تبلت ایسوس ممو پد اچ دی 7

تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷

معرفی

دستگاه تبلت گوگل نکسوس ۷ قطعا یکی از بهترین و پر طرفدار ترین دستگاه های تبلت با سیستم عامل اندروید در بازار است. این دستگاه تبلت حاصل همکاری کمپانی ایسوس و گوگل است و تا به الان در صدر جدول دستگاه های تبلت با سیستم عامل اندروید و اندازه ۷ اینچ مانده است. بعد از مورد استقبال قرار گرفتن این دستگاه تبلت از طرف تعداد زیادی از کاربران، کمپانی های تولید کننده زیادی دست به تولید دستگاه های تبلت مشابه با این دستگاه زدند، اما هیچ کدام از آن ها موفق به تولید یک دستگاه تبلت رقیب با این تبلت نشدند و در این مسیر شکست خوردند.

در چند سال اخیر کمپانی ایسوس برای به دست آوردن سهم بزرگ و عظیم تری از بازار دستگاه های تبلت اندرویدی، خانواده جدیدی از دستگاه های تبلت را با عنوان ممو پد طراحی و تولید کرد. این مدل دستگاه تبلت قیمت بسیار مناسبی داشت و به همین علت تعداد زیادی از کاربران تقاضای خرید آن را داشتند؛ اما در مقابل به علت برخی از مشکلات و نقص هایی که در این دستگاه تبلت دیده می شد، تعداد زیادی از کاربران از خرید ان پشیمان شده و گزینه های دیگری را برای خرید دستگاه تبلت مورد نظر خود جایگزین این دستگاه تبلت کردند.

تبلت ایسوس ممو پد اچ دی 7

کمپانی ایسوس این دستگاه تبلت را ارتقا داد و نقص های آن را بر طرف کرد؛ سپس دستگاه تبلت جدید و آپدیت شده را با عنوان تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷ روانه بازار دستگاه های تبلت دیجیتال کرد. هم اکنون نیز کمپانی ایسوس در تلاش است که با طراحی و تولید یک دستگاه تبلت دو سیم کارت خور، به نیاز ها و سلیقه های مختلف کاربران پاسخ دهد و بیش از پیش جای خود را در دل آن ها باز کند.

این دستگاه تبلت جدید با نام تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷ شناخته شده و دارای یک صفحه نمایش به اندازه ۷ اینچ و رزولوشن ۸۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است. این دستگاه تبلت به یک پردازشگر ۴ هسته ای تجهیز شده که سرعت آن ۱٫۲ گیگاهرتز است و ۴ گیگ حافظه داخلی نیز دارد. این دستگاه تبلت نیز مانند دیگر دستگاه های تبلت دارای دو دوربین اصلی و سلفی است که کیفیت دوربین اصلی آن ۷ مگاپیکسل و کیفیت دوربین جلو یا همان وب کم، ۰٫۳ مگاپیکسل است.

سیستم عامل دستگاه تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷، نسخه ۴٫۳ اندروید است و باتری آن یک باتری با ظرفیت ۳۹۵۰ میلی آمپر است. ضمنا این دستگاه تبلت قابلیت افزایش حافظه با کارت حافظه جانبی را دارد و می توانید حافظه آن را ارتقا دهید. در این بخش از بررسی این دستگاه تبلت، نمی خواهیم که آن را با دستگاه تبلت نکسوس ۷ مقایسه کنیم؛ اما باید بیان کنیم که این دستگاه تبلت به نوعی ادامه دهنده نکسوس ۷ است که به دست نمایندگی ایسوس طراحی و تولید شده بود.

طراحی ظاهری دستگاه تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷، طریقه قرار گرفتن کلید های جانبی در دستگاه، خمیدگی های لبه تبلت و … از جمله مواردی که هستند که در این دستگاه تبلت و در دستگاه تبلت نکسوس ۷ اشتراک دارند. این دستگاه تبلت توانایی خواندن دو سیم کار به صورت همزمان را دارد و وزن آن نیز حدود ۳۳۸ گرم است. بدنه این دستگاه تبلت را ترکیبی از جنس شیشه و پلاستیک تشکیل داده است. در این دستگاه تبلت نیز به علت به کار رفتن جنس پلاستیک در بدنه آن، اثر انگشت کاربران بر روی دستگاه باقی می ماند و ممکن است اندکی خاطر شما را مکدر کند.

