تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T

طراحی و ساخت

این دستگاه تبلت از جنبه طراحی تقریبا شبیه به دستگاه تبلت ایسوس پرایم است. دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T دارای ۹٫۶ میلی متر ضخامت است و در دسته دستگاه های تبلت باریک و ظریف قرار می گیرد. جنس بدنه این دستگاه تبلت از جنس پلاستیک است و به صورت محکم و ایستاده در دست کاربر قرار خواهد گرفت. در بخش جلویی این دستگاه تبلت، یک صفحه نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی قرار گرفته است و در قسمت بالایی آن نیز یک دوربین با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل تعبیه شده که کاربران می توانند از آن برای گرفتن عکس های سلفی و یا برقراری تماس های ویدیویی استفاده کنند.

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T
تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T

در بخش پشتی این دستگاه تبلت، یک دوربین با کیفیت ۸ مگاپیکسل قرار گرفته که برای یک دستگاه تبلت، دوربین با کیفیتی محسوب می شود. دوربین این تبلت دارای قابلیت فوکوس اتوماتیک است. همینطور بلندگوی این دستگاه تبلت نیز در بخش پشتی آن قرار گرفته است. دکمه خاموش و روشن کردن دستگاه در بخش بالایی تبلت تعبیه شده و جایگاه این دکمه به صورتی است که کاربران به آسانی به آن دسترسی دارند و در هر زمان می توانند آن را فشار دهند.

در بخش سمت چپ این دستگاه تبلت، کلید های بهم چسبیده مدیریت و کنترل صدا قرار دارند که در کنار ان ها نیز ورودی کارت حافظه اضافی و ورودی HDMI قرار گرفته است. جک های هدفون و میکروفون نیز در بخش سمت راستی این دستگاه تبلت تعبیه شده اند و دسترسی کاربران به آن ها نیز بسیار آسان و سریع است. در بخش پایینی دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T ورودی کابل شارژ دستگاه قرار دارد.

نمایشگر این دستگاه تبلت نیز با اندازه ۱۰٫۱ به فناورری IPS مجهز شده و رزولوشن آن به اندازه ۸۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است. کیفیت صفحه نمایشگر این دستگاه تبلت مناسب و قابل قبول است؛ هر چند که به پای کیفیت صفحه نمایشگر دستگاه های تبلت بالا رده تولید شده توسط کمپانی های اپل و سامسونگ نمی رسد، اما رنگ ها به وضوح و با کیفیت بالا در آن نمایش داده شدهه و زوایای دید آن بسیار مناسب و مورد تایید کاربران است.

سخت افزار تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T

قدرت لمس این صفحه نمایشگر نیز بسیار قوی بوده و دارای سرعت زیادی است. سرعت آن به صورتی است که امکان استفاده از حرکاتی همچون حرکت چند لمسی نیز برای آن وجود دارد. سخت افزار این دستگاه تبلت به یک پردازنده ۴ هسته ای مجهز شده که فرکانس آن ۱٫۲ گیگا هرتز است. لازم به ذکر است که حافظه رم این دستگاه تبلت نیز ۱ گیگ است و حافظه داخلی آن نیز به دو نسخه ۱۶ یا ۳۲ گیگی قرار دارد.

نوع عملکرد دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T با وجود سخت افزار های تعبیه شده در آن بسیار مناسب بوده و کاربران از کار کردن با آن احساس رضایت می کنند. این دستگاه تبلت از جهت قابلیت های ارتباطی یک دستگاه تبلت بسیار قوی محسوب می شود؛ زیرا امکانات ارتباطی آن بسیار زیاد هستند. بلوتوث، وای فای، ورودی اچ دی ام آی و ورودی کارت حافظه جانبی نمونه هایی از این راه های ارتباطی هستند که از نظر کاربران راه های ارتباطی بسیار کاربردی و قوی محسوب می شوند.

همینطور یکی از قابلیت های این دستگاه تبلت ایسوس این است که می توان آن را به کیبورد متصل کرد و از آن به صورت یک دستگاه نوت بوک استفاده کرد. کیبورد این دستگاه تبلت نیز دارای ورودی های یو اس بی، کارت حافظه جانبی و شارژر است که این نیز یکی از نقاط قوت ان محسوب شده و کاربران نیز از وجود این راه های ارتباطی به میزان زیادی احساس رضایت دارند. علاوه بر آن، یک باتری کوچک نیز در این کیبورد قرار گرفته که سبب می شود تا با اتصال ان به دستگاه تبلت، علاوه بر اینکه شارژ تبلت بیشتر مصرف نشود، بلکه میزان ساعت های کارکرد آن نیز با یک بار شارژ کردن، چیزی در حدود ۱۲ ساعت افزایش پیدا کند.

