت، دوربین اصلی بر روی بخش سمت چپ قاب پشت دستگاه تعبیه شده است.

قلم این دستگاه تبلت بر روی بخش پایینی قاب پشت این تبلت قرار گرفته است. محل قرار گیری این قلم به صورتی طراحی و در دستگاه تبلت تعبیه شده است که از فاصله دور، به آسانی قابل تشخیص نیست و نمی توان آن را دید. این مورد یکی از مهارت های کمپانی ایسوس و طراحان آن محسوب شده که به میزان زیادی مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفت.

اما یکی از نکات منفی که از نظر ما مورد ناراحت کننده ای محسوب می شود این است که در این دستگاه تبلت کلید لمسی خازنی ویندوز وجود ندارد! نمایندگی ایسوس طی یک اقدام عجیب و جدید، بر روی لبه سمت چپ این دستگاه تبلت کلید فیزیکی ویندوز را قرار داده است. این در صورتی است اندازه این کلید فیزیکی بسیار گوچک بوده و امکان اینکه کاربر آن را با کلید پاور که درست در روبروی آن و بر روی لبه سمت راست دستگاه تبلت قرار گرفته است اشتباه بگیرد، بسیار زیاد است.

البته همان طور که خودتان هم می دانید، به جز استفاده از کلید ویندوز، می توان از راه جایگزین آن استفاده کرده و برای رفتن به صفحه هوم دستگاه تبلت، دست خود را از لبه راست به سمت چپ بکشید و با باز شدن نوار کروم و فشردن انگشت خود بر روی گزینه ویندوز، به صفحه هوم مراجعه کنید.

در کنار دکمه پاور یا همان خاموش و روشن گردن، دکمه های مدیریت و کنترل صدا قرار داده شده و می توان گفت که دسترسی به این دکمه ها بسیار آسان و راحت است. کمپانی ایسوس برای این دستگاه تبلت، ورودی میکرو یو اس بی قرار داده که اندکی قدیمی است. نمایندگی ایسوس همچنین برای این دستگاه تبلت ورودی های کارت حافظه جانبی و میکروفون را قرار داده که کاربران می توانند به آسانی از آن ها استفاده کنند. اما در این دستگاه تبلت، ورودی HDMI قرار ندارد که یعنی نمی توان آن را از طریق کابل HDMI به تلویزیون و دیگر دستگاه های این چنینی متصل کرد.

صفحه نمایش تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA

تعبیه صفحه نمایش با اندازه ۸ اینچ برای دستگاه های تبلت ویندوزی را می توان یک اشتباه واضح و فاحش نامید. در ادامه حرف خود را توجیه کرده و مطابق با سیاست کمپانی مایکرو سافت، برای آن دلیل خواهیم آورد. اگر توجه کرده باشید، کمپانی مایکرو سافت به عنوان یکی از تولید کننده های دستگاه تبلت با سیستم عامل ویندوز، تا کنون هیچ گاه دستگاه تبلت با اندازه کوچک تر از ۱۰ اینچ را طراحی و تولید نکرده است. از این نوع فعالیت کمپانی مایکرو سافت می توان نتیجه گرفت که سیستم عامل ویندوز، گزینه مناسبی برای دستگاه های تبلت با اندازه کوچک و زیر ۱۰ اینچ، گزینه مناسبی محسوب نمی شود.

اما برخی از تولید کنندگان دیگر این موضوغ را در نظر نگرفته و با هدف فروش و کسب سود بیشتر، دستگاه های تبلت با سیستم عامل ویندوز را با صفحه نمایش های کوچک طراحی و تولید کرده اند. کمپانی سونی و ایسوس نیز نمونه هایی از این تولید کنندگان هستند که دستگاه های تبلت زیادی را در اندازه های کوچک تر از ۱۰ اینچ و با سیستم عامل ویندوز طراحی و تولید کرده و آن ها را در بازار جهانی عرضه کرده اند.

تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA

دستگاه تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA یک  صفحه نمایش با اندازه ۸ اینچ و با دقت تصویر ۸۰۰ در ۱۲۰۰ دارد. در این روز ها، به کار بردن این اندازه رزولوشن در صفحه نمایش، در دستگاه های تبلت رده متوسط با اندازه متوسط و معمولی به میزان زیادی دیده می شود. در بررسی خود به این نتیجه رسیدیم که مشکلی با کیفیت صفحه نمایش این دستگاه تبلت نداریم و از نظر ما کیفیت آن مناسب است.

در این صفحه نمایش رنگ ها به میزان زیادی زنده و با کیفیت بالا هستند و به خوبی می توان آن ها را مشاهده کرد. همینطور به علت بهره مند بودن صفحه نمایش این دستگاه تبلت به فناوری های مختلفی مانند IPS، می توان گفت که عملکرد خوبی در زوایای دید محدود از آن وجود دارد. به جز اندازه کوچک صفحه نمایش این دستگاه تبلت، باید به انعکاس زیاد و عملکرد غیر حرفه ای و ضعیف دستگاه تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA در معرض نور آفتاب، اشاره کرد.