این دستگاه تبلت دو سیم کارته نیز مانند دیگر دستگاه های تبلت هم خانواده اش، دارای ابعاد بسیار مناسبی است و نسبت طول و عرض آن به صورتی است که به صورت کاملا آسان  در دست های شما جا شده و می توانید آن را در دست بگیرید. در قسمت جلویی این دستگاه تبلت، دوربین سلفی و با بخش پایینی صفحه نمایشگر، لوگوی شرکت ایسوس به چشم می خورد. در این دستگاه تبلت، خبری از کلید های فیزیکی بر روی صفحه نمایشگر نیست؛ که می توان آن را یک نقطه قوت در نظر گرفت.

اگر به لبه های دستگاه تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷ نگاه کنیم؛ متوجه می شویم که در بخش بالا ورودی جک ۳٫۵ میلی متری صدا قرار گرفته است و همچنین ورودی میکرو یو اس بی نیز در همان قسمت قرار دارد. در بخش سمت راست دستگاه، کلید های کنترل و مدیریت صدا و پاور قرار گرفته است. در بخش سمت راست این دستگاه نیز محل ورود کارت حافظه جانبی تعبیه شده است که کاربران می توانند به آسانی به آن جا دسترسی داشته باشند.

در بخش پایین دستگاه تبلت نیز اسپیکر های پخش کننده صدا قرار گرفته اند که به وسیله آن ها می توانید صدای موسیقی و یا فیلم و ویدیو های پخش شده توسط دستگاه را بشنوید. به صورت کلی می توان گفت که دستگاه های تبلت سری ممو پد تولید شده توسط نمایندگی ایسوس، دستگاه های ساده و شیکی هستند که کاربران با در دست گرفتن آن ها و استفاده از ان ها احساس خوشایندی را تجربه خواهند کرد.

صفحه نمایش تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷

صفحه نمایش دستگاه تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷ دارای قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت HD است. ضمنا صفحه نمایش این دستگاه تبلت به فناوری IPS نیز مجهز شده است که این نیز یکی دیگر از نقاط قوت آن محسوب می شود. زاویه دید صفحه نمایش این دستگاه تبلت بسیار مناسب بوده و با دیگر دستگاه های تبلت هم رده اش، اصلا قابل مقایسه نیست. قابلیت تشخیص چند لمس به صورت همزمان  و رزولوشن با کیفیت ۸۰۰ در ۱۲۰۰ نیز از دیگر نقاط قوت صفحه نمایش این دستگاه تبلت هستند.

مدت زمانی است که کمپانی ایسوس طراحی و توسعه اپ های اختصاصی خود را در پلتفرم اندروید شروع کرده است و بعد از سیستم های صوتی، این دفعه صفحه نمایش را انتخاب کرده و با نصب یک اپ اختصاصی به نام   Asus Splend، امکانات و ویژگی ها و ابزار های متفاوتی را به منظور تنظیم میزان نور، عمق، و اشباع رنگ ها در دسترس کاربران قرار داده است. این قابلیت را قبل از این در دستگاه های تبلت گران قیمت آیپد تولید شده توسط کمپانی لنوو مشاهده کرده بودیم.

سخت افزار و باتری تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷

تبلت ایسوس ممو پد اچ دی 7

در طراحی دستگاه تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷ یک پردازنده ۴ هسته ای با سرعت و فرکانس ۱٫۲ گیگاهرتزی تعبیه شده است. مقدار حافظه پردازشی این دستگاه تبلت به اندازه ۱ گیگ است و مقدار حافظه پیش فرض آن معادل ۴ گیگ است که با وجود ورودی کارت حافظه اضافی در این دستگاه، کاربران می توانند حافظه آن را تا ۳۲ گیگ افزایش دهند.

باتری استفاده شده در این دستگاه تبلت، باتری لیتیوم پلیمری است که تنها با یک بار شارژ کردن آن، می توانید به مدت ۳۶ ساعت از آن برای مکالمه و ۱۳ ساعت برای پخش رسانه های مختلف استفاده کنید. نرم افزار در این دستگاه تبلت از نسخه ۴٫۳ سیستم عامل اندروید به کار برده شده است. بر عکس دیگر کمپانی های طراحی و تولید کننده دستگاه های الکترونیک و دیجیتال که از رابط کاربردی منحصر به فرد خود در در اندروید استفاده می کنند، کمپانی ایسوس این گزینه را انتخاب کرده که هیچ تغییری در رابط کاربردی سیستم عامل اندروید نداشته باشد و تنها در جهت بهینه سازی آن و مانور بر روی اپ های اختصاصی خود قدم بردارد.

