تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی

تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی

معرفی

کمپانی ایسوس به شدت به ماجرا جویی علاقه مند است. این کمپانی که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات الکترونیکی فعالیت می کند، هیچ ترس و نگرانی برای از دست رفتن محبوبیت خود در میان کاربران ندارد. کمپانی ایسوس هر روز یک کار جدید می کند؛ روزی به سراغ تولید فون پد ها می رود، روزی فون پد ها را در بازار جهانی معرفی می کند، روزی یک تلفن همراه جدید تولید می کند، روزی یک دستگاه تبلت و لپ تاپ را با همدیگر ترکیب می کند و یک روز دیگر یک محصول جدید و خلاقانه را طراحی و تولید کرده و در بازار جهانی عرضه می کند.

در این مطلب نمی خواهیم خلاقیت های این کمپانی تایوانی را یک به یک مرور و بررسی کنیم، بلکه قصد داریم به کامل شدن تدریجی یکی از محصولات محبوب و دوست داشتنی آن نگاهی انداخته و آن را بررسی کنیم. کمپانی ایسوس در سال های اخیر بر روی دو سری از دستگاه های تبلت رده متوسط تمرکز کرده و مانور زیادی بر روی ان ها داده است. یکی از ان ها فون پد و دیگری ممو پد است. هر دو سری از این دستگاه های تبلت بسیار عالی عمل کرده و با قیمت های خیلی معقول و مناسبی که داشتند، توجه تعداد زیاد از کاربران را به خود جلب کرده و محبوبیت زیادی به دست آوردند.

ایسوس اخیرا مجموعه ای جدید از دستگاه های فون پد و ممو پد را طراحی کرده و ان ها را در بازار جهانی معرفی کرده است. ایسوس به طراحی همین دستگاه های تبلت رضایت نداده و یک دستگاه تبلت ممو پد با اندازه ۷ اینچ نیز طراحی کرده است. دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی در مقایسه با نسخه های قبلی اش، از طراحی حرفه ای تر، وزن کمتر و ابعاد مناسب تری برخوردار شده است. کمپانی ایسوس این دستگاه تبلت را با یک طراحی فوق العاده حرفه ای و زیبا و ویژگی های سخت افزاری تقریبا پایین و همچنین قیمت بسیار کم و رقابتی در بازار جهانی عرضه کرده است.

این دستگاه تبلت دارای صفحه نمایشی با رزولوشن ۶۰۰ در ۱۰۲۴ است و همچنین تراکم پیکسلی آن حدود ۱۶۹ پیکسل بر اینچ است. در این دستگاه تبلت یک پردازشگر ۲ هسته ای اتم اینتل وجود دارد که فرکانس کاری آن ۱٫۲ گیگاهرتز است و به عنوان مغز متفکر این تبلت کار می کند. سخت افزار دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی دارای یک گیگ رم و هشت گیگ حافظه داخلی است و همچنین ظرفیت باتری آن ۱۵ وات ساعت بوده و از نوع باتری لیتیوم پلیمری است.

کمپانی ایسوس در این دستگاه تبلت دو دوربین اصلی و جلو با کیفیت های ۲ و ۰٫۳ مگاپیگسل قرار داده است. ورودی کارت حافظه جانبی به منظور افزایش میزان حافظه آن، جی پی اس و وجود ورودی کابل او تی جی در این دستگاه از ویژگی های برجسته و مهم آن به شما می آیند.

طراحی و ساخت تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی

تبلت ایسوس ممو پد 7 ام ای170سی

کمپانی ایسوس در دسته اندک تولید کنندگانی قرار می گیرد که یک سری اصول و استاندارد هایی را حتی در محصولات ارزان قیمت خود رعایت کرده و قیمت پایین محصولات سبب عدم رعایت این اصول نخواهند شد. این مورد راجع به دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی نیز صدق کرده و کاربران تنها با یک بار کار کردن با ان این موضوع را درک خواهند کرد. با وجود اینکه این دستگاه تبلت از نظر سخت افزار رتبه چندان بالایی ندارد، اما از نظر نوع طراحی و ساخت در مقایسه با دیگر دستگاه های تبلت هم رده اش، حرف هایی برای گفتن دارد و به آسانی می تواند وارد رقابت با آن ها شود.