نرم افزار

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T
تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T

وجود نرم افزار اندروید بر روی دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T با سخت افزار قدرتمند آن همراه شده و سبب می شود تا استفاده از این دستگاه تبلت برای کاربران بسیار آسان و رضایت بخش باید و میزان رضایت ان ها به صورتی است که تعداد زیادی از کاربران خرید این دستگاه تبلت را به دیگران نیز توصیه می کنند. یکی از ویژگی های مثبت این دستگاه تبلت این است که مکان شخصی سازی رابط کاربری آن نیز برای کاربران وجود داشته و آن ها به راحتی می توانند صفحات رابط کاربری دستگاه تبلت خود را شخصی سازی کنند و از کار کردن با ان بیش از پیش لذت ببرند.

با وجود کیبورد این دستگاه تبلت، تایپ کردن با آن نیز بسیار راحت بوده و علاوه بر ان، امکان بهره مند شدن از کیبورد مجازی اختصاصی ایسوس به جای کیبورد پیش فرض اندروید نیز برای کاربران وجود دارد که این نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت زیاد این دستگاه تبلت در میان کاربران شده است. به صورت کلی طراحی این دستگاه تبلت به صورتی است که مطابق با خواسته ها و نیاز های کاربران طراحی و تولید شده و هر کاربر متناسب با سلیقه و نیاز هایی که دارد، می تواند از ان استفاده کند و هیچ گونه محدودیت و مانعی نیز در این میان برای آن ها وجود ندارد.

برتری کیبورد مجازی مخصوص برند ایسوس نسبت به کیبورد مجازی اندروید در این است که دکمه های کیبورد ایسوس بزرگ تر و خوش دست تر هستند و همینطور، کیبورد مجازی ایسوس از فناوری Swype بهره مند شده و آن را ساپورت می کند. در نتیجه با استفاده از آن، می توانید تنها با کشیدن انگشت های خود بر روی حرف ها، کلمات مورد نیاز خود را با سرعت بسیار بالا تایپ کنید. در نتیجه دیگر نیازی نیست که برای تایپ هر کلمه، بر روی تک تک حروف آن ضربه زده و آن ها را دانه دانه لمس کنید که سرعت تایپ شما کاهش پیدا کند.

ضمنا کمپانی ایسوس برنامه های مهم و کاربردی را به صورت پیش فرض بر روی آن دستگاه تبلت قرار داده که کاربران متناسب با سلیقه و نیاز های خود می توانند از آن ها استفاده کنند و با استفاده کردن از آن ها، کاربرد های متفاوتی را از دستگاه تبلت خود مشاهده کنند. یکی از مهم ترین و برجسته ترین برنامه ها که کمپانی ایسوس آن را به صورت پیش فرض بر روی این دستگاه تبلت قرار داده است، برنامه مال کلود است. کابران می توانند دستگاه خود را بر روی آن ثبت کنند و بعد از آن، ۸ گیگ حافظه مجازی برای نگهداری فایل ها بر روی دستگاه خود را در اختیار خواهند داشت.

ضمنا می توانید بدون نیاز به هیچ گونه اتصال سیمی، به دستگاه کامپیوتر شخصی خود وصل شوید. برنامه سوپر نوت نیز یکی دیگر از برنامه های کاربردی است که ایسوس آن را در دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T قرار داده است. با استفاده از این برنامه می توانید انواع مختلفی از یادداشت های متنی، تصویری، صوتی و … را برای خود ایجاد کنید و توسط ان ها به برنامه ریزی برای زندگی و کار خود بپردازید. در این صورت و با عمل به آن برنامه ریزی، راندمان شما به میزان چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

رابط کاربری

کمپانی ایسوس تغییراتی را در رابط کاربری اندروید به وجود آورده که با وجود آن ها، امکان بهره مند شدن از حالت کاهش مصرف انرژی برای کاربران وجود دارد. با فعال کردن این گزینه، سرعت پردازنده کاهش پیدا کرده و در نتیجه میزان مصرف انرژی و باتری دستگاه تبلت نیز کاهش پیدا خواهد کرد و نیاز کمتری به شارژ پیدا می کند.

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T
تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T

این قابلیت در شرایط زیاد و مختلفی به کار می آید. یکی از این شرایط زمانی است که شارژر دستگاه تبلت خود را به همراه ندارید و برای کار کردن به آن نیاز دارید. در این زمان می توانید حالت کاهش مصرف انرژی را فعال کنید و تا مدت زمان طولانی تری با دستگاه تبلت خود کار کرده و نیازی به شارژر نداشته باشید.

