تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL

تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL

تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL

معرفی

از زمانی که دستگاه های تبلت به فرم فکتور طراحی و تولید شدند، کمپانی اپل شروع به تولید دستگاه های تبلت ۱۰ اینچی کرد و سهم بزرگی از بازار را نصیب خود کرد. این کمپانی با تولید دستگاه های آیپد خود، موفق شد تا سال های طولانی، مقام برترین تولید کننده دستگاه تبلت ۱۰ اینچی را از آن خود کند. اما از آن جایی که محصولات این کمپانی دارای قیمت زیادی هستند، تعداد زیادی از مردم توانایی خرید آن ها را ندارند. به همین علت، ایده طراحی و تولید دستگاه های تبلت ۱۰ اینچی رده متوسط به فکر کمپانی های بزرگ دنیا رسید.

این دستگاه های تبلت، اغلب مشخصات و ویژگی های دستگاه های تبلت رده بالا و برتر را دارند و تنها تفاوتی که در آن ها دیده می شود، این است که این دستگاه ها از قیمت پایین تری برخوردار هستند و افراد بیشتری می توانند آن ها را خریداری کنند. در سال های گذشته، کمپانی های آسیای شرقی مانند ایسوس،لنوو، ایسر و .. در طراحی و تولید دستگاه های تبلت رده متوسط نقش موثری داشتند.

کمپانی ایسوس بعد از طراحی و تولید چندین مدل از دستگاه های تبلت رده متوسط با اندازه ۱۰ اینچ با عنوان مموپد و ترنسفورمرپد، تصمیم گرفت تا تنوعی جدید در دستگاه های خود ایجاد کند و با ایجاد یک تغییر بزرگ در جنس بدنه دستگاه های تبلت، تحول جدید و عظیمی در محصولات خود ایجاد کند. دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL یکی از جدید ترین، زیبا ترین و خوش ساخت ترین دستگاه های تبلت ۱۰ اینچی است که محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد.

کمپانی ایسوس تمرکز خود را بر روی طراحی و کیفیت ساخت دستگاه های تبلت خود قرار داده و در این مسیر عملکرد خوبی نیز داشته است. احتمالا در نگاه اول این گونه به نظر برسد که جنس پلاستیک موجود در دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL سبب می شود تا کاربران بعد از استفاده از این دستگاه تبلت، احساس کنند که این دستگاه چندان با کیفیت و مرغوب نیست؛ اما باید اعلام کنیم که این دستگاه تبلت به صورت کاملا زیبا و شیک طراحی شده و خوش ساختی آن در میان کاربران قابل تایید است.

به علاوه آن، برای این دستگاه تبلت سخت افزار پر قدرتی در نظر گرفته شده که کاربران را از آن راضی نگه می دارد. همچنین رابط کاربری آن نیز بسیار زیبا و خوش رنگ و لعاب است و به همین علت کاربران از کار کردن با آن احساس لذت می کنند. مواردی که تا به الان ذکر کردیم، تنها بخشی از ویژگی ها و مشخصات این دستگاه تبلت بود و در ادامه هر کدام از بخش های آن را به صورت کامل و جامع بررسی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید و این مطلب را به صورت کامل مطالعه کنید تا خرید موفق تری را تجربه کنید.

طراحی و ساخت تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL

تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL

نوع طراحی و ساخت دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL به میزان زیادی به نسخه های قدیمی آن شباهت دارد. جنس قاب پشتی این دستگاه تبلت ۱۰ اینچی، از نوع پلاستیک بافت دار است که لبه های آن به صورت متالیکی و غیر رسانا طراحی شده اند و زیبایی و ظرافت خاصی را از آن این دستگاه تبلت رده متوسط کرده است. کمپانی ایسوس برای تحقیق ارگونومی بهتر این دستگاه تبلت، لبه های آن را به شکل خمیده طراحی کرده است. اینکه کمپانی ایسوس همه موارد برای تولید مرغوب این دستگاه تبلت را رعایت نکرده است، اما با این وجود باز هم می توان گفت که این دستگاه تبلت بسیار با کیفیت و خوش ساخت و مرغوب است.

استفاده از جنس پلاستیک بافت دار در این دستگاه تبلت، سبب شده تا استفاده از آن توسط کاربران بسیار راحت و آسان باشد و هنگام استفاده از آن، احتمال سر خوردن دستگاه از دست افراد کاهش پیدا کند. همینطور بافت دار بودن پلاستیک بدنه پشتی این دستگاه تبلت سبب شده تا اثر انگشت افراد هنگام استفاده از این دستگاه تبلت بر روی آن به جا نماند. دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL به عنوان یک دستگاه تبلت ۱۰ اینچی، یک دستگاه تبلت سنگین محسوب نمی شود. ضخامت این دستگاه تبلت ۷٫۹ میلی متر و وزن آن حدود ۴۹۰ گرم است.

