تبلت ایسوس گوگل نکسوس 7

تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷

معرفی دستگاه تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷

همان طور که خودتان هم می دانید، یک دستگاه با سیستم عامل عالی و قوی اندروید به دست شرکت مطمئن گوگل به بازار معرفی شد. دستگاه تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷ به محض ورود به بازار، محبوبیت زیادی را از سمت کاربران به دست آورد. بعد از گذشت مدت کوتاهی، میزان محبوبیت ان به اندازه ای بالا رفت که امروزه دستگاه های تبلت و تلفن همراهی که دارای سیستم عامل اندروید نیستند، طرفداران بسیار کمی داشته و تعداد طرفداران آن ها به طرز عجیبی کاهش پیدا کرده است.

اکنون کمپانی گوگل که خودش تولید کننده و بنیان گذار اندروید بود، با شرکت ایسوس همکاری کرده و این دو کمپانی به کمک هم، یک دستگاه تبلت جدید با نام تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷، وارد بازار کرده اند. در اوایل تابستان ۲۰۱۲ بود که کمپانی گوگل در کنفرانس هرساله خود، بعد از معرفی نسخه جدید اندروید، این دستگاه را نیز معرفی کرد.

این تبلت مشخصات بسیار برجسته و قوی دارد که از میان همه آن ها می توان به صفحه نمایش ۷ اینیچی، حافظه ۱ گیگی و یک پردازنده چهار هسته ای اشاره کرد. لازم به ذکر است که سیستم عامل این دستگاه، جدید ترین نسخه از سیستم عامل اندروید است که به نام Jelly Bean شناخته شده و با نصب شدن بر روی این دستگاه، نصب شدن  بر روی اولین دستگاه تبلت را تجربه کرد.

تبلت ایسوس گوگل نکسوس 7

این دستگاه، از همه محصولات تولید شده توسط گوگل تا پیش از خود برتر بوده و یک سر و گردن از همه آن ها بالا تر است. چیزی که در این دستگاه مهم و جالب است، قیمت باور نکردنی با وجود مشخصات و ویژگی های فوق العاده آن است. قیمت این تبلت باعث شده تا اغب افراد قدرت خرید آن را داشته باشند و این یک ویژگی مثبت برای یک محصول کاربردی و باور نکردنی محسوب می شود.

طراحی و تولید

خود کمپانی گوگل، تخصص چندان حرفه ای در زمینه طراحی و تولید سخت افزاری ندارد. به همین علت است که در تولید تلفن های همراه خود نیز از کمپانی های دیگر مانند سونی، سامسونگ و اچ تی سی کمک گرفته و با آن ها همکاری کرد تا دستگاه های حرفه ای با سخت افزار قوی تولید کند. این بار هم برای تولید این دستگاه تبلت، طراحی و تولید را به دست کمپانی ایسوس داد و که این کمپانی به تنهایی یکی از بزرگ ترین و حرفه ای ترین کمپانی ها در زمینه طراحی و تولید دستگاه های دیجیتال مانند لپ تاپ ایسوس، تبلت ایسوس، تلفن همراه ایسوس و … است. کمپانی های دیگری مانند اپل وجود دارند که دستگاه های تبلت تولید می کنند.

کمپانی ایسوس هم همان طور که از ان انتظار می رفت، در طراحی و تولید این دستگاه بسیار قوی و حرفه ای عمل کرد. جنس بدنه این دستگاه پلاستیک است. شاید در لحظات اول با شنیدن اینکه جنس بدنه آن پلاستیک است، یک تبلت بی کیفیت را تصور کنید و احساس کنید که این تبلت، دستگاه مناسبی برای شما نیست. اما حقیقت این است که بدنه این دستگاه از جنس یک نوع پلاستیک زیبا، مقاوم و با کیفیت تولید شده که کاربر با در دست گرفتن آن، کیفیت را به صورت کامل تجربه می کند.

این دستگاه تبلت به علت فرم زیبای مستطیلی که دارد، می تواند به آسانی در دست کاربر جای بگیرد و کاربر در راحت ترین و بهترین حالت ممکن با ان کار کند. قاب پشت دستگاه نیز از جنس پلاستیک بافت دار است که این بافت دار بودن، خودش به نوعی یک ویژگی مثبت تلقی می شود. اما چرا؟ به این علت که بافت دار بودن پلاستیک قاب پشتی دستگا سبب شده تا اثر انگشت کاربر روی دستگاه نماند. همچنین سبب شده تا دستگاه از دست کاربر لیز نخورد. دستگاه های تبلت به علت سایز و ابعادی که دارند؛ معمولا از دست کاربر لیز خورده و این لیز خوردن سبب شکستن ال سی دستگاه و صرف هزینه های زیاد و گزاف خواهد شد.