قاب پشتی دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی از بافت پلاستیکی و سخت تولید شده است. این بافت پلاستیکی طرح دار بوده و این طرح ها سبب می شوند تا زمانی که کاربر به مدت طولاتی تبلت را در دست می گیرد و از آن استفاده می کند، عرق دست هایش موجب سر خوردن دستگاه تبلت نشوند. حاشیه دور صفحه نمایش این دستگاه نسبت به نسخه های قدیمی آن کاهش پیدا کرده است و اندازه آن  بسیار کم است. همین مسئله سبب خوش دست شدن این دستگاه تبلت شده است.

دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی نسبت به نسخه های قدیمی اش، دارای وزن کمتری است و ظرافت بیشتری در آن وجود دارد. وزن این دستگاه تبلت ۲۸۵ گرم و ضخامت آن ۱٫۰۷ میلی متر است. به صورت کلی می توان گفت که کاربران با در دست گرفتن از این دستگاه تبلت و استفاده از ان، به هیچ وجه احساس استفاده از یک دستگاه تبلت پایین رده را نخواهند داشت.

زمانی که از روبرو به این دستگاه تبلت نگاه می کنیم، دوربین جلو و اسپیکر را در قسمت بالایی صفحه نمایش مشاهده می کنیم. در قسمت پشتی دستگاه نیز دوربین اصلی و لوگوی کمپانی ایسوس دیده می شود. بر روی لبه سمت چپ این دستگاه تبلت، محل ورودی کارت حافظه جانبی و بر روی لبه سمت راست آن، محل قرارگیری کلید های پاور و مدیریت صدا است.

بر روی لبه بالایی این دستگاه جک ۳٫۵ میلی متری هدفون و ورودی میکرو یو اس بی قرار گرفته است. در زمانی که مشغول بررسی صفحه نمایش این دستگاه تبلت بودیم، تنها یک سوال برای ما پیش آمد و آن هم این بود که چرا کمپانی ایسوس یک رزولوشن پایین برای صفحه نمایش ان در نظر گرفته؟ در صورتی که رزولوشن صفحه نمایش نسخه های قدیمی تر این دستگاه تبلت بیشتر بودند و صفحه نمایش ان ها دارای کیفیت بالا تری بود.

با اندکی تفکر به دو جواب منطقی برای این سوال رسیدیم. اینکه هدف نمایندگی ایسوس این بوده که هم قیمت محصول را کاهش دهد و هم مصرف باتری آن را تا جای ممکن کم کند. رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه تبلت ۶۰۰ در ۱۰۲۴ است که در مقایسه با نسخه های قبلی آن، کاهش پیدا کرده است. به طور کلی از نظر ما صفحه نمایش دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی نسبتا خوب و قابل قبول است و در زمان کار کردن با آن با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. در این دستگاه تبلت حسگر های تنظیم نور خودکار تعبیه نشده اند و در محیط هایی که نور خیلی زیادی وجود دارد و یا محیط هایی که در آن ها مقدار نور خیلی کم است، نور صفحه نمایش به صورت خودکار کم و زیاد نخواهد شد و باید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

اما با این وجود، در محیط هایی که مقدار نور مناسب و عادی است، روشنایی نمایشگر این دستگاه تبلت نیز کافی و مورد تایید کاربران است. ضمنا ویژگی لمسی صفحه نمایشگر این دستگاه نیز به صورت کاملا حرفه ای و قوی عمل کرده و کاربران در زمان کار کردن با آن هیچ گونه کندی و یا لگ را مشاهده نخواهند کرد.