اگر این دستگاه تبلت را از جنبه ضخامت با دستگاه های تبلت رده اول دیگر مقایسه کنیم، متوجه می شویم که اندکی ضخیم است. این دستگاه در رنگ های سفید، مشکی و بژ تولید و در بازار عرض شده است که حاشیه صفحه نمایشگر مدل های سفید و طلایی رنگ ان، سفید و حاشیه صفحه نمایشگر مدل های مشکی آن، مشکی رنگ است.

Z300CL به‌عنوان یک تبلت ۱۰ اینچی، هرگز دستگاه سنگین یا ضخیمی به‌حساب نمی‌آید. این دستگاه دارای ۷٫۹ میلی‌متر ضخامت و ۴۹۰ گرم وزن است. البته اگر بخواهیم این تبلت را ازلحاظ ضخامت با پرچم‌داران اندرویدی مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که کمی ضخیم به نظر می‌رسد. ذن‌پد ۱۰ در سه رنگ سفید، مشکی و بژ عرضه‌ شده و حاشیه‌ی نمایشگر مدل‌های سفید و طلایی آن، سفید و حاشیه‌ی نمایشگر مدل مشکی آن، مشکی است. 

کلید خاموش روشن کردن این دستگاه در لبه بالایی ان قرار گرفته است. نکته ای که در این زمینه باید اعلام کنیم این است که در زمانی که این کلید توسط کاربر فشرده می شود تا زمانی که دستگاه خاموش یا روشن شود، چند ثانیه ای طول می کشد و این عملیات به صورت سریع و در لحظه انجام نخواهد شد. میزان این تاخیر آنقدری نیست که کاربران را اذیت کند اما به هر حال در مقایسه با دستگاه های تبلت دیگر که بالا رده هستند، می توان گفت که این مورد یک عیب یا نقص محسوب می شود. همینطور در لبه سمت چپ این دستگاه تبلت، کلید های کنترل صدا تعبیه شد که بر خلاف کلید پاور، عملکرد خوبی دارند و سرعت انجام کار ان ها بسیار زیاد است و هیچ گونه تاخیری در آن ها دیده نمی شود.

دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL دو وسیله جانبی دارد که بسیار مفید و کارامد هستند اما برای بهره مند شدن از ان ها، باید آن ها را به صورت جداگانه خریداری کنید. یکی این این وسایل جانبی، Asus Audio Dock که متشکل از صفحه کلید( کیبورد) و دو اسپیکر استریو است و طراحی آن ها به صورت کاملا زیبا و مهندسی شده است. انرژِی کیبورد این دستگاه تبلت توسط باتری آن تامین شده و این باتری از نوع باتری های غیر قابل تعویض است. قدرت این باتری به اندازه ای است که تنها با یک بار شارژ کردن آن به صورت کامل، می توانید تا ۱۲ ساعت به صورت مداوم از ان استفاده کنید و در این ۱۲ ساعت به هیچ وجه به شارژ نیاز پیدا نخواهد کرد.

طریقه اتصال این دستگاه تبلت به کیبورد خود، به صورت بی سیم بوده و به وسیله بلوتوث صورت می گیرد. لازم به ذکر است که برای آسان تر و راحت تر کار کردن با این کیبورد، می توان آن را توسط پین های مغناطیسی تعبیه شده در آن، به بخش پایینی دستگاه تبلت وصل کرد. بیشترین میزان فاصله متصل شدن بی سیم کیبورد و دستگاه تبلت، ۱۰ متر است. به همین علت می توانید دستگاه های دیگر خود را مانند موبایل و تبلت، به این کیبورد وصل کرده و از آن استفاده کنید. ضمنا اسپیکر های این کیبورد بسیار قوی و با کیفیت هستند و به فناوری SonicMaster تجهیز شده اند.

صفحه نمایش

تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL

یکی از مهم ترین مسائلی که در صفحه نمایش دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL به چشم امده و مخاطب را دلسرد می کند، دقت کم این صفحه نمایش است. کمپانی ایسوس در طراحی صفحه نمایش این دستگاه تبلت ۱۰ اینچی حساسیت زیادی به خرج نداده و وضوح آن ۸۰۰ در ۱۲۰۰ است. زمانی که با این دستگاه تبلت کار می کنید، با تماشای محتوا های مختلف در صفحه نمایش آن در می یابید که محتوا چندان شارپ و با کیفیت نیست و شاهد اندکی افت کیفیت در آن خواهید بود. یکی دیگر از ویژگی های منفی این دستگاه تبلت، میزان کم تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن است. صفحه نمایش این دستگاه ۱۴۹ppi است و پیکسل های ان به آسانی توسط کاربران دیده می شود.

