تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T

تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T

تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T

معرفی

دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T به عنوان یک دستگاه تبلت با سیستم عامل ویندوز، بسیار ظریف و سبک به نظر می آید. وزن این دستگاه تبلت به همراه کیبورد ان، مجموعه ۱۱۱۳ گرم است. البته یک نسخه دیگر از این دستگاه تبلت موجود است که در ان مدل ۵۰۰ گیگ حافظه هارد دیسک درون کیبورد تعبیه شده است؛ آن مدل اندکی سنگین وزن تر از مدل سنگین است و وزن آن حدود ۱۱۶۶ گرم است. با این وجود، باز هم برای یک دستگاه تبلت ویندوزی کامل و همه کاره، وزن کمی به نظر می آید و می توان گفت که دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T یک دستگاه تبلت سبک وزن و جمع و جور است.

ابعاد این دستگاه تبلت ویندوزی و کیبورد آن، ۲۴ در ۲۶۳ در ۱۷۱ میلی متر است. وزن کم و ابعاد نسبتا کوچک این دستگاه تبلت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و یکی از مهم ترین و برجسته ترین مزایای آن که از نظر کاربران از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این است که جا به جایی و حمل و نقل این دستگاه تبلت بسیار آسان است و از این بابت برای کاربران هیچ گونه دغدغه و نگرانی وجود ندارد. در نتیجه می توان گفت که در این مطلب با یک دستگاه تبلت ویندوزی سبک وزن و قیمت مناسب طرف هستیم و در ادامه قصد بررسی بخش های مختلف آن را داریم.

طراحی و ساخت

تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T

با توجه به قیمت بسیار مناسبی که این دستگاه تبلت با سیستم عامل ویندوز دارد، نباید از جنبه کیفیت ساخت بدنه دستگاه از آن توقع بسیاری داشته باشیم و در دسته کاربران پر توقع قرار بگیریم. در رابطه با بدنه پلاستیکی این دستگاه تبلت باید حواستان را جمع کنید که در زمان در دست گرفتن دستگاه و استفاده از آن، از دستتان سر نخورد و بر روی زمین نیفتد. خود بدنه دستگاه به آسانی و بدون نیاز به هیچ گونه زور یا فشاری به کیبورد متصل شده و می توانید این کار را تنها با فشردن یک دکمه انجام دهید. در نتیجه اگر در زمان اتصال تبلت و کیبورد متوجه شدید که به زور و فشار زیادی برای این کار نیاز دارید، بدانید که دارید این کار را از روش اشتباهی انجام می دهید و از وارد کردن هر گونه فشار اضافه ای بر دستگاه تبلت به صورت جدی بپرهیزید.

جنس بدنه کیبورد دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T نیز پلاستیک است؛ اما با این وجود ساختار محکم و یک دستی دارد و کاربر از در دست کرفتن و استفاده کردن از ان احساس خوشایندی را تجربه خواهد کرد. محل قرار گرفتن دست ها بر روی کیبورد از موارد اولیه ای ساخته شده که عرق انگشت ها و یا اثر آن ها را به خود جذب نکرده و این نیز یکی از ویژگی های مثبت این دستگاه تبلت محسوب می شود.

یکی دیگر از مزایایی که این دستگاه تبلت دارد این است که فاصله دکمه ها از یکدیگر بسیار مناسب و معقول هستند و اعداد و حروف فارسی بر روی دکمه های کیبورد این دستگاه تبلت حک شده اند. به صورت کلی می توان گفت که این دستگاه تبلت ویندوزی برای تایپ کردن دستگاه بسیار مناسبی است و به آسانی می توانید با این دستگاه متن های مورد نظر خود را در زمان کوتاهی تایپ کنید. البته باید توجه داشته باشید که سرعت تایپ شما به خودتان هم بستگی دارد و هر چه شما در تایپ سریع تر باشید، با این دستگاه تبلت نیز سریع تر تایپ خواهید کرد. به صورت کلی این دستگاه کمک کننده و افزایش دهنده سرعت شما در تایپ جملات مورد نظرتان خواهد بود و تجربه تایپ با آن مانند تجربه تایپ با یک دستگاه لپ تاپ خواهد بود و هیچ تفاوت خاصی میان آن ها دیده نمی شود.

بر روی کیبورد این دستگاه تبلت، تاچ پد نیز وجود دارد و به جای استفاده از قابلیت لمسی صفحه نمایش دستگاه، می توانید از تاچ پد کیبورد استفده کنید. لازم به ذکر است که بر روی تاچ پد کیبورد این دستگاه تبلت، مانند دستگاه های لپ تاپ دکمه های فیزیکی وجود ندارد و این موضوع ممکن است برای برخی از کاربران ناخوشایند باشد و کار کردن آن ها را با این دستگاه تبلت اندکی سخت کند. که از نظر ما موضوع چندان مهم و ناراحت کننده ای نیست و با چند بار کار کردن با این دستگاه تبلت، به مرور به آن عادت خواهید کرد.

تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T

با قرار دادن دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T به صورت افقی، می توانید کلید پاور را بر روی قیمت بالایی آن مشاهده کنید. دکمه های کنترل و مدیریت صدا و ویندوز، بر روی قسمت سمت چپ بدنه این دستگاه تبلت قرار گرفته اند. بر روی لبه سمت راست آن نیز ورودی های مختلف دیده می شود که با استفاده از آن ها می توانید دستگاه تبلت خود را به تلویزیون یا صفحه نمایش های دیگر متصل کرده و یا کارت حافظه درون آن قرار دهید و یا آن را شارژ کنید.

یکی از مواردی که برای کاربران زیادی خوشایند است، این است که بر روی کیبورد این دستگاه تبلت نیز یک ورودی یو اس بی قرار دارد و این به این معناست که به صورت همزمان می توانید فلش و کابل شارژ را به این دستگاه تبلت متصل کنید.

نمایشگر تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T

نمایشگر دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T مجهز به فناوری IPS شده و رزولوشن آن ۷۶۸ در ۱۳۶۶ است. از رزولوشن این دستگاه تبلت می توان نتیجه گرفت که تراکم پیکسلی آن ۱۵۵ پیکسل بر اینچ است. این عدد برای تراکم پیکسلی نمایشگر یک دستگاه تبلت ویندوزی مناسب نیست و عدد مورد انتطار ما بیشتر از این است. اما نکته ای که باید به آن توجه کنیم قیمت بسیار مناسب این دستگاه تبلت است و با در نظر گرفتن قیمت آن و توجه به این نکته که با خرید آن به صورت همزمان صاحب دو دستگاه تبلت و لپ تاپ خواهیم شد و نقش هر دو را برای ما بازی می کند، نتیجه می گیریم که تراکم پیکسلی آن مناسب بوده و نباید به آن خرده و یا ایراد بگیریم.

به کار رفتن فناوری IPS در صفحه نمایش این دستگاه تبلت، سبب به وجود آمدن زاوید دید خوبی برای آن شده است و می توان گفت که دیگر نیازی به تغییر زاویه صفحه نمایش نیست. با این وجود صفحه نمایش این دستگاه تبلت بیش از اندازه براق است و به همین علت، در محیط هایی که نور به صورت مستقیم به صفحه تبلت می تابد، کار کردن با آن سخت است و چشم ها به میزان زیادی اذیت می شوند.

سخت افزار و باتری

با وجود رم ۲ گیگی و ۳۲ گیگ حافظه داخلی در این دستگاه تبلت، این دستگاه دارای یک پردازشگر ۴ هسته ای است که سرعتی حدود ۱٫۳۳ گیگاهرتز دارد. لازم به ذکر است که با وجود امکان توربو که برای این پردازشگر وجود دارد، سرعت آن تا ۱٫۸۶ هم افزایش پیدا خواهد کرد. نسل نوین پردازشگر های اتم اینتل، بخش بزرگ و عظیمی از نیاز های پردازشی کاربران را بر طرف می کنند.

بر روی دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T دوربین پشتی وجود ندارد؛ شاید در نگاه اول اندکی نا امید کننده و عجیب به نظر آید، اما با در نظر گرفتن این که این دستگاه یک دستگاه دو کاره است و به صورت همزمان نقش دستگاه تبلت و لپ تاپ را بازی می کند، در می یابیم که این موضوع از اهمیت چندانی هم برخوردار نیست. با این وجود در این دستگاه نیز مانند سایر دستگاه های لپ تاپ جدید و نوین، یک دوربین با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل در بالای صفحه نمایش آن قرار گرفته است که برای کاربران حکم وب کم را دارد.

در این دستگاه تبلت یک اسپیکر استریو نیز وجود دارد که محل قرار گیری آن در پشت دستگاه است. این اسپیکر قدرت زیادی داشته و توانایی تولید صدا های بلند با کیفیت خوب را دارد. اما به علت کوچک بودن اندازه آن ها، نمی توانند در پخش صدا های بیس دار چندان قوی و عالی عمل کنند. در این دستگاه تبلت یک باتری از نوع باتری های لیتیوم پلیمری وجود دارد که دو سلولی است و ظرفیت ۳۱ وات ساعتی دارد.

مطابق با بیانیه ها و گفته های خود کمپانی ایسوس، تنها با یک بار شارژ کردن این باتری می توانید تا ۱۱ ساعت بعد از آن استفاده کنید و در این ۱۱ ساعت تبلت به هیچ گونه شارژی نیاز نخواهد داشت. این میزان از انرژی و شارژدهی نشان دهنده این است که دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T به یگ باتری قدرتمند تجهیز شده است و از این لحاظ در میان هم رده هایش، یک سر و گردن بالا تر است و کاربران زیادی آن را دستگاه تبلت محبوب خود می دانند.

