تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B

تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B

تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B

معرفی

در روز های نخست پس از تولید، دستگاه های تبلت هیبریدی به علت ایده های جدید و نویی که به همراه خود داشتند، با قیمت ها بسیار بالایی در بازار عرضه شده و در دسته محصولات گران قیمت قرار گرفتند. اما این محصولات گران قیمت، با در نظر گرفتن قیمتی که داشتند، محصولات چندان قوی و اصطلاحا به درد بخوری نبودند. به مرور و با گذشت زمان، متناسب با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه های تبلت نیز دچار تغییراتی شدند و نتیجه آن ها به پیشرفت های وسیع و چشمگیری ختم شد.

پیشرفت آن ها هر روز در حال گسترش و افزایش بود و به جایی رسید که الان می توانیم بگوییم که دستگاه های تبلت هیبریدی با کارایی بسیار قوی و قدرتمندی که دارند، به میزان زیادی می توانند جایگزین دستگاه های لپ تاپ قدیمی شوند و نیاز کاربران را به صورت کامل و جامع و حتی بیشتر و بهتر از دستگاه های لپ تاپ قدیمی، بر طرف کنند. اما قیمت آن ها همچنان از همان قاعده قدیمی پیروی کرده و می توان گفت که قیمت دستگاه های تبلت هیبریدی در بازار، بسیار گران است و احتمالا همه افراد قدرت خرید آن ها را ندارند.

به همین علت دستگاه های تبلت هیبریدی با قیمت مناسب، می توانند بر طرف کننده نیاز افرادی باشند که توانایی پرداخت هزینه های سنگین برای خرید یک دستگاه تبلت را ندارند؛ اما در عین حال به یک دستگاه تبلت قوی و قدرتمند نیاز دارند که برنامه های ویندوزی را بر روی آن اجرا کرده و توسط آن کار های خود را انجام دهند و در نهایت نیاز های خود را بر طرف کنند. دستگاه  تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B یکی از دستگاه های تبلت کارآمد و مفید موجود در بازار است که در دسته دستگاه های تبلت هیبریدی با قیمت مناسب قرار می گیرد.

تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B

این دستگاه تبلت هیبریدی، یک ورژن بهبود یافته از دستگاه های تبلت هیبریدی قدیمی تر هم نسل خود است که با آن ها تفاوت هایی دارد. یکی از مهم ترین و برجسته ترین تفاوت های آن ها در نوع عملکرد سخت افراد و اندازه صفحه نمایش است. دستگاه تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B دارای صفحه نمایش بزرگ تری است و به همین علت می توان گفت که کار کردن با این دستگاه و اجرای برنامه های ویندوزی بر روی آن راحت تر و رضایت بخش تر است. همچنین می توان گفت که سخت افزار این دستگاه تبلت هیربدی نیز دارای قدرت بیشتری است و می توان برنامه های سنگین تر را بدون هیچ گونه مشکلی بر روی آن اجرا کرد.

اما یکی از مواردی که می توان به عنوان یک ویژگی منفی برای این دستگاه نسبت به نسخه های قدیمی تر آن اشاره کرد، این است که این دستگاه تبلت توانایی خواندن سیم کارت را ندارد و تنها راه اتصال آن به اینترنت از طریق وای فای است.

طراحی و ساخت

دستگاه تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B به عنوان یک دستگاه تبلت با سیستم عامل ویندوز، دستگاهی ظریف اما تقریبا سنگین است. وزن این دستگاه تبلت همراه با کیبورد آن، چیزی در حدود ۱۵۴۰ گرم است. ابعاد این دستگاه نیز ۳۰۵ در ۱۹۴ در ۱۱٫۹۵ است که با وجود این وزن و این ابعاد، می توان گفت که حمل و نقل و جا به جایی آن اندکی سخت تر از نسخه های قدیمی تر است.

از نظر کیفیت ساخت بدنه این دستگاه تبلت، متناسب با قیمت آن نباید انتظار خیلی زیاد و توقع های فضایی از آن داشته باشیم. با در نظر گرفتن بدنه از جنس پلاستیک و صاف این دستگاه تبلت، حتما باید توجه خود را به این موضوع جمع کنید که مبادا دستگاه تبلت حین کار کردن و در دست گرفتن آن از دست شما لیز بخورد. خود دستگاه به راحتی و بدون هیچ گونه فشار خاصی به کیبورد وصل شده و جدا کردن آن ها از یکدیگر نیز به آسانی و تنها با فشردن یک دکمه صورت خواهد گرفت.

هر چند که کیبورد این دستگاه نیز ساخته شده از جنس پلاستیک است؛ اما با این وجود این یک ساختار یک دست و محکم و قدرتمند را به کاربران منتفل می کند. محل قرار گرفتن دست کاربر بر روی کیبورد از جنسی ساخته شده، که عرق دست کاربر یا اثر انگشت های آن را به خود جذب نکرده و در نتیجه از این بابت نیز هیچ گونه نگرانی برای شما کاربران عزیز وجود ندارد. ضمنا فاصله میان کلید های کیبورد بسیار مناسب و استاندارد است و با وجود حروف و اعداد فارسی بر روی آن، به آسانی می توانید همه مطالب مورد نیاز خود را به سرعت و به آسانی تایپ کرده و از نتیجه کار لذت ببرید.