بیشترین میزان روشنایی صفحه نمایش این دستگاه تبلت نیز ۲۸۸ نتیس است و به صورت واضح، از دستگاه های تبلت رده بالا کمتر  و پایین تر است. به همین علت امکان دارد در زمان استفاده از این دستگاه تبلت در فضا های باز و محیط هایی که نور زیادی در آن ها وجود دارد، اندکی اذیت شوید. رنگ سفیدی که در این صفحه نمایش دید می شود، دمای ۷۴۷۷ کلوین است که بالاتر از دمای استاندارد قرار دارد؛ به همین علت رنگ سفید در صفحه نمایش این دستگاه، اندکی به رنگ آبی تمایل دارد. این مورد به قدری واضح است که با چشم غیر مسلح هم قابل مشاهده بوده و توسط کاربران دیده می شود. لازم به ذکر است که کمپانی ایسوس این امکان را برای این تبلت قرار داده که کاربران بتوانند با مراجعه به تنظیمات آن، دما و اشباع رنگ ها را به دلخواه خود تنظیم کنند.

در مقابل رنگ سفید، رنگ مشکی در این دستگاه تبلت عمق زیادی داشته و روشنایی آن ۰٫۰۵ نتیس است. می توان گفت که رنگ مشکی در این دستگاه تبلت به میزان زیادی به دستگاه های تبلتی که صفحه نمایش OLED دارند، شبیه است. همان طور که در جریان هستید، میزان روشنایی رنگ مشکی در این نوع از صفحه نمایش ها، صفر است. صفحه نمایش این دستگاه تبلت نیز دارای زاویه دید بزرگ و گسترده ای است. در نتیجه رنگ های نمایش داده شده در این دستگاه در زاویه های مختلف تغییری نکرده و عملکرد آن بسیار مناسب است.

این امکان در دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL قرار داده شد که فقط با دو بار لمس کردن صفحه نمایش آن، تبلت روشن یا خاموش شود. هر چند که این قابلیت برای اولین بار توسط کمپانی ایسوس رو نمایی نشده و اولین بار کمپانی ال جی این قابلیت را در دستگاه های تبلت خود قرار داد.

سخت افزار تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL

تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL

سخت افزار این دستگاه تبلت به صورتی است که قدرت لازم برای انجام کار های عادی و روزمره شما را دارد و به آسانی می توانید از آن برای انجام کار های خود استفاده کنید. مهم ترین بخش سخت افزار دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL تراشه اینتل اتم به کار رفته در آن است.  علاوه بر آن یک پردازنده ۴ هسته ای نیز در این دستگاه تعبیه شده و به همین علت هنگام کار کردن با آن هیچ گونه احساس ناراحتی نخواهید داشت زیرا هیچ کندی در آن دیده نخواهد شد.

این دستگاه در دو نسخه با حافظه های ۱۶ و ۳۲ گیگی تولید و روانه بازار شده است. اما به علت قابلیت قرار دادن کارت حافظه جانبی در آن، می توانید با خرید یک کارت حافظه جانبی و قرار دادن آن در این دستگاه تبلت، میزان ظرفیت حافظه آن را افزایش داده و از آن استفاده کنید. اگر در دسته افرادی قرار می گیرید که قصد نصب برنامه های ۶۴ بیتی بر روی دستگاه تبلت خود را دارید، توصیه می کنیم که نسخه ۶۴ گیگی این تبلت را تهیه کنید تا میزان حافظه بیشتری در اختیار داشته باشید و بتوانید به آسانی برنامه های مورد نیاز خود را بر روی آن نصب کنید.

این دستگاه تبلت دارای قابلیت خواندن سیم کارت است و با آن می توانید تماس تلفنی برقرار کنید. ضمنا می توانید زبان این دستگاه تبلت را به فارسی تغییر دهید و به این صورت دیگر برای استفاده کردن از آن هیچ مانعی بر سر راه شما قرار ندارد. با وجود اینکه دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL یک دستگاه تبلت رده متوسط با قیمت پایین است، می توان گفت که کیفیت صدای آن بسیار خوب و قوی بوده و اسپیکر های استریو تعبیه شده در آن سبب شده تا کاربران از استفاده از این دستگاه تبلت احساس رضایت خوبی را تجربه کنند.