طراحی دستگاه تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷ به گونه ای است که در بخش جلویی دستگاه، در بالای صفحه نمایشگر دوربین دوم قرار گرفته که می توانید از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و ثبت عکس های سلفی استفاده کنید. در قسمت جلویی دستگاه هیچ دکمه فیزیکی وجود ندارد که این مورد به زیبا سازی ظاهر دستگاه کمک بسیاری کرده است. در بخش سمت راست دستگاه تبلت تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷، دکمه های خاموش روشن و مدیریت صدا وجود دارند و در قسمت پایینی آن نیز ورودی میکرو یو اس بی و ورودی کابل هدفون و هندزفیری تعبیه شده است.

لوگوی کمپانی ایسوس و لوگوی Nexus بر روی قاب پشتی این دستگاه قرار گرفته و سایز این لوگو ها یکسان نیست. لوگوی نکسوس بزرگ تر و لوگوی ایسوس با سایز کوچک تر به چشم می خورد. در کمال تعجب، این لوگو ها به زیبایی بیشتر این دستگاه کمک کرده اند.

به صورت کلی می توان گفت که کمپانی ایسوس برای طراحی و تولید این دستگاه همه توان و تلاش خود را به کار برده و از هیچ لحاظی، کم کاری نکرده است. با در نظر گرفتن قیمت مناسب این دستگاه، می توان گفت که مشخصات ظاهری ان بسیار قوی تر، زیبا تر و وفراتر از حد انتظار است.

نمایشگر تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷

نمایشگر این دستگاه از جمله مواردی است که شما را به صورت کامل و ناگهانی، متعجب و غافلگیر می کند. با اینکه نمی توان صفحه نمایشگر این دستگاه را به عنوان بهترین صفحه نمایشگر های موجود در تبلت ها نام برد، اما نسبت به صفحه نمایش تبلت های هم رده خود، از جایگاه و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این دستگاه یک نمایشگر با سایز ۷ اینچ دارد که از فناوری IPS برخوردار است. کیفیت تصاویر در این صفحه نمایشگر، حدود ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل است. میزان غلیط و پررنگ بودن رنگ ها در این نمایشگر بسیار به اندازه و مناسب بوده و کاربر را راضی نگه می دارد.

تبلت ایسوس گوگل نکسوس 7

به صورت کلی، صفحه نمایشگر این دستگاه دارای کیفیت بسیار خوب و مناسبی است و تماشای ویدیو و تصاویر در این تبلت، کاربر را سرشار از حس مناسب و خوب می کند. اگر از زاویه های مختلف به این صفحه نمایشگر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که طریقه عملکرد آن فرا تر از حد تصور است و به خوبی عمل می کند.

سخت افزار

کیفیت سخت افزاری این دستگاه به اندازه ای است که دستگاه هایی که همچین سخت افزاری را دارند، با دو برابر قیمت این دستگاه در بازار به فروش می رسند. دستگاه تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷ یک پردازشگر ۴ هسته ای دارد که بسیار پر قدرت کار می کند. طراحی خاص و منحصر به فرد این دستگاه سبب شده تا در آن از هسته های کم مصرف استفاده شود. اگر در حال کار های سبک باشید تنها یک هسته کار می کند و هسته های دیگر غیر فعال می شوند. با این حرکت، طول عمر باتری افزایش پیدا کرده و تا زمان طولانی تری نیز دستگاه شارژ دارد.

پردازشگر ۴ هسته ای این دستگاه به قدری قدرتمند است که بازی ها و برنامه های سنگین به آسانی بر روی ان اجرا شده و هیچ کندی و یا هنگ کردنی در کار نیست. علاوه بر ان، با وجود قدرت بالای این پردازنده، هیچ گرمای اضافی از دستگاه تولید نخواهد شد و کاربر از این بابت هم احساس راحتی را تجربه خواهد کرد.

همان طور که گفتیم از این تبلت می توان برای اجرای بازی های سنگین گرافیکی استفاده کرد. با توجه به اینکه اغلب تبلت ها برای انجام کار ها و اجرای بازی های سنگین مناسب نیستند، می توان این مورد را یک ویژگی مثبت بسیار عالی برای این دستگاه به حساب آورد.

حافظه تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷

دستگاه تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷ در سه نسخه ۸ و ۱۶ و ۳۲ گیگی تولید و در بازار عرضه شده است. اما یکی از مهم ترین ویژگی های منفی این دستگاه این است که، جایگاه کارت حاقظه جانبی در طراحی این دستگاه در نظر گرفته نشده است. بنابراین نمی توان میزان حافظه دستگاه را افزایش یا ارتقا داد.

راه های ارتباطی

دستگاه تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷ قابلیت اتصال به وای فای و وصل شدن به بستر اینترنت با سرعت بالا را دارد. همینطور از طریق این دستگاه می توان با دستگاه های دیگر ارتباط گرفت و در صورت تمایل، فایل ها را از این دستگاه به یک دستگاه دیگر منتقل کرد. ویژگی های جی پی اس و سایر راه های ارتباطی مورد نظر کاربران در این دستگاه تعبیه شده و به آسانی می توانید با آن ارتباط برقرار کنید.