وجود مرورگر وب بر روی صفحه نمایشگر با اندازه ۱۰ اینچی این دستگاه تبلت نیز تجربه خوبی را برای کاربران رقم زده است. هر چند که در بعضی از موارد، برای زوم کردن برای روی صفحه ها، تبلت کمی تاخیر از خود نشان می دهد؛ اما به صورت کلی می توان گفت که مرورگر این دستگاه تبلت عملکرد مناسبی دارد و کاربران به میزان زیادی از آن برای انجام کار ها و بر طرف کردن نیاز های خود استفاده می کنند.

دوربین تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T

دوربین دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T دارای کیفیت ۸ مگاپیکسلی است که به سنسور CMOS مجهز شده است و قابلیت فوکوس خودکار نیز در آن تعبیه شده است. کیفیت و وضوح رنگ ها در عکس های ثبت شده با دوربین این دستگاه مناسب و قابل قبول بوده و جزئیات در عکس ها به خوبی قابل مشاهده هستند. به صورت کلی عملکرد دوربین این دستگاه تبلت در محیط هایی که دارای شرایط نوری مناسب باشند، خوب و قابل قبول است.

عدم وجود فلاش در کنار دوربین این دستگاه تبلت، یکی از نقاط منفی آن به شمار می آید. از جنبه فیلمبداری نیز دوربین این دستگاه تبلت امکان ضبط و ثبت فیلم ها با کیفیت ۱۰۸۰ . با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. به صورت کلی می توان گفت که کیفیت فیلمبرداری با این دسگاه نیز متوسط بوده و کاربران مشکل خاصی با ان ندارند.

باتری

باتری دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T از جنس لیتیوم پلیمر است و ظرفیتی به اندازه ۲۲ وات ساعت دارد. میزان قدرت آن به صورتی است که بعد از یک بار شارژ کردن آن، در صورتی که به صورت معمولی از دستگاه استفاده کنید، به صورت میانگین بین ۷ تا ۱۰ ساعت استفاده، دستگاه نیازی به شارژ نخواهد داشت. ضمنا برای کاهش مصرف باتری می توان از قابلیت کاهش مصرف انرژی استفاده کرد که در بالا راجع به آن صحبت کردیم.

جمع بندی

تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T
تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T

دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T یک دستگاه تبلت ایسوس پر قدرت و حرفه ای است که امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. صفحه نمایشگر با اندازه ۱۰ اینچ، پردازنده ۴ هسته ای قوی و قدرتمند، دوربین با کیفیت ۸ مگاپیکسل، سیستم عامل اندروید جدید، برنامه های کاربردی و مفید و … از جمله این امکانات هستند. ضمنا وجود امکان وصل شدن کیبورد به این دستگاه نیز یکی از نقاط قوت آن به شمار رفته و با متصل کردن کیبورد به این دستگاه، می توانید کارایی و راندمان آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

هر چند که وجود مواردی مانند عدم داشتن فلاش دوربین و بدنه با جنس پلاستیک نیز در دسته نقاط منفی این دستگاه تبلت قرار می گیرد؛ اما به صورت کلی اگر شما هم قصد خرید یک دستگاه تبلت قوی و حرفه ای با سخت افزار قوی با وجود امکانات نرم افزاری متفاوت و راه های ارتباطی متنوع و متعدد هستید، دستگاه تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T یک گزینه مفید، مناسب و کاربردی برای شما است.

مشخصات تبلت ایسوس مدل Eee Pad Transformer TF300T

  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
  • میزان ظرفیت رم: ۱گیگابایت
  • سایز سیم کارت: سایز اصلی (۱۵ × ۲۵ میلی‌متر(
  • دوربین سلفی: دوربین جلویی (وب‌کم) با کیفیت ۱٫۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین اصلی: ۸ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: دارد
  • تراکم پیکسلی: ۱۴۹ پیکسل بر اینچ
  • ظرفیت باتری: بدون داک: ۱۰ ساعت – با داک: ۱۵
  • اندازه: ۱۰٫۱ اینچ
  • رزولوشن: ۸۰۰ در ۱۲۸۰
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵  میلی متری صدا
  • جنس باتری: باتری لیتیوم پلیمری
  • کابل همراه دستگاه: کابل USB
  • شبکه های ارتباطی: بدون سیم‌ کارت
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • فرکانس پردازنده‌ مرکزی: ۱٫۲ گیگاهرتز
  • وزن: ۶۳۵ گرم
5/5 - (3 امتیاز)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>