به صورت کلی می توان گفت که تایپ کردن با دستگاه تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B کاملا شبیه به تایپ کردن با یک دستگاه لپ تاپ است و تفاوتی در آن ها دیده نمی شود. در ضمن این امکان برای شما وجود دارد که هنگام تایپ کردن و کار کردن با این دستگاه تبلت، به جای استفاده لمسی از صفحه نمایش دستگاه، از تاچ پد قرار گرفته بر روی کیبورد این دستگاه تبلت نیز استفاده کنید. البته عدم وجود کلید های فیزیکی بر روی قیمت پایینی تاچ پد به همان سیستم قدیمی دستگاه های لپ تاپ عادی و معمولی، معمولا اندکی کار شما را سخت خواهد کرد؛ اما این سختی دائمی نبوده و تنها با کمی کار با این تاچ پد به آن عادت می کنید.

با افقی کردن این دستگاه تبلت ایسوس، می توانید در سمت چپ آن کلید های پاور و کنترل صدا را مشاهده کنید. همینطور بر روی لبه سمت چپ این دستگاه ورودی های کارت حافظه جانبی و شارژ وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. لازم به ذکر است که بر روی کیبورد دستگاه تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B نیز یک ورودی یو اس بی قرار گرفته که به آسانی می توانید به آن دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنید. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، این دستگاه توانایی خواندن سیم کارت را ندارد و نمی توانید با آن تماس های تلفنی برقرار کنید.

تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B

صفحه نمایش تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B

صفحه نمایش این دستگاه به فناوری IPS مجهز شده و رزولوشن آن ۷۶۸ در ۱۳۶۶ پیکسل است. معنی آن این است که تراکم پیکسلی دستگاه تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B، ۱۳۵ پیکسل بر اینچ است که به آسانی می توان متوجه شد این تراکم پیکسلی چندان بالا نبوده و به عنوان یک کیفیت عالی نمی توان آن را در نظر گرفت.

اما با وجود قیمت بسیار مناسبی که این دستگاه تبلت دارد، نمی توان به تراکم پیکسلی آن ایراد گرفت و باید توجه کرد که با پرداخت این قیمت بسیار مناسب، شما همزمان صاحب دو دستگاه تبلت و لپ تاپ خواهید شد و کلیه نیاز های شما در این زمینه بر طرف می شود.  وجود فناوری IPS در صفحه نمایش این دستگاه تبلت، سبب شده تا زاویه دید خوب و مناسبی به آن داده شود و در اغلب موارد کاربران نیازی به تغییر زاویه صفحه نمایش تبلت نخواهند داشت.

با این وجود به علت براق بودن زیاد و میزان بیشترین روشنایی کم آن، می توان گفت که کار کردن با این دستگاه تبلت در محیط هایی که دستگاه در معرض نور مستقیم است، اندکی سخت و دشوار خواهد شد.

سخت افزار و باتری

تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B

به علاوه رم ۴ گیگی و ۳۲ گیگ حافظه داخلی، این دستگاه تبلت به یک پردازنده ۴ هسته ای نیز تجهیز شده است. این پردازنده بر روی تراشه اینتل اتم قرار گرفته است و سخت افزار قوی را برای این دستگاه تبلت شکل داده است. نسل نو و جدید پردازنده های اتم اینتل بسیار قدرتمند هستند و بخش زیادی از نیاز شما را تامین خواهند کرد.

در بخش پشت دستگاه تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B، یک حسگر ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته است. همینطور مانند اغلب دستگاه های لپ تاپ جدید، یک دوربین با کیفیت ۲ مگاپیکسل بر قسمت بالایی صفحه نمایش این دستگاه تبلت قرار گرفته که نفش وب کم را برای کاربران ایفا می کند. اسپیکر موجود در این دستگاه تبلت نیز استریو بوده و در بخش پشتی آن قرار گرفته است. کیفیت این اسپیکر بسیار بالا بوده و صدای زیاد و خوبی را از خود پخش می کند.

با وجو کیفیت خوبی که این اسپیکر دارد، اما به علت اندازه کوچک آن ها، زمانی که ولوم صدا را زیاد می کنید صدای بیس دار آن ها با کیفیت خیلی عالی پخش نخواهد شد. این دستگاه تبلت دارای یک باتری لیتیوم پلیمری دو سلولی است که ظرفیت آن ۳۸ وات ساعت تعیین شده است. طبق بیانیه خود کمپانی ایسوس، باتری این دستگاه می توانید تا حدود ۱۱ ساعت بعد انرژی دستگاه تبلت را تامین کند و بدون نیاز به هیچ گونه شارژی کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

این میزان از تامین شارژ، نشان دهنده وجود یک باتری قوی و قدرتمند در این دستگاه تبلت بوده و کاربران می توانند از کیفیت باتری این دستگاه تبلت اطمینان حاصل کنند. به صورت کلی می توان گفت که این دستگاه تبلت از نظر باتری، در میان دستگاه های تبلت هم رده خودش، از وضعیت و جایگاه بسیار بالا و خوبی بهره مند است.