سیستم عامل و رابط کاربری

همان گونه که در بالا تر بیان کردیم، این دستگاه اولین دستگاه تبلتی است که به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید به نام Jelly Bean بهره مند شده است. در این نسخه از اندروید باگ های زیادی رفع شده و بخش های زیادی از ان بهینه سازی شده است. همچنین رابط کاربری ان نسبت به نسخه های قبلی ارتقا پیدا کرده و بسیار بهتر شده است.

برای این دستگاه به صورت پیش فرض مرورگر گوگل کروم در نظر گرفته شده است. این مرور گر دارای مزایای زیادی است. برنامه های زیادی از گوگل به صورت پیش فرض بر روی این دستگاه نصب شده که این هم یکی دیگر از ویژگی های مثبت ان است.

هدف کمپانی گوگل این است که مطالعه و کتاب خواندن را به یکی از کاربرد های مفید و برجسته دستگاه تبلت هخود تبدیل کند. دقیقا به همین علت است که چند تا از کتاب ها و مجلات محبوب و برجسته خوود را در فروشگاه گوگل پلی عرضه کرده و کاربران می توانند با دریافت آن ها، تجربه جالب و مفید کتابخوانی با یک تبلت به اندازه ۷ اینچ را تجربه کنند و لذت ببرند. علاوه بر خواندن کتاب و مجله، کاربران می توانند فایل های پی دی اف  را در این دستگاه اجرا کرده و نمایش بدهند و به مطالعه آن ها نیز بپردازند.

 ضمنا این دستگاه از یک اسپیکر خوب و قوی نیز برخوردار است که می توانید با ان موزیک های زیاد و متنوعی را پلی کرده و شادی را تجربه کنید.

دوربین تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷

کمپانی گوگل معتقد است که کاربران از دوربین تبلت برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده نمی کنند و تعبیه ان در دستگاه های تبلت کار بیهوده ای است. اما از ان جایی که پیش بینی کرده کاربران برای برقراری تماس های ویدیویی به دوربین نیاز داشته باشند، تنها یک دوربین جلو در این دستگاه تعبیه کرده و این دستگاه دوربین پشت ندارد!

باتری

باتری استفاده شده در این دستگاه یک باتری قوی است و با یک بار شارژ کردن آن، می توانید تا ۸ ساعت از آن استفاده کنید؛ بدون اینکه به شارژ مجدد نیاز داشته باشد.

جمع بندی

به صورت کلی دستگاه تبلت ایسوس گوگل نکسوس ۷ یک دستگاه مناسب و همه چی تمام و البته با یک قیمت بسیار مناسب و پایین است. مشخصات این دستگاه به اندازه ای قوی و کامل است که می تواند یک رقیب جدی برای دستگاه های آی پد تولید شده توسط کمپانی آیفون محسوب شود. همه ویژگی های مثبت این دستگاه، ان را به یک دستگاه تبلت خوش دست و مناسب برای کاربران تبدیل کرده است.

تبلت ایسوس گوگل نکسوس 7

برای آسان شدن تصمیم شما در خرید دستگاه تبلت مد نظرتان، همه مشخصات فنی این دستگاه را یک جا جمع کرده و در ادامه آورده ایم. می توانید این مشخصات را مطالعه کرده و تصمیم مفیدی تری بگیرید. ضمنا کارشناسان و مشاورانی در نمایندگی ایسوس حضور دارند که می توانند شما را در خرید دستگاه های تبلت ایسوس راهنمایی کنند.

مشخصات

  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
  • حافظه رم: ۱ گیگ
  • ساختار بدنه: پلاستیک
  • سایز سیم کارت: سایز اصلی
  • دوربین سلفی: دوربین جلو با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل
  • پشتیبانی از کارت حافظه: دارد
  • تراکم پیکسلی: به اندازه ۲۱۶ پیکسل بر اینچ
  • پردازنده‌ گرافیکی: ULP GeForce
  • ظرفیت باتری: حداکثر ۳۰۰ ساعت در حالت آماده به کار
  • اندازه تبلت: ۷ اینچ
  • رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۸۰
  • درگاه‌های ارتباطی: microUSB
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵ میلی ‌متری صدا
  • باتری: باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۳۲۵ میلی آمپر ساعت
  • کابل همراه: یک کابل USB
  • بلندگو: بلندگوی استریو
  • بلوتوث: بلوتوث نسخه ۳٫۰
  • شبکه های ارتباطی: عدم نمایش سیم ‌کارت
  • اندازه صفحه نمایش: کوچک تر از ۸ اینچ
  • سایر قابلیت ‌های دستگاه: ضد خش از نوع Corning Gorilla Glass به علاوه قابلیت دریافت چند لمس همزمان
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۳ گیگا هرتز
  • وزن: ۳۴۰ گرم
  • سیستم عامل: اندروید
  • نسخه سیستم عامل: ۴٫۱  Jelly Bean
Rate this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>