نرم افزار تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T

تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T

دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T دارای نرم افزار ویندوز نسخه ۸٫۱ است. شاید بتوان دستگاه های تبلت بالارده کمپانی های دیگر مانند اپل را از این دستگاه بالا تر و قوی تر دانست، اما باید بدانید که کمپانی ایسوس همه سعی و تلاش خود را به کار برده تا این دستگاه را رقیب دستگاه های تبلت رده متوسط کند و در این مسیر به خوبی عمل کرده است. یکی از نقاط قوتی که در رابطه با نرم افزار این دستگاه وجود دارد، این است که ایسوس یک نسخه کامل و جدید از برنامه آفیس را به صورت پیش فرض بر روی این دستگاه تبلت قرار داده است.

لازم به ذکر است که با نصب کردن برنامه ها بر روی حافظه جانبی این دستگاه، راندمان تبلت را کاهش داده و آن را با مشکلاتی از قبیل لگ و اختلال در اجرای برنامه های مواجه خواهید کرد. در نتیجه بهتر است برنامه های مورد نیاز خود را بر روی حافظه داخلی و اصلی این دستگاه تبلت نصب کرده و از عملکرد بی نظیر ان لذت ببرید.

جمع بندی

وجود پرداشگر ۴ هسته ای اتم اینتل بر روی دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T، یک ویژگی مثبت و همچنین یک نقطه قوت برای آن محسوب می شود. با این وجود همان طور که می دانید، نباید سخت افزار این دستگاه تبلت را با دستگاه های تبلت بالا رده دیگر مقایسه کرد. یکی دیگر از نقاط قوت این دستگاه تبلت، وجود یک باتری پر قدرت و حرفه ای در آن است.

با وجود این باتری می توانید تنها با یک بار شارژ کردن دستگاه تبلت خود، تا ۱۱ ساعت بعد بدون وجود هیچ گونه نگرانی از بابت نداشتن شارژ با تبلت خود کار کنید. این دستگاه از جنبه باتری از سایر دستگاه های هم رده خود بالا تر بوده و دیگر دستگاه ها هیچ گونه جایگاهی برای رقابت با این دستگاه تبلت ندارند.

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، کیفیت ساخت این دستگاه تبلت ایسوس چندان قوی و با کیفیت نیست اما با این وجود اگر آن را با دیگر دستگاه های تبلت هم رده اش مقایسه کنیم، در می یابیم که کیفیت ساخت چندان بدی هم ندارد و می توان گفت که کیفیت ساخت آن قابل قبول است. وجود یک کیبورد کامل به همراه این دستگاه تبلت، یکی دیگر از ویژگی های مثبت آن تلقی می شود. هر چند که عملکرد ضعیف تاچ پد کیبورد آن اندکی نا امید کننده است، اما می توان این مشکل را با استفاده از یک ماوس و یا استفاده از قابلیت لمسی صفحه نمایش دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T بر طرف کرد.

صفحه نمایش این دستگاه تبلت دارای زاویه دید خوب و مناسب و کنتراست بالایی است اما در کنار  آن ها تراکم پیکسلی ضعیفی برای صفحه نمایش این دستگاه تبلت تعبیه شده است. این دستگاه تبلت با وجود نقاط قوت و ویژگی های مثبتی که دارد و وزن کم و ابعاد مناسب، یکی از دستگاه های تبلت محبوب کاربران است و با وجود قیمت بسیار مناسب آن مورد استقبال تعداد زیادی از کاربران قرار گرفته است.

کمپانی ایسوس در سال های گذشته در زمینه طراحی و تولید دستگاه های تبلت رده متوسط به مهارت بسیار زیادی رسیده و از نگاه کاربران بیش از پیش محبوب شده است. زیرا با وجود چنین دستگاه هایی در بازار جهانی، افراد بیشتری قدرت خرید دارند و می توانند دستگاه تبلت مورد نیاز خود را خریداری کنند و از آن برای انجام کار های خود استفاده کنند. در ادامه برای تصمیم گیری بهتر و در نهایت یک خرید موفق و مفید، مشخصات دستگاه تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T را به صورت یک جا جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار داده ایم.

مشخصات تبلت ایسوس ترنسفورمر بوک T100T

  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
  • مقدار رم: ۲گیگابایت
  • ساختار بدنه: پلاستیک
  • قطع سیم کارت: سایز اصلی (۱۵ × ۲۵ میلی‌متر)
  • دوربین سلفی: دوربین دوم (وب‌کم) با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۱٫۲ مگاپیکسل
  • پشتیبانی از کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۱۵۵ پیکسل بر اینچ
  • کارکرد باتری: ۱۱ ساعت
  • اندازه: ۱۰٫۱ اینچ
  • رزولوشن: ۷۶۸ در ۱۳۶۶
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا
  • باتری: باتری لیتیوم-پلیمر دو سلولی با ظرفیت ۳۱ وات ساعت
  • بلندگو: استریو
  • شبکه های ارتباطی: بدون سیم ‌کارت
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی: ۱٫۳۳ گیگاهرتز
  • وزن: ۱۱۶۶ گرم
  • نسخه سیستم عامل: ویندوز ۸٫۱
5/5 - (3 امتیاز)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>