این تصمیم نمایندگی ایسوس فقط مختص به دستگاه های تبلت ارزان قیمت و یا قیمت متوسط آن نیست و ایسوس از سیاست را حتی در دستگاه های تبلت رده بالای خود هم اجرا کرده است. با در نظر گرفتن ساختار سخت افزاری که دستگاه تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷ دارد، رابط کاربری بسیار روان و بدون دردسری در خدمت شما است که با کار کردن با آن مملو از حس رضایت خواهید شد.

ایسوس در این دستگاه تبلت اپ های اختصاصی کاربردی خود را قرار داده که کاربران می توانند به آسانی از ان ها استفاده کنند و دیگر نیازی به خرید یا دانلود ان ها ندارند. این اپ ها بسیار کاربردی و کاربر پسند هستند و کاربران با استفاده کردن از ان ها به میزان زیادی کار های خود را جلو انداخته و یا کار های خود را با دقت و کیفیت بالا تری انجام می دهند.

اپ های مخصوص یادداشت، نقاشی کردن، ادیت عکس و فیلم ها و … از جمله اپ های به درد بخور و کاربردی ایسوس هستند که به صورت پیش فرض بر روی این دستگاه تبلت وجود دارند و کاربران می توانند از آن ها بهره ببرند. با وجود این اپ های اختصاصی بر روی دستگاه تبلت، کیفیت و کارایی تبلت تا چند برابر افزایش پیدا کرده و به دنبال ان راندمان کاری کاربران نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

جمع بندی

با افزایش روزانه استفاده از دستگاه تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷، برخی از کمپانی ها به این فکر مراجعه کردند که با طراحی و تولید دستگاه های تبلت سیم کارت خود، سهم بیشتری از بازار جهانی را از آن خود کنند. کمپانی ایسوس نیز در این زمینه به مهارت بسیار زیادی دست پیدا کرد و دستگاه های تبلت قدرتمند دیگری را در بازار جهانی عرضه کرد که تعداد زیادی از کاربران از آن ها استقبال کرده و همچنان بخش بزرگی از بازار جهانی تحت تصرف کمپانی ایسوس قرار دارد.

اگر نسبت به قیمت و امکانات بخواهیم مقایسه صورت دهیم، به جرعت می توان گفت که دستگاه تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷ از دیگر دستگاه های تبلت هم رده خود، بالا تر و بهتر است و رتبه آن در میان کاربران نیز بسیار بالا تر و بیشتر از دیگر رقیبان است. هر چند که همان طور که خودتان هم می دانید، کمپانی ایسوس دستگاه های تبلت دیگری را طراحی و تولید کرده که آن ها نیز از امکانات و ویژگی های بسیار خوبی برخوردار هستند و کاربران زیادی آن ها را خریداری کرده و در حال استفاده از آن ها هستند.

هم اکنون اگر قصد خرید یک دستگاه تبلت هوشمند و با کیفیت را دارید که توانایی خواندن دو سیم کارت به صورت همزمان را داشته باشد و امکانات و ویژگی های مثبت فراوانی در آن تعبیه شده باشد که بتوانید به آسانی از آن ها بهره مند شوید، دستگاه تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷ گزینه بسیار مفید و مناسبی برای شما است. بعد از خرید این دستگاه و استفاده از آن، تجربه یک خرید مفید و موفق برا برای خود رقم خواهید زد.

مشخصات تبلت ایسوس ممو پد اچ دی ۷

تبلت ایسوس ممو پد اچ دی 7
  • حافظه داخلی: ۴ گیگابایت
  • مقدار رم: ۱ گیگابایت
  • جنس ساختار بدنه: پلاستیک براق
  • اندازه سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)
  • دوربین سلفی: دوربین جلو (وب‌کم) با کیفیت ۰٫۳ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین: دارای دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می کند
  • تراکم پیکسلی: ۲۱۶ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: نهایتا ۱۰ ساعت کاربری ترکیبی مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – دو سیم کارت
  • قابلیت‌های تبلت: قابلیت مکالمه و برقراری تماس تلفنی
  • اندازه: ۷ اینچ
  • قابلیت ‌های دوربین: دوربین پشتی با کیفیت ۵ مگاپیکسل
  • رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۸۰
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵ میلی متری صدا
  • باتری: باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۹۵۰ میلی آمپر ساعت
  • سایر قابلیت ‌های دستگاه: زاویه دید گسترده ۱۷۸ درجه
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۲ گیگاهرتز
  • وزن: ۳۳۸ گرم
  • سیستم عامل: اندروید
  • نسخه بلوتوث: نسخه ۴٫۰
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>