اما باید این مورد را هم در نظر بگیریم که نور صفحه نمایش این دستگاه تبلت در فضا های بسته که دارای نور مناسب و معمولی هستند، به اندازه کافی و مناسب است و کاربران در استفاده از آن با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهند شد. همان طور که از طراحی این دستگاه تبلت می توان متوجه شد، از این دستگاه هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی می توان استفاده کرده و کاربران در استفاده از هر کدام از این حالت ها، با مشکلی مواجه نخواهند شد.

فکر دوری و کنار گذاشتن قلم ها از دستگاه های تبلت، برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ و در زمینه دستگاه های تبلت کمپانی اپل، به وجود آمد و اجرایی شد. در آن موقع، فروش و محبوبیت زیاد دستگاه های آیپد و عدم نیاز آن چنانی به قلم ها، سبب شد تا دستگاه های تبلتی که همراه با قلم بودند، به فروش خوبی نرسند و نتوانستند که سهم چندان بزرگی را از بازار به دست آورند. نهایتا کمپانی سامسونگ برای اولین بار، قلم ها را در دستگاه های تبلت سری نوت خود به کار برد که با استقبال خوبی نیز از طرف کاربران همراه شدند.

لازم به ذکر است که قلم برای این دستگاه ها یک وسیله ضروری محسوب نشده و هیچ کارایی مهم و واجبی برای کاربران ندارد؛ اما کاربران می توانند با استفاده از آن نقاشی و طراحی کنند و یا دیگر کار های سر گرم کننده از این قبیل را با دستگاه تبلت خود انجام دهند.  البته این موضوع برای دستگاه تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA صدق نمی کند و با وجود اندازه کوچک صفحه نمایش این دستگاه، کار کردن با آن با انگشتان دست کمی سخت و زمان بر است و کاربران برای لمس برخی از گزینه ها و یا بخش های صفحه نمایش این دستگاه تبلت، به قلم نیاز دارند.

قلم تعبیه شده در این دستگاه تبلت از جنس پلاستیک بوده و از ارگونومی خوبی نیز بهره مند شده است. سرعت و دقت این قلم به اندازه کافی خوب است و کاربران در استفاده از آن با مشکلی مواجه نشده اند. اما به صورت کلی با در نظر گرفتن قیمت آن، متوجه می شویم که کیفیت آن به اندازه خودش خوب است اما نمی توان آن را با بهترین قلم های موجود در بازار مقایسه کرد و انتظار های چندان بالا از آن داشت.

سخت افزار و باتری

دستگاه های تبلت رده متوسط با سیستم عامل ویندوز، معمولا دارای تراشه اینتل اتم هستند. دستگاه تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA نیز از این قاعده پیروی کرده و به یک تراشه اینتل مجهز شده است. این پردازنده در دیگر دستگاه های هم رده با این دستگاه تبلت نیز دیده می شود. در این تراشه یک پردازنده با بیشترین سرعت ۱٫۸۶ گیگاهرتز به همراه ۲ گیگ حافظه رم وجود دارد و پردازنده گرافیکی اینتل اچ دی نیز در آن به کار برده شده است. عملکرد این تراشه به اندازه کافی خوب و قابل قبول است و مصرف شارژ آن نیز چندان زیاد نیست؛ در نتیجه نیازی نیست که هر بار بعد از مدت زمان کوتاهی استفاده از تبلت، آن را شارژ کنید.

البته گهگاهی لگ هایی نیز در عملکرد این دستگاه تبلت وجود دارد که تعداد ان ها چندان زیاد نبوده و با در نظر گرفتن قیمت آن، می توان آن ها را در نظر نگرفت. این دستگاه تبلت دارای ۳۲ گیگ حافظه داخلی است که برای یک دستگاه تبلت با سیستم عامل ویندوز، حافظه کمی است. اما با توجه به وجود ورودی کارت حافظه جانبی که در ان قرار دارد، می توان حافظه آن را افزایش داد و از این بابت نگرانی برای کاربران وجود ندارد. دستگاه تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA مانند دیگر دستگاه های تبلت رده متوسط سیستم عامل ویندوز، عملکرد سخت افزار مناسبی دارد و به آسانی از پس اجرا و هندل کردن کار های معمولی و روزمره بر می آید.

البته باید این موضوع را در نظر گرفت که به علت سخت افزار معمولی که در این دستگاه تبلت وجود دارد، نباید از آن برای برنامه های سنگین و قوی استفاده کرد و در صورت استفاده نباید از آن توقع کارکرد بی عیب و نقص را داشت. انرژی این دستگاه تبلت را یک باتری با ظرفیت ۱۵٫۵ وات ساعت تامین می کند که در صورت استفاده معمول از آن، با یک بار شارژ کردن می توانید تا یک روز کامل بدون نیاز به شارژ از این دستگاه تبلت استفاده کنید.