سخت افزار تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی

کمپانی ایسوس برای این دستگاه تبلت یک پردازشگر دو هسته ای اینتل اتم قرار داده که فرکانس کاری آن ۱٫۲ گیگاهرتز است. این پردازشگر در کنار یک رم ۱ گیگی قرار گرفته و این دو در کنار هم مسئولیت میزبانی و هنل کردن سیستم عامل اندروید و برنامه های مختلف را بر عهده دارند. این ویژگی های سخت افزاری چندان قوی و چشمگیر نیستند؛ اما باید در نظر داشته باشید که قیمت این دستگاه چقدر است و متناسب با پولی که برای خرید آن پرداخت می کنید، انتظارات خود را نیز تنظیم کنید.

این دستگاه تبلت تقریبا همه برنامه های اندروید را به صورت کامل و بدون وجود هیچ گونه مشکلی هندل می کند. میزان حافظه داخلی این دستگاه ۸ گیگ است که با وجود شیار کارت حافظه جانبی در آن، کاربران می توانند میزان حافظه دستگاه تبلت خود را افزایش دهند و از آن برای انجام کار های خود استفاده کنند. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، این دستگاه تبلت قابلیت خواندن سیم کارت ندارد و کاربرانی که قصد برقراری تماس تلفنی با دستگاه تبلت خود را دارد، باید از خرید دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی دست بکشند.

نرم افزار

تبلت ایسوس ممو پد 7 ام ای170سی

دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی نیز مانند دستگاه های تبلت نسخه قبلی اش، دارای سیستم عامل اندروید است. اما در این نسخه از سیستم عامل اندروید ورژن ۴٫۳ استفاده شده است. اگر بخواهیم نتایج به دست آمده از بررسی رابط کاربری این دستگاه تبلت را بیان کنیم، باید بگوییم که نمایندگی ایسوس در این دستگاه از رابط کاربری اختصاصی خود یعنی ZenUI استفاده کرده است. در واقع این دستگاه اولین دستگاه از خانواده مموپد ها است که دارای این رابط کاربری اختصاصی شده است.

این رابط کاربری بسیار رنگارنگ است و محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد. این رابط گرافیکی در عین خاص و منحصر بودن، ساده است و کاربران را از سادگی سیستم عامل اندروید دور نمی کند و ویژگی های خاص و جذابی را در اختیار کاربران قرار می دهد. کمپانی ایسوس در طراحی این رابط کاربری بسیار حرفه ای و هوشمندانه عمل کرده و نتیجه کار آن بسیار تحسین بر انگیز است.

در عملکرد این رابط کاربری خبری از کندی ها و لگ های اعصاب خرد کن نیز و عملکرد آن بسیار سریع و روان است. یکی از بخش های جذابی که کاربران به آن ها علاقه زیادی نشان می دهند، آیکون های جذاب و مسطحی است که در این رابط کاربری وجود دارند.با این وجود و با توجه به ویژگی های سخت افزار این دستگاه تبلت و قیمت بسیار مناسب خود، منطقی است که سطح انتظارات خود را از این دستگاه تبلت کاهش دهیم.

دوربین تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی

تبلت ایسوس ممو پد 7 ام ای170سی

با بررسی دوربین های دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی دریافتیم که کمپانی ایسوس در دوربین های این دستگاه نسبت به نسخه های قدیمی تر، چند قدم به عقب برداشته و از دوربین های ۲ و ۰٫۳ مگاپیکسلی در این دستگاه تبلت استفاده کرده است. از نظر ما علت این کار می تواند به قیمت مناسب این دستگاه بر گردد و هدف ایسوس این بوده که یک دستگاه تبلت با قیمت بسیار مناسب روانه بازار کند که اغلب کاربران قدرت خرید آن را داشته باشند.

به صورت کلی نباید زیاد بر روی دوربین های این دستگاه تبلت حساب کنیم. اما برای استفاده های روزمره و استفاده برای انجام کار های ساده و معمولی مناسب هستند. دوربین اصلی این دستگاه تبلت دارای قابلیت فوکوس خودکار است و می تواند فیلم ها را با کیفیت اچ دی ثبت کند.  دوربین جلوی ان نیز به عنوان وب کم خوب عمل کرده و از ان می توانید برای شرکت در تماس های ویدیویی و نهایتا ثبت عکس های سلفی، استفاده کنید.