باتری

با در نظر گرفتن اندازه و ابعاد بزرگی که این دستگاه تبلت دارد، یک باتری با قدرت و ظرفیت بالا را برای این دستگاه تبلت پیش بینی می کردیم، اما کمپانی ایسوس به انداز کافی سخاوت به خرج نداده و با باتری از نوع لیتیوم پلیمری ۴۸۹۰ میلی آمپر ساعتی در این دستگاه قرار داده است. این دستگاه می تواند تنها با یک بار شارژ شدن، تا ۹ ساعت در صورت کاربری ترکیبی و مداوم شارژ داشته باشد که این میزان در صورت تغییر کاربری و استفاده از برنامه های متفاوت، می تواند تغییر کند.

سیستم عامل

دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL سیستم عامل و نرم افزار بسیار عالی و قدرتمندی دارد. همچنین رابط کاربری این دستگاه تبلت بسیار زیبا و خوش رنگ است و کاربران با کار کردن با آن احساس خوبی را تجربه خواهند کرد. رابط کاربری تعبیه شده در این دستگاه، علاوه بر اینکه سادگی های اندروید را دارد، اما زیبایی و ظرافت خاصی را هم به خود اضافه کرده که سبب شده تا کاربران از کار کردن با ان احساس رضایت را تجربه کنند. از جنبه عملکردی نیز باید بگوییم که سرعت رابط کاربری این دستگاه بسیار خوب است و در زمان کار کردن با ان به هیچ وجه کندی و هنگی را تجربه نخواهید کرد.

ضمنا کمپانی ایسوس برنامه های مفید و کاربردی زیادی را به صورت رایگان در پیش فرض این دستگاه تبلت قرار داده که کاربران می توانند متناسب با نیاز های خود از آن ها استفاده کنند. قرار دادن این برنامه ها به صورت پیش فرض در تبلت، سبب محبوبیت بیشتر این دستگاه در میان کاربران و افزایش وفاداری آن ها به ایسوس شده است.

دوربین تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL

این دستگاه دارای دو دوربین اصلی و جلو است. دوربین اصلی آن کیفیت ۵ مگاپیکسلی دارد و دوربین جلوی آن نیز دارای کیفیت ۲ مگاپیکسل است. دوربین های این دستگاه تبلت نیز مانند اغلب دستگاه های تبلت برای عکاسی حرفه ای مناسب نیستند و نمی توان با آن ها عکس های با کیفیت ثبت کرد. اما نمایندگی ایسوس برای این مورد نیز فکر کرده و راه چاره پیدا کرده و با قرار دادن برنامه های مخصوص عکاسی، سبب افزایش کیفیت عکس های این تبلت شده است.

جمع بندی

با در نظر گرفتن قیمت و ویژگی هایی که دستگاه تبلت ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL دارد، می توان گفت که این دستگاه تبلت یکی از بهترین و برترین دستگاه ها در میان تبلت های رده متوسط است. این دستگاه به صورت کاملا با سلیقه و هوشمندانه طراحی شده و حتی کاربران سخت پسند نیز از آن استقبال می کنند. سخت افزار به کار رفته در آن نیز مناسب بوده و کاربران می توانند به آسانی نیاز های خود را توسط این دستگاه تبلت بر طرف کنند.

ایسوس مدل ZenPad 10 Z300CNL

سیستم عامل و رابط کاربری به کار رفته در این دستگاه نیز سبب افزایش رضایت کاربران از کار کردن با این دستگاه شده و به صورت کلی می توان گفت که اغلب کاربران از کار کردن با این دستگاه تبلت احساس رضایت می کنند.

مشخصات

  • میزان حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت
  • مقدار رم: ۲ گیگابایت
  • جنس ساختار بدنه: پلاستیک
  • سایز سیم کارت: سایز میکرو (۱۲ × ۱۵ میلی‌متر)
  • رزولوشن دوربین: ۵ مگاپیکسل
  • دوربین: دوربین اصلی
  • پشتیبانی از کارت حافظه: microSD
  • تراکم پیکسلی: ۱۴۹ پیکسل بر اینچ
  • ظرفیت باتری: حداکثر ۹ ساعت در کاربری ترکیبی و مداوم
  • قابلیت پشتیبانی از سیم کارت: دارد – تک سیم کارت
  • فناوری‌های مکان‌یابی: GLONASS- GPS
  • اندازه: ۱۰٫۱ اینچ
  • رزولوشن: ۱۲۸۰ در ۸۰۰
  • درگاه‌ های ارتباطی: microUSB
  • رابط‌ ها: جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا
  • باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۱۸ وات-ساعت
  • کابل همراه دستگاه: کابل USB
  • نوع بلندگو: بلندگوی استریو
  • بازه‌ی اندازه صفحه نمایشگر: بین ۱۰ تا ۱۳ اینچ
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه: ۶۴ گیگابایت
  • فرکانس پردازنده‌ی مرکزی: ۱٫۸۳ گیگاهرتز
  • وزن: ۴۹۰ گرم

5/5 - (4 امتیاز)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>