سیستم عامل و دوربین تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA

همان گونه که در بالا نیز اشاره کردیم، سیستم عامل دستگاه تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA، ویندوز ۸٫۱ است. به همین علت شما در این دستگاه تبلت ایسوس، با رابط کاربری ویندوز سر و کار دارد. برنامه ها و کار های معمولی و روزمره در این دستگاه تبلت به صورت کاملا سریع و بدون هیچ مشکلی اجرا خواهند شد و شما در استفاده از آن با هیچ گونه مشکلی مواجه نخواهید بود.

در نتیجه خیال شما از عملکرد این دستگاه تبلت راحت است. اما در نظر داشته باشید که تعداد زیادی از برنامه های ویندوز، برای محیط های لمسی طراحی و تولید نشده اند؛ از طرف دیگر، کار با یک دستگاه تبلت با سیستم عامل ویندوز و اندازه ۸ اینچ، دارای دردسر ها و مشکلات مختص به خود است. بعضی از آیکون های موجود در این دستگاه تبلت به اندازه ای کوچک هستند که نمی توانید با دست آن ها را لمس کنید و برای راحتی بیشتر باید از قلم برای لمس و فشردن آن ها استفاده کنید.

تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA

یکی از بزرگ ترین مشکلات مرتبط با سیستم عامل در این دستگاه تبلت، عدم وجود برنامه های کافی و مورد نیاز در فروشگاه ویندوز نسبت به اندروید است. البته این مشکل مربوط به تولید کننده سیستم عامل ویندوز است و ارتباطی با کمپانی ایسوس و عملکرد آن ندارد. در حقیقت باید بگوییم که همه دستگاه های تبلت ویندوز با این مشکل مواجه هستند و کاربران باید پیش از خرید یک دستگاه تبلت با سیستم عامل ویندوز، آن را در نظر بگیرند.

کمپانی ایسوس در این دستگاه تبلت یک دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی قرار داده و در بخش پشتی این دستگاه تبلت نیز یک دوربین با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل قرار گرفته است. کیفیت عکس ها و فیلم های ثبت شده با این دستگاه تبلت کامل معمولی و متوسط هستند و در صورتی که قصد ثبت عکس و فیلم هایی با کیفیت بالا را دارید، می توان گفت که این دستگاه تبلت برای شما گزینه مناسبی به شمار نمی آید. از دوربین جلوی این دستگاه تبلت نیز می توانید برای برقراری تماس های ویدیویی استفاده کنید.

جمع بندی

اکثر دستگاه های تبلتی که دارای سیستم عامل ویندوز و اندازه ۸ اینج هستند، در دسته دستگاه های تبلت رده متوسط قرار می گیرند و سخت افزار چندان قوی و قدرتمندی در آن ها تعبیه نشده است. در نتیجه اگر قصد خرید این نوع از دستگاه های تبلت را دارید، باید سطح انتظار خود را از آن ها مشخص کرده و بدانید که نیاز های شما را در این حد برآورده خواهند کرد. دستگاه تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA نیز از این قاعده پیروی کرده است.

این دستگاه طراحی و ساخت خوب و با کیفیتی دارد و یکی از مهم ترین و برجسته ترین نقاط قوت آن، قلمی است که در آن تعبیه شده و سبب متمایز شدن آن از دیگر رقیبان خود شده است. وجود قلم در این دستگاه تبلت با اندازه ۸ اینچ سبب شده تا لمس آیکون های کوچک بسیار آسان باشد و از این جهت هیچ گونه مشکلی برای کاربران وجود ندارد.

مشخصات تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA

  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگ
  • مقدار رم: ۲دو گیگ
  • ساختار بدنه: از جنس پلاستیک
  • سایز سیم کارت: سایز اصلی (۱۵ × ۲۵ میلی‌متر)
  • انواع قلم نوری: قلم مخصوص
  • دوربین سلفی: دوربین جلو با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: دارد
  • تراکم پیکسلی: ۱۸۸ پیکسل بر اینچ
  • اندازه: ۸ اینچ
  • ویژگی ‌های دوربین: دوربین اصلی با کیفیت ۵ مگاپیکسل
  • رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۰۰
  • رابط ‌های موجود در دستگاه: جک ۳٫۵ میلی ‌متری صدا
  • باتری: باتری با ظرفیت ۱۵٫۵ وات ساعت
  • شبکه های ارتباطی: بدون سیم ‌کارت
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: بین ۸ تا ۱۰ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۸۶ گیگاهرتز
  • وزن: ۳۸۰ گرم
  • ورژن سیستم عامل: ویندوز ۸٫۱
Rate this post

2 thoughts on “تبلت ایسوس مدل VivoTab Note 8 M80TA

  • By . - Reply

    سلام این دستگاه با شارژر موبایل هم شارژ میشه؟

    • By سهیل مهدی زاده -

      سلام ، بله اگر ولتاژ و آمپر شارژر موبایل یکی باشه میتونید استفاده کنید

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>