باتری

در این دستگاه تبلت یک باتری ۱۵ وات ساعتی قرار گرفته است. نتیجه بررسی هایی که از باتری دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی داشتیم، این است که این باتری بسیار قوی بوده و به خوبی نیاز کاربران را بر طرف خواهد کرد. تنها با یک بار شارژ کردن آن می توانید تا ۱۰ ساعت بعد به صورت ترکیبی و مداوم از این تبلت استفاده کنید و در این ۱۰ ساعت هیچ گونه نیازی به شارژ یا شارژر نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که با غیر فعال کردن برخی از قابلیت های غیر ضروری و کاهش نور صفحه نمایشگر می توانید این ۱۰ ساعت را به ساعت های طولانی تر افزایش دهید. با در نظر گرفتن قیمت این دستگاه تبلت به این نتیجه می رسید که باتری ان بسیار عالی عمل کرده و کاربران از این جهت به صورت کامل از این دستگاه تبلت رضایت خواهند داشت. قدرت زیاد باتری این دستگاه احتمالا به میزان رزرولوشن صفحه نمایشگر آن نیز وابسته است.

جمع بندی

کمپانی ایسوس در طراحی و تولید دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی همه تلاش خود را به کار برده تا همه چیز را در حالت بهینه قرار دهد. در این متن با بررسی دستگاهی روبرو هستیم که هم خوش دست و خوش ساخت است و هم دارای قسمت بسیار مناسبی است. رابط کاربری اختصاصی نیز به آن تعلق گرفته که این خودش یکی از ویِژگی های مثبت این دستگاه تبلت محسوب می شود.

باید به این نکته توجه کنید که در این دستگاه تبلت محل قرار گیری سیم کارت وجود ندارد و نمی توانید با آن تماس های تلفنی خود را برقرارکنید. در زمینه صفحه نمایش و دوربین، قدم های رو به عقب از ایسوس مشاهده می شود، اما این قدم های رو به عقب لزوما منفی نبوده و در جهت کاهش قیمت دستگاه صورت گرفته اند. با در نظر گرفتن همه موارد، می توان گفت که این دستگاه تبلت در مقایسه با دیگر دستگاه های تبلت هم رده اش، جایگاه بسیار خوبی دارد و عملکرد ان بسیار مفید است.

تبلت ایسوس ممو پد 7 ام ای170سی

شاید این دستگاه تبلت درکنار دستگاه های رده اول ایسوس، ایسر، اپل، لنوو و … رتبه کمتری داشته باشد؛ اما باید به این نکته نیز توجه کنید که قیمت آن دستگاه ها چند برابر قیمت دستگاه تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی است. در ادامه برای جمع بندی بهتر و در نهایت خرید مطمئن تر شما، کلیه مشخصات این دستگاه تبلت را به صورت یکجا گرد آوری کرده ایم.

مشخصات تبلت ایسوس ممو پد ۷ ام ای۱۷۰سی

  • حافظه داخلی: هشت گیگابایت
  • مقدار رم: یک گیگابایت
  • ساختار بدنه: پلاستیک
  • قطع سیم کارت: سایز اصلی (۱۵ در ۲۵ میلی‌متر)
  • رزولوشن دوربین: ۲ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: دارد
  • تراکم پیکسلی: ۱۶۹ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: ۱۰ ساعت (در مصرف ترکیبی و مداوم)
  • اندازه: ۷ اینچ
  • رزولوشن: ۶۰۰ در ۱۰۵۴
  • درگاه‌های ارتباطی: microUSB
  • باتری: باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۵ وات‌ساعت
  • کابل همراه دستگاه: کابل USB
  • شبکه های ارتباطی: ندارد- بدون سیم‌ کارت
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: کوچکتر از ۸ اینچ
  • بیشترین ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۲ گیگاهرتز
  • وزن: ۲۸۵ گرم
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>