سیستم عامل تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B

دستگاه تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B به سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ تجهیز شده است. شاید بتوان گفت که کمپانی های سامسونگ و لنوو با تولید دستگاه های تبلت گران قیمت خود از سیستم عامل های بالاتری برای دستگاه های تولیدی استفاده کرده اند؛ اما به هر حال کمپانی ایسوس همه سعی خود را به کار برده تا این دستگاه در میان دستگاه های تبلت ویندوزی پایین رده، بالا تر و حرفه ای تر باشد و در این مسیر موفقیت هایی را نیز کسب کرده است.

ضمنا در این دستگاه تبلت هیربدی، نسخه رایگان و جامع آفیس را به صورت پیش فرض بر روی خود دارد که کاربران می توانند به آسانی و بدون نیاز به صرف زمان و هزینه برای نصب این برنامه ها، از آن ها استفاده کنند. لازم به ذکر است که با نصب برنامه ها بر روی حافظه جانبی دستگاه، عملکرد این دستگاه تبلت تا حدودی افت کرده و بهتر است که برنامه های مورد نیاز خود را بر روی حافظه داخلی و اصلی دستگاه تبلت نصب کنید.

جمع بندی

وجود پردازشگر اینتل در دستگاه تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B یک ویژگی مثبت و نقطه قوت برای ان محسوب می شود. با این وجود نباید سخت افزار این دستگاه تبلت را با دستگاه های تبلت بالا رده و گران قیمت موجود در بازار مقایسه کرد. یکی از نقاط قوت این دستگاه تبلت، وجود باتری قوی و قدرتمند آن است. باتری موجود در این دستگاه تبلت می تواند تا ۱۱ ساعت شارژدهی داشته باشد و در این ۱۱ ساعت کاربر هیچ گونه نیازی به شارژ مجدد برای دستگاه تبلت نخواهد داشت.

کیفیت ساخت این دستگاه تبلت نیز چندان خاص و منحصر به فرد نیست اما وجود قیمت بسیار مناسبی که دارد می توان گفت که کیفیت ساخت آن معمولی و مورد تایید کاربران است. این دستگاه تبلت از یک کیبورد کامل بهره مند شده است که کاربران با استفاده از آن به راحتی می توانند متن های طولانی خود را در زمانی کوتاه تایپ کنند.

برخی از کاربران برای استفاده از تاچ پد کیبورد این دستگاه تبلت اندکی دچار مشکل می شوند، اما این مشکل را می توان با استفاده از یک ماوس و یا به کار گیری قابلیت لمس صفحه نمایش این دستگاه تبلت بر طرف کرد. صفحه نمایش دستگاه تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B نیز زاویه دید مناسب و کنتراست خوبی دارد و با وجود تراکم پیکسلی پایین آن، کاربران از کار کردن با آن احساس رضایت می کنند.

این دستگاه تبلت ایسوس را می توان یک دستگاه کامپیوتر جدید و مدرن دانست. یک دستگاه کامپیوتر جدید و نوین که همه افراد در هر جایگاهی که باشند می توانند از آن استفاده کنند و نیاز های خود را توسط آن بر طرف کنند. کمپانی ایسوس در سال های اخیر در زمینه تولید دستگاه های رده متوسط با کیفیت بالا پیشرفت زیادی کرده و سهم بزرگی از این بازار را نصیب خود کرده است.

تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B

مشخصات تبلت ایسوس مدل Transformer Book T200TA – B

  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگ
  • میزان حافظه رم: ۴ گیگ
  • قطع سیم کارت: سایز اصلی (۱۵ × ۲۵ میلی‌متر)
  • دوربین سلفی: دوربین دوم (وب‌کم) با کیفیت ۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: دارد
  • تراکم پیکسلی: ۱۳۵ پیکسل بر اینچ
  • اندازه: ۱۱٫۶
  • رزولوشن: ۷۶۸ در ۱۳۶۶ پیکسل
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵ میلی متری برای صدا
  • باتری: باتری از نوع لیتیوم پلیمری دو سلولی با ظرفیت ۳۸ وات ساعت
  • بلندگو: دارای بلندگوی استریو
  • شبکه های ارتباطی: بدون سیم‌کارت
  • بازه‌ اندازه صفحه نمایشگر: بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
  • وزن: تبلت (۷۸۰)؛ کیبورد (۷۶۰) گرم
  • نسخه سیستم عامل: ویندوز ۸٫۱
  • سیستم عامل: ویندوز
5/5 - (3 امتیاز)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>